Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderChantal, wat een confrontatie en wat heb je al veel stappen ondernomen.
Misschien maak je je te veel zorgen. Klop je op verkeerde deuren.
Geen paniekvoetbal! Je vader wordt hoe dan ook verzorgd.
Heb je een gerechtelijk bevel gekregen teneinde inkomstengegevens te verstrekken? Door een erkende tolk in het Nederlands vertaald?
Als je geen Française bent, niet in Frankrijk woont en geen mede-eigenaar bent van je vaders bedrijf of bezit in Frankrijk, val je als Nederlandse onder het Nederlands recht en ben je niet verplicht bij te dragen in de zorg van een ouder in Frankrijk.
Wanneer je vader overlijdt, zullen onbetaalde zorgkosten op een erfenis worden ingehouden: misschien ging het schrijven daarover?
Informeer gewoon eerst bij een Nederlandse jurist.Admin
SleutelbeheerderBeste LUcien en Wim,
Dank voor jullie reacties.
Maar ik heb nog wel een aantal vragen.
Als ik het goed lees in een reactie van Wim heb ik dus alleen één relevant diploma nodig om in alle sectoren van de bouw te mogen werken?
Ik heb nog een aantal jaar voordat ik naar Frankrijk verhuis, dus ik heb nog genoeg tijd om een diploma te halen.Verder lees ik dat als ik huizen wil opknappen en vervolgens wil verkopen ik dit maar 1x in de 2 jaar mag doen, omdat ik anders als handelaar in huizen wordt gezien en dus een makelaarsdiploma nodis heb. Maar is dat ook als ik deze huizen via een makelaar verkoop?
En is er geen andere manier waarop ik dit op een legale manier kan omzeilen?Mvg,
RaymondAdmin
SleutelbeheerderGeachte experts Jos & Rob, hartelijk dank voor uw input.
Onze voornaamste bron is het boekje locaux d’habitation van Promotelec en de door Jos aangehaalde website.
Ik verkeerde (gelukkig ten onrechte!) in de veronderstelling dat alleen een stervormig circuit was toegestaan, maar begon te twijfelen toen ik alle doorgeluste schema’s zag. Bedankt voor de bevestiging.En Rob, ik heb zelf ook een enorme hekel aan knoeiwerk dus ga zeker op zoek naar geschikt aansluitmateriaal. Klussen moet namelijk wel leuk blijven!
We gaan ermee aan de slag,
Salutations,
KeesAdmin
SleutelbeheerderIk een vraag met betrekking tot de kosten van mijn vader die in een verpleeghuis is opgenomen in Frankrijk.
Mijn vader woont ca. 30 jaar in Frankrijk met zijn vrouw, tweede huwelijk. Hij is daar een camping begonnen en daar financieel slecht vanaf gekomen. Wij, 3 kinderen, hebben minimaal contact met mijn vader en stiefmoeder. Sinds ruim een jaar zit hij nu in een verpleeghuis in de Dordogne. Hij is opgenomen geweest in een gesloten inrichting in Toulouse en mocht na de behandeling van een paar maanden naar huis. Zijn vrouw zag dat echter niet zitten en heeft een verpleeghuis gevonden waar hij terecht kon. Nu zijn wij sinds kort per email benaderd om onze inkomsten op te geven om te bepalen hoeveel de kinderen, 3 in totaal, moeten gaan bijdragen in de kosten.
Dit heeft ons zeer verbaasd! Wij hebben op deze site ook een artikel van Mimi Mentink gelezen dat kinderen die in Nederland wonen met een ouder in Frankrijk, niet verplicht kunnen worden om bij te dragen de kosten van een verpleeghuis omdat zij in Nederland al bijdragen in de AWBZ. Ik heb zelf het Ministerie van Buitenlandse Zaken al benaderd, maar die verwijzen mij weer door naar de Franse Ambassade. Dit lijkt mij een beetje vreemd aangezien wij Nederlandse burgers zijn en onder de Nederlandse wet vallen.
Ook hebben wij een Nederlandse advocaat in Frankrijk benaderd en zij beweert dat wij verplicht zijn bij te dragen in de kosten.
Wij willen graag boven tafel krijgen waar wij kunnen vinden wat onze rechten zijn! Kunt u ons misschien verder helpen?
