Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,831 tot 4,860 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191380
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vest aan op de motor is niet verplicht
    Vest aan boord is wel verplicht.
    Vest aan bij pech is wel verplicht.
    Het gaat erom dat je het bij je hebt.

janv

Admin
    Sleutelbeheerder

Op dit moment zijn er 8 verplichte rapporten (overigens niet altijd alle 8 van toepassing). Slechts bij één rapport (over de assainissement, de fosse septique) is de koper verplicht om de installatie op norm te brengen (binnen 1 jaar na aanloop). Bij extreem veel afwijkingen (bv een levensgevaarlijke gasinstallatie) kan de inspecteur het pand afsluiten en verzegelen, totdat een gediplomeerd artisan het probleem heeft opgelost. Bij extreem veel loodhoudende verf stuurt de inspecteur een rapport naar de Préfect, die een nader onderzoek kan laten doen dat wel tot verplichtingen voor de koper zouden kunnen leiden.

Wim

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194028
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ali, rest me uw toegevoegde waardering “Mooi toch”.
    U hebt reeds Soumission van Houellebecq gelezen ? Wat vond u ervan ?

Peter.

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191379
     Admin
    Sleutelbeheerder

OK, Hent, daar kan ik niet tegenop 🙂
    Net zo’n fraaie als deze : https://fr.wikipedia.org/wiki/BMW_R_26#/media/File:Motorrad_BMW_R26.jpg ?

Peter.

P.S. Kennelijk mogen slechts eigenaren van zo’n ding “brommer” zeggen, niemand mocht dat behalve ik.

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191378
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het vergroot de zichtbaarheid en daarmee de veiligheid. Het zal wel maar het ziet er niet uit op mijn oude brommers (Honda 500 en BMW R26). Ik rijd zowiezo alleen overdag en met mooi weer. Ik ga het dus niet dragen, doe het wel onder de buddy van de Honda en aan met pech in de hoop dat mijn gele vestje van verre zichtbaar is en de hulp zich spontaan aan dient.

Hent

In reactie op: Alleen een internet aansluiting? #188110
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat is bij deze 20 euro van virgin de minimale looptijd of kan je dit ook per maand steeds af of aanzetten.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194026
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=157612](…) en dan lijkt het net of je een bijdrage hebt gegeven. Terwijl dat dus niet zo is.[/quote]

Tja, zó beschouwd begrijp ik Ali’s bijdrage weer wel.

Peter.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194025
     Admin
    Sleutelbeheerder

quote ali ‘Mooi toch – na een paar maanden zijn er nog 54/100 Charlies over….’

Ik begrijp het ook niet; Charlie Hebdo heeft nooit een statement in schrift naar buiten gebracht dat het geloof niet in overeenstemming gebracht kan worden met de samenleving.

Maar goed, je knipt plakt een tekst uit de krant, voegt er een lullig openingszinnetje boven (linkse kerk) , hup op het einde nog even een paar woorden met een verkeerde samenvatting, en dan lijkt het net of je een bijdrage hebt gegeven. Terwijl dat dus niet zo is.

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191377
     Admin
    Sleutelbeheerder

Van alle bijna ongelukken die ik heb meegemaakt is de telefoon de veroorzaker!
    Met vol groot licht rijd ik en nog ziet men alleen de telefoon.
    Daar helpt geen fluo aan.

Kort door de bocht, telefoon aanpakken.

Albert 87

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194023
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=157597]Mooi toch – na een paar maanden zijn er nog 54/100 Charlies over….[/quote]

???

Peter.

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191376
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik begrijp de redenen, maar ik vind zo’n fluo ding geen gezicht. Zeker niet op m’n oude boxer uit ’71.

Peter.

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191375
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geel hesje niet?
    Licht aan overdag ook niet?
    Is toch allemaal ter bescherming van ons motorrijders.
    Alleen in Nederland lijkt het dan dat je een politieagent bent, want die dragen al sinds jaren geel!
    Nieuwe motorpakken zijn alleen nog met gele reflectievlakken verkrijgbaar.

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191374
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vestje niet aan boord: €11 boete
    Vestje niet aan bij pech: €135 boete

janv

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191373
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste,
    Er was al een verplichting om zo’n wegwerkers hesje te dragen tijdens het rijden!
    Nou dat doe ik dus niet! En eentje meenemen ook niet! Idiote wetgeving.
    Moet ik zeker ook nog een extra bril, een blaaszakje, een ehbo doos, een brandblusser, een rookmelder, en een reserve bestuurder op m’n 125 cc brommertje meenemen. De groeten!

