Reageer op: Verkiezingsnieuws

OEVVD
Bijdrager

Tja die Euro. Wat een blunder en wat een ellende. Ik ben niet slim, ik ben geen econoom en ik zit niet in de politiek. Maar ik zei tegen mijn vrouw destijds – dat kan nooit goed gaan. Het is een krankzinnig idee, en nu zitten we er mee. Van oudsher is de waarde van de munt een instrument geweest om de economie te reguleren. “Boomt” je economie dan wordt je munt meer waard en daardoor voorkom je “boom en bust”. Is je economie zwak dan daalt je munt in waarde – je kunt dan makkelijker exporteren want je produkten worden goedkoper. En iedereen wordt een beetje armer in je land zonder het in de gaten te hebben want de Drachme is en blijft de Drachme. Dit hele systeem van self-regulation hebben onze eurofiele politici naar de knoppen geholpen. Ze hebben wat geintroduceerd wat nooit kon werken en wat ook niet zal werken. Hoe komen we er uit ?
Een NEURO voor de Noordelijke sterke en een ZEURO voor de Zuidelijke zieken ?
Het zou heel misschien kunnen. Of maar terug naar af – in een gecontroleerde manier liever dan te wachten tot de Big Bang waarmee het hele stelsel uiteindelijk zal ontploffen. Met dank aan onze volksvertegenwoordigers die er bij stonden en toekeken en er zelf van profiteerden.
De grenzen dicht ? Ach nee. Ik denk dat veel mensen van mening zijn dat je tegenover de Federaliste eurofielen een sterke strategie en persoonlijkheid moet zetten en dat er dan uiteindelijk een werkbaar compromis kan overblijven. Dit is de lijn van David Cameron. Ik denk niet dat we de hele EU totaal moeten afschaffen. Maar het moet terug naar af. Naar een vrijhandelszone. Dan en daar kan de economie floreren, het aflsuiten van handelsverdragen met niet EU landen wordt veel en veel makkelijker en de gestoorde bemoei-en regelzucht wordt aan banden gelegd. We hebben geen 50.000 EU ambtenaren meer nodig – geen leger van lobbyisten – geen weidverspreide corruptie en dan kunnen we gaan samenwerken. Die 50 % jeugdwerkelozen kunnen ook weer een baan vinden en hoeven niet meer als gastarbeider naar Marokko. De verblijfsvergunning komt terug en ieder land kan en mag zelf bepalen of en hoeveel immigranten zij kunnen gebruiken en wie ze toelaten.
Het zal de mensen heel veel beter gaan. De nachtmerrie van Jako bestaat niet. Het is bangmakerij. De echte nachtmerrie is dat we zo doorgaan als het nu gaat.

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account