Met vriendelijke groet,
Admin
SleutelbeheerderElders op deze site onder het kopje LEVEN, Ziektekosten, CVZ, AWBZ: APA, een eenvoudige vorm van AWBZ staat over de autonomieverzekeringen geschreven:
“(…) kiezen veel Fransen voor een verzekering bij verlies van de autonomie. Maar deze verzekeraars hebben eigen artsen in dienst die de mate van afhankelijkheid bepalen waarop de verzekeraar de maandelijkse uitkering bepaalt. De verzekerde maandbedragen worden in werkelijkheid pas uitgekeerd bij volledige afhankelijkheid.”
Een objectieve uitspraak? Ik wacht af, wat onze autonomie-verzekering doet en zal u ook daarvan op de hoogte brengen.Iedereen die in Frankrijk woont, kan tot zijn of haar zeventigste verjaardag een autonomieverzekering afsluiten voor een belastingvrije tegemoetkoming in de kosten voor het inkopen van hulp bij het ouder worden. Sommige verzekeringen betalen al uit bij GIR 4. Andere pas bij GIR 3. Bij GIR 4 wordt door alle al een bedrag verstrekt voor een tegemoetkoming in een aanpassing in huis. Assurposte bij La Poste is de enige verzekering die kankerpatiënten accepteert. De premie is afhankelijk van de leeftijd. Als je jong bent, is de premie minimaal.
Op het moment dat de verzekering gaat uitkeren, houdt de premie-inhouding op.
Onze verzekering bij La Poste accepteerde zonder meer de GIR-bepaling van het departement en keert vanaf die datum uit zonder extra keuringsartsen te sturen. Zou je terugkeren naar Nederland dan nog blijft de verzekering betalen, maar kan dan niet meer voorzien in assistentie bij het zoeken naar een tijdelijk pension voor huisdieren bij ziekenhuisopname of het zoeken van de lokale thuiszorgservice en meer van dat. Wat dus op deze site erg negatief werd beschreven over deze verzekeringen, kan ik op basis van onze verzekering bij La Poste onderuithalen. Van volledige afhankelijk is nog absoluut geen sprake bij mijn man!
Heb je al thuiszorg vanuit de APA, dan blijft die bestaan ondanks de uitkeringen van de assurance prévoyance autonomie.Admin
SleutelbeheerderNee Wim, Ik matig mij niet aan Raymond te zeggen wat hij moet doen.
Naar aanleiding van zijn vraag heb ik aangegeven hoe hij het – naar mijn mening – zou kunnen regelen.Wat zijn precies de activiteiten van een klusjesman ? Wat is dan de juiste (want ware) bedrijfsactiviteit ?
Als AE staat hij niet alleen. Reeds meer dan een miljoen Fransen en buitenlanders zijn hem voorgegaan. Het régime is bedacht voor de beginnende ondernemer die nog niet weet hoe dik het ijs is. Het is makkelijk er in te komen. Het is even makkelijk er weer van af te komen. Het is het minimum aan gedoe met de inschrijving en nagegoeg geen kosten.
Dat lijkt me verstandig want Raymond zal eerst eens de markt moeten testen om te zien of er wel brood zit in dat klusbedrijf(je).
Als hij lid wordt van de Federatie van AE’s dan kan hij alle vragen stellen die hij maar wil en krijgt hij keurig antwoord. Hij kan daar ook een verzekering afsluiten.Het lijkt me de moeite van het zorgvuldig overwegen waard.
En op de website en het forum van de AE’s is de vraag hoe het nu zit met “hommes a tout faire” en of hun bedrijfsactiviteiten al dan niet passen binnen het statuut van de AE al vaker aan de orde geweest. En door AE’s met praktijkervaring beantwoord.
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.
Admin
Sleutelbeheerder@Lucien: ik neem aan dat je met ‘de meest eenvoudige bedrijfsvorm’ bedoelt dat Raymond zich als auto-entrepreneur zou moeten melden bij de URSSAF met een leugen als bedrijfsactiviteit? Lijkt mij geen goed begin van het leven in Frankrijk. Hij zou het ook voor eens en altijd goed kunnen regelen door zich als entreprise individuelle in te schrijven bij de CMA met de juiste (want ‘ware’) bedrijfsactiviteit. Iets meer moeite nu, betere nachtrust later.
