Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,921 tot 4,950 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Orange aansluiting live box #190287
     Admin
    Sleutelbeheerder

Oeps, ik zie dat ik wel erg ver van de oorspronkelijke vraag aan het afdwalen ben geweest. Dat maakt mijn verhaal niet minder waar, maar wel minder zinvol. Sorry!
    Frans

In reactie op: Autoprobleem #190252
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ allemaal,
    Vandaag naar de garage geweest waar de chef monteur ons vertelde dat de reparatie alléén aan onderdelen tegen de 6.000 € zal bedragen. Hierbij komen dan nog de arbeidsuren. De motor zal naar alle waarschijnlijkheid vervangen moeten worden.

Van de garage hebben wij inmiddels een leenauto gekregen en zij zullen verder met de Renault bekijken hoe zij de zaak naar tevredenheid kunnen oplossen.

Saillant detail, onze buren zijn de vorige eigenaren van de garage (rijden nu Toyota…). De buurvrouw kwamen wij vanmiddag tegen in de stad en toen zij hoorde van onze problemen met de Renault vertelde zij ons dat het niet normaal is dat dit gebeurt bij een relatief jonge auto. Zij adviseerde ons haar naam te noemen in de garage en dat hebben wij gedaan.

De leenauto mogen wij gebruiken zolang het nodig mocht zijn en onze auto blijft kosteloos op de plek in de garage.

Tot zover zijn wij dik tevreden en hebben het volste vertrouwen dat dit goed zal aflopen.

dus: “Een goede buurvrouw is beter dan een verre vriendin!”

Vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: Een internetwinkeltje en legaal ondernemen. #196682
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als je belastingplichtig bent in NL en in Frankrijk slechts een dele van de tijd in je tweede huis zit, kun je geheel volgens de Nederlandse regels een bedrijf oprichten of deze verdiensten aanmelden als bijverdienste.

Ben je al belastingplichtig in Frankrijk (= je bent geëmigreerd naar Frankrijk), dan hangt het er vanaf of je al status hebt in Frankrijk (ondernemer, werknemer, gepensioneerde, Frans uitkeringsgerechtigde of student). Zo niet dan kun je de webwinkel gebruiken om een ziektekostenverzekering te krijgen en dan moet je het dus inschrijven als bedrijf. Heb je al status dan zijn er onder bepaalde voorwaarden mogelijkheden om dit als simpele bijverdienste aan te melden (behalve als je daadwerkelijk diensten/producten verkoopt via de website). Kortom, het hangt nogal af van de situatie…

Wim

In reactie op: Orange aansluiting live box #190286
     Admin
    Sleutelbeheerder

Toch even een positief geluid over de EDF laten horen. Wij zijn er vrijwel nooit als de meteropnemer langs komt. En je kunt maar een beperkte periode de meterstand per internet opgeven. Maar wij kregen keurig een mailtje van de EDF waarin met weliswaar veel omhaal van woorden werd gevraagd om een foto van de meter. Dan kon het automatisch af te schrijven bedrag worden aangepast. De mailschrijver was namelijk bezorgd dat wij te veel in de mensualité zouden gaan betalen als er geen meterstand bekend was. Zo gezegd en zo gedaan. En alles stroomt nog steeds op rolletjes voor een keurig bedrag.

Frans

In reactie op: Livebox #186485
     Admin
    Sleutelbeheerder

Modemhuur? Ik zit al een flink aantal jaren voor telefoon fix, internet, televisie en een paar mobieltjes bij SFR. Ik betaal daar GEEN huur voor de box. Althans wordt daar niets van vermeld op de factuur. Ik betaal voor telefoon fix (geen gesprekskosten), internet en televisie Eur 23,90 p/m.

In reactie op: Livebox #186484
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja, modems zijn op de 2e handsmarkt regelmatig voor een habbekrats te koop. Ik heb 2 reservemodems liggen voor de prijs van 3 maanden modemhuur…

In reactie op: Livebox #186482
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat is één van de redenen waarom ik geen box van de provider wil, maar een eigen modem gebruik: dan ben je zelf de beheerder van je apparatuur, niet de provider en het bespaard ook nog eens € 3,- per maand.

In reactie op: voegen terra rond zwembad #199953
     Admin
    Sleutelbeheerder

Is dat brokkelig geworden door beweging of door andere oorzaken?

Als de specie nog enigszins flexibel moet zijn, dan is specie met een groot deel kalk een optie. De kalk zorgt voor enige flexibiliteit (één deel witte cement,twee delen kalk en drie delen zand).

Ik heb vorig jaar een dak vervangen en de randen afgewerkt met deze kalkspecie. Resultaten op lange termijn ken ik dus nog niet.

