Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,741 tot 10,770 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: fictieve woonland regeling #198130
     Admin
    Sleutelbeheerder

In ieder geval nieuw, eerder hielp het niet als je van nationaliteit wisselde. Tegenwoordig dus wel. Weer wat geleerd.

In reactie op: alcoholtest “verplicht” #191660
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nu bij Action in de aanbieding € 0,89

wsv05-Ethylotest.jpg

janv

In reactie op: béton ciré maken #199432
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Cees,

Ik heb inmiddels een vitrificateur de beton gevonden die ik zelf ook wil gaan toepassen. Het gaat om een reeks speciale producten voor het afwerken van betonvloeren. Hopelijk heb je hier iets aan.

Salutations, Jos

In reactie op: Website maken voor gite #189784
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hoi Maxandr,
    De tip van Le-Bricoleur betreffende Weebly is een goeie. Zelf ben ik ook bezig om in Weebly een nieuwe website te bouwen. Belangrijk is dat je deze dan vanuit elke computer kunt wijzigen.
    De techniek achter Weebly is oké en binnen een mum van tijd heb je een mooie functionele site. Gratis kan met reclame en voor een paar euro per jaar is de reclame weg.

In reactie op: Website maken voor gite #189783
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb geen website voor een gite, maar ik heb mijn website met weebly gebouwd. Hier vond ik alle elementen die ik nodig had:
    – multi-layer menufunctie (met sub-menu’s en sub-sub-menu’s)
    – goede mogelijkheden voor teksteffecten
    – het werken met kolommen (voor tekst en afbeeldingen)
    – beeldlegenda’s die bij de afbeelding blijven, waar ik de afbeeldingen ook plaats of wat ik met de tekst voor of achter de afbeelding doe
    – slideshows
    en ik heb geen ander programma nodig om afbeeldingen te plaatsen.
    Ik heb voor een vrij nuchtere en zakelijke layout gekozen, het gaat uiteindelijk om techniek en werken, maar er zijn natuurlijk ook jeuïge of speelse varianten mogelijk.
    Ik kan mijn website ook, zoals Cees vertelde, vanuit elk punt op de wereld aanpassen.

En de vindbaarheid op Google? Binnen twee weken was ik, als men de zoektermen ‘Frankrijk’en ‘klussen’ ingeeft, onder de eerste vijf te vinden, meestal op plaats 1 of 2. Ook hiervoor bestaan een aantal trucs.

edit 09:01
    net toen ik dit verhaal aan het typen was kwam Cees met zijn uitgebreide toelichting van 08:53.
    Dat is het: eerlijk zijn!

In reactie op: Website maken voor gite #189780
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mooie site Cees, indrukwekkend met die zee op de achtergrond. Is dat allemaal met Izispot gemaakt?
    Ik heb het programma nog niet gedownload, want ik vond op internet alleen de franse versie. Geen probleem misschien, maar sommige aanwijzingen kan je misschien beter in het Engels (of Nederlands) krijgen.
    Bij Jimbo (gebruikt door Bosbess) kwam ik gelijk op de Nederlandse site, met instructiefilmpje. Ziet er goed uit.
    Vraag: als men de gratis versie van deze sites gebruikt, komt er dan (ongewenste) reclame op?

Overigens zijn jullie aanbevelingen interessant over het al dan niet laten zien van mensen op de site. Als iemand herkenbaar is zal wel toestemming nodig zijn. Een zongebruinde beauty is misschien een idee. Maar bij het zoeken naar chambre d’hotes voor eigen vakantie kwam ik op een sites met foto’s van gasten, b.v. aan de maaltijd. Dat was in het algemeen geen versterking, ik vroeg me dan af of ik wel wou aanschuiven bij het getoonde gezelschap………
    Maxandr

In reactie op: Website maken voor gite #189779
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hard gewerkt Bosbess

Google Streetview

janv

In reactie op: wie kan dit vertalen #189773
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zo zeg, das knap uitgelegd als ik dit geweten had zou mijn tegelvloer mooier en vlakker zijn.
    Jammer.

