Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,771 tot 10,800 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Toegangshek eigen terrein #191664
     Admin
    Sleutelbeheerder

Voisinage, Borne et clôtures Info over hekken en afscheidingen.

janv

In reactie op: Toegangshek eigen terrein #191663
     Admin
    Sleutelbeheerder

Er is een regel van meer dan 2 meter hoog of niet of zo iets. Ja, inderdaad even bij de mairie langs.
    Oh ja, en de nabijheid van een formeel monument kan van invloed zijn.

In reactie op: béton ciré maken #199425
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Cees,

Afwerken met een dunne liquide van cement en water gaat naar mijn persoonlijke ervaring niet werken. De waterige cement wordt niet hard en glad genoeg.

Uit NL herinner je je misschien die oude granito aanrechten, vloeren enzovoort. Van die zwartwitte korrels in de natte mortel die na het harden werden vlakgeslepen en gepolijst. Persoonlijk vind ik dat nog steeds een tijdloze charme hebben.

Een vergelijkbaar effect kun je bereiken door van gewone gestorte beton een laagje af te slijpen. Dat hoeft maar heel weinig te zijn, net genoeg om het geheel mooi vlak te krijgen en de kiezels zichtbaar te maken. Ik doe dat zelf met een aantal gestorte drempels onder buitendeuren. Kost weinig, ziet er mooi uit, is robuust en duurzaam.

Voor dat soort werk zijn ponceuses-surfaceuses beton te koop of te huur. Een soort slijp-schuurmachines voor beton. Maar die dingen zijn nogal duur en je gebruikt ze als bricoleur niet al te vaak.

Als je goed overweg kunt met een haakse slijper kun je hetzelfde effect bereiken, maar dan een stuk goedkoper, door een vlakke diamantschijf aan te schaffen. Ik heb een Duitse ebay shop gevonden die een uitgebreid assortiment aan dat soort schijven heeft, voor veel lagere prijzen dan ik zoiets in Frankrijk heb kunnen vinden.

Binnenkort (paar weken) ga ik met mijn zojuist gekochte diamantschijf aan de gang, als je wilt kan ik wat foto´s maken om een indruk te geven van het resultaat.

Daarentegen heb ik nog geen idee wat ik op de aldus vlakgeslepen beton kan smeren om dit te conserveren. Het moet transparant, slijtvast en bestand tegen buitenomstandigheden zijn. Jij hebt het over een polymeer, lak of polyester, ik houd me aanbevolen voor een merk-type tip van jou als deskundige.

Salutations, Jos

In reactie op: Toegangshek eigen terrein #191662
     Admin
    Sleutelbeheerder

Even op de mairie informeren, zij kunnen je hiermee van dienst zijn.
    Onlangs hebben wij ook een toegangshek geplaatst om de hond op eigen terrein te houden.
    Op de mairie hebben ze ons verteld dat er geen beperkingen zijn.
    Vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: grootte latei #199423
     Admin
    Sleutelbeheerder

Leuke verrassing Christian op de zondagmorgen, ik heb ervan genoten. (vooral 39 en 49)

Wilm

In reactie op: grootte latei #199422
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Jos le Conseiller op 28/06/2013 22:33
    Daarna gaan die lelijke grijze parpaings eruit en komt er een mooie raam/deur partij met veel glas in.

Jos, steeds een goede oplossing in de opening van oude schuurdeuren iets met glas te zetten. Ik heb net aan min verzameling van verbouwde schuurdeuren een aantal nieuwe vondsten toegevoegd.

In reactie op: koude douche. #202185
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vraag aan W.Bavelaar: Is het niet zo dat je, in het geval van een civielrechtelijk geschil, naar het tribunal civil kan stappen? En dat zonder al teveel kosten?
    Met vriendelijke groet,
    Peter Brand

In reactie op: koude douche. #202184
     Admin
    Sleutelbeheerder

Chambres-dHotes Les-Vieilles-Tantes moe.

In reactie op: grootte latei #199421
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir Jos,
    Dat moet goed komen, het is heel project wat je aanpakt maar op de foto’s die ik zag, spat de overtuiging ‘er iets moois van te maken’ af. En plannen is vooruitzien he?

In reactie op: brand la rochelle #194141
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees, kán je eindelijk trouwen en dan heb je dit weer!! Ik vermoed een complot…

Groet,
    Kees

In reactie op: EDF alternatief #186939
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je Paul, die had ik nog niet gezien.
    In Nederland is het voornamelijk administratief waar je je elektra koopt, maar of dat in Frankrijk ook al zo is..?