Wim
Admin
SleutelbeheerderJa dat ben ik wel met je eens.
Maar een ” gelogen” bedrijfsactiviteit is het eigenlijk niet als iemand in de situatie van Raymond zich bijvoorbeeld als Maitre d’Oeuvre zou laten inschrijven als AE.Als zodanig kan hij beoordelen of hij er een “artisan” bij nodig heeft of niet.
Is het niet de moeite er één bij te roepen dan kan hij het ook even zelf doen/oplossen. Daarop is geen enkele controle.Verder is het “klikken” aanzienlijk teruggebracht. Kon iemand vroeger zijn buurman anoniem ” aangeven “, nu kan dat niet meer en moet iemand bij het aangeven wel zijn volledige persoonlijke gegevens vermelden.
Maar inderdaad men moet altijd er voor zorgen dat men het artisanat niet op de tenen trapt. Daar moet ik dan weer bij zeggen dat er ook onder het artisanat wel een aantal zijn – voorzichtig uitgedrukt – die boter op het hoofd hebben.
Dus die blijven wel uit de zon als je begrijpt wat ik bedoel.In La France profonde is het régime van AE wel populair. Er zijn er meer dan een miljoen die er gebruik van hebben gemaakt en grotendeels nog maken. Bovendien zijn er belangenverenigingen die helpen bij het oplossen van problemen en die lastige vragen kunnen beantwoorden. En die een goedkope verzekering aanbieden.
Dus mijn inschatting zou zijn dat voor iemand die een klusbedrijfje wil beginnen – zonder ervaring daarmee in Frankrijk – en die eigenlijk nog moet uitvinden of er wel vraag is daar waar hij zich wil vestigen – en of hij zijn diensten wel aan de man kan brengen – en die zijn klantjes nog moet zoeken – het goed is om met de meest éénvoudige bedrijfsvorm te beginnen. Hij kan dan altijd later “opschalen”.
Hebben wij niet allemaal eerst moeten leren lopen voordat wij begonnen zijn met rennen ? En verdient het geen aanbeveling om eerst over land te lopen voordat wij over water gaan proberen te lopen ?
Admin
Sleutelbeheerder@Lucien: ‘multiservice bricolage’ bestaat niet als bedrijfsactiviteit in Frankrijk. En je hoeft maar één relevant diploma te hebben om in alle sectoren van de bouw (behalve constructieve verbouwingen) te mogen werken. En natuurlijk mag je een klus doen voor de buurvrouw, maar zolang je daar geld voor vraagt moet je zijn ingeschreven.
In Frankrijk mag alles zolang je niet betrapt wordt. Maar er zit een naar trekje aan dat prachtige praktische France Profonde van je: klikkers. Een klusjesman die wel ervaring en/of diploma heeft en zich door de inschrijfprocedure bij de CMA heeft geworsteld ziet een oneerlijke concurrent opstaan, die zich als AE heeft ingeschreven bij de URSSAF onder een gelogen bedrijfsactiviteit en zonder ervaring of diploma. Die kan wel even worden aangegeven. Bij de CMA of bij de URSSAF. En die gaan dan vragen stellen…
Wim
Admin
SleutelbeheerderTja wat is een ” klusjesman ” ?
In het Franse “homme a tout faire”.
Een manneke dat alles doet.
Officieel multiservices bricolage.Zo’n manneke kan moeilijk een bouwvakkersdiploma hebben als hij een steen legt, een timmermansdiploma als hij een plank doorzaagt, een loodgietersdiploma als hij een pijpje soldeert, een electriciensdiploma als hij een draadje trekt of een lampje indraait, en een tegelzettersdiploma als hij een paar tegeltjes vastlijmt.
Dus wat doet een Franse “homme a toute faire” in zo’n geval ?
Nou die laat zich inschrijven als AE (bijvoorbeeld als Maitre d’Oeuvre).Zo zijn de Fransen – tegenover een op papier verstikkende bureaucratie – stellen zij hun zuidelijke, luchtige pragmatisme.
Zo krijgt die “homme a tout faire” er dan ook een ziektekostenverzekering bij.
En verder mag je natuurlijk altijd je buurman of buurvrouw en je kennissen helpen met een klusje …. helemaal zonder diplomas.
De praktijk van het leven in La France profonde.
