Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,801 tot 4,830 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Klanten niet welkom bij Intermarche? #195478
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als hier het vakantie seizoen losbarst, gaan bij Intermarché de prijzen omhoog en stoppen de acties voor zeker anderhalve maand! Als iedereen weer naar huis gaat barsten de lage prijzen festivals weer los. Wij noemen die vakantie periode de “prix parisienne”. Er is dan echt sprake van een invasie.
    Ik ben benieuwd of dit elders ook het geval is.
    Hans er is geloof ik wat veranderd met de klantenkaart met betrekking op de retour recht van op gespaarde kortingen.

Ik ga boodschappen doen,
    Albert 87

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194053
     Admin
    Sleutelbeheerder

“Hij is weer terug”, Steven, jaja, want anderen doen aan faire le pont dus ik heb wel vier gehele dagen voor mezelf. Ik vermaak me kostelijk, kost ’n hoop brandstof maar dan word ik wat droef van onze Ali.
    Aan de ene kant zou ik graag nader kennis willen maken, aan de andere lijkt ’t me ’n trol die ons poogt te sarren met abjecte gedachten.

Dus ja, ik ben weer terug. Maar of ik nog energie wil steken in onze Ali vraag ik me af. Oprechterwijze : ik heb nu al ’n beetje spijt van m’n bestelling van Todd. Niet omdat ik ’t zo eens of oneens zou zijn met dezen en/of gene, maar om kennis te vergaren. Uitgelegd door Ali moet ik me misschien verre houden van deze en diergelijke discussiepartners, want ik krijg dan weer vlekken in m’n nek en dat is voor niemand goed.

Peter (die nu aan ’t bier mag).

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194052
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik dacht al, waar blijft hij toch?

Maar ik ben gerust, hij is weer terug.

Steven

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194051
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nounounou, terug van ’n dagje buiten spelen met ’n kettingzaag loopt m’n e-doos over van allerlei forumbijdragen. De hoeveelheid is echter en helaas niet recht evenredig met de kwaliteit ervan.

Ali, ik ga u nu toch de vraag direct stellen : bent u die ervaringsdeskundige uit Jordanië of die Tante Ali uit de Jordaan ? In beide gevallen overigens lijkt u me slecht geïntegreerd, maar voor die diagnose heb ik meer gegevens nodig dan uw plattelandsbestaan in F.

Peter.

Admin
    Sleutelbeheerder

Jan, al jaren doe ik m’n aangiften via internet, tot volle tevredenheid. Zelfs via gebrekkige 3G-verbindingen.

Beperkingen in de online aangifte ? Die zijn er volgens mij niet. Maar let dan goed op bij een van de eerste pagina’s : daar kun je aanvinken wat je allemaal voor extra’s wilt declareren behalve de simpele standaard aangifte (zowel inkomsten als uitgaven). Als je daar niets aanvinkt, rest slechts die simpele aangifte en die is inderdaad nogal beperkt.

Peter.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194049
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ali, je draait rondjes en je gebruikt de bekende populistische werkwijzen als het selectief noemen van voorbeelden gelardeerd met tendensen waar iedereen tegen zal zijn als “verloedering, verkettering en demonisering”.
    De kretologie van een gemiddelde PVV-er met de humor van een gemiddelde Volkskrant-journalist.

Steven

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194048
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nou vooruit nog 1 keer dan.
    Bijzonder is dat het woord demoniseren voorbij komt. Ook zo’n fenomeen waarmee anderen in een hoekje worden gezet. Anderen demoniseren.
    “Fraaie voorbeelden” ui je onderste alinea zal vast niet slaan op je eigen stuk neem ik aan? Waar valt: ‘Linkse kerk’ ‘Politbureau van de PVDA” “geestelijk minvermogenden” eigenlijk onder? Anderen demoniseren blind voor eigen gedrag/uitlatingen.
    Overigens heb ik geleerd dat Heer met een hoofdletter alleen geldt voor God. Grappig det je Heer Wilders met een hoofdletter weer geeft.
    En nu laat ik het er echt bij. Ik ga een trekhaak onder de auto zetten.