In reactie op: strijden tegen windmolens #191840
     Admin
    Sleutelbeheerder

Even een oud draadje oprakelen. Ik weet niet of iemand het gezien heeft, maar gisteravond ging het in Pièces à conviction over windmolens. Ik heb maar de eerste tien minuten gezien, maar het ging over de mistoestanden rond de inplanting, onder andere een gemeente waar alle windmolens blijkbaar op gronden van gemeenteraadsleden terecht kwamen. Kolder uiteraard. Het leek me veelbelovend, ik bekijk het alvast nog.

Nog een week te bekijken in replay via Pluzz of TNT.

http://pluzz.francetv.fr/videos/pieces_a_conviction.html

In reactie op: soortgelijke opleiding schoevers in Frankrijk? #190906
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dankjewel Peter!

In reactie op: soortgelijke opleiding schoevers in Frankrijk? #190905
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goedemorgen, “Luusp”, ik heb geen antwoord op uw vraag maar als niemand reageert is dat ook niet zo aardig.
    Goochel eens op “formation sécretaire” en er rollen vele aanbieders over uw scherm, bij voorbeeld : http://www.afpa.fr/formations/les-offres-de-formation-et-vae/formation-diplomante/fiche/9659/objectif/secretaire_assistant.html.

Succes,
    Peter.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190342
     Admin
    Sleutelbeheerder

Misschien vraag ik iets doms of heb ik ergens over heen gelezen.
    Dat overkomt mij tegenwoordig wel eens.
    Ik heb de volgende vraag.

Recentelijk brak ik mij been – dat was mij al eens overkomen.
    Mijn vrouw was ook niet zo lekker en had problemen met de schouders.

Leuke en aardige verpleegster van de IDE aan huis die zei
    ‘vraag even wat hulp tijdelijk tot je weer een beetje uit de voeten kan want na opname in het ziekehuis heb je recht op een maandje wat thuiszorg. Niks bijzonders maar een paar uur in de week – beetje stofzuigen en zo, Aan te vragen bij de assitente social van het ziekenhuis waar ze je in de urgences hebben opgenomen.

Allemaal uitgezocht met die assistente maar het bleek dat wij nergens recht op hadden omdat wij hier in Frankrijk nooit ‘gecotiseerd’ hebben dus nooit in die zin bijgedragen alhoewel wij wel premies voor de contributions sociales hebben betaald maar die bleken niet mee te tellen.

In dit geval en in de huidige situatie was het geen big deal want die infirmiere – trouwens moordmeiden die je om een boodschap kunt sturen – zei effe bellen met de mutuelle en dat deed ik en het was kat in ’t bakkie,

Ik vraag me alleen af als er iets ergers aan de hand is en we hebben langdurig een handje hulp nodig en we zijn nooit sociaal verzekerd geweest in Frankrijk maar we hebben wel sociale contributies CSG en CRDS betaald hebben we dan recht op hulp of niet ?

Niet dat wij er van wakker liggem want er zijn ook weer zat leuke meiden in het dorp die wel wat willen bijverdienen en die dat soort werk doen voor een tientje per uur maar ik weet nou niet of dat de beste manier is qls de nood aan de man komt.

Weet iemand doe dit zit en wat de legale mogelijkheden zijn ?

Ook – weer een stomme vraag – heb ik wel eens gehoord dat er dan iemand komt die vaststelt dat je “x invalide bent en dat je dan recht hebt op ‘x’procent zorg voor rekening van de Repulbliek maar dat er dan ook de missende ‘x’procent worden gereserveerd die verrekend worden op de opbrengst van je huis als je de pijp uit gaat.

Jullie zien wel – ik heb er de ballen verstand van maar dat gebroken been heeft mij een beetje aan het denken gezet.

Weet iemand hoe dit zit ?

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190341
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je wel Mimi voor deze en eerdere uitleg. Ik leer weer een heleboel. Wat me ontgaan is of je hier een verzekering voor moet afsluiten of dat je dit zonder meer kunt aanvragen?

In reactie op: Een internetwinkeltje en legaal ondernemen. #196684
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt Rob en Wim voor jullie adviezen.

