Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,561 tot 10,590 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Nieuwe Marianne weggelopen uit stripboek #189849
     Admin
    Sleutelbeheerder

Erg mooi en eigentijds

Admin
    Sleutelbeheerder

Zijn 14/7-toespraak gehoord hebbende, kan niemand meer ontkennen dat Hollande veel humor heeft.

Wilm

Admin
    Sleutelbeheerder

Iedereen die van buiten naar Frankrijk kijkt weet dit al lang, heel lang. Dat nu de rekenkamer dit rapporteert betekent dat er nog hoop is, maar vermoedelijk zal Hollande het rapport geruisloos onderin de onderste lade laten verdwijnen.

Hij weet het immers beter, als enige ziet hij zelfs al economisch herstel in Frankrijk.
    De verslaggever van France2 heeft ook nooit antwoord gekregen op de vraag waarom er alleen banen gecreëerd zijn die worden betaald uit belastinggeld.

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192755
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Bosbess….ik lees wat ik lees en ben het met Christian eens. Herman vindt iets anders en jij wellicht ook. En dan is het nodig om het te zeggen, want als je het niet zegt (omdat het volgens Herman niet nodig zou zijn) dan heb je geen discussie en kan je dus ook niet weten of er verschil van inzicht is. Nu weten we dat wel. Leve de vrijheid.
    (met dank aan Christian, dat hij heeft gemeend te moeten zeggen wat hij heeft gezegd)

In reactie op: Schenkingen aan kinderen #202130
     Admin
    Sleutelbeheerder

Binnen Frankrijk zijn er wel degelijk notaires die iets weten van het recht in de buurlanden. De mijne wist enkele details niet, en ook enkele aktuele tarieven niet, maar kon blijkbaar met een nederlandse collega bellen, voor de details. Hij kon in ieder gaval de akte zo opstellen, naar mijn wensen, correct en ‘grensoverschrijdend’. Je moet tevoren wel even zoeken en informeren, bij welke notaire je goed terecht kan. In NL zitten ook notarissenn, die veel weten van het franse recht, en voor het opstellen van een akte naar een collega doorverwijzen binnen Frankrijk.

In reactie op: Net bedacht……. #194208
     Admin
    Sleutelbeheerder

Blijkt wel weer dat er méér is tussen hemel en aarde dan je kunt vermoeden 🙂

In reactie op: Franse vakantiegangers doen het rustiger aan #189846
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja nou,
    Beter dan verwacht of voorzien, maar nog geen vetpot!

Alors Albert!!

In reactie op: Afgezet…….. #194200
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter,
    hierom gaat het niet. Ik wil geen ??????????? , heb genoeg geleden onder het DDR-regime, ik ben voor de vrije economie, maar ik neem ook de vrijheid sommige uitwassen ervan niet leuk te vinden.

?????????? (spreek uit als apparaatsjiek) = partijbons die over alles en nog wat waakt

In reactie op: Afgezet…….. #194199
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Peter,
    Oprecht had ik die cola niet besteld als ik vooraf de prijslijst had gezien. Alles heeft zijn prijs en voor 2 flesjes Cola zelfs mét de vriendelijke bediening vind ik € 6,40 overvraagd.
    Als alternatief zou ik een dorpspomp hebben bezocht.

Het is me vaker overkomen, dat ik het gevoel heb dat ik een “toeristenprijs” betaal voor het gebodene, maar zolang het binnen de voor mij aanvaardbare perken blijft heb ik er geen problemen mee.

Met vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: bravo #194147
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bijna net zo raar als jij, Cees….en blijf zo…..

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192770
     Admin
    Sleutelbeheerder

Christian heeft wel een punt hoor. Hij had het niet over graaien overigens volgens mij, maar juist over het uitgeven van andermans centen ten faveure van het dogmatisme uit de 19e eeuw.
    Met sociaal-democratie in de 21ste eeuw zou dat niks te maken mogen hebben, maar ja….we zijn in Frankrijk…..

In reactie op: Afgezet…….. #194198
     Admin
    Sleutelbeheerder

Paul, en nu oprecht : had u die cola niet besteld als u vooraf de prijslijst had kunnen bestuderen ?