Hent

Admin
    Sleutelbeheerder

Laat de belastingdienst eerst maar eens de eigen zaakjes op orde maken. Ik wil graag via internet aangifte doen, maar dat is niet mogelijk wegens de beperkingen in de online aangifte.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194046
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ali,

Afdwalen?
    Je laatste zinnen sluiten precies aan bij waar ik me aan stoorde toen je begon: ‘de linkse kerk’, in dit stuk gevolgd door ‘politbureau van de PVDA’. Ook weer een kreet die niet van je zelf is en je eigen gedachten verbergen achter ‘velen denken’ is ook niet fraai. (als je er op wordt aangesproken kun je altijd nog zeggen: “Maar dat vind ik niet, dat vindt men.” Deze insinuaties die geen enkele grond hebben zijn gevaarlijk en daar staat het internet vol mee.
    Het vervelende van internet is dat ik slechts je woorden lezen kan en je niet in de ogen kan kijken zodat ik daarin mogelijk kan zien dat je best een aardig mens bent.
    Ik haak af.

Hent

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194044
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hent, de term “linkse kerk” is denk ik voor het eerst gebruikt door Pim Fortuyn. En daarna gebruikt door VVD-ers en anderen nog rechtser in het politieke spectrum. En slaat op de generatie van babyboomers en kort daarna, waar ook ik toe behoor. En daar schaam ik mij geen moment voor, al zou ik op dit moment geen enkele partij weten waar ik me lekker bij voel. Niet in mijn oude, niet in mijn (sinds 16 jaar) nieuwe land.

Ali, en wat dan nog dat de meerderheid van de Fransen moeite heeft met “oprukkende islam” al of niet door vluchtelingen meegenomen? In mijn plattelandsgemeente heeft 40% van de stemgerechtigden FN gestemd. Het verandert op geen enkele wijze hoe ik in het leven sta.De meerderheid van de Fransen heeft wel meer opvattingen waar ik het niet mee eens ben.
    En als je je geïntimideerd voelt, is dat niet mijn probleem.

Steven

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194041
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ali,

Als je begint met Volkskrant ‘linkse kerk’ weet ik al welke kant het op gaat en waar het eindigen gaat. Vooringenomen, selectief op zoek naar argumenten die de vooringenomenheid bevestigen.

Hent

Oei, nou doe ik het zelf ook. Zo zie je maar, vooringenomenheid komt bij veel mensen voor. Ik word graag overtuigd van het tegendeel, dat iemand die begint met ‘linkse kerk’ (is dat een term van Wilders overigens?) niet selectief in de argumentenbak winkelt.

In reactie op: Solarventi / ventileren / zelf doen #199657
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb geen langdurige metingen gedaan in ons huis dat telkens enkele weken leeg op ons staat te wachten. Wel was het vroeger altijd zeer vochtig als we de voordeur openden. Dat kon ook niet anders, want de kamervloer bestaat uit tomettes die direct op de leemvloer zijn gelegd. Dat betekende schimmel op de vloer en op de muren, vooral waar iets op of tegenaan stond.Daarom heb ik al snel een mechanische ventilatie aangebracht, die ook werkt als we er niet zijn. Dat was direct al een groot verschil, dat nog eens zichtbaarder wordt als tijdens onze afwezigheid de elektriciteit is uitgevallen. Toen na een aantal jaar het ding kapot ging, heb ik eer een gekocht met een hygrometer. Die gaat vanzelf in een hogere versnelling bij een hogere luchtvochtigheid. Ik zou niet meer zonder willen en heb voor het comfort die paar tientjes elektriciteitskosten per jaar er voor over.

Frans

In reactie op: Solarventi / ventileren / zelf doen #199690
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hoe het nu voelt?
    Dat is wat lastig aan te geven, omdat ik voor aankomst altijd een dag van te voren de ontvochtigers op afstand aanzet. Als we aankomen is het dus altijd droog en voelt het prettig aan. De cola-constructie is bedoeld om tijdens onze afwezigheid de luchtvochtigheid te laten dalen, als behoud voor het huis en inventaris.
    In bijgaand plaatje zie je de grafiek zoals die eruit ziet voor de periode december 2014 t/m april 2015.
    Vóór die tijd heb ik ook metingen, waarop te zien is dat de luchtvochtigheid flink kon oplopen. In de grafiek zijn 3 zaken te zien: binnen temperatuur (rode lijn), RH luchtvochtigheid (geel) en de natteboltemperatuur (WB) (groen).
    [img]http://up.picr.de/21903041ob.jpg[/img]

Op de rechter Y-as is de RH luchtvochtigheid af te lezen.
    De 4 scherpe pieken naar beneden worden veroorzaakt door het aanzetten van de luchtontvochtigers.

