Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderJullie hebben allemaal gelijk. Drinken, dan niet rijden, behalve Cees want die kan het in de hand houden. Verder koop je twee van die dingen voor een paar Euro, gooi ze ergens in je auto, laat ze bevriezen en koken, maar gebruik ze nooit want ze zijn gevaarlijk.
Fijne zomer/Peter.
Admin
SleutelbeheerderIk weet niet of Harold z’n schouw inmiddels schoon heeft gekregen. Vanmorgen sprak ik de man van Loxam te Montluçon en die pneumatische marteau à boucharder is er nog.
Weliswaar uit de collectie en dus uit Het Systeem, maar beschikbaar. U huurt ’n compressor en ze lenen u dit duivels apparaat.Peter.
Admin
SleutelbeheerderDe ANWB kan toch beter ? Of slaan daar ook al de bezuinigen op de redactie toe ?
Dit, ’t is allemaal zo eenvoudig : zodra u alleen maar denkt dat u ’n alcoholtester misschien nodig heeft, moet u gewoon niet meer gaan rijden.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderZijn die voor eenmalig gebruik pakketjes ook nog toegestaan? En waar blijft een verplichting om ze af en toe ook te gebruiken, na een feestje? of krijg je bij het veroorzaken van een ongeval een zwaardere straf, als zou blijken dat je onder invloed je alcoholtester ongebruikt hebt gelaten?
kortom veel vragen nog steeds.25 juni 2013 om 08:43 In reactie op: Parlementair rapport: Frankrijk moet schaliegas gaan exploiteren #186668Admin
SleutelbeheerderOm te beginnen, dank voor je uitleg (naar ik begrijp voor de zoveelste keer) van de URL problematiek.
Ik laat dat voor wat het is…gepruts….(niet van jou hoor, van dit forumproduct)Jammer dat je een soort van “jijbak” meent te moeten gebruiken om de 54 hoogleraren argumentatie te weerleggen.
Maar ook dat laat ik maar voor gezegd.Inderdaad, het artikel komt behoorlijk dicht bij mijn gedachtengoed in deze. En wellicht, maar ik zie dat iets anders, bij dat van de 54 hoogleraren, die nu aan de noodklok luiden.
Ik zie dat iets anders, die noodklok van hen, omdat ik er meer een anti-schaliegas lobby dan een wetenschappelijk verantwoorde oproep tot verantwoorde aanpak in zie. Slim verpakt, maar wel met de klassieke kenmerken van de inmiddels achterhaalde milieuaanpak van de vorige eeuw. Angst zaaien bij een minder goed geïnformeerde massa.Daar verschillen we dus van mening.
Admin
SleutelbeheerderBeste Ronald,
mag ik je om een foto van een buis-met-wortels vragen?
Ontbreekt in mijn archief, en toen een buurman zijn buizen opgroef heb ik er niet aan gedacht.Bij voorbaat dank!
Admin
SleutelbeheerderIn Nederland word je er mee doodgegooid. “verplicht in Frankrijk”, zelfs bij de kassa van de Hema liggen ze…
Admin
SleutelbeheerderLiever toch de modernere distributieketting, Christian? Zoals bij veel Duitse auto’s meen ik?
Of dan toch weer andere problemen?Admin
SleutelbeheerderDag Christian,
Ok, bedankt dat scheelt weer stress bij het afvoeren. Het probleem dat jij meldde had ik inderdaad ook, naar binnen gegroeide wortels enzo. Bovendien zat achter de fosse een putje waarin de afwatering dood viel en dus met met wel heel weinig snelheid door deze buizen stroomde….Ik graaf ze op met de hand; wel een leuk karwei vind ik, maar behoorlijk arbeidsintensief vanwege de enorme wortels die ik tegenkom….Wortelsnoei schijnt goed te zijn!:)
Groet,
Ronald
Admin
Sleutelbeheerderbijdrage teruggetrokken
Admin
SleutelbeheerderRonald,
duidelijke foto: dit zijn de typische betonnen afvoerbuizen, asbestvrij. Werden gebruik tot in de jaren ’60 of ’70. Asbestbuizen hadden een veel geringere wanddikte.
Ik had ook deze betonnen buizen. Meest voorkomend probleem: omdat de buizen niet goed op elkaar aansluiten, vooral als men geprobeerd heeft met rechte buizen een bocht te leggen, groeien de wortels van planten erin. Bij mij waren de buizen ‘droog’ aan elkaar gelegd. Ik weet niet of dat overal zo is/was.Overigens welkom op dit forum.