Wim : natuurlijk kopen de restaurants de half- of geheel gekookte rommel in. De kok mag immers nog zo weinig en zeker geen sauzen fabrieken. Zelfs de tomaat uit eigen moestuin is verboden. Maar dat is Bruksels, in F stoort menig chef zich hier niet zo aan. De goden zijn geprezen.

Cees : jouw ‘echte’ sinasappelsap uit een of ander pak ? Brrrr, dat je mij dit nimmer servere.

Peter.

In reactie op: Afgezet…….. #194195
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit P’Homme de la Terre op 14/07/2013 18:27
    Eén ding is duidelijk : Paul die zich afgezet voelde, zal inmiddels hebben begrepen dat dat afzetten wel meeviel.

Zéker voelde ik mij afgezet, maar wat mij het meest stoorde was dat ik geen prijslijst voor de consumpties kon ontdekken.

Ik begrijp heel goed, en zo gaat het in heel de wereld, dat je als buitenlander “toeristenprijzen” betaalt. Daar heb ik niet direct een probleem mee, maar als ik niet vooraf prijzen kan zien, dan kan ik ook niet voor mijzelf bepalen of ik een consumptie wil of niet.

De betreffende Braderie staat aan de hoofdweg in een klein dorp en als enige in de gehele omgeving op zondag geopend.

Maar goed, ik heb met veel plezier de discussie gelezen en dan valt het gevoel van afgezet te zijn wel weer mee.

Vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: Afgezet…….. #194194
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit ClosDentelle op 14/07/2013 18:45
    Haha, ik woon gelukkig in de meest communistische streek!

😎 😎

kameraad Peter.

In reactie op: Afgezet…….. #194193
     Admin
    Sleutelbeheerder

Haha, ik woon gelukkig in de meest communistische streek!
    Das een voordeel..

Albert

In reactie op: Afgezet…….. #194192
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jongens jongens, diverse culturen botsen nu. De referentiekaders zijn tè verschillend, logisch ook als je iets weet van de achtergronden van de verschillende deelnemers aan dit draadje.

Eén ding is duidelijk : Paul die zich afgezet voelde, zal inmiddels hebben begrepen dat dat afzetten wel meeviel.

’n Tweede ding is ook duidelijk : liberalisme – en dan vooral de kapitalistische variant daarvan – zal zich moeilijk verstaan met planeconomieën en staatsingrijpen. ’t Lollige is dat liberalen dit snappen en ’n ?????????? nooit.

Peter.

Admin
    Sleutelbeheerder

Dit tekent alweer de ontzettende kleinhartigheid van die snotneuzen die pretenderen Nederland te regeren. Dat het ooit tot dit kabinet heeft kunnen komen is op zich al een gotspe, maar dat maakt geen deel uit van het onderwerp. Maar zolang er 51 Robecero’s weg kunnen komen met 33 MILJOEN euro omdat ze de toko hebben verkocht ben ik blij met elke cent BTW die ik niet in NL besteed. Altijd als er een onrechtvaardige situatie ontstaat of er een onbedoeld effect van wet- of regelgeving opduikt, dan wordt er op deze kinderachtige manier op gereageerd. Ze hebben dit al ruim vóór de invoering kunnen zien aankomen, je hoeft geen Zeevaartschool te hebben gehad om aan te voelen dat de wal altijd het schip zal keren. BOEM! Dat is nu gebeurd en de kapitein zit te janken omdat hij de wal niet heeft zien aankomen, bah-bah!

In reactie op: Afgezet…….. #194191
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat isser mis met graaien?
    Jou bankdirecteurs en pensioen en verzekering en en en ……
    graaien super, wat heb je daar op tegen Christian?

En eigenlijk nog erger wat dacht je er tegen te doen?

Albert

Cees zit er weer tussendoor te graaien! Te laat dus

In reactie op: Afgezet…….. #194189
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 14/07/2013 15:40
    Christian, je bent duidelijk geen econoom.

Maar ook geen graaier.

