Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,861 tot 4,890 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Weer zo’n druiloor die onder het mom van een berichtje zijn/haar website aan het pushen is. De Spalder Media Group, die club komt direct op mijn persoonlijke zwarte lijst.

Als ik hier op deze site zou beschrijven wat ik het allerliefst met dit soort opdringerige spammers-drammers zou doen, zou ik zeker voorgoed van dit forum verbannen worden 🙁

Salutations, Jos

In reactie op: Winter #195467
     Admin
    Sleutelbeheerder

Warm jasje aan en mutsje op het hoofd zetten als het koud is;

In reactie op: Winter #195466
     Admin
    Sleutelbeheerder

?

Admin
    Sleutelbeheerder

Dus blijkbaar verleent mijn ziekenkas nog altijd onterecht dekking. En dan zou ik hen op de hoogte moeten brengen? Tja, lachen uiteraard.

Zoiets als onterechte dekking bestaat niet. Het is of dekking of geen dekking. Het kennis hebben van een niet verwerkte wijziging en dat niet melden wordt gezien als fraude met alle financiële consequenties.Ik zou maar stoppen met lachen.
    Frans

Admin
    Sleutelbeheerder

Als je had in- en uitgeschreven via de officiële site http://www.lautoentrepreneur.fr had je wat geld kunnen besparen…
    En als je deze details eerder had vermeld, dan had ik geen moeite hoeven doen om serieus te reageren.
    Wim

In reactie op: Bijen houden #189068
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je Ingrid. Ik heb zonet je mailbox vervuild met een hele uitleg 🙂

In reactie op: Bijen houden #189067
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beter laat dan nooit.
    Sara, ik ben in 2008 begonnen met de ‘rucher école’ en in 2009 hadden we onze eerste twee ruches. Nu zitten we rond de 25 ruches en gaan dit jaar naar ongeveer 30 ruches.Ik heb het vak in Frankrijk geleerd. In Nederland interesseerde ik me er al voor maar het is bijna onmogelijk om bijen te houden als je niet echt buiten woont. En geloof me,met het klimaat hier (in les Landes) begint het seizoen vroeg, februari maart en eindigt in oktober/november voor de Calluna honing (struikheidehoning). Mensen zijn hier ook gewend aan bijen en er wordt niet moeilijk gedaan. Ook is het gemakkelijk een emplacement te vinden als je naast de ruche in de tuin nog een tweede plek wilt hebben mocht je een ruche opdelen.

Het handigst is om contact op te nemen met het syndicat departemental van je departement. Ieder departement heeft er één, soms twee. Je weet het, Frankrijk is een land van syndicats, en veel ook. Net als voor mij is het het beste te beginnen met een rucher-école. Je leert hoe je te gedragen bij de bijen en hoe te manipuleren. Het mooiste is als je een ‘maitre’ apiculteur kunt vinden in de buurtdie jou wilt helpen.Ieder dorp heeft er wel één of twee. Via school kun je vaak aan een essaim (volkje) komen en ze adviseren welke soort kast te gebruiken maar daar kun jeook zelf je stem in hebben. Hier in les Landes is de traditie Langstroth maar ik heb bewust voor Dadant gekozen. Ook omdat we de bijen niet om de klip klap verkassen, wij zijn sedentaire zoals dat heet. Ook kun je je ruches verzekeren via je syndicat want je hebt wel een ‘WA’nodig. Trouwens, de ruche-école beginnen meestal al in de winter voor de theorie en het seizoen, afhankelijk van de regio, begint in maart april. Helaas zijn bijen à la mode want er zijn vaak wachtlijsten voor de rucher-école.

Ik weet niet hoe het met je Frans is maar het is een ideale manier om onder te dompelen.
    Er zijn tientallen boeken (in het Frans) die eigenlijk bijna allemaal op de zelfde manier zijn geschreven. Ik raad je aan in het Frans te gaan dus ook kasten te nemen van Franse afmetingen want dan kun je onderling uitwisselen. De Nederlandse kasten behoren tot het Noord-Europese type en zie je hier niet behalve bij Nederlanders.
    Waar woon je?
    Je kunt me altijd emailen. Met plezier antwoord ik. Bovenstaande forumnaam en hotmail.fr

Hartelijke groet, Ingrid

Admin
    Sleutelbeheerder

Ach Wim, ik heb alles correct gedaan hoor. Er is overigens niks aan. Via hun internetsite (www.net-entreprises.fr) kan je gewoon aangeven dat je wil stoppen. Dan krijg je een brief van radiation zus en zo, van de Urssaf onder andere dacht ik. Dus tot zover loopt/liep alles ok. Ook aangiftes zijn sindsdien niet meer mogelijk. Op het internetplatform staan enkel de trimesters waarvoor je ingeschreven was, dus bij mij stoppen die twee jaar terug.

