Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,531 tot 10,560 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Extra korting op de taxe sur la plus-value #192777
     Admin
    Sleutelbeheerder

Over de Plus Value.Wij hebben ons huis in Frankrijk(tweede huis, woonachtig en belasting betalend in Nederland) 24 jaar in bezit en gaan dit 2 sept 2013 verkopen en betekenen bij de notaris .Wij vallen nu dus in 22 jaar regeling wat de 19% taxe betreft.
    Hoe werkt het voor de sociale belasting van 15.5% in ons geval nu deze wel op de bezitsperiode van 30 jaar blijft.Geldt over deze tijd hierover een kortings- percentage?
    Kunnen wij over deze betaling van de sociale belasting bji de notaris bezwaar aantekenen.
    Moet dit van te voren bij de notaris worden ingediend of telefonisch of kan dit bij de betekening,
    daar wij nu weer in Nederland wonen.

In reactie op: 2 kippen uit NL mee naar Frankrijk #202082
     Admin
    Sleutelbeheerder

Gewoon ’n gevalletje “één op de twaalfhonderdvijftig”, zou ’n Rijkswaterstaater zeggen (de norm voor de dijkverzwaring in Het Noorden : uw huis langs de grote rivieren mag ééns in de twaalfhonderdvijftig jaar onderlopen).

Tja, statistics. Mijn uitkomst voor de rekenoefening luidt overigens 50% x 50% x 50% = 12,5%. Neem de kans op ’n ziekte erbij, dan is ’t risico dat de kippen worden gesnapt slechts 6,25% (0,0625).

Peter (die ’n vrind nabij Culemborg twee keer heeft helpen dweilen in de jaren ’90; ’t is allemaal niet eerlijk).

In reactie op: Nettoyons la nature #194213
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geen slecht idee maar laat ons beginnen de vervuiling bij de bron aan te pakken, bij onszelf.

Terzijde : ik zit onder ’n boom aan de Gironde, vlakbij Royan. De supermarkten hier verkopen meloenen, “model” Charentais, voor twee à drie euro per stuk. Provenance Espagne.
    Bij ’n lokale producteur – ’n hele grote als Soldive, de oogst komt nu van de velden nabij Semussac (17) – heb ik vanmorgen vier meloenen gehaald en vijf euros betaald. ’n Plateau met ’n stuk of veertien kost twintig euros maar ik was met de fiets en m’n rugzakje was vol.

Kortom : laten we LeClerc helpen de bende op te ruimen maar koopt daar geen meloenen. Haal ze om de hoek, met de fiets.

Peter (die niet zo van marketing op alle mogelijke en valse manieren houdt).

In reactie op: 2 kippen uit NL mee naar Frankrijk #202075
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ach, vrij naar Dorknoper: “een paar nullen achter de komma, dat maakt niet zo uit”.

Da risico-analyse en de daarbij horende verklaring van Cees onderschrijf ik helemaal.

Ik ben ooit, tussn 12 en 14h, met een aanhanger met zo’n 20 halfwas kuikens uit Nederland op een rotonde op weg naar de autoroute in Arras aangehouden. Met wellicht iets aan de verkeerde kant van de 0,5 pro mille, na lunch met en goede kennis.
    Een koppel Gendarmes. Duidelijk een senior en een junior. De bébéflic vroeg mijn papieren, bestudeerde mijn verzekeringsvignet uitgebreid, rukte aan de koppeling, checkte het breek-kettinkje, vergeleek de nummerplaten en vroeg me om op de rem te trappen. Hij moet het gepiep in de aanhanger zeker gehoord hebben. Niks blazen. Ouf.

Steven

PS bij eventuele vragen naar de kippen had ik die natuurlijk nooit in NL gekocht maar gewoon op de markt ;-).

