Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderEn ik steeds een slecht gevoel hebben als ik over amateuristisch hergebruik van minerale oliën lees.
Komt daar niets van in het milieu terecht?
Is verwerken (re-destilleren) in aardolieraffinaderijen niet beter?Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 10/07/2013 14:28… de bestellingen rollen binnen, vanuit heel europa wordt er gebeld en besteld, vandaag de reclameborden langs de straat zetten,
…
Jocee divisible boards, fièrement fait en France staat er op het bord, we zijn trots.
En dat mag.Ik zeg ook: Dat mag! Gefeliciteerd, Cees.
Plaats hier eens een foto van die reclameborden! (Is toch geen reclame, alleen maar informatie).Admin
SleutelbeheerderJawel hoor: de zaplijst is nu automatisch gecorrigeerd. Uiteraard zie je dat pas als je eerst naar een ander kanaal gaat. Pas bij het terugzappen kan de nieuwe info door de ontvanger worden gebruikt.
Op 1 augustus gaat de procedure in de herhaling voor de zender disney xd/veronicaAdmin
SleutelbeheerderZowel de HD lijst als de SD lijst moet normaliter vanzelf updaten, maar ik weet natuurlijk niet wat je allemaal gedaan hebt. Je kunt natuurlijk best zelf de SD lijst laden, of je abonnement opwaarderen naar HD 😀
Admin
SleutelbeheerderZo is ’t, Henk. U bent wijzer en daar gaat ’t hier om. Daar is geen formele grammatica voor nodig.
Peter (die dacht met pensioen te zijn 🙂 )
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 9/07/2013 09:30
Godsakke, hebben jullie geen zwembad of zo?
Vier bladzijden over een nieuwslezeres met billen!
Zelf Christian krijgt dat niet voor elkaar in de rubriek techniek, haha.
Ruim 700 keer bekeken!
Duik het koude water in zeg.
Wel grappig trouwens, Wim sluit en heropend tout suit.
Ik begin zo langzamerhand de indruk te krijgen dat de oudjes hier dus geen steek verschillen met de oudjes in nederland, ze ploffen om acht uur voor de télé om het nieuws te zien, lezen des ochtends de rouwadvertenties, en smiddags, zit u dan op het bankje bij de carefour lekker in de airco?
Ik had toch werkelijk altijd de indruk dat men hier kwam om het leven nieuwe energie in te blazen, zon, ruimte, berg en zeelucht opsnuivend, lachend om de ellende elders op de wereld 😉😀
Admin
SleutelbeheerderMooi dat ook deze discussie tot mooie dingen leidt 😉
Henk
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Jos le Conseiller op 10/07/2013 14:14
(…) En nu ga ik de olie van mijn tractor verversen.En ik van m’n boxerbrommer want je hebt gelijk.
Niet weggooien die olie, ’t kan altijd van pas komen.Peter.
Admin
SleutelbeheerderRebonjour Peter,
Quote:Quote uit P’Homme de la Terre op 10/07/2013 13:56
Jos, jij leek te bedoelen dat afgewerkte olie wordt toegepast om carboleum te vervangen sinds dat verbod.Ja dat schreef ik en dat bedoelde ik ook.
(A) Vóór het verbod:
– (A1) Gebruikten sommigen (velen?) afgewerkte olie (sinds mensenheugenis?)
– (A2) Gebruikten anderen (de rest?) carbolineum
(B) Ná het verbod:
– (B1) Gebruikten sommigen (velen?) afgewerkte olie (net als vóór het verbod)
– (B2) Vervingen anderen (de rest?) carbolineum door afgewerkte olie (want carbolineum verboden)Ik poneer A2->B2 en jouw reactie gaat over A1->B1. Dus we praten over verschillende fenomenen die elkaar niet tegenspreken. En nu ga ik de olie van mijn tractor verversen.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderJos, jij leek te bedoelen dat afgewerkte olie wordt toegepast om carboleum te vervangen sinds dat verbod.
