Fransien

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  •  Fransien
    Bijdrager

    ALSOF HET IN DE LUCHT ZAT AFGELOPEN WEEK!
    Inderdaad, zoals Marianne al eerder schreef hierboven: zomaar plotseling lag na 7 maanden vanochtend mijn attestation de permis de conduire in de bus. Enorm opgelucht, blij en weer vertrouwen gekregen in de Post en in het Franse systeem.
    Onnodig zorgen gemaakt over ´Als dan´ situaties. Ik dacht al veel geduld te hebben door te wachten tot na de zomervakantie, maar begin deze week, vond ik dat ik toch wel eens actie moest ondernemen.

    In bijgaand pdf: http://www.prefectures-regions.gouv.fr/pays-de-la-loire/content/download/42107/281936/file/affiche.pdf

    staat trouwens dat het 10 weken duurt!! Mogen ze wel aanpassen, is geheel niet in verhouding met 7 maanden. Enfin, mijn dag is goed begonnen. Bedankt voor de reacties.

     Fransien
    Bijdrager

    Beste lezers,

    Eind februari heb ik alle stappen doorlopen (met RDW echtheidsverklaring etc. en uiteraard aangetekend) voor aanvraag verlenging rijbewijs. De stukken zijn opgestuurd naar het adres zoals dit vermeld stond op deze website 8 januari 2018 nl.
    Prefecture de la Loire- Atlantique
    CERT PCI
    6 quai Ceineray
    BP 33515
    44035 NANTES Cedex1

    Inmiddels wacht ik al sinds 26 februari 2018 en niks ontvangen. Vakantie voorbij, lang genoeg gewacht dus ik vandaag eens op deze website gekeken. Daar lees ik dat het adres inmiddels is veranderd in:
    CERT EPE,
    TSA 63527,
    44035 NANTES CEDEX 01

    Heeft iemand suggesties wat ik moet doen? Het oude rijbewijs is verlopen jl maart 2018. Mijn aanvraag was al laat, maar ik vrees nu dat ik tussen wal en schip zit met de aanvraag.
    Bedankt voor jullie reacties.

    Fransien

    In reactie op: Blokkeren carte grise #191792
     Fransien
    Bijdrager

    Bonjour Jos,

    N.a.v je laatste opmerking: dat is inderdaad precies wat ik bedoel: de auto is dan niet technisch totall-loss, maar economisch. Ook tot mijn verbazing wordt in Frankrijk je carte grise ook in dat geval geblokkeerd. Dat betekent dat je er zelf in mag blijven rijden maar em nooit meer kan verkopen, ook niet aan de garage. Ik neem aan dat dat betekent dat je geen inruilwaarde meer krijgt. Vandaar dat we nu denken dat het misschien beter is de schade niet te claimen bij de verzekeringsmaatschappij en in Nederland de ergste schade te laten herstellen (bv voor 500,- euro.)Zo houdt de auto tenminste nog een restwaarde…..
    Lastige keuze…

    Groet,

    Fransien

    In reactie op: Blokkeren carte grise #191785
     Fransien
    Bijdrager

    Nog een aanvulling hierop:
    we hebben een auto van 12 jaar oud, met wat oude schade, dus waarschijnlijk is de dagwaarde rond de 1000,- euro. Als de schade groter is dan de dagwaarde wordt de carte grise geblokkeerd en kun je em ook niet meer aan een garage verkopen. Ons eigen risico is 250,- euro dus is het de vraag of het wel de moeite waard is. Als we em niet laten repareren door de verzekering kunnen we altijd nog op eigen kosten zoveel mogelijk deuken er uit laten halen in Nederland en dan kunnen we de auto altijd nog inruilen. Of is dit verkeerd gezien?
    Groet,

    Fransien

    In reactie op: Verzekering,dommage-grêle en vergoeding #196433
     Fransien
    Bijdrager

    Snelle en soepele afhandeling door verzekeringsmij

    Het is ons uiteindelijk gelukt om 2 devis te krijgen voor de werkzaamheden. Met de hoogste devis gingen we naar het verz.kantoor om in te zetten op een forfait ipv ons uitbetalen per uur + materiaalkosten. De expert was ook aanwezig en hij ging meteen met ons devis aan de slag met zijn eigen kengetallen. Niet of het uitgangspunt wel klopte van de aannemer. Met zijn eigen aantekeningen erbij van zijn visite – inspectie met de verz.dame bij ons.