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192754
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt Jos voor je mij uit het hart gegrepen beschouwing. Elke maand probeer ik even op deze weblog te kijken of BB al verdwenen is. Tot mijn grote spijt blijft zij haar linkse prietpraat verkondigen,ontstellend voor een weldenkend mens. Wellicht ter overweging voor bb. sta vrijwillig wat van uw inkomen af aan de Franse Staat ter compensatie van “die lui die als banneling door het leven wensen te gaan” De tranen schieten in mijn ogen (en die van Hollande wellicht) over zoveel onbenul. Wellicht weer tot volgende maand.
    Ton

In reactie op: 2 kippen uit NL mee naar Frankrijk #202073
     Admin
    Sleutelbeheerder

:-)))

In reactie op: TNT Sat Nederland #186735
     Admin
    Sleutelbeheerder

Inmiddels hebben wij op internet een Franse TNT sat HD decoder gekocht , deze werd gewoon in Nederland afgeleverd. TNT Sat kaartje 4 jaar geldig.
    Een schotel en voorlopig 2 koppen in Nederland gekocht en na een dagje klussen kijken we nu naar meer dan 20 Franse zenders, sommige zelfs in HD kwaliteit en tevens naar de BBC. ( en als we zouden willen nog naar veel meer andere zenders )
    Iedereen bedankt voor de bijdrage, we houden nu prima onze kennis van de Franse taal op peil.

In reactie op: 2 kippen uit NL mee naar Frankrijk #202069
     Admin
    Sleutelbeheerder

Whoups Steven, wie heeft jou statistiek bijgebracht ?

– wat is de kans dat je aangehouden wordt
    = 50 %, namelijk wel of niet

– wat is de kans dat je met je poule een ziekte overbrengt

– wat is de kans dat de betreffende flic valt over jouw ” poules de compagnie”

– wat is de kans dat hij, indien hij erover valt, ze in beslag neemt en de moeite neemt er een PV voor te maken.

’t Is ’n beetje zoals met levensbedreigende ziekten en de risico’s (= goede en kwade kansen) van ’n therapie. ’t Werkt wel of ’t werkt niet.

Zijn dit afhankelijke kansen ? 1, 3 en 4 wel. 2 niet. Pak de platgeslagen Japanner erbij en je weet ’t.

Los van de statistiek : kippen hebben ook recht op grensoverschrijdende reizen. Daar hebben we Marianne Thieme voor uitgevonden.

Peter.

In reactie op: 2 kippen uit NL mee naar Frankrijk #202083
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maak een risico-evaluatie:
    – wat is de kans dat je aangehouden wordt
    – wat is de kans dat je met je poule een ziekte overbrengt
    – wat is de kans dat de betreffende flic valt over jouw ” poules de compagnie”
    – wat is de kans dat hij, indien hij erover valt, ze in beslag neemt en de moeite neemt er een PV voor te maken.

De kans dat je met je poules de compagnie Frankrijk niet bereikt schat ik op 0,00000456%

Steven

In reactie op: Extra korting op de taxe sur la plus-value #192778
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een interessante ontwikkeling in de verwarrende soap rond de plus-value; ik ben benieuwd of die extra korting van 25% alleen binnen de aangekondigde periode geldt of ook later nog kan worden meegenomen. Overigens een beetje dom van Hollande om tegelijkertijd de overdrachtsbelasting fors te verhogen…

In reactie op: Voegen natuurstenen buitenmuur #199493
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit xychix op 17/07/2013 11:51
    Binnen was de tactiek “Ciment mortel”.
    Is voor buiten een Kalk Ciment mengsel beter?

Ik heb dit hier zo beschreven:
    Ik kan niet genoeg waarschuiven voor het voegen van zachte natuursteen met cementmortel. Ik heb vaklui gezien die er nog wat cement bijgooien, zo’n tien procent. Die zullen toch wel weten wat ze doen? Hun antwoord was dat het een beetje makkelijker werkt, de mortel hardt wat sneller uit en is sneller bestaand tegen weersinvloeden (uitspoelen door regen). Iemand anders zei: Die vaklieden zijn inderdaad niet gek, die werken tegen de klok, hoe eerder het werk af is hoe beter. Of het op de langere duur de kwaliteit van het pleisterwerk ten goede komt kan hun een worst wezen.
    Er zijn genoeg voorbeelden van klassieke bouwwerken die door ‘moderne’ cementvoegen schade genomen hebben. Bekendst voorbeeld (voor ons Nederlanders dan) is de bijna vernietiging van het stoomgemaal De Cruquius door een niet goed doordachte renovatie. Kalkmortels, wie gebruikt dat tegenwoordig nog, dat is toch zeker ouderwets – dacht men in de jaren ’50. In het blad Cobouw stond er een instructief stuk over.
    Dus: bij zachte natuursteen zeker geen cementmortel! Enige uitzondering: graniet, want dan is de steen harder dan de cementmortel (maar de vochtregulering van de kalkvoeg is dan ook weg!).