Groet Albert

In reactie op: wie kan dit vertalen #189772
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heel aardig jullie reacties,
    Het tegelen is voor ons in het geheel geen probleem.
    Maar na 10 jaar verbouwen, vrijwel alles zelf gedaan, ook
    veel tegelwerk en natuursteen in cement leggen,(de carreleur keek zijn ogen
    uit, zo mooi gedaan)
    wilde wij onszelf eens verwennen en deze laatste 85 vierkante meter
    uitbesteden.
    Wij konden dan voor het eerst in 10 jaar vakantie vieren. en daar
    hadden wij wel wat geld voor over.
    Heel blij zijn wij dat het overgrote deel van het werk door
    onszelf is gedaan, stel je toch eens voor dat je steeds zo afhankelijk
    bent van de Franse artisans.
    Deze vakantie gaan we tegelen en volgend jaar dan maar vakantie vieren.

In reactie op: wie kan dit vertalen #189770
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb ook zelf getegeld, eerder al uitgebreid op dit forum verteld hoe. Niet zo moeilijk, teken het patroon van je tegels op de vloer uit, of evt per 5 of 10 tegels. Leg er een paar, per kamer in elke hoek een, bijvoorbeeld (telkens een die niet letterlijk in de hoek ligt). De eerste leg je helemaal perfect op hoogte en horizontaal. Die in de andere hoek leg je ook zo, op de eerste tegel zet je een lazer-waterpas. Vanaf de lichtstraal meet je naar beneden tot op de tegel. Deze maat moet ook terugkomen op de verderop liggende tegel. Dus een vertikaal kartonnetje op de tegel zetten, en meten tot het laserpuntje. Overige tegels doe je ook zo. Daarna leg je tussen de 2 ‘perfect gelegde’ de ontbrekende 4 of 9 tegels, op de buitenste 2 leg je een règle op stukjes karton, of stukje CD. Op de te leggen tegels leg je ook zo’n stukje CD. De tussenliggende tegels duw je in de specie totdat de règle net niet meer leunt op de kartonnetjes, of stukjes CD. Dan liggen ze allemaal even hoog, en met behulp van de lijnen op de vloer leg je ze ook nog in het gareel. Specie uitkrabben, als die nog nat is en 3 dagen later voegen. Succes.

In reactie op: Spooktelefoontjes #189748
     Admin
    Sleutelbeheerder

’t Is natuurlijk ’n klassieke drogreden (“post hoc ergo propter hoc“), maar sinds m’n eerder genoemde briefje bij Intrum Justitia is beland, heb ik geen rare telefoontjes meer ontvangen.

’t Kan ook toeval zijn 😮

Peter.

In reactie op: Website maken voor gite #189775
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Maxandr,
    Er is hier een forumlid die website’s bouwt, ik dacht uit Vogezen of Alsace.

Succes Albert

TIP: zorg voor een goede kernachtige naam,
    Maak goede foto’s (geen mensen erop en geen lucht foto’s)
    Beschik over een kernachtige omschrijving van de accommodatie ook over de bereikbaarheid en
    autoroutes en de afstand van grote bekende steden. Liefst in 3 talen.
    Maak een serie kernachtige woorden die alles nog een kort kunnen benoemen.
    Zoek wedsites waaraan je gelinkt zo willen zijn, Anwb, BandB.com, etcetc, let wel dit moet betaald worden, maar het helpt je boekingen op gang te komen.

In reactie op: wie kan dit vertalen #189769
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zojuist contact gehad met de tegelwinkel.
    Inderdaad hebben ze de tegels binnen en of wij ze nog willen afnemen.
    Daar ging de mail dus wel over.
    Als wij weer in Frankrijk zijn, zullen ze gebracht worden en dan zoeken
    we zelf wel uit hoe ze op de vloer komen.
    groeten,
    Marian

