Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderMet deze tips hoop ik het de volgende keer goed te doen, wellicht was ik wat overhaast.
In ieder geval doe dan niet wat ik deed: met een moker rammen op het uitstekende stukje in de hoop het zo op te lossen. Ik kreeg hem er niet in -of uit- en zelfs het kruis voor de schroevendraaier was dicht gemept ;>)Laatst extra dunne metaal slijpschijven gekocht voor de haakse slijper, TRRRRRRENGGGGKKKK weg uitstekende deel…
Maar ja, dat is niet de manier waarmee Grolsch nu zijn 400 jarige bestaan viert. ‘vakmanschap is meesterschap’.
Admin
SleutelbeheerderMooi weggewerkt, inderdaad niet altijd mogelijk optimaal te werken.
Wel aandacht gegenereerd… maar inderdaad, leenwerk. :~)Admin
SleutelbeheerderDat ‘root’ nieuwe firmware in de box kan flashen waarbij bestaande informatie wordt overschreven betekent niet automatisch dat het wachtwoord ook remote uitgelezen kan worden.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=157432]… Wel echt een noodoplossing, want dan is er toch echt een debietprobleem met de de afvoer zodat het water omhoog loopt. Een keer goed de afvoerbuis reinigen helpt ook, en de goede diameter afvoer gebruiken. [/quote]
Allemaal OK, je hebt gelijk ratatouille. Maar wat doe je als je in een oud huis terecht komt waar reeds generaties aan elektra, water en riool geprutst hebben? En waar de te klein gedimensioneerde en met te veel bochten gelegde afvoer achter een mooie marmeren wand zit? Je kan niet alles en overal zo doen als hier:
[img]http://up.picr.de/21682028dg.jpg[/img]Nieuwe doucheafvoer 50mmø[img]http://up.picr.de/21682029pk.jpg[/img]Gecamoufleerd met een nepbalk!
En nu zijn we weer bij het oorspronkelijke onderwerp 😉
Admin
SleutelbeheerderSara, ik heb even een prive bericht gestuurd
Admin
SleutelbeheerderBeste Sara, in het menu contact/rss kunt u een persoonlijk bericht sturen.Even met de muis erop gaan staan, de rest volgt vanzelf.
Admin
SleutelbeheerderBeste Maarten,
Kan ik u ergens bereiken om dit even verder te bespreken?
mvg,
Sara
Admin
SleutelbeheerderHoewel ik het haat als draden zich ombuigen of vertakken (grrr) hier toch een antwoord.
Silex en rattouille hebben het bij het juiste eind:
diameter en diepte van het boorgat zijn van belang. De boor van een ‘vaantje’ van schilderstape voorzien doe ik ook, is bij draaiende boor beter te zien dan een merk met viltstift.
Maar er zijn nog een paar finesses. Bekijkt u eens deze handleiding:[img]http://up.picr.de/21681244cw.jpg[/img]
Zo moet het volgens mij niet. Dus niet alles kloppen.
Het is volgens mijn ervaring belangrijk de bout eerst een behoorlijk stuk terug te draaien, liefst zo ver dat u de plug met de hand in het gat kunt duwen.
Ik wil even mijn werkwijze uiteenzetten:
[img]http://up.picr.de/21681329mt.jpg[/img]
(1) gat op de juiste diepte boren (zie het dieptevaantje)
(2) gat uitblazen (rietje, ogen dicht)
(3) plug met behoorlijk teruggedraaide schroef met de hand inzetten (of, zoals Silex voorstelt, plug en bout apart inzetten)
(4) zachtjes inslaan tot er een weerstand voelbaar is (wil zeggen tot de plug begint uit te zetten)
(5) het laatste stukje inschroeven
Zo lukt het bij mij steeds, ik heb reeds een aantal kozijnen op deze manier ingezet.Admin
SleutelbeheerderGoedemorgen, op het gevaar af ongewenste reclame te maken reageer ik toch even. Ik ben een leverancier van Skydsl. De satelliet voor internet is Eutelsat op 9 graden oost, tvVlaanderen gebruikt 19,2 en 23,5 oost. Bovendien is de apparatuur voor internet iets heel anders dan tv ontvangst. Het is mogelijk om op 1 schotel tv en internet te verkrijgen, maar omdat tv wordt ontvangen middels een extra beugel staan deze lnb’s (ontvangstkop) niet in het brandpunt van de schotel waardoor eerder uitval is te verwachten. Een extra schotel hoeft niet, maar raadt ik wel aan. Bovendien kost het extra beugeltje op de schotel meer dan een satellietschotel voor tv (resp. €. 30,- om €. 17,-
Overigens hebben we al installaties in Frankrijk staan.