Quote:
    – Wat trekt meer water op ciment of kalk?
    – Wat houdt langer? wij zijn nog jonge goden in Frankrijk en hebben geen belang om over 30 jaar op onze 60ste de muren nogmaals opnieuw in te voegen.

De muur trekt in ieder geval vocht op. Maar bij kalk kan de muur dat ook weer kwiijt, bij cement niet. Dus wat doet het vocht? Stijgt hoger de muur op!
    Is toch het bekende verhaal: men cementeert een aangestampte leembodem die zo lekker het vocht afgaf, en nu stijgt het vocht de muur op, want de weg door de vloer is afgesloten.

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192750
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Bosbess,

Voor bijbeluitlegger ben ik volgens mij niet zo geschikt, mijn nadrukkelijk atheïstische levensbeschouwing is een eeuwigdurende bron van frustratie voor de dominees en onderwijzers uit mijn jeugd.

Maar om even hierop door te gaan, ik heb nimmer beweerd noch verondersteld dat het tot leven wekken van de FR economie een sinecure zou zijn. Ik pik niet toevallig iets op wat mij goed uitkomt, en ik geef niet ineens iets toe wat ik vroeger niet deed. Ik ben noch dom, noch naïef, en denk derhalve allerminst in “sta op en wandel” termen. Zei ik al dat ik atheïst ben?

Dus dan toch maar weer eens een uitgebreid epistel. Hoewel ik mij eigenlijk had voorgenomen me daarin te beperken. Maar ja, de weg naar de hel is nu eenmaal geplaveid met goede voornemens.

Terug naar het onderwerp. Om te beginnen, U hebt het over “een lijk dat er al sinds 2008 ligt”. Echter, het eigenlijke aftakelingsproces is al veel eerder begonnen. Sedert de Trente Glorieuses is de Franse economie langzaam maar zeker achteruit gegaan, een fenomeen dat veelal de Déclin Francais wordt genoemd. Daar is al heel veel over geschreven, met als aardige voorbeelden dit artikel en dit boek. Één van de meer recente en aansprekende teksten met de veelzeggende titel Quarante ans d’agonie de l’Etat stond onlangs in Causeur Magazine. (Als u geïnteresseerd bent, ik kan het complete artikel mailen).

Of u nu met genoemde auteurs, inzichten of oorzaken instemt of niet, ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat de FR economie er in de afgelopen decennia niet beter op is geworden. FR zit nu met een vrijwel failliete boedel en daarvoor is niet één persoon of ideologie als duidelijke schuldige aan te wijzen. Dus laten we concluderen dat de heer Hollande een puinhoop heeft geërfd die buiten zijn schuld is ontstaan.

Laat ons derhalve focussen op de rol van de heer Hollande zelf.

Ten eerste, ook al heeft de heer Hollande de puinhopen niet veroorzaakt, de deplorabele toestand van de FR economie kan geen verrassing voor hem zijn geweest. De man heeft zijn hele leven op het politieke toneel gestaan en weet uit welke hoek de wind waait. Hele hordes FR economen en analisten hebben boekenplanken vol geschreven over de problemen, de tekorten, de bureaucratie, de regeldruk, de stroperigheid en noem maar op. En elke willekeurige burger had hem hetzelfde kunnen vertellen. Kortom, hij wist precies waar hij aan begon.
    Niettemin weerhield hem dat er niet van om zeer ambitieuze beloften aan de kiezers te doen. Het begrotingstekort zou onder de norm en zelfs op nul komen, de werkloosheidscurve zou worden omgebogen en de belastingdruk zou niet toenemen. Als je met kennis van zaken dat soort beloften doet, ben je óf een bedrieger, óf incompetent. Laten we Hanlon’s Scheermes hanteren: Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity. Dat wordt onderstreept door de dwaze wereldvreemdheid waarmee de heer Hollande regelmatig economisch herstel voorspelt, in tegenspraak met alle verwachtingen en cijfers uit zijn eigen instituten.

