Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,651 tot 10,680 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198151
     Admin
    Sleutelbeheerder

M’n verontschuldigingen dit draadje begonnen te hebben.

Peter (altijd op zoek naar kwaliteit, altijd op zoek naar verbeteringen, en angstig voor “debiliteit” want dat is toch ’n ernstige diagnose).

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198150
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Wim. Ik dacht al……………….

In reactie op: Mijn kers is ziek #188669
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vorige week waren onze kersen nagenoeg rijp. Een week later zit alles onder een laag schimmel, ook de onrijpe kersen.
    Een raadsel. (zuidelijke champagne Ardennen)
    In die ene week heeft het 1 dag veel geregend. Zou dat de oorzaak zijn?

Wim3

In reactie op: Dakpannen vervangen #199447
     Admin
    Sleutelbeheerder

Allen hartelijk dank. Dit geeft de burger moed. We gaan hier en daar een offerte aanvragen.
    Salut
    Johan

In reactie op: Weer bijen, maar geen vliegen en vlinders #188856
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hier in de 87, geen frelon gezien, heel veel vliegen, weinig vlinders op de lavendel.
    veel van die groene en gouden kevers.

Maar nu gelukkig wel erg mooi weer!

Albert

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198146
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik ben eigenlijk altijd het meest gecharmeerd geweest van Fred Emmer.
    Net zoals Cabagnous ben ik bezig om gewaardeerd lid te worden van dit forum.
    Dus strooi ik veel opmerkingen rond.
    Freriks vond ik ook wel een redelijk toffe gozer, maar dat komt misschien omdat ik zelf ook altijd tussen twee of drie talen heb gezweefd. Dan ga je vanzelf bedenktijd reserveren tijdens alles wat je zegt.
    En Claire, nou ja die mag ik wel, charmant zo als vele franse dames van die leeftijd, een beetje hard en lief tegelijkertijd.

Allors weer een beetje hoger in de ranking, haha Albert

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198145
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit cabagnous op 6/07/2013 18:48
    (…) Voor het merendeel van onze forumclub blijft er maar een over denk ik, de onvolprezen Henny Stoel.

Joop Visser is al eens langs geweest op dit forum, op datzelfde cd-tje met “Vrolijk lied” (Voor de zieken en zeevarenden, 1989) bezingt hij Noraly.
    “Noraly, Noraly, er is voor mij geen andere, ‘k zou nie’ weten wie.” 😛 😛

andere Peter.

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198144
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja Wim, daar ben ik het helemaal mee eens.

De door jou genoemde Sacha de Boer, hoe mooi ze ook is, heeft mij jaren geërgerd met haar zware Gooische accent. Voor het merendeel van onze forumclub blijft er maar een over denk ik, de onvolprezen Henny Stoel.

groeten/Peter

P.S. Hoeveel berichten moet ik nog voordat ik de status van beginner kwijt raak?

In reactie op: Website maken voor gite #189832
     Admin
    Sleutelbeheerder

Met zo’n website zal je niet snel klanten missen door ontbreken rode pin, maar toch. Ik heb nooit bestudeerd hoe dat moet, zo’n pin plaatsen, dus kan je niet helpen.
    Maxandr

In reactie op: Website maken voor gite #189831
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maxandre, ik zou zeggen, niets over zeggen getver, ik ben dagen bezig geweest om een pin {zo’n rode} met informatie, prijzen mooie foto’s allors noem maar op, ik krijg het niet voorelkaar.
    Verder alles met Google maar dit jammer genoeg niet.
    Streetvieuw is wel in het dorp maar niet bij ons, vind ik ook jammer, want straks mis je klanten die zeggen ik kon je niet vinden op streetvieuw.

Zo gaat men bezig blijven, ga zo koken ik zit het hele weekeinde vol en allemaal mee eten.
    Groet Albert

In reactie op: Mijn kers is ziek #188668
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bij ons in de Champagne-Bourgogne een ander verschijnsel:
    de kersen blijven groen of geel en groeien niet. Niet alleen bij ons, ook bij alle buren. Normaal zijn de kersen in de tweede of derde week van juin rijp.
    Niemand weet er raad mee.