    Conclusie: 2/3 van de devis wordt ons eind sept. uitbetaald. Zaak afgerond en afgesloten. Wij zijn zeer tevreden, dankzij de hoogte van het devis en de soepele opstelling van de expert. En het feit dat de verzekeringsdame het vlot wilde afhandelen.

    De dakpannen zijn intussen besteld en daklatten. Nu kunnen wij de klus afmaken.

    In reactie op: Verzekering,dommage-grêle en vergoeding #196448
     Fransien
    Bijdrager

    Korte update
    Er is gelukkig iemand gekomen om een devis te maken. Nu hoorden we van een van de onze buurmannen, dat hij inderdaad betaalt is door de verzekeringsmaatschappij à 10€ per uur! Hij had 20 uur gewerkt en het materiaal zo’n 250 dakpannen zijn al aan hem uitbetaald.

    De couvreur die het devis maakt gaf aan dat het bij ons ook alleen om het vervangen van dakpannen gaat, zo’n 40% van alle dakpannen zijn stuk. Plus wat klein werk: 4 regenpijpen en een dakgoot vernieuwen en een nieuwe kachelpijp op het dak plaatsen.
    Het is nu afwachten met welk bedrag hij hiervoor komt en hoe de verzekeringsmij hierop gaat reageren.

    In reactie op: Verzekering,dommage-grêle en vergoeding #196438
     Fransien
    Bijdrager

    Beste Bosbess,

    Bedankt voor je enorm uitgebreide toelichting op dit onderwerp. Dankzij jou zijn we de afgelopen week een andere richting ingegaan.
    Tijdens het bezoek van de verzekeraar en haar expert vroeg ik nl. of een forfait ook mogelijk was. Dit kapte zij vrij snel af in de trant van dat dat moeilijk gaat.
    We waren nog overrompeld door het feit van haar aanbod en ik kon niet zo snel in het Frans hierop doorvragen.
    De ochtend na het noodweer zijn we meteen tot actie(de eerste reparatiewerkzaamheden om erger te voorkomen etc.)overgegaan en ook de dagen erna, want er kwam nog meer storm en regen aan. Mensen uit de buurt betaalden voor het neerleggen van een bâche 600€. Door 2 artisans gedaan in 4 uur. Gelukkig kunnen we op het dak klimmen en hebben we een dakladder.

    En de verzekeringsdame maar tegen ons zeggen : oui vous avez très bien fait ça. (het zelf ophangen van de bâche 12m x 8m extra zware kwaliteit).

    Voorlopig is het echter niet makkelijk om een devis te krijgen. Iedereen is overbezet. En mensen die verder dan 40km wonen, vinden het te ver weg ………..
    We gaan de verzekeraar nu mailen dat we meerdere devis gaan aanvragen.
    Zoals ik al eerder schreef, ik kom er op terug zodra ik meer weet.

    Fransien

    In reactie op: Verzekering,dommage-grêle en vergoeding #196443
     Fransien
    Bijdrager

    Vraag aan Peter (Cabagnous): Je schrijft dat je verzekering niet je uren wilde betalen. Betekent dat dus dat de enige mogelijkheid voor je was om het door de vaklui uit te laten voeren? Dus was het niet mogelijk om een forfaitair bedrag te krijgen (bv dat van het devis)?

    Onze franse buren reageerden nuchter op mijn verzekeringsverhaal: ja hoor ze zullen je betalen. Zelfs toen ik aangaf dat ik het niet geloof.

    Wordt vervolgd, zodra ik meer weet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account