Soit, uiteindelijk maar eens het nummer op die aangiftebrief gebeld. Dan kom je bij de RSI terecht. En nee hoor, voor hen was er geen probleem, voor de RSI ben ik uitgeschreven. Waar het probleem dan zit, mevrouw? Wel, vermoedelijk is de RAM (de caisse maladie) niet op de hoogte. U neemt best met hen eens contact op. Dus blijkbaar verleent mijn ziekenkas nog altijd onterecht dekking. En dan zou ik hen op de hoogte moeten brengen? Tja, lachen uiteraard.
    Ok, en wat doe ik nu met die brief mevrouw? Gewoon nul op invullen? -Nee, gewoon laten liggen, u staat immers niet meer ingeschreven. -Ok.

Enfin, u begrijpt het. Weer zo’n bizar verhaal in de marge van het auto-entrepreneursfenomeen. Linkerhanden die niet weten wat rechterhanden doen, en veel te veel organismes die elkaar in verwarring brengen. Zal het ooit veranderen? (neenee, da’s een boutade, geen vraag, niet op antwoorden)

Admin
    Sleutelbeheerder

@Jako: Sorry voor late reactie, mooi weer brengt extra werk! Bij Prixtel heb ik al enige tijd het forfait “Modulo MOBILE 4G” wat gratis is tot 15 min bellen. 2 uur bellen voor € 2,- en onbeperkt voor een kleine € 20,-. Nog geen klachten en nimmer wordt er een vreemd bedrag afgeschreven. Helaas zie ik dat het inderdaad niet meer is aangeboden.
    @ruudj: De service op internet is idd beperkt. Voor mij totaal onbelangrijk, alles loopt immers via de mobiel zelf. Ik gebruik mijn Prixtel in meerdere landen als ik op reis ben, er is nog nooit zomaar een bedrag van € 35,- afgeschreven voor welke dienst dan ook. Mobiel internetten in het buitenland is duur, dat weet iedereen maar dan is er voldoende wifi, zeker in NL. Als je tevreden bent laat je dit minder snel weten op fora vandaar dat deze vaak een vertekend beeld geven maar goed het kan bij anderen natuurlijk wel fout gaan.

Admin
    Sleutelbeheerder

Dit betekent simpelweg dat je niet bent uitgeschreven. Oftewel je hebt de uitschrijfprocedure niet op de juiste wijze gevolgd, oftewel bij de URSSAF en/of de RSI is er wat fout gegaan bij het uitvoeren van de procedure. Dat laatste komt helaas nogal eens voor.
    Dat betekent dat je verplicht bent om de aangiftes te doen. Als je allemaal nullen invult voor het hele jaar 2014 dan kun je dat ook nog eens doen voor 2015 (je mag 8 kwartalen zonder omzet zijn), daarna wordt je ambtshalve uitgeschreven, maar je komt dan wel op de stapel ‘uit te zoeken dossiers’ van de belastingdienst. Want waar leef je dan van?
    Een andere optie is om je op de juiste manier uit te schrijven. Als je dat niet doet (en je bedrijfsactiviteiten als auto-entrepreneur vallen in de categorie service of commerce, dan ben je verplicht om voor 19 december 2015 je inschrijving als auto-entrepreneur om te zetten in entreprise individuelle. Doe je dat niet, dan is er sprake van een administratieve overtreding. Hoe de overheid daar mee om zal gaan weet ik ook niet. Dat zullen we na 19 december wel merken.

