Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 11,131 tot 11,160 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: even iets kompleet anders #189371
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het is juist dat wachten wat me zorgen baart, de marketing en de communicatie zijn perfect.
    De Analytics van de website zijn boven gemiddeld, dus wat de F#@K weerhoudt de klanten.
    We zijn een passanten CdH 10 kilometer van een autoroute met meer dan 6 miljoen voertuigen per jaar.
    Dus hier geen Caraïbisch terras, maar gewoon welness, lekker eten, stilte en vooral rust.
    Veel Fransen, Belgen, Zwitsers vanwege de centrale ligging in de hexagone.
    Misschien ben ik te pessimistisch, maar ik weet ook dat hoop uitgestelde teleurstelling is!
    Allors we zien wel.

Albert

PS edit: Ik bedenk me opeens, alle feestdagen zaten in de maand Mei, dus de reizigers komen weer in de loop van de maand…Hehe stom He!

In reactie op: even iets kompleet anders #189370
     Admin
    Sleutelbeheerder

Volgens mij is het alleen of voornamelijk de regen en de kou.
    Vorig jaar volledig volgeboekt met franse huurders, nu moet zowat alles nog komen en ik ben niet de enige hier.

Ik krijg sterk het idee dat iedereen zit te wachten of er nog wel een zomer gaat komen of dat ook deze in februari is gevallen.

In reactie op: Internet + TV #186623
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit assie op 31/05/2013 06:16
    Dit abonnement loopt echter door, is voor ons minder interessant nu.
    Ik heb op internet gezocht naar de livebox voor decouverte en die kost inderdaad rond de 70 euro, oa bij pixmania. Livebox 2.0 GD, ADSL 2+ Fibre, 4 ports Ethernet, Wifi 802.11 b.g.n, Wifi Easy Install (sans cle d’appairage), 2 ports USB 2.0, 2 ports VOIP (RJ11), connectivite disque dur externe, partage d’imprimante, media serveur.Contenu pack: Bloc d’alimentation elec. Dit is de juiste voor decouverte???? Ervaringen met webshops en france?

Dat is inderdaad de juiste maar enkel absoluut nodig voor telefonie via internet (IP) bij Orange.
    Voor voornoemde IP-telefonie (SIP provider als Rynga) is een Gigaset IP telefoon praktischer, zeker als een goedkoper modem wordt gebruikt waar geen IP telefonie inzit.

De oplossing voor telefonie via een SIP provider heb ik genoemd omdat de gesprekken naar NL via Orange beduidend duurder zijn en het is tenslotte crisis 🙁

Webshops in Frankrijk zijn algemeen genomen betrouwbaarder dan in Nederland aangezien de wet hier wat strenger is. Echter het modem is ook te koop bij de Carrefour en wellicht Leclerc voor dezelfde prijs en dan dus zonder verzendkosten.

Bij dezelfde winkels staan vaak ook ADSL-modems voor rond de 30 euro waar dan natuurlijk geen telefonie inzit. b.v. Netgear, ook een TP-Link modem uit Nederland werkt hier gewoon.

Tenslotte, het opschorten van de lijn als residence secondaire gaat slechts op als er twee abonnementen lopen bij Orange. Een van de twee kan dan als secondaire worden aangemerkt en via internet worden aan- en uitgezet.
    Bij slechts 1 abo moet het steeds worden opgezegd en weer aangemeld worden.
    Volgens mij zijn deze voorwaarden niet aangepast.

In reactie op: Internet + TV #186622
     Admin
    Sleutelbeheerder

Elk geschikt modem voldoet, dus ook deze. Pixmania levert normaliter dezelfde dag al uit, daarna is het aan de vervoerder. Ik heb al een tijdje niks meer bij ze besteld, dus ik weet niet welke vervoerder ze nu gebruiken. Toen ze nog La Poste gebruikten was de bezorging langzaam (uiteindelijk zelf ophalen op postkantoor), daarna ging het een stuk beter.

Als je een Livebox wilt gebruiken, koop dan in ieder geval een nieuw exemplaar. Gehuurde liveboxen willen nog wel eens ‘spontaan’ verdwijnen en vervolgens goedkoop op internet belanden. Maar Orange blokkeert deze als gestolen opgegeven boxen.