Ik kan er wel iets naders over zeggen.

Ik werk voor de UN en verblijf nu een paar maaden in Frankrijk, en Frankrijk is nu mijn residence principale alhoewel ik ook nog een adresje heb in Nederland maar ik heb me daar wel officieel afgemeld< Ik neem dus aan dat ik over 2015 belastingplichtig ben in Frankrijk tenzij er een speciaal statuut is voor UN medewerkers.

Over mijn idee wil ik niet al te veel kwijt maar het is geen verkoop van producten maar pure dienstverlening waarvoor de klanten een bijdrage betalen en er ook nog een en ander binnenkomt – als het allemaal goed gaat – aan sponsoring en reclameboodschappen. Ik moet dat een beetje vaag houden.

Hoe hoog de opbrengst wordt kan ik met geen mogelijkheid zeggen maar ik HOOP het eerste jaar ca 10,000 euro te maken – het is pure bijverdienste en kosten heb ik eigenlijk verder niet omdat ik een goede vriend heb die voor mij de IT doet en de website bouwt.

Kun je zeggen of ik in dit scenario mij moet aanmelden als ondernemer en laten registreren bij de Chambre de Commerce ?
    En moet ik de opbrengst opgeven voor de Franse inkomstenbelasting ?

Als ik bij mijn salaris van de VN – zeg rond 50 mille – er nog ca 10 bijverdien wat kost mij dat dan – ruwweg om een idee te hebben aan belasting ?
    Moet ik ook sociale lasten gaan betalen ? Ik ben al ziektekosten verzekerd door mij job.

Kun je er met deze vage en summiere gegevens iets van zeggen ?

In reactie op: Alleen een internet aansluiting? #188116
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het probleem met deze centrale (12049CPC) is dat nog steeds slechts ADSL1 wordt aangeboden waarmee maximaal 2 Mbit snelheid kan worden geboden. Zodra deze centrale wordt uitgerust met normale apparatuur (ADSL2 of VDSL) kan op 3 km gemakkelijk 10-12 Mbit worden gerealiseerd.
    Wel vreemd, ik zit zelf ook op zo’n kleine centrale met minder dan 300 aansluitingen, maar ADSL2 is hier toch al jaren geleden uitgerold. Overigens zonder enige notificatie, dus je moet zelf regelmatig controleren of de centrale al een upgrade heeft gekregen en daarna moet je zelf vragen om de snelheid te verhogen. Orange doet helemaal niets uit zichzelf.

Admin
    Sleutelbeheerder

Onze huidige vrijstelling loopt tot eind mei.
    De belastingdienst Heerlen geeft als indicatie een termijn van 8 weken voor verwerking hernieuwde aanvraag.
    LET OP : wij zijn inmiddels reeds 10 weken onderweg na onze aanvraag en hebben op dit moment nog niets ontvangen.

Groet

In reactie op: Winter #195472
     Admin
    Sleutelbeheerder

Lijkt wel erg veel op spam, ik kwam hetzelfde bericht tegen op het Zwitserland forum.
    wimb

In reactie op: Gezocht voor artikel #194687
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zeg Amanda, Heb je nog iemand gevonden en waar kunnen we het artikel vinden ?
    Het lijkt me wel leuk.

Admin
    Sleutelbeheerder

Je hebt gelijk Ron, het internationaal bij Prixtel bellen begint bij €20,-.

Admin
    Sleutelbeheerder

Lijkt me vreemd. De RSI en de RAM zijn samengegaan tot een organisatie.

In reactie op: Alleen een internet aansluiting? #188115
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sfr neuf adsl jusque 8mbps
    Bouygues o.a Bbox maar denk dat dit om een mobiel abonnement gaat met 4g
    Orange met live box zen en play

Harold

In reactie op: Alleen een internet aansluiting? #188113
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rob bedankt,

Over gedegroupeerd zijn geeft het niets aan maar wij wonen in een klein gehucht op het Franse boerenland.
    Tax d, attenuation 29.0928db
    Adsl adsl+ 2mbps
    Code na 12049 cpc
    Distantie central 3384m

Harold

In reactie op: Winter #195470
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het is lente.

In reactie op: Winter #195469
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja, Jos. En vergeet die Indiërs niet die allemaal je website willen verbouwen.
    🙂

Peter.

30 berichten aan het bekijken - 4,831 tot 4,860 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?