Wim

In reactie op: Bijen houden #189064
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik kijk er vol spanning naar uit 😀

In reactie op: RSA, wie verstrekt de bijstand in Frankrijk?? #192412
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Margy
    Ik heb interesse in je ervaringen. Recent 40 jaar sociale dienst ervaring en nu raadslid. Mocht je inhoudelijk overleg willen dan kan je mij ook prive mailen op emsbroek at orange.fr
    William

In reactie op: Verhuizen met transportfirma? #192906
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=157399]Bonjour,

Op het moment dat u in FR wát dan ook wilt doen of ondernemen, staan er gelijk hele volksstammen op die u waarschuwen dat dat niet kan, dat het niet mag, dat het verboden is of dat de verzekering niet uitkeert. [/quote]

Jos weet me al van bij z’n eerste zinsnede telkens dubbel van het lachen te krijgen.

Ik zou er ook nog willen aan toevoegen, dat temidden het woud van regeltjes, de ambtenarij en de uitvoerende macht (de bromsnor) het vaak ook zelf niet meer weten. Zodat de letter van de wet één iets is, maar de uitoefening vaak nog een ander verhaal, en je er meestal wel uit kan lullen omdat ze het zelf niet meer weten.

Wel één iets waar je moet voor oppassen, vrachtwagens van een zeker tonnage met niet-dringende lading mogen op zon- en feestdagen (dacht ik) in Frankrijk niet circuleren. En dat weet iedere autoweggendarme maar al te goed, dus je wel aan de regels voor vrachtverkeer houden.

In reactie op: Bijen houden #189066
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sorry, ik heb een heel verhaal verteld maar dit is op duivelse manier verdwenen. Sara, ik kom er morgen op terug.
    Ingrid

In reactie op: Bijen houden #189065
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag Peter, leuk dat je dit nog weet

In reactie op: Autoprobleem #190259
     Admin
    Sleutelbeheerder

Prima afloop Paul!

Dit weekeinde las ik nog een lezersbrief in l’Autojournal van iemand die 400.000km met z’n Cliootje had. En zo’n prima auto dat dat was, daar konden de Duitsers nog een puntje aan zuigen! Ik wou het hier niet eerder plaatsen, maar nu er een goeie afloop is, kan u er de lol wellicht van inzien. Wat geluk heeft er uiteraard ook mee te maken.

In reactie op: Autoprobleem #190262
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heel goed, Paul, hier is geen Rijdende Rechter voor nodig.

Peter.

In reactie op: Autoprobleem #190274
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zojuist zijn wij naar de garage geweest om te informeren naar de auto. Er wordt een
    gloednieuwe motor geplaatst op kosten van de Renault, dat is een groot geluk want
    behalve de aanschaf van bijna 6.000€ zouden ook de montagekosten betaald moeten
    worden. Voor ons zijn de kosten nu 0,00 €. De garage gaat meteen ook het onderhoud
    van de auto doen zoals remschijven vervangen. Deze kosten komen uiteraard wél voor
    onze rekening. De gehele aandrijvingen was kapot en de motor gaat naar de experts van Renault. Ik kan niet zeggen wat er precies is want daarvoor ben ik niet technisch genoeg en is mijn kennis van de Franse taal te beperkt.

De chef werkplaats gaat nu donderdag met vakantie en komt pas 20 mei weer terug. Hij
    kan niet zeggen of de auto voor donderdag klaar zal zijn, maar dat is nu geen probleem
    meer nu wij een leenauto hebben.

Iedereen hartelijk dank voor de reacties en het meedenken, dit was voor mij een grote steun.

In reactie op: Bijen houden #189070
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wacht even op Prinsesje Ingrid.

Peter.

In reactie op: Bijen houden #189069
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Sara
    Op Nederlanders.fr kun je een aparte groep over bijen vinden.
    William

In reactie op: RSA, wie verstrekt de bijstand in Frankrijk?? #192411
     Admin
    Sleutelbeheerder

Via de caf.fr

In reactie op: kalk #198583
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=157464]Bedankt alle drie, … … Nogmaals allen bedankt en wij laten de uitkomst weten.
    Fijn weekend gewenst, William[/quote]
    Dat hoor/lees ik graag op dit forum: dank en na voltooiing een terugmelding!
    En als er vragen zijn, William, deze gewoon plaatsen. Wat zeg ik steeds tegen de kinderen: Stomme vragen bestaan niet, niet vragen is stom!

