Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,861 tot 10,890 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Balkenvloer vervangen #198772
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chez Nous op 22/06/2013 09:54
    … De HOH afstand varieert tussen de 65 en 110cm met een gemiddelde afstand van 82cm. De huidige balken hebben een dikte van 130mm*130mm met een lenkte van 320cm. Ik heb wel een schema gevonden op de website van cristiaan, maar onze HOH-afstand valt hierbuiten.

Beste Alex,

als de HOH afstand buiten de tabellen/grafieken valt dan zijn of de balken te zwak of de HOH afstand te groot.

Ik kan overigens het advies van Jos (de balken tijdens het betonneren bovenop de Lewisplaten steunen) alleen maar onderstrepen. Ik dacht dat dit bij een geringe overspanning niet nodig zou zijn – niet waar, doorgezakt, en ik moest een egalisatielaag aanbrengen.

In reactie op: geef het een titel, ik weet het niet meer. #194135
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik ben lang niet aanwezig geweest op dit forum. Had, en heb wellicht, andere zorgen van geheel andere aard. Maar vraag me af of Cees helemaal lekker in zijn vel zit….
    a: koop nooit een electronische robot: water, chloor en of zout en electronica: geen goed huwelijk
    b: na de ervaring mbt electrisch bealen toch doorgaan: onbegrijpelijk
    c: maak er een leuk uitstapje van om het ding op te halen !
    d: ben je nog steeds van plan te gaan trouwen ? dit geheel terzijde -)))

In reactie op: half lege glazen #194127
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Cees:
    ‘I am confused’: je schrijft eerder dat mensen geen produkten meer willen kopen, maar dat ze liever goedkoper inkopen in China en dat je denkt dat je elders als bedrijf wel zult groeien en bloeien. Dat geloof ik niet zo, niet van jou en niet van de Mereltjes. Ik heb ook bij mij in de buurt wel eens een meubelmakerij bezocht. Je weet wel van dik eikenhout. Dat is waar, maar die bedrijven gaan door terwijl zij allang niet meer rendabel zijn, maar gewoon omdat ze niet anders kunnen. Dat is een ‘voordeel’ van een crisis en van concurrentie: alle niet rendabele ondernemingen worden afgebrand.
    Jij staat bovendien in een markt met veel aanbieders en maar een zeer beperkte vraag.
    Ik heb overigens nog nooit mooie meubels gezien van een timmerman. Mijn smaak zal wellicht niet de jouwe zijn, maar er zijn vele mensen die dat met mij eens zullen zijn.
    Zoook met boten.
    Jij ageert vaak tegen boeken wijsneruzen, maar het zou toch best wel goed zijn als je daar wat meer vanaf zou weten.
    Cees, ik wens je nogmaals succes toe, maar ik raad je aan toch om eens met vrienden, met boeken wijsheid, diepgaand in gesprek te gaan, want anders zie ik het somber in, wat ik zeer jammer vind, omdat je wel het vuur en de gretigheid hebt.

In reactie op: half lege glazen #194125
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Cees, je hebt gelijk, dat je ermee stopt. De Meereltjes hebben echter geen gelijk. Verhuizen lost niets op en het ligt niet aan de streek waarin je woont, maar aan jezelf. Ik woonde bij jou in de buurt (nou ja) en ik hebt daan het meeste geld vetrdiend, met dingen waar de Fransen nog nooit van gehoord hebben.

Het is hard, maar dat is nu eenmaal het gevolg van leven binnen een veranderende maatschappij. Mdensen die het verkeerd doen zetten hun hakken in het zand. Zoals Fr tegen Amazon en zoals jij tegen China. En in dat krampachtige verzet laat je als vanzelf de opportunities aan je voorbij gaan. Bijv. een jacht zoals jij dat wil maken is toch zo 20-ste eeuws. Wie wil dat nu toch nog kopen. Uit jouw bericht lees ik dat jij niet vindt dat de koper zelf mag bepalen wat hij wil. Mensen willen helemaal geen glimmend stuk hout meer om het weekend op door te brengen en te varen (let op, dat zeg IK niet, maar jij). Dat is een gegeven voor jou