Vriendelijke groet, Maarten BreetAdmin
SleutelbeheerderBedankt Silex,
Ik boor eerst door het kozijn met houtboor en verzink het boorgat, en dan met betonboorhamer boor ik in de muur.
In dit geval met 8mm. Ik had de dikte van het kozijn gemeten, en geboord in steen totale lengte boor.Als de plug blijft steken in het kozijnhout, wat de bedoeling is? dan gaat het goed, maar soms sla je de plug door het hout heen in de muur. Het gat in het hout heeft de zelfde diameter als gat in de muur.
Met gewone pluggen en schroeven boor je het gat in het hout smaller dan de muur.Admin
Sleutelbeheerderratatouille
Over diep of ondiep boren, eerst meten dan een stukje crêpetape op de boor plakken.
Ik kijk eerst met alleen de schroef of het boorgat diep genoeg is, daarna sla ik altijd eerst het plastic deel erin daarna pas de schroef/spijker.
Zoek in youtube naar “cheville à frapper” er zijn een aantal demo’s hoe je het ding er inslaat.
janv
Admin
SleutelbeheerderMag ik je draadje lenen?
Wat denk je van FRAPEX? Ik moest een aantal deurposten plaatsen en kocht die slagschroeven (lange schroef met plug eraan die je in een geboord gat slaat, vandaar de naam) .Ik heb er alleen maar problemen mee, ze zijn duur, 8mmx90mm, 10 stuks € 4,50, en ik heb ieder keer problemen. Ik sla ze er in maar dan steken ze een stukje uit- sommigen dan-, draaien, slaan, butsen in het hout, en dan krijg je ze er nooit meer uit en nooit meer erin. Met de slijpschijf moeten afslijpen. Ik dacht dat ik niet diep genoeg geboord had, maar dat is volgens mij niet het probleem. Ik ben genezen, ik los het gewoon op met boren , pluggen en schroeven.
Wat een ellende. Maar waarom het mis gaat?
Admin
SleutelbeheerderPrima Christian.
Wel echt een noodoplossing, want dan is er toch echt een debietprobleem met de de afvoer zodat het water omhoog loopt. Een keer goed de afvoerbuis reinigen helpt ook, en de goede diameter afvoer gebruiken. Als men zich goed inleest op de maten die je hebt aangegeven moet het goed gaan!
Admin
SleutelbeheerderJa Heren,
Ik ben eigenlijk achteraf gezien toch wel geschokt. Ik begrijp dat er geüpdatet dient te worden. Maar als dat tenkoste gaat van mijn eigen password en toegekende routernaam gaat toch een beetje ver! Ik loop komende week even het Orange kantoortje binnen voor een klacht. Ja, ik betaal 3 euro voor huur, en heb die al 2 maal omgeruild voor een nieuwe. Binnen een uur een nieuwe.
Ik houd jullie op de hoogte.Albert 87
Admin
SleutelbeheerderHallo Fransco,
Ondanks een beetje topic af toch ook nog een geluid over EDF die ik belde maandagmorgen via de engelse helpdesk. Ik werd door Pascal geholpen (haha leuk) en die legde alles goed uit.
Ook al had ik geen rekening in Frankrijk, maar aan het einde van het jaar kan men met de IBAN betalen. Dan is hun systeem zover dat het gereed is voor dit bankieren! Handig van de meteropnemer te weten. Ook kun je met de account ruimte op hun website alles zelf regelen of betalen etc.
Groeten,
Margriet.Admin
SleutelbeheerderEven een tip
Zorg dat je een volledig ingevulde CMR(dit is een vrachtbrief voor internationaal transport)
Bij je heb Vermeld daarop Inboedel met een gewicht en dan ben je verder ook gedekt
inverband met de regels op het doen van transport.