Ik beweerde slechts dat afgewerkte olie al sinds mensenheugenis wordt gebruikt, wellicht is carboleum — en xylophène ook ? — als produkt wel uit dit gebruik ontstaan, ontwikkeld door de jongens en meisjes van de marketing.Syntaxis – of grammatica – heeft hiermee weinig te maken, overigens.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderBonjour Peter,
Ik schrijf “sindsdien” en “vervangen” in één zin. Syntactisch en grammaticaal zijn mijn zin en jouw ervaring met de buurboeren niet in tegenspraak. 🙂
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Jos le Conseiller op 10/07/2013 13:06
(…) wordt de vroegere carbolineum sindsdien op grote schaal vervangen door afgelopen motor- of hydraulische olie uit tractoren en machines.“sindsdien” schrijft Jos. Maar het gebruik van afgewerkte olie heb ik ’n jaar of veertig geleden geleerd van ’n oude houtenbotenbouwer. En die had ’t weer van pake &c.
Toen ik hier arriveerde, bleken m’n buurboeren dit ook al jaren te doen en dan vooral tegen de beestjes.Peter.
Admin
SleutelbeheerderIn theorie moet jouw ontvanger binnen 1 minuut na ontwaken uit standby, als je zo lang van de afstandbediening af kan blijven, de juiste zenderlijst gebruiken.
De opmerking over pincode is bedoeld voor ontvangers die niet zelfstandig de nieuwe zenderlijst ophalen.Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Ja, carbolineum en aanverwante producten op basis van aardoliedestillaten zijn sinds enige jaren verboden door onze alwetende en geniale EU ambtenaren. Als logisch gevolg van The Law of Unintended Consequences wordt de vroegere carbolineum sindsdien op grote schaal vervangen door afgelopen motor- of hydraulische olie uit tractoren en machines. Kortom een hele verbetering voor het milieu.
Mocht dit u ál te bar zijn, dan is er in FR ook een carbolineumvervanger in de handel.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderBedankt. Oude olie lijkt me wel wat. Mag wel een tijdje stinken. Ver genoeg van woonhuis.
Ga op onderzoek.Admin
SleutelbeheerderDoeltreffend is ook afgewerkte olie. Hoeft u zelfs geen xylophène te gebruiken.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderHallo Henk, Carboleum is vanwege de zware giftigheid en zware milieubelasting al enige jaren van de markt, ook in Nederland. Er bestaat een alternatief waarover ik erg te spreken ben. Google eens op producten op basis van lijnolie. (Bij interesse kan ik je de naam van de Nederlandse fabrikant wel geven per privemail).
Jeroen B,62
Admin
SleutelbeheerderInmiddels draait er een permanente tekstbalk, niet erg vriendelijk voor de verhuurders van een vakantiehuisje die het wijzigen van zenders met een pincode hebben beveiligd.
Admin
SleutelbeheerderDank Jako. Met jouw aanwijzingen was het een fluitje van een cent op mijn niet-gecertificeerde apparaat.
Van CanalDigitaal had ik nog geen bericht ontvangen.Steven
Admin
SleutelbeheerderDank voor alle reacties, wel zijn we denk ik redelijk ver van de vraag afgedwaald, namelijk of de buitenlandse rekeningen bij voorrang moeten worden opgegeven.
Antwoord van Wim is duidelijk dat dit moet dus dat zal ik in orde maken, heb het juiste formulier inmiddels geprint.Eerlijk gezegd verwacht ik voor ons normale inkomen, want daar wordt het meest op gereageerd, niet veel problemen.
Zelf ben ik in dienst van een gemeente in Nederland en ontvang levensloop. Wordt door de gemeente gezien als een buitenlands belastingplichtige. Mij vrouw heeft een keuzepensioen (ABP en altijd gemeenteambtenaar geweest) en wordt door het ABP ook gezien als een buitenlands belastingplichtige.Willem (Orniac)
Admin
SleutelbeheerderGoed gedaan, ook wij hebben jaren lang gebruik gemaakt van de diensten van TOTALGAZ en zijn hier zeer tevreden over.
Voor het verplichte onderhoud van de ketel kwam een servicebedrijf van 25km bij ons vandaan, dus 50km retour!! Enkele jaren geleden bracht hij 180 € in rekening. Daarvoor werd de ketel afgesteld, schoongemaakt en kleine onderdelen vervangen. Wat is duur???Admin
SleutelbeheerderDat is leuk Wim, je sluit het onderwerp en heropent het direct weer.
Ik maak daar dankbaar gebruik van.
Als ik het Franse nieuws zou moeten presenteren dan zou ik er ook bij gaan zitten.