Er valt genoeg te verdienen, maar je moet wel de juiste produkten leveren tegen de prijs, die de consument bereid is ervoor te betalen. Jij denkt waarschijnlijk dat er EEN prijs is, maar dat is niet zo. Met al jouw vernuft (schat ik in) zit jij gewoon in het verkeerde vak, je bent zo’n 1½ eeuw te laat. Je moet juist via en met inzet van jouw vernuft je geld verdienen. Ik ga daar nu niet op deze plaats verder op in, want ik ben het gescheld op deze site meer dan zat. Ik wil alleen jou bovenstaande reactie niet onthouden; om jou daarmee te helpen het goede spoor te vinden. Ten slotte: de klant is niet alleen koning maar heeft ook altijd gelijk.
    Groet en sterkte

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198771
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Jos,

Hartelijk dank voor uw reactie.
    We zijn voornemens om de huidige (inderdaad) eikenhouten balken ook weer te vervangen voor eiken. Wellicht heft dit invloed op het draagvermogen en dus ook de HOH?
    Ik begreep dat juist het gebruik van beton leger werd aangeraden om zo het gewicht op de balken te verminderen, maar dit is volgens u dus geen geode oplossing?
    Bij onze huidige vloer is de overigens de grootste HOH er hoogte van de doorgang naar de woonkamer (geen balk boven de opening) en ter hoogte van de openhaard (welke in de ruimte erachter bevindt). Kunnen deze zomaar worden verkleind?

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198770
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rebonjour,

Ter extra informatie, ik heb mijn vloerbalken niet op de poutres gelegd maar er tussen met metalen balkhangers (Simpson strongtie). Dat is weliswaar niet traditioneel of historisch verantwoord maar ik won er wel de balkhoogte van 165mm in stahoogte op de bovenverdieping mee. Dat maakte nét het verschil tussen krappe en comfortabele doorloophoogte.

Bijgaand een paar foto´s. Op de eerste foto ziet u rechts (waar de waterpas ligt) nog juist dat de vloerbalken tussen de poutres hangen in plaats van erop te rusten.

Salutations, Jos

[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/4pj4j-badkamervloer.JPG[/img]
    [img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/4v9d8-badkamervloer2.JPG[/img]

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198769
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Allereerst, ik heb altijd begrepen dat Lewisplaten verwerkt moeten worden met “echte” beton (dosering 350kg/m3, klasse C20/25) en niet met “beton leger”. Lewisplaten zijn namelijk een combinatie van verloren bekisting en wapening. Die wapening kan zijn functie slechts vervullen als het beton voldoende drukweerstand heeft.

Uw bestaande balken van 130×130 zijn waarschijnlijk van eikenhout. Bent u van plan de nieuwe balken ook in eikenhout te realiseren of gaat u naaldhout gebruiken? Dat maakt nogal wat verschil.

Als u naaldhout gebruikt zult u bij 3,2m overspanning waarschijnlijk het beste de FR standaardmaat van 63×175 kunnen gebruiken op een HOH van ongeveer 50cm. Zie voor motivatie en marges de tabellen in de houtwijzer.

De exacte HOH kunt u afstemmen op de lengte van de Lewisplaten die u gaat gebruiken, zodanig dat u een overlap van minimaal 10cm tussen de platen krijgt, precies boven een balk.

Ik heb zelf een Lewisplaat badkamervloer gestort met vloerverwarming erin, dikte 70mm, balkoverspanning 3,10m, lewisplaten 63x183cm, balken 63×175, HOH van 50cm. Dit geeft een prima resultaat zonder trillingen (en de boel is ook niet ingestort 🙂 )

Last but not least, tijdens het storten van de beton op de Lewisplaten is het altijd een goed idee de balken in het midden te onderstempelen, om te voorkomen dat de natte zware beton deze doet doorbuigen. Na 3 weken kunt u dan de stempels er onderuit halen en hebt u een vlakke vloer. Succes!

Salutations, Jos

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198768
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste medeklussers!