In reactie op: behandelen teak #199460
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk, daar heeft Cees het helemaal bij het rechte eind….weet ik inmiddels uit ervaring. Goed teak… nooit maar wat aan doen. We hebben een tafel van meer dan 25 jaar oud, zomer en winter buiten.
    Nog helemaal goed. Gaat zeker nog 25 jaar mee en ik denk zelfs dat mijn kinderen en nog lang aan zullen eten.
    Mindere kwaliteit stoelen ooit gehad ( kosten ook heel veel minder dan de echte goede) en na 15 jaar (nog niet verkeerd) kapot aan het gaan.
    En als je dan toch iets wilt doen, doe het als Cees beschrijft. Prachtig….

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198142
     Admin
    Sleutelbeheerder

Smaak Steven, smaak….Ik ben niet gecharmeerd van Claire en heel weinig van Carole. TE Frans voor mij. 😉 Smaak…………….

Overigens zijn we wel in de “Entre bavards” sferen beland. Sorry Wim.

In reactie op: Website maken voor gite #189830
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ Bosbess en Albert,
    Ik heb website Albert inderdaad bezocht. Heel fraai en overzichtelijk!

Ook nog even omgeving bekeken met Google Earth (lijkt erg mooi), maar nog geen Streetview zag ik.
    Google Earth geeft vaak nog extra informatie (wanneer men zelf als potentiële gast op zoek is naar leuke chambre d’hotes).

Maxandr

In reactie op: behandelen teak #199458
     Admin
    Sleutelbeheerder

OK Christian, het artikel dat je me hebt opgestuurd geeft voor mij de doorslag.
    Het stomen wat ik heb gedaan lijkt een goede aanpak, ik ga nu licht opschuren omdat op sommige plekken de poriën wat erg open staan en dan laat ik het zoals het is.
    Het lichtgrijs worden vind ik wel mooi.
    Mijn zwager woonde jaren in de Midwest van de USA waar veel huizen staan met teakhouten shingles op het dak. Die gaan 20 tot 25 jaar mee zonder onderhoud.
    Nogmaals hartelijk bedankt/Peter.

In reactie op: behandelen teak #199457
     Admin
    Sleutelbeheerder

Om het nog ingewikkelder te maken lees dit.

In reactie op: behandelen teak #199456
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Christian en Steven,

Hartelijk dank voor jullie reacties. In eerste instantie bevestigt Christian mijn vermoedens en deed mij besluiten toch maar met teakolie aan de gang te gaan. Om mijn geliefde familie en vrienden die de komende 3 weken langskomen, te verbieden te gaan zitten, staat mij echter wat tegen.
    Steven gaat in op mijn eerste gedachte, maar is het hardhout in dit geval ook teak?
    Christian heeft het over de aanwezige olie in de teak. Beits over olie werkt uiteraard niet.
    Dus toch maar kiezen voor de oplossing van Christian??

Vriendelijke groeten/Peter.

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198141
     Admin
    Sleutelbeheerder

Annechien heeft het gewoon net niet. Ze mist charme, uitstraling, stem- en taalgebruik.
    Zijn wij misschien gewoon verwend met Claire Chazal en Carole Gaessler?

Steven

In reactie op: behandelen teak #199455
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zelf heb ik goede ervarngen (hardhouten tuinmeubilair en grenen tuinhuisje) met “Lasure Aque-Stop” van 3V3, bij de Brico-Marché gekocht. Inderdaad de tuinmeubelen ook eerst helemaal met de Kärcher schoongemaakt met een universeel reinigingsmiddel. De beits is op waterbasis. Droogt erg snel en 3 lagen zitten er met een paar uur op. Zit nu 3 jaar, i.t.t. wat Christian zegt laat het (nog??) niet los. Website van de fabirikant http://www.v33.fr.

Steven

In reactie op: Website maken voor gite #189829
     Admin
    Sleutelbeheerder

Yep!!

Albert

In reactie op: Website maken voor gite #189828
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit ClosDentelle op 6/07/2013 00:57
    Edit: Timo ik check regelmatig m’n analytics dashboard at Google en juist door deze forum discussie zijn de bezoekers via deze website op de tweede plaats gearriveerd! Wow wie had dat ooit gedacht! We gaan minder forum bezoek doen dat is niet goed, wel kijken maar niet boeken….