In reactie op: lasmatriaal (Mig draad / Argon/CO2 gas) waar kopen? #198706
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Dat hangt natuurlijk helemaal van de dorpel af.
    Als het een Alfa Romeo betreft zal het waarschijnlijk niet lukken 😀

Niettemin een begrijpelijke aanpak. Mocht u onverhoopt tóch gas tekort komen weet u nu in elk geval waar u in FR terecht kunt.

Salutations, Jos

Admin
    Sleutelbeheerder

De vraag of er koopkrachtverlies in het buitenland is doet er niet toe. De diverse kabinetten kozen voor een ouderdomsuitkering (met als motief: nadelige financiele effecten van beleidsmaatregelen voor ouderen, m.i. niet slechts fiscale, te compenseren). Krachtens Vo883/2004 (en diverse verdragen) is deze dan dus exporteerbaar, ongeacht de vraag of er een binnenlandse overweging aan ten grondslag ligt. Het kabinet kan zich voor deze tegenvaller nu eens terecht beroepen op “het moest van Brussel”. Maar had dat eerder kunnen bedenken.
    Blijft de vraag of het terugkeren op zijn schreden zo “snel” geschied zou zijn, en met terugwerkende kracht, als er niet zo massaal bezwaar was gemaakt.

En zoals gezegd, er zijn nog wel wat regelingen die zeer waarschijnlijk voor export in aanmerking komen waar de regering dat niet doet. Daar zou de verdere discussie over moeten gaan. En over de nieuwe regeling die het kabinet later dit jaar naar voren zal brengen: (oudere) emigranten let daarbij op uw zaak. Maar op het laatste hoeven we inhoudelijk nog niet vooruit te lopen.

In reactie op: even iets kompleet anders #189368
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bosbess,
    En dat samen met je diploma om drank te schenken kom je al ver boven het te betalen lidmaat van Gites de France. Dat is een kostbare zaak zonder klanten. Is het de regen die ons dwars zit, of is het de crisis?
    Wij zijn ook 2e jaars nu en de maand Mei leek niet slecht maar de maanden 6 en 7 zijn nog geheel open.
    Dat was vorig jaar anders. De extra inkomsten van de kamertjes zijn van groot belang, want m’n pensioen
    is mede dankzij de crisis verdampt naar slechts 40% van de voorgestelde waarde…

In reactie op: Internet + TV #186621
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dit abonnement loopt echter door, is voor ons minder interessant nu.
    Ik heb op internet gezocht naar de livebox voor decouverte en die kost inderdaad rond de 70 euro, oa bij pixmania. Livebox 2.0 GD, ADSL 2+ Fibre, 4 ports Ethernet, Wifi 802.11 b.g.n, Wifi Easy Install (sans cle d’appairage), 2 ports USB 2.0, 2 ports VOIP (RJ11), connectivite disque dur externe, partage d’imprimante, media serveur.Contenu pack: Bloc d’alimentation elec. Dit is de juiste voor decouverte???? Ervaringen met webshops en france?

Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit bosbess op 30/05/2013 19:15
    Wie geen of weinig belasting betaalde in Nederland, merkte niets van dat koopkrachtverlies.”

Alsof hier geen koopkrachtverlies is, ik heb net gezien dat de premie van de assurance habitation in 15 jaar is verdubbeld, om over de andere prijzen en de brandstoffen maar niet te spreken.

Gelukkig wordt er nu niet tot het einde geprocedeerd en bij verlies de wet aangepast zodat er weer opnieuw begonnen moet worden.

Overigens is de truc bij de wegenbelasting wel gelukt, geef het een andere naam en dan moeten de mensen die een auto in hun eigen privé garage hebben staan ook betalen, zijn ze toch de belofte nagekomen, de wegenbelasting is afgeschaft.

In reactie op: Internet + TV #186620
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kleine aanvulling op het verhaal van Jako, uiteindelijk is Livebox Zen het voordeligste, momenteel 33,90 € per maand. Hierbij geen analoge telefoon maar via internet.
    Daarvoor is een Livebox nodig die voor ongeveer 69 € te koop is bij het grootwinkelbedrijf.

Een andere optie is dus een Annex A modem wat ook uit Nederland kan komen, een 7170 is een hele goede keuze, de lijnsnelheid is op dezelfde lijn hoger dan met een Livebox (geen Fritzbox 7170 uit Duitsland want daar is Annex B (ISDN) standaard).