In reactie op: wie kan dit vertalen #189768
     Admin
    Sleutelbeheerder

nee hoor Cees, geld zijn wij niet kwijt.
    Ik zal het verhaal wat duidelijker beschrijven.
    In januari hebben wij de carreleur laten komen om een offerte te maken
    voor een gietvloer en het leggen van plavuizen.
    wij hebben hem gevraagd of hij met Pasen de gietvloer en tussen
    Hemelvaart en Pinksteren de plavuizen kon leggen.
    Dat was geen probleem.
    Wij zouden voor die tijd de plavuizen uitzoeken bij het bedrijf waar hij,
    de carreleur, mee samenwerkt.
    Met Pasen is de gietvloer aangebracht en wij zijn naar Decoceram gegaan
    om de tegels uit te zoeken.
    Er is een bon gemaakt en die zou naar de carreleur worden doorgefaxt.
    Hij zou dan alles verder regelen.
    Na de Paasvakantie, toen wij weer in Nederland waren kregen wij een
    mail van de carreleur of wij de rekening van de gietvloer alvast wilde betalen
    omdat hij de tegels wilde bestellen.
    Dezelfde dag hebben wij hem een cheque toegezonden en per mail hebben wij, voor de zekerheid,
    doorgegeven welke tegels wij hadden uitgezocht.
    Hij mailde terug dat hij heel andere tegels had doorgefaxt gekregen en of wij onze bon
    wilde nakijken. Gelukkig hadden wij foto’s gemaakt van de plavuizen en die hebben wij hem per
    mail toegestuurd, samen met een foto van de bon, waarop het nr. en ref. enz.
    Duidelijk genoeg zou ik zo zeggen. Hij beloofde contact op te nemen met Decoceram en dan zou het
    wel goed komen. Verder afgesproken dat wij, als wij weer in Frankrijk waren met Hemelvaart,de vloerverwarming zouden aanzetten (1 keer) en daarna zou hij kunnen komen.
    Wij hebben hem na het verwarmen van de vloer gebeld en gevraagd op welke dag hij zou kunnen beginnen.
    Nee, hij kon niet komen want de tegels waren er nog niet en de verwarming moest toch zeker
    wel twee dagen draaien.
    Onze buurman heeft hem ook nog gebeld, want het was onduidelijk, waarom de tegels nog niet leverbaar waren.
    De buurman kwam er ook niet uit. De carreleur wilde de sleutel om het werk af te maken in juni/juli als wij er niet waren.
    Wij hebben hem weer gebeld en gevraagd om bij ons langs te komen, want wij wilde zeker weten
    of de juiste plavuizen waren besteld en ook de kleur van de voeg moesten wij nog uitzoeken.
    Dan konden wij hem de sleutel geven en kon hij zijn gang gaan, voordat wij in juli/augustus weer
    naar Frankrijk zouden komen.
    Nee, hij had geen tijd om langs te komen en vroeg om de sleutel toe te sturen.
    Nou, dat leek ons helemaal geen goed idee.
    Tja, zei hij, dan kan ik er ook niets meer aan doen en bovendien kon hij ook niet eens komen
    omdat de verwarming toch zeker wel een week moest draaien??? Het werd steeds gekker.
    Zo’n drie weken geleden hebben wij hem weer een mail gestuurd, waarin wij hem vroegen wanneer hij de vloer kon komen afmaken en gaven door dat wij 13 juli weer in Frankrijk zouden zijn voor 5 weken.
    Wij kregen geen reactie. Een week later, nog een mail met de vraag wat er aan de hand was en dat wij er niets van snapte.

Toen reageerde hij wel en mailde dat hij niet kon komen, geen tijd had en ander werk te doen in die periode. En ja, hij was van goede wil geweest maar met Hemelvaart kon hij de tegels niet leggen, vanwege de verwarming en hij had ook nog geen nieuws over de tegels.
    Toen hebben wij een ultimatum gesteld, want het schoot niet echt op met hem.
    Als het aan hem zou liggen zou hij pas in December kunnen komen en je kunt al raden. dan zou het natuurlijk weer te koud zijn
    Voor ons is het een groot probleem want de hele planning komt in de knoei, alles wacht nu op de tegelvloer.
    Wij kregen nog een mail van hem met de bevestiging dat hij niet kon komen werken in onze vakantie.
    Vervolgens kregen wij een mail van Decoceram, de tegelleverancier, zie mijn eerste bericht. Wij dachten alles goed te hebben geregeld, maar toch gaan er dan weer dingen fout.
    Het ziet er naar uit dat wij de tegels zelf moeten gaan leggen of wij moeten op korte termijn een andere tegelzetter vinden. We gaan het zien.

groeten,
    Marian

In reactie op: béton ciré maken #199430
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het alsnog aanbrengen van een papje met cement wil ik je afraden, het zal geen invloed hebben op de porositeit, daarentegen ontstaat er een zachte toplaag die makkelijk verpoedert.
    In hoeverre zo’n toplaagje loslaat hangt af van de ondergrond maar zelfs bij verse beton is de kans daarop groot.