Maar daar je schoonvader chauffeur is zal hij dit wel weten.
De cabine vol met familie zou ik niet doen daar er maar 2 personen in de cabine mogen.
De regels he 2 stoelen 2 gordels in nl krijg je daar ook een bekeuring voor
Verder is het geen probleem om dit transport te doen volkomen legaal.Admin
SleutelbeheerderDank jullie voor de reacties! We gaan het dus ook gewoon doen… Ik veronderstel dat als het echt niet mocht de transportfirma dit wel zou weten. En gezien zij eventuele boetes betalen 😀
Admin
SleutelbeheerderOngehoord Albert. Ik vraag me af of er niets misgelopen is bij Orange, want normaal kan je dat niet noemen.
Enne, modemhuur? Heh? Bestaat dat dan bij Orange? Nooit gehad, noch bij Bouygues, noch bij Free.
Admin
SleutelbeheerderIk zou het geen verhuizen noemen, maar transport. Transport van huisraad vanuit NL naar FR. Gewoon doen, tel je zegeningen met een schoonvader en hulpvaardig bedrijf, nergens voor nodig om te denken dat je iets fout doet.
Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Op het moment dat u in FR wát dan ook wilt doen of ondernemen, staan er gelijk hele volksstammen op die u waarschuwen dat dat niet kan, dat het niet mag, dat het verboden is of dat de verzekering niet uitkeert. Dat krijg je in een maatschappij die zó vergeven is van de regeltjes dat niemand meer iets durft en iedereen siddert onder de terreur van de bureaucraten. Een pest die zich helaas steeds verder verspreidt.
Mijn advies is om u hier niets van aan te trekken en gewoon uw zaakjes te regelen zoals u dat goeddunkt. Toen Columbus Amerika ontdekte deed hij dat ook niet met toestemming van een legioen ambtenaren. En als u later gezeur krijgt zegt u gewoon “ik zal het nooit meer doen”.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderDoor het plaatsen van het bericht over mijn autoprobleem ben ik dank zij jullie heel veel wijzer geworden op het gebied van de techniek betreffende auto’s en hun motor. Dank hiervoor.
Op dit moment is er niet méér te melden dan wat ik al verteld heb. Zodra ik meer details heb zal ik ze hier vermelden.
Vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderPaul,
en toch ben ik geïnteresseerd in de primaire schade.
Pignon kan een van de wielen van de nokkenasaandrijving zijn. En als de motor geen ‘vrijloper’ is (de zuiger raakt nooit de kleppen, hoe zeer krukas en nokkenas ook uit de maat lopen) dan kan de ravage die door een kleine schade in de nokkenasaandrijving ontstaat dodelijk voor de motor zijn.
Dus als techneut blijf ik geïnteresseerd.
En natuurlijk wens ik je succes bij je garage en Renault!Admin
SleutelbeheerderGoedemorgen
Ik las de definitie die Gautier van een ruilmotor maakte: Een ruilmotor is een tweedehandsje, gerecupereerd uit een autowrak (waarbij de motor niet geraakt werd).
Dit is niet juist een ruilmotor is een door een erkent revisiebedrijf opnieuw opgebouwde motor.Deze worden heel nauwkeurig opgebouwd met heel precieze tolleranties
De kwaliteit van deze motoren is gelijk zo niet beter dan de fabrieksmotoren ook worden hier garanties op gegeven.
Ik spreek uit ervaring bij mijn werkgever een middelgroot transportbedrijf werden in mercedesbusjes deze motoren regelmatig geplaatst en met grote tevredenheid ze gingen meer kilometers mee dan de originele fabrieksmotoren.
Renault staat niet bekent om betrouwbare motoren zie F1Admin
SleutelbeheerderHallo Paul,
Het kan raar klinken, maar dit is wel het beste dat u kon overkomen. Als de hele motor op de schroothoop gaat, kan de constructeur alvast z’n verantwoordelijkheid niet ontlopen. Zeker met dergelijke kilometerstand.