Voor de telefoon kan dan het Nederlandse telefoonnummer via Budgetphone.nl worden omgezet in een internetnummer voor inkomende gesprekken, kosten 10 € per jaar.

Aangezien de uitgaande gesprekken bij Budgetphone niet echt budget blijken kan hiervoor een andere provider worden gebruikt. Een voordelige is Rynga.com, deze hebben ook een app om bij de smartphone te gebruiken zodat hiermee ook gratis (binnen de FUP) via internet naar Nederland en Frankrijk (en een heleboel andere landen) kan worden gebeld. Er kan dan zelfs worden ingesteld dat het nederlandse nummer wordt meegezonden. (of je GSM-nummer)

Helaas heeft Budgetphone geen app beschikbaar zodat oproepen op het nederlandse nummer niet op de GSM aan kunnen komen maar dus wel op de 7170.

Als het poortnummer verschillend wordt ingesteld kan het wel op meer plaatsen binnenkomen, dus b.v.
    zowel in Nederland als ook in Frankrijk en je hebt ook nog 2 lijnen beschikbaar.

Voor diegene die geen box met internet-telefonie hebben heeft Siemens een paar leuke IP-telefonie setjes in de verkoop die ook bij Leclerc te koop zijn en waarop tevens andere DECT telefoons zijn aan te melden.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198750
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als ik de tijdstippen van de verschillende reacties bekijk, hebben jullie werkelijk dag en nacht aan mijn probleem gedacht. Allemaal reuze bedankt! Mijn plannen zien er nu als volgt uit: ik metsel van brique of baksteen een stenen kader (goed meten!). Plaats vervolgens het kozijn voorzien van Compriband. Later bekijk ik of ik de stenen omlijsting eventueel afwerk met enduit.
    Nu ben ik nog in NL, maar als ik deze zomer eraan begin, zal ik na afloop hier enkele foto’s plaatsen.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198749
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat Jemig niets heeft aan verwijzingen naar een prefab bouwmethode of grootschalige bouw methoden. En verbouwen, of een enkel huis bouwen gaat toch nog steeds traditioneel? Als je dan elke noviteit van de beurs wil benoemen, maar ja, eh, beter… ?

In reactie op: even iets kompleet anders #189366
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk kijk, het word waar ik op gehoopt heb, een serieus theedoeken draad!

Ga door, en ik heb nog steeds niets besloten maar wel het gehele Fransche aanbod op internet gecheckt.
    Maar ja,het seizoen laat op zich wachten dus zelfs theedoeken mogen wachten tot betere tijden.
    Of zijn wij de enige die last hebben van de crisis!

Enfin CdH managers laat het weten, is het theedoeken of opdoeken…

Albert

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198748
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Christiaan. Leuk product.

In reactie op: Muur voegen, leem uitgespoeld? #198760
     Admin
    Sleutelbeheerder

OK, dank mooie links.

Quote:
    Quote uit ratatouille op 30/05/2013 18:20
    Maar holle ruimtes horen in die muren, hebben de steenmarters ook wat.

Hmmm, een marter zit / zat ook op een of andere manier in het betonnen plafond boven de keuken lijkt het want er zit een enorm stinkende vochtplek op het plafond. Leek mij nogal klein maar de FR buren garandeerde me dat het een marter was.

Of we daar bij de muur op zitten te wachten… 😉
    Ik ga het toch maar zo veel mogelijk dicht maken…
    We hebben genoeg bijgebouwen waar ze dan maar moeten gaan wonen 🙂

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198747
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit ratatouille op 30/05/2013 19:22
    Je kunt het gewoon vergeten, het is onbelangrijk. Bouw is traditioneel.

Maar soms wordt er toch iets vernieuwd. Het kan tien of vijftig jaar duren voor iets nieuws geaccepteerd wordt.
    Heel IJburg (de nieuwe woonwijk ten oosten van Amsterdam, even buiten de A10) is met Kapla gebouwd.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198746
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jaap,

Probeer het dan eens met deze Kapla link.

In reactie op: Mollen in de tuin #188788
     Admin
    Sleutelbeheerder

Us Steven heeft gestudeerd, dat staat vast. En vergt dus nogal wat van de argeloze mol.
    Er is overigens grammaticaal niets mis met z’n brouwsels 🙂

Peter.

In reactie op: even iets kompleet anders #189365
     Admin
    Sleutelbeheerder

Deze theedoeken heb ik vorig jaar aangeschaft, vind ze niet prettig. Nagenoeg geen vocht opname. Ik weet niet of deze moet gebruiken. Gebruik ze nu voor de ‘sier’.