Ten tweede, hoewel er heel veel terechte kritiek op Hollande’s voorganger Sarkozy kan worden geleverd (ik was ook erg teleurgesteld in diens performance) heeft hij wel degelijk geprobeerd het economisch tij te keren. Met de verhoging van de pensioenleeftijd, met de “twee ambtenaren eruit, één er voor terug” regel, met het statuut van de auto-entrepreneur. Met de eerste twee heeft de heer Hollande direct korte metten gemaakt, niet omdat deze maatregelen niet zinvol zouden zijn of niet zouden werken (integendeel) maar vanwege het politieke principe dat je het beste op gang komt door je ergens tegen af te zetten, met name je voorganger. En het morrelen aan het statuut van de auto-entrepreneur is ook in volle gang. Over het nadelig saldo ten gevolge van deze politieke afrekening met zijn voorganger horen we de heer Hollande niet.

Ten derde, in een land waar de overheid zich al bijna 57% van het BNP toe-eigent, waar de economie kreunend gebukt gaat onder de regel- en lastendruk, is het glashelder waar de prioriteiten liggen. Als ik een manufacturenwinkeltje uitbaat met 20000 euro omzet per jaar dan kan ik er geen personeel op na houden, ook niet als ik de prijzen verhoog. Daarvoor is de verdiencapaciteit van dat bedrijfje gewoon niet groot genoeg. Mutatis mutandis geldt hetzelfde voor de FR overheid. Het hele apparaat is te groot, te log, bemoeit zich met té veel zaken en kost té veel geld. De verdiencapaciteit van de FR economie is gewoon niet groot genoeg om de overheidslast te dragen. De FR overheid moet gewoon kleiner. Echter, de heer Hollande weet in deze omstandigheden niet beter te doen dan wéér de belastingdruk te verhogen en de onvermijdelijke tekorten aan te vullen met geleend geld. Nu, het pseudo-Keynesiaanse recept om jezelf met geleend geld uit de crisis te spenderen is definitief uitgewerkt. En dat gaat FR op de harde manier ondervinden.

Ik heb het al eerder gezegd en ik blijf het herhalen, alle seinen voor de FR economie staan op rood. De werkloosheid explodeert, de tekorten schieten omhoog, bedrijven gaan bij bosjes failliet, kapitaal vlucht het land uit, de AAA status vervalt en verkopen van huizen en auto’s kelderen. En de heer Hollande predikt op 14 juli de geruststellende woorden dat hij geen belastingverhogingen meer zal doorvoeren “tenzij het echt noodzakelijk is”. Argh.

Kortom, het FR presidentschap is voor de heer Hollande een maatje te groot. Te weinig strategie en daadkracht, te veel wishful thinking en wazige ideologie. Het is al met al een zorgwekkend vertoon van manifeste onmacht.

Quote:
    Quote uit bosbess op 18/07/2013 06:58
    Enfin, we zijn nu ruim een jaar Hollande verder, nog vier te gaan.

Voor mij is dit een dreigement. Ceterum Censeo Ach laat ook maar.

Salutations, Jos

In reactie op: Autos van de (nabije) toekomst #189854
     Admin
    Sleutelbeheerder

Door zonnepanelen aangedreven auto’s:
    Prima, in de toekomst alleen nog rijden als de zon schijnt (of in Australië, waar ze bijna steeds schijn).
    En de milieuvooruitgang van elektrische auto’s hangt af van de primaire energiebron waaruit de elektriciteit gewonnen wordt; want elektriciteit is geen energiebron maar een middel om energie over te brengen. Wat te denken van e-auto’s die met stroom uit kerncentrales lopen?
    Dit is niet als negatieve kritiek bedoeld. Natuurlijk moet er met alternatieven geëxperimenteerd worden, maar vaak is het en lange weg van een goed idee tot een economisch haalbare oplossing.

Admin
    Sleutelbeheerder

Ben ik al bijna een model fransman alleen woon ik nog in nederland waar het volgens de kantine praatjes echt niet veel beter is. ook nl holt het achteruit. 500 werkeloze per dag en nog twee maanden dan is het voor de seizoenarbeider ook afgelopen. en onze fijne minister president is op onze belastingcenten op “werkbezoek” op de antillen terwijl de rest van het parlement op vakantie is.