Toch is dat ook niet ongunstig, je weet namelijk nooit of een van die bezoekers niet tegen een kennis zegt, je moet eens op doe website kijken, etc. 🙂
    Als je conversie lager is maar je hebt uiteindelijk meer boekingen is het ook goed, toch?

In reactie op: behandelen teak #199461
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, beste klusser.

Wij hebben ooit een set teakhouten tuinstoelen tweedehands gekocht; die waren door de vorige eigenaar in de beits gezet. Dat spul laat langzaam los, ik denk dat het er vier of vijf jaar op zat. Toen het steeds lelijker werd met hier nog een beetje beits en daar kaal hebben wij alles afgeschuurd en in de teakolie gezet.
    Mijn verklaring is dat teakhout, hoe oud het ook is, steeds een beetje olie bevat, en dat neemt nu geen beits aan.
    Hoe doen ze dat in Albion, waar in de parken van de manors teakhouten banken jarenlang buiten staan? Ik heb het eens gevraagd aan iemand die in een kasteelpark in Yorkshire met het schoonmaken van de teakbanken bezig was. Inderdaad, schoonmaken met een zachte warme waterstraal (niet te hard, want dan haal je het zachte materiaal uit het hout), en dan in de olie. Dan mag even drie weken lang niemand op de bank zitten want de olie moet intrekken.
    Ik zou dus niet met beits op teak beginnen.
    Wat is teakolie eigenlijk? Omdat de oliemolen waar ik eens gewerkt heb sojaolie aan een fabrikant van teakolie en verwante producten leverde meen ik dat het om een plantaardige olie en een oplosmiddel gaat – op de verpakking van teakolie staat natuurlijk niet wat de ingrediënten zijn. Maar plantaardige olie kost 1,- à 1,5€ per liter, teakolie ietsje meer.

Ooit ben ik ook het begrip Tung-olie tegengekomen, maar ik weet niet wat dit is.
    Misschien een beetje googelen?
    Zonet dit gevonden.

In reactie op: SEPA en de Europese Periodieke Overboeking #196364
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee, ik bedoel Nationale Nederlanden. Nu nog dochter van Internationale Nederlanden Groep.

In reactie op: Website maken voor gite #189836
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nou Bosbess het is niet echt heel vreselijk, het werkt namelijk en dat is het belangrijkste.
    Ik werk met een editor die alles wat ik bedenk achteraf deze ongeveer gelijkwaardige ITC-troep ervan brouwt. Dat hebben internet en alle compjoeters nodig om alles goed te laten zien.

Allors zoals ik al zei; je zit goed

Albert

Ik kennelijk niet, maar we zoeken een oplossing!

Edit: Timo ik check regelmatig m’n analytics dashboard at Google en juist door deze forum discussie zijn de bezoekers via deze website op de tweede plaats gearriveerd! Wow wie had dat ooit gedacht! We gaan minder forum bezoek doen dat is niet goed, wel kijken maar niet boeken….

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198158
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk, een kenner, die Jako. Ben het helemaal met hem eens. Trip….OK….Freriks, och och och, een Smeets in het kwadraat.
    Overigens…..allemaal een smaakkwestie hoor.
    Grapje hoor Peter. Want dat is dit onderwerp toch gewoon….of..??

In reactie op: Dakpannen vervangen #199448
     Admin
    Sleutelbeheerder

Met een edit gecorrigeerd. Er ontbrak een 0. Echt de factor 10 van Maxandr.
    Stomme fout.

15083088uz.jpg

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198157
     Admin
    Sleutelbeheerder

Pluk een willekeurige voorbijganger van straat en die doet het al beter dan de ver boven de Balkenende norm overbetaalde ‘hakkelaar’ (Freriks)

De stem van Annechien is m.i. uitstekend en ze hakkelt niet, een verademing.

In reactie op: Website maken voor gite #189834
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sommige mensen typen langere stukken dan die HTML code 😉

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198156
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja Jaap, u hebt gelijk. ’t Is ’n dove eindredacteur die van billen & benen houdt die de selectie doet.
    Geef mij dan maar Freriks of Trip, terwijl ik o zó hetero ben.
    ’t Ging me uiteindelijk om ’t N.O.S.-journaal en de kwaliteit daarvan.

Peter.

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198155
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tuurlijk wel en daarom zit ze er nu….door een oplettende Huilversummer…..

30 berichten aan het bekijken - 10,651 tot 10,680 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?