In reactie op: EDF alternatief #186938
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op deze site kun je een prijsvergelijk vinden tussen verschillende energie aanbieders:
    http://www.energie-info.fr/pratique/liste-des-fournisseurs/recherche1

In reactie op: grootte latei #199420
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Ratatouille,

Quote:
    Quote uit ratatouille op 28/06/2013 21:55
    Jos, even een Gobetis er tegenaan gooien met kleur zand in je voorkeur, echt een werkje van 30minuten en die muur ziet er een stuk natuurlijker uit.

Eerst wordt het dak vernieuwd, dat is wel nodig zoals je ziet. Daarna gaan die lelijke grijze parpaings eruit en komt er een mooie raam/deur partij met veel glas in. Tenslotte gaat de oude kalkstuc laag (wat er nog van over is) eraf en wordt de muur opnieuw gevoegd (beurré). Dus ooit wordt het mooi!

Salutations, Jos

In reactie op: grootte latei #199419
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jos, even een Gobetis er tegenaan gooien met kleur zand in je voorkeur, echt een werkje van 30minuten en die muur ziet er een stuk natuurlijker uit. Maar ik zag al dat je genoeg te doen hebt op die werf van je.

In reactie op: grootte latei #199417
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik kan alleen een ‘ik ook’ bijvoegen naast Jos zijn conclusie. Dankzij overdimensionering staan die huizen er nog, even een cijfer; bij naaldhout C22,10×25, vrije overspan twee meter, heb je al 4059 kg max toelaatbare belasting. Dat die eikenbalken niet te tillen zijn, wist je al. Die opleg is prima in natuursteen.

In reactie op: EDF alternatief #186937
     Admin
    Sleutelbeheerder
    In reactie op: grootte latei #199415
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Remco,

Als je hier aan gaat rekenen kun je met een redelijk slanke latei toe. Maar dat is in zo´n oude muur geen gezicht. Onze voorvaderen werkten in deze gevallen over het algemeen met behoorlijke overdimensionering. In dit geval zou ik meer kijken naar hoe het eruit ziet in vergelijkbare gebouwen, in plaats van zelf te gaan rekenen.

Op bijgaande foto zie je als voorbeeld een oude poort in één van mijn muren. Ook zo´n 50cm dik. Deze poort is zo´n 220cm breed. De latei wordt gevormd door 2 eiken balken van 30x25cm, met een oplegging van ongeveer 40cm. Qua aanblik lijkt het allemaal netjes in proportie, maar die balk is natuurlijk ook veel te ruim bemeten voor wat ie te dragen heeft.

In jouw geval zou ik de latei maken van twee balken 25x25cm. Jouw voorgestelde oplegging van 30cm moet prima kunnen, als de muur stevig genoeg is. Bij mij hadden ze de deurposten opgemetseld van bakstenen zoals je op de foto ziet. Succes!

Salutations, Jos

[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/txu81-linteau.JPG[/img]

In reactie op: Doorbraak muur #199413
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees, ik heb het zelfde bedacht en de “pilaar” helemaal dicht gevoegd, na het eerst heel voorzichtig steen voor steen uit gehaald te hebben.
    LaSource zet ‘um op!

In reactie op: U zegt het maar #194139
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha goed opgemerkt! of was er toch iets anders?

In reactie op: Doorbraak muur #199412
     Admin
    Sleutelbeheerder

leuk, wij krijgen er ook moed van om er aan te beginnen.

In reactie op: Inloggen bij EDF #187433
     Admin
    Sleutelbeheerder

En ze nemen zelfs de telefoon niet op… Ze zullen wel hebben gelezen dat ik “waardeloze onprofessionele hobbyzooi” heb geschreven en nou sta ik op een blacklist 😉

In reactie op: koude douche. #202181
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 28/06/2013 08:34
    Christian, nogmaals, of je leest niet goed of je draait de boel om.
    In het eerste bericht staat al in de eerste drie regels dit document beschreven.

Ik las in het eerste bericht wel over het document. Maar pas in het vierde dat dit vervalst was. En dat is het beslissende. De verkoper had toch een fake document opgemaakt dat zogenaamd van de garage afkomstig was.

Nogmaals: succes gewenst! En van mij hoor je over dit onderwerp niets meer.

In reactie op: koude douche. #202172
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb mijn bijdragen in deze discussie teruggetrokken.
    Want als de OP pas in zijn vierde mailing met de relevante feiten op de proppen komt

Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 26/06/2013 08:45 … de garage heeft mij geschreven dat de vorige eigenaar (de gendarme) dit papier zelf heeft geschreven op een A4tje wat hij gestolen heeft van de garage.

kan je niet feitelijk discussiëren. Of kwam Cees dit beslissende feit pas op 26-06-2013 te weten?