In reactie op: Afgezet…….. #194171
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ook interessant om te weten is, dat volgens de statistieken:

On boit 51 litres de jus de fruits par seconde en France, soit 1,65 milliards de litres par an, une consommation relativement stable. Le jus d’orange est le jus de fruit le plus bu, avec 24,1 litres de jus d’orange par personne. Les purs jus ont représenté près de la moitié des jus de fruits consommés.

Plus de 55 milliards de litres de jus d’orange sont bus chaque jour dans le monde dont environ la moitié en Europe avec l’Allemagne comme premier consommateur avec 21 litres par personne par an. Cela représente 1744 litres de jus d’orange bus chaque seconde.

In reactie op: béton ciré maken #199433
     Admin
    Sleutelbeheerder

http://www.lairpur.com/gepolierde-betonvloer/
    De Belg met zijn gepolierde vloer, echt mooi. Je kan met wat ‘natuurlijke’ kleurstof beton een hele andere uitstraling geven, in dit geval zwarte ijzeroxide en kwarts. (nwe naam voor Ozibou dit bedoelde Jeroen B. )

In reactie op: Nieuwe regels plus-value #192767
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir,

Quote:
    Quote uit bosbess op 15/07/2013 09:49
    Hollande wilde dat onrecht ongedaan maken, althans verzachten.

Ja ja, die Hollande toch, die het zo goed voor heeft met de woningmarkt en de huizenbezitter. Die onrecht ongedaan wil maken. Die derhalve wat wazige platitudes roept over verzachting van het plus-value belastingregime voor résidences secondaires. En die tegelijkertijd een stevige verhoging van de droits de mutation op álle onroerendgoedtransacties doorvoert. Sigaar, eigen doos, merci, pas de quoi.

Dit zal de woningmarkt vast en zeker flink vooruit helpen.

Hoe kun je een dode economie vermoorden? Ik zou het niet weten, maar Hollande heeft het antwoord.

Salutations, Jos

In reactie op: béton ciré maken #199434
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir Cees,

Hierbij zoals beloofd nog wat foto’s van mijn experiment met de gestorte beton en de diamantschijf. Ik vind het erg mooi geworden en krijg ook positieve reacties van anderen. Wellicht heb je er iets aan.

Salutations, Jos

[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/vdyw3-DrempelStortenVoor.JPG[/img]
    [img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/r802s-DrempelStortenSlijpschijf.JPG[/img]
    [img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/pebm5-DrempelStortenNa.JPG[/img]

In reactie op: Afgezet…….. #194182
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 17/07/2013 17:47
    Waar ging dit draadje ook al weer over?
    Misschien heeft de barjuf de colabonen ook zelf geperst, vandaar Paul, raadsel opgelost 😉

Nee Cees, de barjuf heeft de cola volgens het oorspronkelijke recept gemaakt. Inclusief de coke, dus. 😎

Salutations, jos

In reactie op: jet zwembad #199499
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Cees,

Is het toevallig deze van het merk Waterway?
    Dan kun je hem als je wilt hier in de USA of hier in de UK bestellen.
    Of zelf maken natuurlijk, meer werk maar vast en zeker goedkoper. 🙂

Salutations, jos

In reactie op: Afgezet…….. #194180
     Admin
    Sleutelbeheerder

Inderdaad Cees, sommige dingen doen we om wille van de smaak. Ik durf de stelling aan dat jij nog nooit vers geperst sap hebt gedronken. Ik nodig je uit.

Jammer dat je bij ieder ontbijtje die tien pluspunten laat liggen. Dat zijn er ’n hoop per seizoen.

Peter.

P.S. Jouw rekensom klopt niet. Ik pers grosso modo één forse sinasappel per glas. ’n Netje van twee kilo kost me 2 à 3 euros, daar zitten er ongeveer tien in. Dus 20 à 30 cent per glas, zeg 1 à 1,50 per liter.
    Bovendien : “Een tientje plezier is er ook één.”

In reactie op: scheiding/droit de partage #191680
     Admin
    Sleutelbeheerder

De notaris heeft helemaal gelijk: de droit de partage moet betaald worden over het totaal aan te verdelen objecten door elk van de partijen.
    Dus in het rekenvoorbeeld moet je inderdaad €10.000 afrekenen.
    De notaristarieven in Frankrijk zijn per wet vastgesteld, dus je kunt er niet over onderhandelen.

Wim

Admin
    Sleutelbeheerder

Zo is ’t, en ’t verlamt welwillenden.