De temperatuursverschillen in de Puy-de-Dome kunnen inderdaad aanzienlijk zijn, en dat zie je. Als een schuur/muur ‘en Pierre’ niet regelmatig wordt onderhouden stort hij na verloop van tijd zelf in. Vorig jaar kwamen wij begin mei aan voor een korte vakantie. Het was 27 graden geweest die dag. De volgende dag lag er sneeuw…

Succes!

Leon (ook Puy-de-dome)

In reactie op: Orange aansluiting live box #190284
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo Yves,

Dank voor je reactie. Ik heb gesproken met de helpdesk van EDF en er werd mij verteld dat dit niet via IBAN kon. Je moet ook een RIB hebben voor aanmelding. Wij vinden het verder geen punt om een bankrekening te openen. Het is een beetje ouderwets met een cheques een borg voor iets betalen. EU in Brussel heeft de minister ook al op de vingers getikt vanwege het feit dat ze bij mensen met een tweede huis en niet permanent bewonen de volle pond van het CSG-CRDS in rekening brengen. Het is mogelijk om restitutie te vragen bij het ministerie. Via creditcard betalen bij EDF met een gratis telefoonnummer is ook mogelijk, dus….. er zijn mogelijkheden maar ik verwacht niet veel gedoe hierover hooguit wachten tot het voor elkaar is. 🙂

In reactie op: Orange aansluiting live box #190290
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Margriet,
    Laat je niks wijsmaken. wij doen het al jaren zonder Franse bankrekening. EDF, Orange, Veolia, leveranciers en ‘artisans’…wij rekenen alles af via onze Vlaamse bank. De aanrekening bereikt ons via internet en per brief op ons thuisadres in Vlaanderen. Betalen via internet met de MasterCard. Geen enkel probleem. Maar Frankrijk heeft nog steeds niet in de gaten dat Europa hen verplicht sinds 2010 ook domiciliëring of ‘prélèvement’ te aanvaarden. Dat is wel een minpuntje. 🙂

In reactie op: Orange aansluiting live box #190289
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je Rob. Maar voor mij is het met de franse taal en even snel lezen te lastig nog. Veel moet ik nog vertalen van een site in het Frans. Maar hier hebben we weer genoeg voer om goed op pad te gaan. Merci et bon soiree.Margriet.

Admin
    Sleutelbeheerder

zeer scherp gezien Jako!

Admin
    Sleutelbeheerder

@Ron(03): Waar zie jij een gratis abonnement bij Prixtel? Op dit moment bieden zij m.i. slechts abonnementen vanaf €5,99/maand.

Admin
    Sleutelbeheerder

@agenisse:
    Volgens de algemene voorwaarden van LEFRENCHMOBILE wordt een bedrag in rekening gebracht als je een maand niet belt en wordt je account gesloten als je niet niet betaalt. Het maandelijks bedrag komt dan op minimaal €1,40 , tenzij je voor minstens €10 per maand verbruikt:

“if you consumption is below €10 and if you used less than
    30MB during the previous month, then we will deduct € 1.40 from your balance to keep your line active.”

In mijn ogen is ook dit dus geen pre-paid tarief, maar een abonnementsvorm met maandelijkse betaling net als bij de andere aanbieders waarbij de voorwaarden minder interessant lijken dan bij LeClerc omdat je ook moet betalen bij een verbruik van €9,99/maand.

Ik vind de reclame misleidend, want het beltegoed is niet onbeperkt houdbaar, maar loopt vanzelf met €1,40 per maand terug.

In reactie op: Aanvraag elektriciteit EDF #190281
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rob ik heb mij er in verdiept en het is handige informatie, merci.
    Dat ik er moeilijk in kom digitaal bij de EDF is omdat ik nog geen bankrekening heb en dus geen rib.
    Je kunt op andere wijze ook betalen met een gratis nummer via creditcard.
    Maar tegen die tijd hebben we wel een banknummer. De rekening komen eens per twee maanden?
    Verder gaan we eerst met emmers cement de gaten dichten door het hele huis zodat er geen kieren en dieren naar binnen kunnen. isolatie van zolder o.a. en andere ruimte.
    dubbel glas is bijna overal aanwezig.
    de vieze troep van 30 jaar oud op zolder is echt een middeleeuws sprookje van spinnen webben.
    Groeten, Margriet

In reactie op: Aanvraag elektriciteit EDF #190279
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rob ik heb eea gelezen maar dag en nacht tarief is denk ik niet haalbaar. Onze boiler zal niet de jongste zijn en opladen bij de doorsnee tarief. Welk tarief ik moet kiezen voor ons verblijf van ca 6 maanden door een groot gedeelte van het jaar, lijkt mij het goedkoopste tarief. Aanpassen kan altijd mochten we er langer verblijven. Er wordt veel met elektra verwarming gedaan lees ik wel op de links van jou. Hoe doen jullie het verwarmen en de houtkachels en elek. verwarming?