Wanneer je een topcoating toepast is een mogelijk een toeslag van silica, kwarts o.d. toe te passen; door deze door de coating te mengen vóór het aanbrengen ervan. Hierdoor wordt de vloer minder glad. Daarna nog een tweede laag zonder toeslag aanbrengen.
    Hechting van de coating op de beton: afhankelijk van toe te passen product, zie (hoe flauw dit misshcien ook moge klinken) hiervoor de aanwijzingen van de fabrikant.

In reactie op: fictieve woonland regeling #198127
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Bosbess,
    zonder al te diep op de kwestie in te gaan, komt het erop neer dat de Nederlandse regeling geen beperking vormt voor het vrije verkeer van kapitaal, zodat de Nederlandse regeling niet in strijd is met het Europese recht.
    via onderstaande link kom je op het arrest van de Hoge Raad:
    http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2006:AQ7098&keyword=39261

ik noemde het afstand doen van de nationaliteit als mogelijkheid om onder gemelde regeling uit te komen waarbij men kan kiezen voor de nationaliteit van het woonland

groet,
    Mireille Bosscher

In reactie op: béton ciré maken #199428
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vlindermachnines bestaan ook in kleinere afmetingen, geschikt voor woningruimtes.

Aandachtpunt bij afwerking met kunststoffen: gladheid van de vloer wanneer deze nat is. (eventueel toeslag toepassen)

In reactie op: wie kan dit vertalen #189765
     Admin
    Sleutelbeheerder

D’er valt dan ook weinig van te snappen, want die zinnen houden weinig steek. Men vraagt u om een antwoord, maar uit niets kan je afleiden waarop ze een antwoord verwachten. Hebben ze misschien die tegels nu liggen, en weten ze niet of ze die alsnog moeten leveren of niet? En ‘il est disponible’. Tja, ik neem aan dat de vakman daar niet ter beschikking staat en dat je die even kan afhalen.

Lijkt me iemand die wat te snel getikt heeft. Een telefoontje maakt u wellicht veel wijzer.

In reactie op: béton ciré maken #199426
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cher Cees, je kunt eens kijken op het weblog van een Gentenaar (onder ervaringen) die doende is om in de Lot een chambres D’hotes te realiseren. Ouzibou is de naam. Hij heeft, zoals dat op zijn Vlaams heet, gepolierde vloeren gemaakt. Op de foto’s glimt het enorm en ziet het er strak uit. Op 1 foto zie je hem in de weer met een apparaat dat ik in Nederland ken onder de naam vlinder.Het bestaat uit twee draaiende slijpschijven onder een machine waarop je zit. Ik denk dat dat apparaat voldoet aan de beschrijving die Jos boven heeft gegeven.

Jeroen B, 62

In reactie op: Dakpannen vervangen #199441
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nog een bijkomend iets. Een lekkage midden in de woonkamer. Geen idee waar het water vandaan komt. Plafond zijn schoon muren niets te zien alleen de voet van de schouw van de grote open haard toont vochtvlekken. Heeft iemand enig idee.

Cordialement
    Johan

In reactie op: wie kan dit vertalen #189764
     Admin
    Sleutelbeheerder

Voor de duidelijkheid,
    Vòòr het ondertekenen van de offerte hadden wij hem gevraagd, het werk
    af te maken binnen een bepaalde periode.
    Na vele telefoontjes en e-mails, waarbij hij steeds een ander excuus
    had om niet te komen, hebben wij hem een ultimatum gesteld, om het werk
    af te maken. En dat doet hij dus niet, helaas.

In reactie op: Mieren in het plafond #199439
     Admin
    Sleutelbeheerder

Paul,
    Er zijn “larves et adultes”. Ik denk dat ze met “larves” ook de eitjes bedoelen, ook die moet je kwijt zien te raken. Het duurde bij ons langere tijd voordat ze (de mieren)echt weg waren.

In Tuinadvies las ik het volgende:
    “….. In de leefgemeenschap van een mierennest zijn alle taken strikt verdeeld onder de mieren. Eén groep mieren zoekt boven de grond naar voedsel en een andere groep blijft in het nest bij de mierenkoningin om de eieren te verzorgen. Wanneer de mieren vanuit het nest vertrekken op zoek naar voedsel, laten ze een geurspoor van feromonen achter om de weg naar het nest vlot terug te vinden”.