Inmiddels zijn wij begonnen met het verwijderen van de bestaande vloer: het verwijderen van de tommetjes, leemlaag en doorgerotte planken eronder. Op de verdieping komt in de toekomst onze badkamer en willen op de nieuwe balkenvloer zwaluwstaartplaten met beton leger leggen om hier in de toekomst een badkamer te installeren.
    Nu heb ik een vraag over de afmetingen van de nieuwe balken. De HOH afstand varieert tussen de 65 en 110cm met een gemiddelde afstand van 82cm. De huidige balken hebben een dikte van 130mm*130mm met een lenkte van 320cm. Ik heb wel een schema gevonden op de website van cristiaan, maar onze HOH-afstand valt hierbuiten.
    Welke balkafmeting zouden wij moeten gebruiken voor de nieuwe vloer, en is het noodzakelijk om de HOH afstand te verkleinen?

Alvast hartelijk dank weer voor jullie hulp!

In reactie op: Fransen meer gestresst dan andere Europese werkers #189444
     Admin
    Sleutelbeheerder

De OESO gaat uit van feitelijke gegevens: werkloosheid, inkomen, verdeling mannen-vrouwen etc en niet van de beleving.
    Je kunt een goede baan met een prima salaris hebben en je toch ongelukkig in je werk voelen.

Het is bijvoorbeeld bekend dat een extra beloning of salarisverhoging maar heel tijdelijk extra werksatisfactie geeft: men is er snel aan gewend. Daarentegen zijn gebrek aan autonomie en communicatie, hoge werkdruk, tegenstrijdige taakopdrachten, onvoldoende social support, incompetente collega’s etc. constante en moeilijk te beïnvloeden stressoren.
    Waar dit toe kan leiden:
    [embed]http://youtu.be/IzBy6agXKoA[/embed]

Steven

In reactie op: Spooktelefoontjes #189756
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sinds ’n week of drie kreeg ik veel van die rare telefoontjes en ging maar eens op zoek.
    Stuitte op die boevenbende.
    Na dóór te hebben gegoogeld bleken meer mensen hier last van te hebben.
    Toen vond ik ’t tijd de goegemeente hierop te wijzen, wellicht krijgen deelnemers aan dit forum ook van die spooktelefoontjes.

Stevens devies is ’n aardige, maar ik wil dat die telefoontjes ophouden. Bij deze criminele incassoörganisatie ligt sinds gisteren ’n briefje : binnen vijftien dagen hun vermeende vordering op mij in m’n brievenbus en dan praten we verder. Ik heb immers geen idee aan wie ik iets schuldig ben tenzij ’t dat akkefietje met Tele2 betreft. En zelfs die eventuele vordering betwist ik op zeer goede gronden.

Au tribunal ? Aan mij zal ’t niet liggen, ik kom op eerste verzoek. Maar voor dat telefonische gesar heb ik al ’n vrolijke vordering op Intrum Justitia in m’n hoofd.

Peter.

In reactie op: Spooktelefoontjes #189755
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, inderdaad even doorgoogelen en je vindt Intrum Justitia.
    Dit soort organisaties gebruiken allerlei bangmakerij om klanten te laten betalen.
    In Frankrijk moet je overigens pas betalen als het Tribunal dat bepaalt. En dan komt er een “huissier” aan te pas. En dat is duur, duurt lang, dus doen ze het maar zo.
    Devies: niet op reageren als je in je gelijk staat.
    Dit, leuk dat het Intrum Justitia wel gelukt is. Waarschijnlijk wist de schuldenaar wel dat-ie fout zat dus is bezweken voor de druk.

Steven

In reactie op: Spooktelefoontjes #189754
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tja Dit, uw vordering op die galerie was kennelijk terecht en u kwam er zelf niet meer uit. Ik heb echter nog geen vordering gezien, heb geen idee waarom ze mij moeten hebben.

Overigens blijk ik niet de enige te zijn die wordt lastiggevallen. ’n Beetje googelen met die telefoonnummers en u ziet dat er ’n hoop wordt geklaagd.

Naming & shaming lijkt me ’n goed middel om ‘anonieme’ lastpakken aan te pakken.