In reactie op: Autoprobleem #190273
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Peter, Natuurlijk zal ik eerst de expertise van de garage afwachten alvorens ik mij verder zal gaan beraden.

@Rob, dank voor de links, ook hier geldt dat ik eerst de expertise afwachten.

Vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: Chronopost #186560
     Admin
    Sleutelbeheerder

OK, Steven, maar wat doen we hieraan ?
    Als consument kun je stemmen met je voeten, maar je hebt weinig invloed op de keuze van ’n transporteur en helemaal geen invloed op diens keuze van onderaannemers.

Peter.

In reactie op: Autoprobleem #190270
     Admin
    Sleutelbeheerder

Met plezier, Paul. Maar wacht voordat u ’n strategie kiest allereerst de diagnose af : wat is er aan de hand en waar komt dit door ?
    Stel, ze vinden dat er geen olie in ’t carter zit omdat er ’n scheurtje in ’t carter zit en dat dat waarschijnlijk komt door tè snel zo’n “slapende gendarme” te hebben genomen ? Ik bedenk maar iets.

Peter.

In reactie op: Aanvraag elektriciteit EDF #190277
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo Rob,
    Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik zal je adviezen uitzoeken.
    Momenteel ben ik in NL en na de 27 april weer terug in Frankrijk.
    Onze energiekast is niet verouderd zoals jij de foto’s laat zien en een factuur van de vorige bewoners zal waarschijnlijk niet lukken. Wij hebben een 35 ampère en 1 fase. We nemen het goedkoopste tarief of wat dan ook.
    Wij wonen niet permanent in Frankrijk dus een hogere rekening is niet wenselijk.
    Wanneer het niet lukt gaan we bellen om ons te aanmelden.
    Merci,
    Margriet

In reactie op: Chronopost #186559
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als bedrijfsarts heb ik wel mensen gezien die voor Chronopst werkten. Dat wil zeggen, in sous-traitance: wat schimmige bedrijfjes die als onderaannemer het werk doen. Slechtbetaalde en niet altjd even gemotiveerde werknemers onder een behoorlijke werkdruk. Beetje zoeken naar een adres kostte al gauw teveel tijd.

In reactie op: Autoprobleem #190269
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goedemorgen,

hartelijk dank voor uw antwoord en adviezen ik ga hier direct mee aan de slag en zal u op de hoogte houden.

Prettig weekend gewenst met vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: Chronopost #186558
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tja, ik blijf ’t triest vinden maar kennelijk is ’t zo. Vannacht liggen denken hoe dit te kunnen veranderen, maar dat zal me niet lukken.
    Hoe deze cirkel te doorbreken ? Die chauffeur was natuurlijk ’n eerste klas hork, maar er rijst bij mij steeds meer begrip terwijl ik de gang van zaken blijf afkeuren.

Peter.

P.S. Blijkt dit draadje ooit te zijn gestart in deze rubriek ‘nutsbedrijven’, dat zegt iets over ’t imago van Chronopost :-((

In reactie op: Autoprobleem #190268
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geheel eens met Wouters adviezen. Begin bij de dealer en neem geen genoegen met ’t eerste ’t beste voorstel.
    Nu kan die dealer er ook weinig aan doen, behalve de auto goed repareren en ’t imago van Renault beschermen. Uiteindelijk zal Renault “in alle redelijkheid” over de brug moeten komen.

Peter.

In reactie op: Autoprobleem #190267
     Admin
    Sleutelbeheerder

In de lezersrubriek van l’autojournal lees ik regelmatig dit soort verhalen.

In het kort gezegd, voor een auto van een dergelijke jonge leeftijd en lage kilometerstand is het inderdaad bijzonder abnormaal dat er dit soort van schade voorvalt. Dit behoort niet tot de normale te verwachten slijtage.

Onafhankelijk van het feit dat uw auto (nog maar net) buiten garantie is, zou de reparatie dus volledig op kosten van Renault moeten gebeuren (min een eventuele minwaarde voor vervanging van versleten onderdelen). En wat dit betreft, hangt alles ervanaf hoeveel je aandringt. Wie meer klaagt, die krijgt over het algemeen ook meer. Men zal wellicht met iets van 50% afkomen, en dan hangt het er maar af hoeveel weerwerk u biedt. U moet maar eens met uw dealer zien hoe u dit kan regelen, want u zal het hoofdkantoor van Renault moeten aanspreken. Ofwel rechstreeks, ofwel via de dealer.