Zakelijk geformuleerde vragen worden hier meestal zakelijk beantwoordt.Admin
SleutelbeheerderJa, Jos,
zo ingewikkeld gaat het op dit forum. Andere fora en websites doen het makkelijker.
Ik maak mij er niet meer druk om.
Iedere website zijn eigen procedures.
Netzo als bij auto’s in de jaren ’50: op ieder dashboard en rond ieder stuur zijn de schakelaars anders verdeeld!Admin
SleutelbeheerderBonsoir Wilm,
In de onderstaande tekst heb ik de vierkante haken vervangen door accolades.
Het is heel eenvoudig een URL in te voegen maar je moet het even weten.
Je selecteert in je post de tekst die naar de URL moet verwijzen en klikt op de kettingschakel bovenin. Die tekst komt dan tussen URL markers te staan, als volgt:Code:Gewone tekst {url}naar Kwixo{/url} gewone tekstDan plak je de eigenlijke URL van de webpagina met een “=” teken vóór de vierkante sluithaak in de openingsmarker van de URL, als volgt:
Code:Gewone tekst {url=http://www.kwixo.com/}naar Kwixo{/url} gewone tekstNogmaals, vervang in jouw tekst de accolades hierboven door vierkante haken. Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Salutations, Jos
24 juni 2013 om 19:44 In reactie op: Parlementair rapport: Frankrijk moet schaliegas gaan exploiteren #186670Admin
SleutelbeheerderToevoegend aan mijn mening over één en ander, navolgend artikel uit de Volkskrant van vandaag.
[url]http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3464246/2013/06/24/Vergeet-windenergie-zet-in-op-zonnecellen.dhtml?google_editors_picks=true
[/url]Dat is dus wat ik bedoel……….
(zie net, dat het niet netjes lukt om een URL in te voegen. Terwijl ik wel dat symbooltje gebruik, kettinkje, om het te doen…..Sorry……(en dat voor een gepensioneerde ICTer))
Admin
SleutelbeheerderProficiat 😉
Admin
SleutelbeheerderLeidend beginsel is dat je 7 dagen de gelegenheid hebt om je aankoop te annuleren.
Admin
SleutelbeheerderLeidend beginsel is dat je 7 dagen de gelegenheid hebt om je aankoop te annuleren. Er zijn echter ook uitzonderingen. En uiteraard geldt altijd de vraag: houdt de verkoper zich hier ook aan?
Voor wat betreft de jurische achtergrond: op internet staat een handig (pdf)-foldertje.
(met dank aan Jos voor de technische ondersteuning)
Wilm
Admin
SleutelbeheerderDie vraag las ik ook al op het forum van CanalDigitaal. 🙂
Je kunt natuurlijk klantenservice bellen en desnoods de druk opvoeren door te overwegen je abonnement op te zeggen.
Men is duidelijk met een offensief bezig om nieuwe klanten te verwerven.Speciaal voor digitenne klanten is er een vergelijkbare aanbieding, maar dan inclusief installatie van een vaste schotel aan huis.
De bestaande familie pakket klanten krijgen al tot 1 november gratis HD er bij, hoe pakket en prijzen er daarna uit zien is nog niet bekend. Vanaf juli start men met de afbouw van een transponder op Astra19 door zenders te verschuiven. Die besparing op de transponderkosten kunnen ze goed gebruiken om de concurrentiepositie te verstevigen.
Admin
SleutelbeheerderKlinkt aardig, maar wat als je dit wil en je hebt al een bestaand abonnement?
De site geeft geen info hieroverAdmin
SleutelbeheerderJako, ik heb net even gekeken maar er is niets veranderd.
Ik kan me ook geen telemarketing herinneren.Allors we zien wel ik ga gewoon nu niets doen.
Albert
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 11/06/2013 08:19Dan blijft er een vraag over voor op het forum; hoe kan ik het beste het huis aanbieden aan buitenlandse geïnteresseerden?
Ik vind dit een plezierige site; is ook voor particulieren die zelf hun huis verkopen: http://www.green-acres.com/
Deze is speciaal voor particulieren: http://www.pap.fr/JS
Admin
SleutelbeheerderHeb je een telefoontje gekregen en ‘oui’ gezegd, of iets wat een overijverige verkoper als ‘oui’ kan interpreteren? Kijk ook eens bij je abonnementsgegevens online of daar geen mutatie is.