Succes en groet!
    Jan Joost

In reactie op: Mieren in het plafond #199438
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo Jan Joost,

Dank voor je antwoord.
    Ik denk (voorlopig) dat we het probleem hebben opgelost.
    Buiten hebben we een spoor gevonden en hebben dit met gif bespoten.
    Binnen hebben we de stofzuiger er op gezet en dit enkele keren met uren tussenpozen herhaald.
    Na de laatste keer, nu enkele uren geleden, hebben wij slechts een enkele mier gesignaleerd.
    Hopelijk kan ik morgen berichten dat de actie geslaagd.

Een prettige avond gewenst, met vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: SEPA en de Europese Periodieke Overboeking #196355
     Admin
    Sleutelbeheerder

En ben ik blij dat mijn bank dit al twee jaar geleden heeft mogelijk gemaakt. Die ING toch.

In reactie op: fictieve woonland regeling #198125
     Admin
    Sleutelbeheerder

De 10-jaarstermijn is inderdaad wel eens aangevochten.
    Daarbij is geoordeeld dat de termijn niet in strijd is met Europese wetgeving, Hof van Justitie van 23 februari 2006 nr C513/03, alsook het arrest van de Hoge Raad van 22 december 2006 nr 39.261.
    Een alternatief? Afstand doen van de Nederlandse nationaliteit.

Mireille Bosscher

In reactie op: SEPA en de Europese Periodieke Overboeking #196354
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat is mooi! Werd tijd 😉

In reactie op: Inloggen bij EDF #187435
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Peter,

Ik krijg het idee dat ze klanten in groepen verplaatsen van de oude site naar de nieuwe oid want ik zie al ruim een half jaar de nieuwe vormgeving en kan sindsdien niet betalen..
    Ik moet dus steeds alsnog “telefonisch betalen”.
    Maar de volgende keer is het opgelost zeggen ze steeds, maar dat kun je pas testen als er een factuur klaar staat..

Ik zie nu wel dit in beeld:
    “Votre espace Client sera indisponible du 01/07/2013 18h30 au 02/07/2013 2h00 pour une opération de maintenance. Veuillez nous en excuser. “

Ik ben benieuwd..

In reactie op: Mieren in het plafond #199437
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag Paul,

Mieren in ons plafond is / was een probleem. Het dak van onze Grange bestaat uit een dikke sandwichplaat met 14cm (Piep)schuim daartussen. Mieren schijnen het een plezierige verblijfplaats te vinden, op de grond vinden we dan allemaal kleine korreltjes van weggeknaagd materiaal.
    Wij zien ergens een spoor buiten en /of een spoor binnen.

De oplossing die bij ons werkt zijn de blauwe mierenlokdoosjes van Fertiligene die we bij de Gamme Vert kochten. 1 of 2 doosjes in het spoor plaatsen en na enige onderzoek nemen ze kleine hapjes vergif mee naar het nest. Weer enige tijd later beginnen we dode mieren op de grond te vinden, niet tientallen maar honderden.

We hadden zeker 2 nesten. Dit voorjaar echter nog geen mierenactiviteit of mierensporen gezien.

Succes met de bestrijding,

Jan Joost

In reactie op: Inloggen bij EDF #187434
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zojuist de rekening ontvangen en deze willen betalen. Opnieuw vormgegeven, design design, oh la la.
    En opeens allemaal nieuwe nummers, referenties &c. En m’n espace client heeft last van ’n technische storing. “Probeert u ’t later nog eens.”

Ze kunnen er wat van, ik zou ’n parlementaire enquète eisen want een of andere bricolerende programmeur heeft er iets fraais doch onwerkbaars van gebakken. Maar goed, in Het Noorden hebben ze de Fyra en daar hebben wij weer geen last van.

Peter.

In reactie op: EDF alternatief #186940
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hay Timo, ik heb even gekeken op je link.
    Ik vind het nogal duur voor zwaar gesubsidieerde electricteits winning.
    Bovendien heeft de EDF de slechte gewoonte om de zgn “vrije markt” leveranciers te verrassen met stevige prijsverhogingen.

Ik denk blijf zitten waar je zit en laat je niet verleiden, EDf regeert!

Met groet Albert

30 berichten aan het bekijken - 10,741 tot 10,770 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?