Reageer op: Fiche de police

#191205
 Noë
Sleutelbeheerder

Bij een verandering van de wetgeving duurt het altijd even totdat dat in alle uithoeken van het bestuurlijke apparaat is doorgedrongen. U stelt terecht denk ik dat U gevraagd heeft om een schriftelijke bevestiging dat U geen fiches hoeft te verstrekken en dat U dus niet gehouden bent om gegevens op te nemen. En dat U zeer betwijfelt of U die zult krijgen. Zo is het dus – die zult U niet krijgen.
Het is Uw goed recht om de bijdragen van ME niet te lezen. U kunt ze ook als niet geschreven beschouwen. Dat is echter struisvogelpolitiek want zij zijn wel degelijk geschreven. Of U er al dan niet kennis van wilt nemen is een andere zaak.
Ik denk persoonlijk dat het een goede zaak is en zeer in het belang van de CdH exploitanten dat zij een legitimatie verlangen van diegenen die zij onderdak verschaffen. Dit om te voorkomen dat ze hele en halve criminelen en andere lieden uit het illegale circuit herbergen en zelf met de brokken blijven zitten ook als er bijvoorbeeld niet betaald wordt.
Deze regelgeving geeft U dus de mogelijkheid om dat te doen, net als het die mogelijkheid biedt aan alle bona fide exploitanten. Ik ben dus geen CdH exploitant maar als ik dat wel was zou ik bij aankomst een identificatie verlangen en als iemand vraagt waarom dan zou ik zeggen dat dat voorschrift is. En als iemand daar problemen mee heeft dan heeft hij of zij wellicht iets te verbergen ?
Ik heb lang rond de wereld gereisd en bij elk hotel waar ik binnenkwam was altijd de eerste vraag : Mag ik even een kopietje maken van Uw paspoort ? Ik vond en vind dat volslagen normaal en in het belang van zowel de exploitant, als de bona-fide bezoeker, als de autoriteiten.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?