24 juni 2013 om 08:42 In reactie op: Parlementair rapport: Frankrijk moet schaliegas gaan exploiteren #186671Admin
SleutelbeheerderTja, 54 hoogleraren. Doet het altijd goed. Er zijn er ook 54 te vinden, die het tegendeel zullen beweren. Knappe lobby, dit manifest. (opwarming van de aarde een beetje “uit”?)
Alles is overigens tijdelijk……………
Ik blijf me scharen achter hen, die zich laten leiden door de drang naar eerst weten en dan nadenken en dan beslissen.
En ga niet achter diegenen aan lopen, die me sterk doen denken aan hen, die in de 19e eeuw de rode-vlag-man voor de trein hadden bedacht omdat ze meenden, dat de koeien anders van de melk af zouden geraken.
Admin
SleutelbeheerderIk ben toevallig dezer dagen een soortgelijke oplossing als die van wanox tegengekomen:

Daar waar men de oorspronkelijke balken uit de muur getrokken heeft (pijlen) zijn passende stenen ingemetseld waarop de nieuwe steunbalk ligt. Zodoende ligt de nieuwe vloer twee balkhoogtes hoger dan de oorspronkelijke.
Nette oplossing, vind ik.En om op de titel van deze discussie terug te komen:
Geen diepte van de balken in de muur, zowel de ondersteuningsbalk als de overspannende balken liggen voor de muur, allen de ingemetselde (ingebetonneerde?) stenen hebben een zekere diepte in de muur.Admin
SleutelbeheerderJa Timo, ’t is ’n amateuristisch gefröbel maar poog dat maar duidelijk te maken aan zo’n autistisch apparaat.
Wat ze wèl goed kunnen, by the way, is NAW-gegevens verstrekken aan installateurs van zonnepanelen. Sinds ’n paar weken word ik suf gebeld door allemaal geile téléoperatrices die van alles van me willen. Zo willen ze zelfs ’n afspraakje met me maken mèt m’n echtgenote erbij. Pardon ? “Ja, dat is verplicht.”
Ze moeten ’t niet gekker maken.Peter.
Admin
SleutelbeheerderIk laat alles gewoon incasseren.
De overzichten kloppen altijd en aan het eind van het jaar krijg ik meestal nog een paar tientjes terug. Erg plezierig voor je gemoedsrust, ik heb die site van de EDF nog nooit bezocht.mvg/peter
Admin
SleutelbeheerderCees,
Heel goed – fijn zelfs – dat jij het licht zelf ziet. Ook goed – voor jou – dat ik het helemaal verkeerd zie. Kortom je kunt de concurrentie goed aan zonder het roer om te gooien. Alleen verhuizen naar een andere stad is genoeg!
Maar lees nog wel eens jouw openingsstukje in dit draadje door, en daarna jouw laatste bijdrage. Gevalletje van ‘Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt’. Met dank aan Von Goethe.
Het nare is, dat de mensen die tonnen kunnen en willen uitgeven aan een bootje in de Middellandse Zee allemaal vertrokken zijn uit het Frankrijk van Hollande en zich wellicht geschoffeerd voelen door jouw aanvallen op hun inkomen en/of vermogen.
Daar ben ik allemaal oprecht blij mee. Maar kom wel uit je deuk, want die is zo slecht voor jouw spijsvertering.
Admin
SleutelbeheerderWat is die site van de EDF toch een waardeloze onprofessionele hobbyzooi.
Sorry hoor, maar ik wordt er doodmoe van.
Ze hebben in 6 maanden en 4 keer bellen het nog steeds niet voor elkaar gekregen dat hun website gewoon doet wat hij moet en dat ik mijn factuur kan betalen.
Iemand ervaringen met andere leveranciers?
Ik heb er nu genoeg van.Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Quote:Quote uit Chez Nous op 22/06/2013 11:16We zijn voornemens om de huidige (inderdaad) eikenhouten balken ook weer te vervangen voor eiken. Wellicht heft dit invloed op het draagvermogen en dus ook de HOH?