Succes met je zoektocht!

Henny

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198745
     Admin
    Sleutelbeheerder

Je kunt het gewoon vergeten, het is onbelangrijk. Bouw is traditioneel.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198744
     Admin
    Sleutelbeheerder

“Kapla” verwijzing geeft een risico site melding door mijn viruschecker. En dus geen info door blokkering.
    Andere route naar die informatie mogelijk?

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198743
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk aan, er is meer geëxporteerd naast friet. :>)

In reactie op: Mollen in de tuin #188787
     Admin
    Sleutelbeheerder

En de knecht van die knappe kapster? Straks worden we nog jaloers Steven.
    Die zin was heel goed hoor. Helemaal niet krom…..ik dacht gewoon (weer eens?) krom.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198742
     Admin
    Sleutelbeheerder

ratatouille,

wat jij als Belgische methode beschrijft ken ik al de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse methode.
    De methode Kapla, die in NL nu opgang maakt, is een middending tussen de twee.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198741
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het is ook kiezen tussen de Belgische of de Nederlandse methode: In België zet meer eerst de muur neer en dan plaatst men het profiel (de ramen of de deurposten),in Nederland plaatst men eerst de posten en bouwt daar de muur tegen aan.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198740
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jean,

er bestaat ook de methode met des alèses en pattes à sceller te werken.
    Ik heb dit bij een raam dat ik in een bestaande nis moest plaatsen zo gedaan:

– Het kozijn van het raam met

des alèses (profielen die precies op het kozijn passen en ook dezelfde stijl hebben) op de nodige breedte gebracht,
    – dit verbreedde kozijn met behulp van wiggetjes in de raamnis gesteld, en dan van pattes à sceller voorzien,
    – de gaten die ik op de plaatsen van de pattes gemaakt had met cementspecie opgevuld (goed indrukken met een passend stukje hout)
    – en de resterende spleet met kalkmortel opgevuld.
    Omdat mijn raamnis een aanslag had heb ik op het kozijn aan die kant compriband geplakt.
    Dan heb ik de resterende spleet rondom met kalkmortel opgevuld, steeds weer een stukje ingeduwd.

In reactie op: Muur voegen, leem uitgespoeld? #198759
     Admin
    Sleutelbeheerder

Over het repareren van scheuren ook door en door in 70cm dikke natuursteen muren:
    http://www.meda-corpus.net/libros/pdf_fiches/liban_frn/rehab/1-02%20FR.pdf
    http://www.lafarge-france.fr/conseil-pratique9-coulis-renforcement-injection-murs.pdf

Je kan de scheuren ook gewoon heel ruim uithakken, en dan aan twee zijden vullen met een (water), kalk en ultra fijn zand mengsel. Maar holle ruimtes horen in die muren, hebben de steenmarters ook wat.

Admin
    Sleutelbeheerder

Deze tekst is de moeite waard om eens te analyseren zo van de site SVB geplukt:

28-05-2013
    AOW’ers die buiten Nederland wonen en geen recht hebben op de tegemoetkoming KOB (Koopkrachttegemoetkoming Oudere Belastingplichtigen) krijgen met terugwerkende kracht een nabetaling ter hoogte van de tegemoetkoming KOB. AOW’ers in Nederland ontvangen deze tegemoetkoming al.

Enfin we krijgen waar we recht op hebben
    😎

In reactie op: Mollen in de tuin #188786
     Admin
    Sleutelbeheerder

Na plaatsing mijn laatste bijdrage teruglezend, vond ik de zin ook wat krom maar dacht dat slimme lezers het uiteindelijk zouden begrijpen. En dat was ook zo. En het is tenslotte een knappe kapster….

Steven

In reactie op: EC daagt Nederland voor EHvJ #198389
     Admin
    Sleutelbeheerder

De wet wordt ingetrokken. Zie de Volkskrant.

[url] http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3449326/2013/05/30/Asscher-is-ruim-300-miljoen-kwijt-door-haastwerk-Kamp.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=%5B/url%5D

Het is natuurlijk niet zeker dat Asscher alsnog een nieuw, gedegen wetsvoorstel gaat indienen, met dezelfde gevolgen.

30 berichten aan het bekijken - 11,131 tot 11,160 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?