Weet dat er voor de vervanging drie motoren mogelijk zijn: een nieuwe, een ruilmotor of een revisie. Bij revisie wordt de orginele motor hersteld, maar het wordt nooit zoals de oude, dus is te vermijden. Een ruilmotor is een tweedehandsje, gerecupereerd uit een autowrak (waarbij de motor niet geraakt werd). Maar te verkiezen is natuurlijk een nieuwe. U moet in ieder geval proberen in die richting te sturen. Dan kan het eventueel zijn dat Renault een bijdrage vraagt omdat de oude tenslotte ook al 80.000 km had, maar dan nog doet u er een goede zaak aan. Vooral omdat u binnenkort waarschijnlijk toch de distributieriem moest vervangen, dus dat zijn weer kosten gespaard.
Succes ermee. Moet morgen ook naar de dealer voor een expertise. Mijn vorig onderhoud in de wijkgarage werd slecht uitgevoerd, blijkbaar vonden ze er niks beter op dan de bumper er met een schroevendraaier af te wringen. Niet de door de constructeur aanbevolen methode, alleen moet ik nu via mijn verzekering rond om hen diets te maken dat die bumper er zo echt niet uit zag.
groetjes
Admin
SleutelbeheerderZeker heeft ’totalschaden’ een oorzaak, maar het feit is dat de auto door welke oorzaak niet meer functioneert en dat de schade zeer hoog is. Dit kan ik niet veranderen en zal mij moeten verlaten op de monteur. Op het moment dat Renault alle kosten of het grootste onevenredig deel daarvan bij mij neerlegt, dan zou ik daadwerkelijk in actie moeten komen. Hierbij zal ik zeker een beroep doen op de deskundigheid van de buurvrouw.
Ik heb geen Engelse voorouders, maar ben het zeer wel met Rob eens dat dit niet zou moeten kunnen. Ook ik blijf hopen dat in het verleden behaalde resultaten wél een garantie bieden voor de toekomst.
Voorlopig is het afwachten geblazen.
Admin
Sleutelbeheerder“Totalschaden” heeft ook ’n oorzaak. Vooralsnog vind ik Pauls bericht over de monteur z’n ‘diagnose’ te gemakkelijk, en zeker geen diagnose.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder@Peter
Over wat er allemaal kapot is heeft de monteur niet verder over uitgeweid, hij heeft alléén het ongeveer bedrag voor onderdelen en het feit dat er waarschijnlijk een andere motor in moet genoemd.@Rob
Zo kwam het ook ongeveer bij mij over. Mijn buurman heeft de motor nog horen draaien toen de auto bij ons op de inrit stond. Ook hij keek toen niet erg vrolijk.Het is een kwestie van afwachten hoe Renault tegen de kwestie aankijkt. Eerlijk gezegd ben ik niet meer zo pessimistisch hierover dan vorige week.
Vriendelijke groet
Paul20 april 2015 om 21:39 In reactie op: Prepaid mobiel: sans engagement, maar wel een maandelijks bedrag? #187219Admin
SleutelbeheerderVoor mijn Nederlandse kontakten heb ik een Sim van de DEKAmarkt. Dat kost me een beltegoed van 10 euro per jaar. Ook met een voicemail via internet. Alleen is deze mogelijkheid niet handig als je dataverkeer wilt hebben.
20 april 2015 om 21:34 In reactie op: Prepaid mobiel: sans engagement, maar wel een maandelijks bedrag? #187218Admin
SleutelbeheerderPrixtel zou ik afraden omdat je als je in Nederland bent en je wilt om de een of andere reden gebruik maken van hun service je meteen het dure €35 euro maand bedrag betaalt.
Bovendien hebben ze geen messagerie op internet. Er wordt op de franse fora behoorlijk op prixtel gekankerd om deze redenen.Ik heb het 2€ Free abo genomen. Je krijgt 2 uur frans bellen. SMS gratis in Frankrijk en 50 Mb internet. Voor internationaal (tegen niet al te hoge tarieven) moet je een voorschot betalen van 10 euro. (22 ct/min in Nederland en van NL naar Frankrijk en 5ct voor ontvangst in EU). En ze hebben wel een voicemail via internet.
Voor mij is het hoofdzaak dat ik bereikbaar ben.Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=157384]Vandaag naar de garage geweest waar de chef monteur ons vertelde dat de reparatie alléén aan onderdelen tegen de 6.000 € zal bedragen.[/quote]
De diagnose, Paul. Wat is er allemaal kapot en waardoor ?
Peter.
-
AuteurBerichten