Ik ben overigens benieuwd naar de RH luchtvochtigheid in huis bij andere forumleden. Oke, voor een correcte meting moet natuurlijk dezelfde apparatuur gebruikt worden, maar een indicatie zou ook mooi zijn.

Wim3

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194040
     Admin
    Sleutelbeheerder

Discussieert u altijd zo ?”
    Diegenen die mij kennen, weten hoe ik discussieer.
    Jij bent blijkbaar nog niet zo lang op het forum.
    Nu weet je hoe ik reageer op vileine pogingen om via een pseudo-intellectueel betoog islamofobe opvattingen uit te dragen.

Steven

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191383
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter,

Zoiets als in je link maar dan met twee zweefzadels in plaats van met buddy. En brommer vind ik een mooi relativerend woord. Blijf ‘stoere’ motorrijders toch nog steeds zien als puberale kreidler jochies die hun motor zien als verlengstuk van hun lid.
    Ooit nog boze blikken gekregen toen ik op een plein vol stoere Harleys een uitgedoste Hells Angel complimenteerde met: “Mooie brommer!!”

Hent

http://bellimont.blogspot.nl/2013/05/ouwe-meuk.html

In reactie op: Autoprobleem #190264
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mooi bericht. Ik was voorbereid op eindeloos gedoe.

Hent

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194038
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=157647](…) om uit te leggen dat hij uiteindelijk een gewone ethnofoob is.[/quote]

Ojee, Steven, ik dacht dat Ali ’n ervaringsdeskundige uit Jordanië was. Is het ’n Tante Ali uit de Amsterdamse Jordaan ?

Peter.

In reactie op: Solarventi / ventileren / zelf doen #199666
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir marhout,
    Maar hoe voelt het nu?
    Ik weet, dat is geen wetenschap of te vangen in een cijfer, maar daar doe je het wel voor. Je bent er ooit aan begonnen omdat het te vochtig aanvoelde, en nu?

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194037
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ali heeft een hoop woorden nodig gehad om uit te leggen dat hij uiteindelijk een gewone ethnofoob is.
    Spaar ons dit pseudo-intellectuele gezwets, s’il vous plaît.

Steven

In reactie op: Solarventi / ventileren / zelf doen #199665
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik had beloofd nog met resultaten te komen van mijn ‘colaverwarming’.

Vanaf december tot mei heb ik een datalogger opgehangen, die zowel de temperatuur als de luchtvochtigheid meet (in huis).
    Resultaat: VOOR de plaatsing een constante Relatieve luchtvochtigheid van ongeveer 84%.
    NA de plaatsing: de luchtvochtigheid is gemiddeld genomen afgenomen. Met pieken naar beneden als de zon scheen. De temperatuur steeg een heel klein beetje. Maar alle deuren in huis staan tijdens onze afwezigheid open.
    Dus vooralsnog zijn de resultaten positief. We laten het geheel nog een tijdje hangen. Als het blijft voldoen, zullen we ws. de constructie naar het dak verhuizen.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190330
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je wel Mimi, ik zal dit bericht goed bewaren.
    Groet Gerada

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190329
     Admin
    Sleutelbeheerder

Gerada, iedereen boven de 60 jaar kan bij het verlies van autonomie een beroep doen op de APA, ook als je geen Franse nationaliteit hebt. Wel moet je overwegend in Frankrijk wonen.
    Buitenlanders moeten een geldige verblijfsvergunning hebben, maar dat gaat natuurlijk niet op voor degenen die oorspronkelijk uit een lidstaat komen.
    Overigens betaalt Nederland alle zorgkosten die Frankrijk voor Nederlanders in Frankrijk maakt, terug. Dus in Nederland krimpt de thuiszorg, maar Nederland betaalt onze thuiszorg in Frankrijk wel.

Oom Kees, de mutuel of de complementaire betaalt doorgaans 1 maand huishoudelijke hulp na ziekenhuisopname, operatie enz. wanneer dat nodig is. Je moet die hulp doorgaans bij een plaatselijke thuiszorgorganisatie afnemen.

Thuiszorg heeft niets te maken met de zgn. sociale belastingen.
    Maar ook Frankrijk kent zgn. bedrijfsverenigingen en die kunnen in deze zorgkosten voorzien, wanneer je daarbij was aangesloten wegens werkzaamheden.