Peter.

In reactie op: Spooktelefoontjes #189753
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jammer dat Intrum J. nu zo in het nieuws komt. Indertijd had ik werk via een galerie verkocht. De galerie betaalde mij nooit, en Intrum J. haalde dit bedrag voor mij binnen met factor 2. Daar was ik erg blij mee. Voor de kenners, Galerie Van H., te den Haag.

In reactie op: half lege glazen #194124
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ben blij dat je gaar verhuizen, Cees.
    Volgens mij zit je in het meest fatalistische deel van LDF.
    De nieuwe omgeving zal je te zijner tijd goed doen, nieuwe mensen, mogelijkheden en uitdagingen.

In reactie op: geef het een titel, ik weet het niet meer. #194134
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het wordt pas erg als die kaart vervangen niets oplost… 😀

In reactie op: wat wordt het deze zomer? #194122
     Admin
    Sleutelbeheerder

Genieten jullie allemaal ook zo van het mens-erger-je-niet?

In reactie op: Spooktelefoontjes #189752
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Taciturne op 21/06/2013 07:47
    (…) Moraal: nooit reageren op nummers die je niet kent, zeker als ze met 089 beginnen.

Klopt Steven, maar dit spel wordt inmiddels geraffineerder gespeeld. Je wordt gebeld door nummers als 0170702490, 0970289249 en 0826272725. Dat laatste nummer verzoekt je via ’n gerobotiseerde vrouwenstem ’n nummer te bellen dat hangt onder 0472801414 en je dossiernummer op te geven.
    Huh ? Heb ik ’n dossier dan ? Ben ik ’n dossier ? Je zoekt en komt uit bij Intrum Justitia.

By the way : mag ik wel snoepjes van vreemde mevrouwen aannemen ? 😉

Peter.

In reactie op: Spooktelefoontjes #189750
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wij krijgen deze telefoontjes ook. Wij bellen nooit terug als het nummer onbekend is. Zou het dringend zijn of een aanvraag dan bellen ze vast wel weer. Zo niet ook niet erg……

In reactie op: Spooktelefoontjes #189749
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hoeft niet van Intrum Justitia te komen.
    Het kan gaan om nummers die als je ze terugbelt, “surtaxé” zijn. Frauduleuze types spelen in op de nieuwsgierigheid van abonnees die op deze “gemiste” telefoontjes willen reageren.

Moraal: nooit reageren op nummers die je niet kent, zeker als ze met 089 beginnen. Net als dat je vroeger nooit snoepjes mocht aannemen van meneren die je niet kende…

Steven

In reactie op: kopen op internet #202165
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mooi te horen dat jullie succesvol gebruik maken van het internet kopen in Frankrijk. En Jos is helemaal een wereldreiziger! Maar die rechten? Is er ook een afkoelingsperiode, dat je kan terugkomen op je aankoop, en is dat ook geldig bij verzekeringen, keuringsaanvragen, tenten..?

In reactie op: wat wordt het deze zomer? #194121
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nog een observatie over het extreme weer:
    De vloeren op onze begane grond (zonder kruipruimte, gewoon op de grond, en betegeld) zijn sinds een paar dagen zeiknat. Natuurlijk te verklaren, dit condensatieverschijnsel:
    De vloer, en ook de dikke stenen muren, zijn nog niet opgewarmd, hebben bijna nog de winterkou, en dan komt warme vochtrijke lucht binnen. Bij afkoeling moet die een zekere portie van zijn vocht laten vallen, en dat komt op de koude vloer terecht.
    Nog nooit in deze vorm meegemaakt. Ja, bij binnenkomst in april is het soms een beetje vochtig, als het huis nog winterkoud is en het buiten warm wordt – maar in juni, kort voor St.Jean?

Ja, dat is het geworden, deze zomer.
    Wat wordt het verder?

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192761
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Joost Kubbe op 19/06/2013 23:43
    @ Christian
    … overigens schreef ik “linéair” en niet “progressief”! Joost Kubbe.