Peter.

In reactie op: Afgezet…….. #194152
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik bedoelde slechts deze : http://www.santos.fr/fr/10mfr.html, model 10.

Nog geen zeshonderd euros, maar ’t gekke is dat ze vroeger zeshonderd gulden waren.

Aanbevolen !
    Peter.

Admin
    Sleutelbeheerder

Bureaucratie is gebaseerd op angst: niemand durft eigenstandig beslissingen te nemen uit angst door hogere machten teruggeroepen te worden. Dus alles maar “volgens het boekje”, de oorspronkelijke gedachte achter de regels vergetend. Bovendien houdt het mensen bezig dus verschaft werk.

Ik werk voor een aantal overheidswerkgevers (gezondheidszorg en defensie) en het is ongelooflijk hoeveel dingen er mis gaan omdat niemand verantwoordelijkheid durft te nemen. Toezichthoudende en handhavende instanties zijn geen haar beter: zo mag bijvoorbeeld een gloednieuw dagverblijf van gehandicapten niet in gebruik worden genomen omdat de bordjes op de deuren ontbreken en één of ander register nog niet klaar is. Terwijl als er echt iets mis is, er de andere kant uit wordt gekeken want Justitie vervolgt toch niet.

Steven

In reactie op: Afgezet…….. #194154
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees, je snapt ’t niet of wilt ’t niet snappen.

Als ik in ’n HoReCa-gelegenheid of CdH kom en vraag om ’n jus d’orange, dan verwacht ik iets lekkers. Iets wat ik iedere morgen gewoon ben.
    Krijg ik iets uit ’n pak of fles, dan is dat ’n minpunt.
    Krijg ik ’n vers geperst glaasje, dan zijn dat wel tien pluspunten.

Wat kost nu zo’n Santos-apparaat ? ’t Levert je ’n hoop bonuspunten op. En ze zijn bovendien erg gemakkelijk schoon te maken en schoon te houden. Mijn ervaring : ze gaan ruim twaalf jaar mee bij redelijk intensief gebruik.
    Zo’n ding staat nog fraai ook, tijdloos design, man. En ’t geluidje !

Peter (nu aan de Gironde, de oceaan was me te duur 🙂 ).

In reactie op: Afgezet…….. #194183
     Admin
    Sleutelbeheerder

Voor wijn van e kruidenier geldt hetzelfde. De pulp komt ergens vandaan, ter plekke wordt er later weer ‘wijn’ van gemaakt. Franse wijn, kan dus heel goed gemaakt zijn van pulp uit Chili of Zuid Afrika.
    Niets mis mee overigens.

In reactie op: Afgezet…….. #194173
     Admin
    Sleutelbeheerder

Misschien ter informatie.
    Fabriekssinaasappelsap wordt in de aanbouwlanden ergens in Zuid-Amerika uit de verse vruchten geperst. Dan wordt het sap ingekookt (niemand wil toch water over de oceaan vervoeren). In Europa wordt deze stroop weer met water verdund. Omdat door het indik- en verdunproces een aantal smaakstoffen verloren gaan worden er weer aroma’s toegevoegd. Deze aromastoffen kunnen synthetisch of natuurlijk zijn, bijv. uit sinaasappelschil gewonnen. Soms worden er ook nog vezels toegevoegd om het meer natuurlijk te laten lijken.
    Iedereen mag kiezen tussen fabriekssap uit fles of pakje die een aantal zorgvuldig uitgewerkte en met veel aandacht doorgevoerde stappen heeft doorlopen, of sap die stomweg vers geperst is.

In reactie op: Afgezet…….. #194156
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 15/07/2013 10:10
    (…) Peter, wat is er mis met echte sinaasappelsap uit een fles (geen pak) denk je nou echt dat ik elke ochtend drie kilo sinaasappels uit ga persen?

Cees, ik ben in deze geen partij voor je. Ja, ik pers iedere ochtend onze glaasjes sap, kom bij mij nooit aan met iets uit ’n pak of fles. ’t Verschil is te groot.

Peter.

In reactie op: Nieuwe Marianne weggelopen uit stripboek #189850
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maar nu al controversieel omdat het een afbeelding van de Oekrainse activiste Inna Svetsjenko zou zijn.

30 berichten aan het bekijken - 10,531 tot 10,560 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?