Overigens kan iedereen boven de 60 een reductie op de inkomstenbelasting krijgen voor huishoudelijke hulp, hulp bij eenvoudige klussen in tuin en huis of voor de computer. Je moet deze hulp dan wel bij een plaatselijke thuiszorgorganisatie afnemen of met de daartoe bestemde cheques betalen.
    Reductie op de belastingen is geen credit. Bij credit d’impot kun je meer terugkrijgen dan je had moeten betalen aan inkomstenbelasting. Bij reductie krijg je 50% terug van een gelimiteerd bedrag. Zou je weinig inkomstenbelasting betalen (bijvoorbeeld alleen over je AOW), dan krijg je ook maar weinig terug. Maar het is toch mooi meegenomen.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194035
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha ja ik zag het.
    En je hebt het onderwerp de goede kant weer opgebogen. Het is en blijft een ingewikkeld probleem.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194034
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha, Marietta, zitten we samen, of minstens tegelijkertijd te typen 🙂

Peter.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194033
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ali, uw bijdrage is off-topic. Dit Forum gaat over Frankrijk. Houd u aan het onderwerp alstublieft.

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194032
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ali, laat ons terugkeren tot Todd zonder te vervallen in rare persoonlijke bejegeningen.
    Om te beginnen ga ik Qui est Charlie; Sociologie d’une crise religieuse lezen.
    Dan maar eens kijken of die – volgens u – LinkseKerkKrant de boel goed heeft begrepen, om vervolgens me af te gaan vragen wat u ervan heeft opgestoken.

Van de flaptekst kopieer ik ’t volgende :
    “Qui sommes-nous vraiment, nous qui avons affiché une telle détermination dans le refus de la violence aveugle et notre foi dans la République le 11 janvier dernier ? La cartographie et la sociologie des trois à quatre millions de marcheurs parisiens et provinciaux réservent bien des surprises. Car si Charlie revendique des valeurs libérales et républicaines, les classes moyennes réelles qui marchèrent en ce jour d’indignation avaient aussi en tête un tout autre programme, bien éloigné de l’idéal proclamé. Leurs valeurs profondes évoquaient plutôt les moments tristes de notre histoire nationale : conservatisme, égoïsme, domination, inégalité. La France doit-elle vraiment continuer de maltraiter sa jeunesse, rejeter à la périphérie de ses villes les enfants d’immigrés, reléguer au fond de ses départements ses classes populaires, diaboliser l’islam, nourrir un antisémitisme de plus en plus menaçant ?Identifier les forces anthropologiques, religieuses, économiques et politiques qui nous ont menés au bord du gouffre, indiquer les voies difficiles, incertaines, mais possibles d’un retour à la véritable République, telle est l’ambition qui anime ce livre.”

Todd heeft inmiddels ook de uitslag van de jongste Britse verkiezingen geduid vanuit zijn model, maar dit terzijde.

Kortom : ik wacht ’t boekje af. De Fnac belooft me levering binnen achtenveertig uur maar met al die feestdagen en ponts

Peter (“Let Op UW Saeck” ? Leze ’n boek !)

In reactie op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ? #194030
     Admin
    Sleutelbeheerder

De film Submission en de roman Soumission hebben niets met elkaar te maken.
    Al zegt mijn persoonlijke mening waarschijnlijk weinig, ik kan die roman van harte aanbevelen. Vooral ’t slot zal verrassen en alle pagina’s daarvoor lezen als ’n thriller.

Peter.

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191382
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk alle ophef voor niks, ik vind wel een plekje om het gewraakte hesje zichtbaar te verstoppen. Helaas heb ik geen holle kiezen.
    Maar wel een gereedschapstasje.

Heren nog vele veilige kilometers op de mooie Franse slingerweggetjes.

Albert 87

In reactie op: Geel vest verplicht voor motorrijders #191381
     Admin
    Sleutelbeheerder

Gelukkig maar, Jan. Ik prop dat ding wel in m’n holle kies.

Peter.

Admin
    Sleutelbeheerder

Voor veel gebreken geldt dat het wellicht wettelijk gezien niet verplicht is ze op korte termijn te verhelpen, maar toch doe je er toch verstandig aan verder te kijken dan alleen wat de wet voorschrijft.
    En dan niet alleen uit oogpunt van constructieve – (ik verzin maar wat: ernstig aangetaste constructies) en/of gebruikveiligheid (elektra, gas), maar ook uit oogpunt van het voorkomen van problemen met de verzekering.

Wilm

30 berichten aan het bekijken - 4,801 tot 4,830 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?