In reactie op: Hij bloeit! #188858
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Cees,

Gefeliciteerd! Geduld en goede zorg zijn beloond. Zelf kan ik ook blij zijn als een orchidee bij mij weer in bloei komt.

groet, Henny

In reactie op: Afgezet…….. #194187
     Admin
    Sleutelbeheerder

Amsterdam, práát me er niet van! Zaten wij in 2001 met zes personen op een terras aan het Rokin vet te verteren want er was iets te vieren. OK, je weet van tevoren: Mokum is duur, zeker op de terrassen. Maar na die grote pullen bier moet je toch iets van al dat vocht weer kwijt, dus naar binnen voor de plee. Wat denk je? 50 cent betalen, ik heb dat mens eens flink de waarheid gezegd, wat? Nee, dat kan ik hier niet herhalen en het staat ook niet in de Bijbel. Waar halen ze de treurige moed vandaan, bij zulke prijzen mag je toch wel even je plassie kwijt, toch? Ach, sinds de invoering van de OV-chipkaart heb ik mijn kortingkaart van de trein opgedoekt, parkeren in Mokum is gelegaliseerde diefstal, dus in de hoofdstad van NL kom ik niet meer, ik heb het nog geen dag gemist!
    Er is maar één manier om de afzetterij te vermijden: niet naar de ’tourist traps’ gaan, is ook veel rustiger!

In reactie op: Spooktelefoontjes #189757
     Admin
    Sleutelbeheerder

Spookfacturen, dito telefoontjes, lastige incassobureaus, het lijkt Nederland wel! In Nederland zijn het vooral figuren die beweren dat je in de een of andere reclame- of gemeentegids bent geplaatst die proberen je geld afhandig te maken. Ik ben een aantal jaren lid geweest van een branchevereniging van artiesten en daar heb ik geleerd om die rommel gewoon in het ronde archief of het archief met de scherpe tandjes te gooien. Ik moet zeggen dat ze die zgn facturen er bedrieglijk echt uit laten zien, totdat je ze echt gaat lezen, want dan blijkt het om een ‘voorstel’ of ‘offerte’ te gaan. Voor dat echt lezen nemen drukke, meestal kleine ondernemers dikwijls de tijd niet en daar speculeren die oplichters op. Ik kreeg ook wel eens van die dingen via de fax binnen, daarvoor had ik tien vel volledig zwart papier klaar liggen, die ik dan naar het opgegeven nummer faxte in plaats van een stuk met handtekening eronder. Als je weet hoe duur de toner is, dan begrijp je mijn tactiek.

Toen ik hier in LDF telefoon nam, nu zo’n vijf jaar geleden, vloog gelijk het hek van de dam, het ene reclametelefoontje na het andere. Ik heb mijn nummer toen per direct ‘liste rouge’ laten zetten, binnen drie dagen, en het was gelijk over. Nummerweergave heb ik niet, dat kost extra en kan geloof ik bij ‘résidence sécondaire’ niet. Aangezien bijna niemand mijn nummer heeft is het heerlijk rustig.

Voor incassobureaus hoef je ook in NL niet bang te zijn, want ze hebben helemaal geen bevoegdheden. Daarom moeten ze het hebben van intimidatiemethodes, hiertegen helpt vooral rugspek. Ik ken iemand die een akkefietje had (toevallig ook met een telecombedrijf) en die er met dat bedrijf niet uit kwam. Dat bedrijf heeft de vordering uit handen gegeven aan, jawel, de Hagenezen met de initialen IJ. Mijn kennis laat gewoon niets van zich horen, belt noch schrijft en zendt ook geen brieven retour afzender, want reageren = bestaan is zijn redenering. Ze sturen elk jaar een brief (om de verjaring te stuiten!), dreigen met doorgeven aan deurwaarders, maar er gebeurt niets, want de vordering is veel te klein. Afboeken is voordeliger, maar dat komt niet bij ze op. Dat hinderlijke gebel kent mijn kennis niet.

Sinds januari ben ik officieel hier woonachtig, in februari heb ik van die censusformulieren ingevuld. Nu heb ik ineens zo’n domme brief ontvangen dat ik 300.000 euro zou hebben gewonnen. Die is met de factrice retour gegaan, als ik er weer een krijg kan ik wel eens kijken of het opsturen van een baksteen hier ook helpt. Schijnt ze in NL erg veel geld te kosten als je dat naar een antwoordnummer doet en dan halen ze je rap van de verzendlijst. In NL heb je postbus 666 om geadresseerde post te weren. Bestaat hier iets dergelijks à la Pacitel/Belmeniet maar dan voor papieren post?