In reactie op: kalk #198584
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt alle drie, wondertje eigenlijk, heden een vraag gesteld en nu drie reacties die 80% van onze twijfel wegnemen. Stom van mij dat ik niet eerst op de site van Christian gekeken heb want die staat bij mijn favorieten.
    Belangrijke punten die Christian stelt (gevolgschade, etc. etc.)
    En tot slot de prijs, inderdaad een dur ding maar onze loodgieter rekent ook 1900 euro (ex TVA) en hij geeft een duidelijke specificatie van alles wat erbij komt.
    Voor de loodgieter is het een must en hij is van mening dat bij een mooi en goed huis (wij zijn eerlijk gezegd zelf ook erg blij met dit huis) je niet op dit soort zaken moet bezuinigen. Waarschijnlijk zal het dus wel een plaatsing worden. Reactie kan even duren want in juli is ons twee jaar. Wij gaan in ieder geval nog even na of de lage TVA wellicht dan speelt. Nogmaals allen bedankt en wij laten de uitkomst weten.
    Fijn weekend gewenst, William

In reactie op: kalk #198580
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goede en inderdaad dure machine, bij de discounter al € 1900,- zonder plaatsing.
    Ik zou eerst eens een kalktest uitvoeren, zes euro bij de vijverwinkels, of hier en dan weet u aan welke waardes u moet denken.

In reactie op: kalk #198579
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=157458]Recent liep één van de toiletten door en dit bleek een kalkprobleem te zijn.[/quote]
    William, u bedoelde zeker dat het toilet niet doorliep. Of liep de spoeling constant door omdat het toe- en afloopmechanisme in de stortbak verkalkt was?
    [quote quote=157458]… dat onze loodgieter volgens ons een echte perfectionist is, … Prima vakman maar niet de goedkoopste materialen.[/quote]
    Volgens alles wat ik hier lees is hij een echte vakman en perfectionist!
    [quote quote=157458]Ex TVA maar inclusief bijkomende onderdelen en plaatsing toch snel 2500 euro. Dit naar onze mening wel iets om niet over 1 nacht ijs te beslissen. Voor dit bedrag kun je ook redelijk wat reparaties laten uitvoeren c.q. nieuwe wasmachines kopen.
    Maar als het goed werkt en je voorkomt problemen …[/quote]
    Rob v.d.M. heeft reeds op mijn stuk met alle relevante informatie gewezen (bedankt, Rob).
    € 2500 lijkt hoog. Het apparaat zelf kost meestal niet veel meer dan € 1000, en de kosten voor de plaatsing zijn sterk van de situatie ter plaatse afhankelijk. Ik zou zo’n ding zelf plaatsen (maar niet iedereen is een hobby-loodgieter).
    Ik zou niet zo rekenen: [quote] Voor dit bedrag kun je ook redelijk wat reparaties laten uitvoeren c.q. nieuwe wasmachines kopen.[/quote]Het zijn niet alleen de machines (wasmachine, vaatwasser, boiler) die minder lang meegaan, het kan ook nodig zijn leidingen te vervangen. Afhankelijk van de muur/vloer waar de leiding achter/onder zit kan dit tot behoorlijke overlast in huis leiden. Sterke kalkaanslag kan ook tot plotselinge lekkage van een boiler of wasmachine leiden. Het mechanisme is: door kalkaanslag wordt de warmteoverdracht van de verwarmingselementen slechter, die worden dan te heet en kunnen breken en daardoor lekken. Bedenk ook dat kalk vuil vasthoudt, en in het vuil nestelen zich bacteriën. Bedenk verder, dat, als jullie reeds twee jaar na het bouwen van het huis problemen hebben, het water bij jullie behoorlijk hard moet zijn. En dat kost zeep en wasmiddelen!

Ik wens u veel wijsheid bij het nemen van een beslissing.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190324
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Mimi,
    gefeliciteerd met deze gang van zaken. En mijn dank voor u verslag.
    Dan wil ik ook in Frankrijk oud worden!

In reactie op: Inslagpluggen, les chevilles à frapper #199229
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bas,

nog nooit gezien of ervan gehoord.
    Meteen het web geraadpleegd en ik vond een-twee-drie deze deze beschrijving.

[img]http://up.picr.de/21689803kn.jpg[/img]

Weer iets geleerd!