Verder veel succes in deze warrige zaak.

In reactie op: alcoholtest “verplicht” #191659
     Admin
    Sleutelbeheerder

Daarom ben ik tegen cholesteroltests. Tenminste als je niet echt van plan bent je dieet of leefstijl te veranderen of dure en onwerkzame pilletjes te slikken.

Steven

In reactie op: U zegt het maar #194138
     Admin
    Sleutelbeheerder

De bomen zijn een stuk groener in het tweede plaatje.

Conclusie: demonstreren tast de bomen niet aan.

Steven

In reactie op: CanalDigitaal in buitenland wordt legaal #186935
     Admin
    Sleutelbeheerder

CanalDigitaal weet exact wie er kan kijken en dus mogen de rechten eigenlijk geen probleem zijn, het probleem was tot op heden toe te schrijven aan de methode van ‘Hollywood’ die rechten per geografisch gebied in plaats van rechten per abonnee voorschrijft. Details ontbreken nog, maar je kunt op de website van CanalDigitaal e.e.a. al in het buitenland regelen. Middels het gebruik van pop-up schermen kun je bestellingen in en naar het buitenland doen.

De Britten beperken het geografische gebied, maar vermijden de kosten van codering, administratie etc. De Fransen vermijden de administratie, maar de gebruikte codering is dan weer van France Telecom, met de Franse staat als grootste aandeelhouder…

Aan de ander kant is er dan TF1 ‘Suisse’ op 9 oost waarvan alleen de reclame Zwitsers is, maar die door het Franse Eutelsat in een enorm groot gebied ongecodeerd wordt uitgezonden:
    EUTELSAT_9A_Ku-band_Widebeam_Downlink_Coverage.png

In reactie op: CanalDigitaal in buitenland wordt legaal #186934
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mooie samenvatting. En op het internet gebeurt hetzelfde, daar blokkeert men op basis van IP-adres. Zo streamt npo.nl sinds kort de Nederlandse publieke omroepen, maar kan je die niet vanuit het buitenland bekijken. Tenzij je een (al bij al goedkope) VPN-oplossing koopt, en zo omzeil je het weer.
    Alleen begrijp ik nog altijd niet hoe Canal Digitaal het verkocht krijgt. Verkoopt men in het buitenland enkel aan Nederlanders op voorlegging van identiteitsbewijs, of jan en alleman?

In reactie op: CanalDigitaal in buitenland wordt legaal #186933
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat het beperken van het aantal potentiele kijkers te maken heeft met de vergoeding die de operator betaalt aan auteursrechten. Ik ken de contracten natuurlijk niet, maar ik ga ervan uit dat er een soort “best endeavour” verplichting in staat die de provider moet nakomen om ervoor te zorgen dat alleen een groep mensen uit een bepaalde regio kan kijken.
    In Nederland is gekozen voor een contractuele oplossing – Frankrijk en Engeland hebben technische oplossingen. Engeland beperkt de footprint, TNTSat werkt alleen op ontvangers die je in Frankrijk koopt. Geen van deze oplossing is waterdicht – je kunt een box in Frankrijk kopen en in Delft neerzetten. En de UK spotbeam kun je -in elk geval op het ogenblik – in het grootste deel van Frankrijk zien.

In reactie op: CanalDigitaal in buitenland wordt legaal #186932
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit ClosDentelle op 26/06/2013 21:29
    @ Ben Ik begrijp niet precies wat je eigenlijk bedoelt.
    Footprint dat wel maar wat is belang van deze E en F en de extra box voor franse tv??

Albert erg nieuwsgierig

Albert,
    Sorry – ik heb mij wat cryptisch uitgedrukt. Ik verwees naar de Astra 2E, Astra 2F en Astra 2G satellieten die de huidige satellieten op 28.2 Oost gaan vervangen. Astra 2F is vorig jaar gelanceerd en huist nu 5 transponders op de UK beam. Deze UK beam is met name gericht op de Britse eilanden;
    Astra 2E staat op de lijst voor lancering op 20 juli en gaat BBC, ITV etc huisvesten.

Tot voorkort kon je de Franse TNTSat zenders met een Linux ontvanger decoderen. Sinds kort gaat dat niet meer. Dat bedoelde ik met de “extra box”.

Ben

In reactie op: CanalDigitaal in buitenland wordt legaal #186931
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik vermoed een satellietontvanger-lobby achter de Franse TNT beveiliging.

30 berichten aan het bekijken - 10,771 tot 10,800 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?