In reactie op: Afgezet…….. #194175
     Admin
    Sleutelbeheerder

Scherp gecaculeerd Cees,
    Ben het wel met je eens het gaat om de poen anders heeft het geen zin.
    En ik merk van de locale Gite de France meneer dat we na een seizoen al met kop en schouders ver boven het franse maaiveld zitten, mag in de herfst meedoen met de Chambres du Chateau en Demeure Charmence.
    daar zijn er maar 29 van in de 87!!
    Whoepie prijzen omhoog.

Albert

In reactie op: Afgezet…….. #194158
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees,

ik wil het niet over afzetters hebben, maar ik weet nu niet tot welke groep ik je moet rekenen.
    Tien keer over de kop? Laat dat jouw autogarage maar eens rekenen voor een distributieriem, en ik wil niet weten hoe je piept

In reactie op: Schenkingen aan kinderen #202127
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag ik heb samen met mijn ex-vriend een vakantiehuis in Frankrijk. Hij is niet de vader van mijn kinderen. Bij de Franse notaris staan we nu als 50/50 eigenaar. Zowel mijn ex-vriend als ik willen het huis houden, we zijn goede vrienden. Hij wil graag zijn deel nalaten aan mijn kinderen en ik natuurlijk ook. Ik ben enige voogd van mijn kinderen.
    Nu krijg ik allerlei verschillende adviezen, zelfs van notarissen, de een zegt dat het wordt gezien als waardebezit dus in NL geregeld moet worden, de ander zegt in Frankrijk omdat de Franse wet leidend is. Heeft iemand hier ervaring mee. Kan iemand mij vertellen wat slim is te doen in deze situatie? Want ik zie ook hoge successierecht bedragen staan bij niet-familie..
    GRAAG! en alvast heel erg bedankt.
    Hartelijke groet, Brechtje

In reactie op: Afgezet…….. #194160
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nou Christian,
    Ik dacht eigenlijk dat de huidige retailmarge meer rond 2,5% is.
    Daar moeten ze heel veel pakken pannenkoeken meel aan Cees voor verkopen.

Hiha Albert

In reactie op: Afgezet…….. #194150
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees,

zou je ook de verbouwing van een Yacht zo rekenen:
    inkoop van het hout was xyz €, dus mijn prijs wordt 4x of wat mij betreft 5,3x xyz €?
    Dat is toch de fout van de hele Horeca. Zij kennen hun kosten niet, kunnen niet rekenen en doen daarom fantasie-opslagen op hun inkoopkosten – terwijl de kosten ergens elders zitten.
    Denk je dat AH een marge van 400% heeft? Neen, 4 of 6% is heeel normaaal.

In reactie op: Afgezet…….. #194149
     Admin
    Sleutelbeheerder

Haha Cees,
    Laaienlichter, prima!!

Albert

In reactie op: Afgezet…….. #194177
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk,
    Naar mijn idee is het gewoon, hoelang je hier ook woont, je bent en blijft een toerist!
    En die moeten naar eeuwenlang gebruik goed “geplukt” worden.
    Waarschijnlijk heeft de “uiterst vriendelijke mevrouw” een soortgelijke ervaring op gelopen in ons aller Amsterdam!!
    En jelui effe terug gepakt.
    Albert

In reactie op: Afgezet…….. #194162
     Admin
    Sleutelbeheerder

Die logica ‘personeel, afschrijving op meubilair, huur en energie voor koeling/verwarming kost meer dan dat beetje drank’ heeft toch ooit geleid tot het voorstel van het prikklok-café:
    Je betaalt voor de tijd dat je er bent, hoe veel je ook drinkt.
    Overigens, iedere student in het eerste semester economie weet toch dat iets in de calculatie niet klopt als men met honderden procenten opslag rekent, dan is de basis waaraan die honderden procenten gekoppeld zijn fout.
    In Frankrijk net zo goed als in Nederland.

30 berichten aan het bekijken - 10,561 tot 10,590 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?