In reactie op: Inslagpluggen, les chevilles à frapper #199228
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het hoeft niet altijd met een (slag)plug.
    Toen ik onze eiken ramen ging plaatsen maakte de ebeniste die me daarbij hielp me attent op de zgn ‘vis menuiserie’. Een vrij dunne schroef met een fijne draad en een verzonken torxkop. Kozijn voorboren met houtboor (schuin richting de stenen feuillure). Daarna met de steenboor doorboren tot in de stenen kaderstenen. Zonder plug wordt de vis menuiserie ingeschroefd. Rock-solid! In 46 blijkbaar de methode om kozijnen te fixeren.

Een voorbeeldje:

http://www.diager.com/PDF/FR/fixation%20longue-3.pdf

bas

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190323
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik beloofde over onze ervaringen met de APA te vertellen. De allocation personnalisée d’autonomie, zeg maar een persoonsgebonden budget. Bepaald, georganiseerd en afgehandeld door de conseil général van je departement. Ik had niet verwacht, dat mijn man daarvoor in aanmerking zou komen, gezien ons inkomen. Maar middels de APA, hoopte ik de GIR-indicatie te krijgen, de mate van afhankelijkheid (ingedeeld in 6 gradaties, iso-ressources) teneinde onze verzekering prévoyence d’autonomie te laten uitkeren.
    Voor een APA-aanvraag ga je naar het gemeentehuis. Daar krijg je een pakje formulieren, waarvan één door je huisarts wordt ingevuld. Amper twee weken na verzending ontvingen we een dossiernummer en kort erna kwam er een APA-deskundige (geen arts) langs, om de situatie ter plekke te bekijken. GIR 2, stelde hij vast, 6 uur thuiszorg per week. Dat kan niet, zei ik, u heeft toch onze belastingaanslag gezien. Hij dacht dat ik meer uren wilde. Nee, ik was verbaasd over de toegezegde uren alsmede andere voorzieningen. Na zijn bezoek kreeg ik een voorstel van een medische commissie waarop ik mocht reageren als ik het niet eens was met 24 uur per maand. Had ik binnen twee weken niet gereageerd, dat zou de commissie een officieel besluit nemen.
    Het besluit kwam, voor de komende drie jaar het voorgestelde pgb waarmee ik de thuiszorg en overige voorzieningen betaal en wanneer ik er de voorkeur aan geef daarvoor een privé-persoon in te huren, dien ik gebruik te maken van chèques emploi service en wordt het pgb met 10% verlaagd. Ik gaf er de voorkeur aan gebruik te maken van een thuiszorgvereniging en dus niet zelf werkgever te worden en zodoende geen verantwoording te hoeven afleggen voor de besteding van de allocation.
    Nog geen twee maanden na de APA-aanvraag komen hier twee geweldige dames over de vloer die zelfstandig werken en tussendoor met veel plezier en enthousiasme mijn man meenemen voor een wandeling. Het zijn niet zulke stresskippen als ik, stelde mijn man vast en ze kunnen ook nog beter overhemden strijken. Waarvan akte.
    Oud worden in Frankrijk?
    Hoe anders is de thuiszorg nu in Nederland!
    Elders op deze site onder het kopje LEVEN, Ziektekosten, CVZ, AWBZ: APA, een eenvoudige vorm van AWBZ staat over de autonomieverzekeringen geschreven:
    “(…) kiezen veel Fransen voor een verzekering bij verlies van de autonomie. Maar deze verzekeraars hebben eigen artsen in dienst die de mate van afhankelijkheid bepalen waarop de verzekeraar de maandelijkse uitkering bepaalt. De verzekerde maandbedragen worden in werkelijkheid pas uitgekeerd bij volledige afhankelijkheid.”
    Een objectieve uitspraak? Ik wacht af, wat onze autonomie-verzekering doet en zal u ook daarvan op de hoogte brengen.

In reactie op: Livebox #186486
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Wachtwoorden, pincodes en dergelijke worden niet “as is” opgeslagen maar als resultaat van een hashfunctie. Daarmee wordt een gegeven wachtwoord getransformeerd tot een code, op zodanige wijze dat uit de code nimmer het oorspronkelijke wachtwoord kan worden afgeleid. Zie hier een uitgebreide uitleg.

Ik ben het direct eens met de stelling dat het ongewenst is dat een provider zomaar de instellingen in uw box overschrijft, maar zó erg dat ze uw geheime wachtwoord kunnen uitlezen is het dus ook weer niet.

Salutations, Jos

30 berichten aan het bekijken - 4,861 tot 4,890 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?