Als u weer eikenhouten balken in de maat 13x13cm gaat gebruiken zult u geen gemakkelijk hanteerbare tabellen kunnen vinden om de maatvoering te verifiëren. U zult aan het rekenen moeten. Ik geef u een voorbeeld:
1) U berekent het traagheidsmoment en het weerstandsmoment van uw balkdoorsnede, in dit geval voor een vierkante balk van 130x130mm:
Code:traagheidsmoment = b*h**3/12 = 130*130**3/12 = 23800833 mm4
weerstandsmoment = b*h**2/6 = 130*130**2/6 = 366167 mm32) U gebruikt een online calculator om de karakteristieken van de balk als ligger op twee steunpunten onder gelijkmatig verdeelde belasting te berekenen. Daartoe vult u in:
– Het boven berekende traagheidsmoment
– Het boven berekende weerstandsmoment
– De overspanning in mm, in uw geval 320cm dus 3200mm
– De balklast in kN/m, in uw geval te benaderen door het delen van het totaalgewicht van uw vloer plus de maximale belasting erop, door het totaal aantal strekkende meters balk, onder de aanname dat de HOH redelijk gelijkmatig verdeeld is. Ik neem als aanname even 400 kg/m oftewel 4 kN/m.
– De elasticiteitsmodulus van het balkmateriaal, ik neem even de 11000 N/mm2 voor eikenhout sterkteklasse C24 uit de houtwijzer, hoewel je ook hogere en lagere waarden vindt.Deze gegevens ingevuld in de webpagina leveren de volgende resultaten op, zie ook onderstaande schermafdruk:
– Maximaal moment M = 5.1200 kNm
– Maximale spanning = 13.9827 N/mm2
– Maximale doorbuiging u = 20.8600 mm
U zit hiermee qua spanning aan de grens, want het maximum voor eikenhout C24 is volgens de bovengenoemde houtwijzer 14 N/mm23) U maakt deze berekeningen voor verschillende aannames qua vloerlast, aantal meters balk, balkdoorsnede en elasticiteitsmodulus tot u een idee heeft in welke grootte-orde de belastingen liggen en welke veiligheidsmarge er is.
Overigens denk ik op voorhand dat u de grote HOH´s zult moeten verkleinen, zonder verder te rekenen denk ik intuïtief dat deze relatief lage balken bij deze overspanning van meer dan 3m op een HOH van 40 a 50cm zouden moeten liggen. Maar dat is slechts mijn gevoel.
Quote:Quote uit Chez Nous op 22/06/2013 11:16
Ik begreep dat juist het gebruik van beton leger werd aangeraden om zo het gewicht op de balken te verminderen, maar dit is volgens u dus geen geode oplossing?Beton léger is in FR een vlag die vele ladingen dekt, tot en met het vervangen van toeslagstoffen door kurk of polystyreenkorrels aan toe. Het belangrijkste is dat de gebruikte beton tenminste de sterkteklasse C20/25 heeft. In NL ken ik daarvoor de Beamix Comfort die 30% lichter is dan gewone beton, maar in FR heb ik bij mijn bouwmaterialenhandels niets vergelijkbaars kunnen vinden.
Ik zou zeggen, laat uw berekeningen uitwijzen of u dat 30% gewichtvoordeel echt nodig hebt.Quote:Quote uit Chez Nous op 22/06/2013 11:16
Bij onze huidige vloer is de overigens de grootste HOH er hoogte van de doorgang naar de woonkamer (geen balk boven de opening) en ter hoogte van de openhaard (welke in de ruimte erachter bevindt). Kunnen deze zomaar worden verkleind?Als u geen balken in de muur kunt opleggen omdat er deur- of andere openingen onder zitten kunt u altijd een raveelbalk aanbrengen zoals in detail beschreven in het uitstekende artikel van Christian over verende vloeren.
Last but not least, zoals ik het lees is uw project toch iets méér dan simpelweg wat balken vervangen. In het minste geval van twijfel zou ik uw ontwerp van de nieuwe balklaag en de bijliggende berekeningen toch even aan een deskundige voorleggen. En dat ben ik niet, ik ben slechts een eenvoudige bricoleur de dimanche 😀
Salutations, Jos
[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/9754w-berekening.JPG[/img]
Admin
SleutelbeheerderDit is dus de vierde voorgestelde wijziging op de “plus value” in ruim één jaar Hollande.
Mijn advies is,om bij verkoop van 2e huis, in de voorlopige koopakte een ontbindende voorwaarde op te nemen in de zin van : Indien Hollande tussentijds weer iets verzint dat me niet bevalt kan ik van de koop af.Groet
-
AuteurBerichten