Reageer op: Fiche de police

#191193
 Noë
Sleutelbeheerder

Het blijft mij ook verbazen. Al in het decreet van 3 augustus 2007 (waarin de nieuwe regels voor chambres d’hôtes zijn vastgesteld) stond de verplichting voor een fiche van de politie er al niet meer in. Ik heb dat toendertijd (dus al in 2007 of 2008!) eens nagevraagd bij de politie in Parijs, die toen al bevestigde dat deze eis was vervallen. Waarom GîtesdeFrance hier nog steeds op terug komt weet ik niet. Ik heb sinds 2007 ook van geen enkele klant (en daar zijn toch vele tientallen uitbaters van chambres d’hôtes bij) gehoord dat de politie is langs geweest om de fiches op te halen, of dat ze een brief hebben gehad om ze op hun verplichtingen te wijzen.
Dat alles wil niet zeggen dat we dit zomaar kunnen negeren. Wat gebeurt er als een chambres d’hôtes gast overlast veroorzaakt of een ongeluk o.i.d. en de politie komt langs voor nadere informatie. Ik weet dus niet of dan de chambre d’hôtes exploitant nalatigheid verweten kan worden als hij geen fiche heeft. Al zullen verreweg de meeste chambres d’hôtes exploitanten wel de gegevens hebben van de gast, zoals NAW, telefoon en/of e-mail.

Misschien moet iemand hier toch weer eens wat uitzoekwerk op doen.

Wim

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?