Het doet me overigens denken aan een oude conference van Jan Blaser. Hij had het over dansen en zei dat hij dat vasthouden wel leuk vond maar het lopen erbij niet.Fijn dat dit onderwerp weer nieuw leven is ingeblazen.
Groeten/Peter.Admin
SleutelbeheerderZijn ze getrouwd Cees…?
Kon het niet laten..
Hier ook goed vol wel een stukje later dan vorig jaar, meer adhoc en ook aanlopers.
Wel veel meer Franse gasten ook prima nietwaar.
Ook aanvragen via website uit Duitsland maar ook Italie ook nog niet gehad.
Dus het beweegt, in het begin van het seizoen was ik zorgelijk en sceptisch.
Maar dat is nu voorbij, lekker werken en koken doet me goed.
Elk seizoen heeft z’n naseizoen,Allors Albert
Admin
SleutelbeheerderCees toch…………………………… 😉
Admin
SleutelbeheerderTwee prima voorbeelden van twee specifieke situaties, @Bosbess. Zo zijn er nog diverse andere, alle met een specifieke uitkomst.
Let dus op, zoals ik bedoelde in mijn reactie naar Dit en ga zeker niet in algemene zin zo kort door de bocht als ik meen dat hij doet.Admin
SleutelbeheerderVolgens mij een beetje kort door de bocht Dit. In principe bepaalt het Frans-NL belastingverdrag waar je belastingplichtig bent voor de inkomstenbelasting. (en een splitsing, wel voor box 1 en niet voor box 3 bv is m.i. niet mogelijk. Alles of niks denk ik)
Je blijft m.i. belastingplichtig in Frankrijk, ook als je kiest voor behandeling als binnenlands belastingplichtige in Nederland. (Nederland heft volgens het verdrag over overheidsinkomsten, ook zonder de keus te maken)
Het enige dat je m.i. doet is de belasting, die je in NL betaalt, in mindering brengen over hetgeen je in Frankrijk verschuldigd bent, en dat zelfs niet altijd.
Wellicht toch nog even een echte deskundige hier aan het woord vragen?Admin
SleutelbeheerderGeheel buiten NL wonend kun je opteren voor het ‘keuzerecht’ (het is geen recht en je hebt geen keuze) per fiscaal jaar aan te melden, zelfs tot enkele maanden achteraf. Je kunt erom verzoeken, en het wordt al of niet toegekend door de NL fiscus. Resultaat: belastingplichtig in NL, buiten belasting voor les Impots. Interessant als er volgens NL systeem voordelen aan zitten die de Fr belasting niet kent. (hypotheekrenteaftek). De vakman weet hier het fijne van, eerder al 2 namen langs zien komen.
Admin
SleutelbeheerderTja, entre bavards hè….maar dan wel daar. Jammer Peter……..
Admin
SleutelbeheerderTjongejonge, er vallen grote woorden.
Ter adstructie : als emigrant in F kijk ik af en toe naar BVN (“het Beste van Vlaanderen en Nederland”) en stuit dan soms op mevrouw Steenhuizen.
Puur technisch viel me op hoe deze presentatrice haar stem verkracht, en misschien moet je wel uitlandig zijn om rare verschijnselen in ’t voormalig thuisland op te merken. “Is er dan niemand te Huilversum die daarop let ?”, zo vroeg ik me af.
De rubriek “Nederland en zijn emigranten” leek me geschikt om deze vraag te stellen.Dat dit draadje ontaardde in ’n kroeg, tja, dat kan gebeuren. Dat er diskwalificaties over mensen worden uitgestrooid zegt iets over ’t jagen in de deze moderne jungle. Dat de bijdragen leiden tot kampen en ’t al dan niet opnemen door de één voor de ander vind ik ’n beschamende projectie van iets anders maar dat wordt nu ’n beetje te ingewikkeld.
Waar mij blaam treft : nogmaals mijn nederige verontschuldigingen. Ik hoop dat mevrouw Steenhuizen haar pensioen als nieuwslezeres haalt.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderMoet ook weer niet te warm worden want dan gaat de “sense d’humour gallobatave” alweer teloor. Dank aan Bosbess en Cees voor hun effectieve inspanningen om de discussie te smoren en aan de webmaster die zich wat al te gemakkelijk laat terugroepen.
Steven
-
AuteurBerichten