Klopt, ik bedoelde de bestaande regeling die progressief is. Had ik duidelijker moeten schrijven. Excuses!

In reactie op: kopen op internet #202164
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik koop ook alles op internet, en ook nooit problemen gehad -tot deze week. Bij een aankoop bij een Franse webwinkel bleek de creditcard ‘refusee’. Een direct binnengelopen email verzocht mij direct contact op te nemen met de credit card maatschappij wegens ‘vermoedelijke diefstal’ van de creditcard.

De aankoop werd dus door het veiligheidssysteem onderschept. Het belletje was zo gedaan en vrijgeven van de creditcard idem, maar een ‘secure password’ aanmaken (veiligheidseis van de webwinkel) bleek onmogelijk, zelfs voor de medewerker van de credit card maatschappij.

Vermoedelijk is het probleem dat het veiligheidssysteem een Franse postcode weigert te koppelen aan een Nederlandse kaart. De kaart maar aan Paypal gekoppeld en zo alsnog betaald met diezelfde kaart.

Mooi hoor al die beveiligingen…

In reactie op: kopen op internet #202163
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Ik koop al sinds mijn vestiging in Frankrijk (2005) heel veel via Internet. Van kleine verbruiksartikelen zoals zaagkettingen en diamantschijven tot bouwmaterialen die per vrachtwagen geleverd worden. Via websites in Frankrijk, maar ook in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Hongkong, China en de USA. Nooit een probleem gehad (laat ik dit afkloppen).

Sommige dingen koop ik wel in de winkel, zoals witgoed en bruingoed van huismerken met extension de garantie, zodat ik nooit in onzekerheid ben waar ik naartoe moet als zo´n apparaat stuk gaat.

Als u écht bang bent dat de leverancier wél uw centjes accepteert maar het betaalde artikel nimmer levert, kunt u beslissen uitsluitend websites te gebruiken die met een gegarandeerd betalingssysteem werken zoals Paypal of Kwixo.

Voor merkartikelen die via Internet worden geleverd kunt u altijd direct op de leverancier of vertegenwoordiging in Frankrijk een beroep doen voor bijvoorbeeld garantiekwesties. Eventueel informeert u hiernaar vóór aankoop.

Salutations, Jos

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192760
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Jos,
    Dat penthouse, ligt dat achter Neede ongev.210,5 km. vanaf Scheveningen?

In reactie op: kopen op internet #202162
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ervaringen idem als Steven en Peter.
    Maar hoe het met de consumentenbescherming zit?

Jaap

In reactie op: kopen op internet #202161
     Admin
    Sleutelbeheerder

Idem.

Peter.

In reactie op: kopen op internet #202160
     Admin
    Sleutelbeheerder

In 14 jaar veel op internet gekocht in Frankrijk. Nooit problemen gehad. Betalen vrijwel altijd met credit card via beveiligde betaalwijze of soms met PayPal.
    Naruurlijk regelmatig frauduleuze mails gehad waarin gevraagd wordt om je gegevens “opnieuw” in te voeren of een zogenaamde achterstallige betaling te doen maar die zijn zo doorzichtig dat je wel erg naief moet zijn om daar in te trappen.

Steven

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192759
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ Christian
    Ik kreeg deze informatie van mijn beroepsorganisatie de SNPI, de grootste makelaarsorganisatie van Frankrijk, die mee aan de tafel zit; dit is voorinformatie, die belangrijk kan zijn voor mensen die binnenkort een verkoopacte tekenen, en afhankelijk van hun situatie misschien beter kunnen wachten tot na 1 september; in elk geval moeten we de officiele publicatie afwachten; overigens schreef ik “linéair” en niet “progressief” !

Joost Kubbe.

In reactie op: Giftige slang gezien. #188697
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zeker weten dat het geen Couleuvre d’Echelle is?
    Veel meer voorkomend dan de Viper.
    Geen giftanden, niet aggressief, maar iedere beet van een beest (of een mens) kan je beter cureren.
    Veel slangen gezien in Dep. 07 maar zelden giftige.
    Groet, Peter

30 berichten aan het bekijken - 10,861 tot 10,890 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?