Kan u wel verduidelijken wat er precies aan scheelt, want een pignon, da’s gewoon een tandwiel. Is het de versnellingsbak of zo? Dan kan ik eventueel beter advies geven.

Wat ik u al zou aanraden:
    -Kijk uw autopolis na. Heeft u recht op ‘protection juridique’, oftewel rechtsbijstand? Dan moet u die meteen ook inschakelen, en zullen die u begeleiden, en eventueel meehelpen om Renault via rechtswege over de brug te trekken.
    -Schrijf een lezersbrief naar een aantal automagazines. L’auto-journal is alvast een goeie. Jonge Franse wagens met abnormale/vroegtijdige pannes, daar zijn ze wel tuk op.

Succes alvast.

Ps: vraag eens na of uw garage u kosten zal aanrekenen om de auto ‘op hun erf’ te laten staan zolang hij niet hersteld is. Sommige durven hiervoor enorme sommen aan te rekenen, beter eerst eens navragen.

Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir Paul,

Ik heb gewoon mijn SFR paperassen meegenomen naar een grote Leclerc supermarkt, zo eentje die een aparte ‘espace culturel’ heeft waar ze de mobiele telefoons en dergelijke verkopen. De vriendelijke man aldaar heeft de hele bende voor me geregeld.
    Je kunt het ook zelf doen, als je precies wilt weten hoe dat gaat vind je dat hier.

Salutations, Jos

Admin
    Sleutelbeheerder

@Jos, wij hebben een forfait RED van SFR, als wij willen overstappen hoe gaat het dan in zijn werk met betrekking tot behoud van eigen nummer?

In reactie op: Chronopost #186557
     Admin
    Sleutelbeheerder

U begrijpt wat ik bedoelde Petrus, het is een 100% dochterbedrijf van de Post. Dus ja, mentaliteit, en wellicht de jobzekerheid, zal wellicht even sterk gebetonneerd zijn als bij het moederbedrijf.

En wat die chauffeurs betreft. Inderdaad vaak onderaannemers. En in Parijs rijden die gewoon rond met huurbestelwagens. Je weet wel, zo met “Europcar” erop. Dus gewoon omdat het goedkoper is, dan kunnen ze van de één op de andere dag groeien, afslanken, noem maar op. En daar rijden ze dan als een gek mee.
    En de bestuurders, die zijn dan constant van Afrikaanse afkomst. Ergens uit de banlieue, ongetwijfeld werkend aan het minimumloon. De kwaliteit van dienstverlening is vaak navenant.

In reactie op: Chronopost #186556
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wouter : [quote quote=157337](…) tja, het zijn ambtenaren, en kunnen niet ontslagen worden[/quote]

Neen, ’t zijn geen ambtenaren meer (Chronopost noch La Poste noch La Banque Postale) en daar zijn ze erg trots op.

Overigens had deze chauffeur ook ’n telefoontje bij zich. Tijdens ons vrolijke gesprek werd ’t ‘m kennelijk zo benauwd, dat-ie z’n baas ging bellen.
    Hierdoor kwam ik erachter dat deze chauffeur slechts voor Chronopost werkte, bij ’n andere baas op de loonlijst stond. Mijn indruk is dat er ’n hoop jongeren worden uitgeknepen omdat ze a) anders werkloos zouden zijn en b) autorijden zo leuk vinden.
    Maar daarmee houden de intellectuele en communicatieve vaardigheden op, vrees ik.

Uitbesteden tegen de laagste prijs gaat ten koste van de kwaliteit.

Peter.

In reactie op: Chronopost #186555
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jan : [quote quote=157336](…) en de statusmeldingen op internet klopten deze keer allemaal, er kwam zelfs meestal een mail met de mededeling dat er morgen een pakketje bezorgd zou worden.[/quote]

Ja, Jan, die meldingen op de site “kloppen” allemaal wel, maar door wie wordt die melding gedaan ?
    En laat me zwijgen over alle texto’s èn mail van pakketjes die eraan zitten te komen, je gaat er bijna op rekenen. Maar bellen om te vragen waar je zit, is te ingewikkeld en drie kilometer terug rijden is ook te veel moeite omdat je speedy je werk doet (moet doen ?) en daardoor de bordjes langs de weg mist.

’t Systeem zal erg goed in elkaar zitten, maar je hebt natuurlijk alleen maar te maken met de uitvoerder.

Peter.

30 berichten aan het bekijken - 4,921 tot 4,950 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?