Heel anders dan de theorie.Admin
SleutelbeheerderDat verbaast me, dat niemand daar antwoord op zou kunnen geven. Het beroep ‘klusjesman’ is een gereglementeerd beroep in Frankrijk en vereist een inschrijving via de CMA (minimaal entreprise individuelle, geen auto-entrepreneur mogelijk). De vereisten zijn: een relevant diploma in de bouw en/of aantoonbaar drie jaar werkervaring als klusjesman. Te bewijzen door een Nederlandse KvK-inschrijving en/of getuigschriften. Tevens is een 5-daagse Franse ondernemerscursus verplicht, tenzij tenminste drie jaar ondernemerschap in dit vakgebied, bv in NL, kan worden aangetoond.
Een huis kopen, opknappen en weer verkopen kan eens in de 2 jaar, anders wordt je gezien als een handelaar in huizen, en daarvoor is dan weer een makelaarsdiploma nodig.
Wim
Admin
SleutelbeheerderBonjour Kees,
Hoewel Rob van der Meulen de enige échte expert is, waag ik het er toch op je een antwoord te geven.
Ja, je mag doorlussen. Maximaal 5 stopcontacten als je 1,5 mm2 bedraadt, maximaal 8 als je 2,5 mm2 bedraadt en een 20A zekeringautomaat toepast.
Het staat allemaal hier, met plaatjes.Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderHallo Christian,
Dat zou inderdaad leuk zijn en ik zal proberen dit ook te doen (!). Als ik eenmaal bezig ben dan vergeet ik foto’s te maken. Zo is het ook gegaan toen wij het huis op naam kregen. Ik had mij voorgenomen om foto’s van de bestaande situatie te maken, echter toen ik in de gelegenheid was dit te doen, waren wij inmiddels druk bezig met opruimen en verbouwen.Maar wie weet, loopt het nu anders. In ieder geval zal ik het forum informeren zodra hiertoe een aanleiding is.
Met vriendelijke groet en een groot compliment voor jouw perfecte website!!!!
PaulAdmin
SleutelbeheerderMijne heren, ondanks mijn eerdere verzoek het inhoudelijk te houden, blijft u elkaar muggen afvangen. Rest mij niets anders dan dit draadje te sluiten en het verder te negeren. U kunt elkaar een PM sturen, u hebt voor het vliegen afvangen geen publiek nodig.
Admin
SleutelbeheerderIk denk dat de spoeling voor internetfora dunner wordt. Het nieuwtje is er een beetje af. Op pagina 1 staat een aardige reactie van Rob van der Meulen waarin hij een discussie citeert van UK expats over hun internetfora.
En als elk bedrijf zullen internetfora zich moeten aanpassen aan de trend als zij niet uiteindelijk willen “opdrogen”.En die trend ligt richting facebook, sneller, meer interactief.
Dus zullen een nieuwe internetsite komen met “features” als een like or dislike knop zodat mensen kunnen stemmen zonder er een (lang) verhaal bij te maken, de mogelijkheid om blogs te schrijven (opiniestukjes), polls te houden (even snel de meningen te peilen) en te quizzen.Een lage drempel voor de instap/registratie en vrije meningsuiting.
Vooral een goede scheiding in
1) technische weetjes en vraagjes en tips.
2) administratieve, belastingtechnische, zorgverzekerings, juridische weetjes en vraagjes en tips
3) opinies en politieke discussies met Franse politiek, de EU etc.
4) gewoon een slap geouwehoer rubriek waarin mensen zich kunnen uitleven en zij grappen en grollen kunnen maken en kunnen rijmen en dichten.Het “klassieke” forum zal uitsterven zoals het met de fotocamera en filmrolletjes is gegaan. Als het tij verloopt verzet men de bakens.
Admin
SleutelbeheerderNee dat schreef u niet en wat u wel schreef staat hier al zeven reacties hoger.
U schreef dat u Joost – waarvan u suggereerde dat het een alter-ego was van Oscar – OOK ging negeren na eerder aangekondigd te hebben dat u Oscar ging negeren.En vandaar dat ik constateerde dat u het ten eerste mis had wat betreft de identiteit van Joost en ten tweede dat het negeren van Oscar niet lukte gezien het feit dat u hier al weer reageerde op een artikeltje van Oscar.
Verder opereert u inderdaad liefst in groepsverband – een soort “mob”. Hetgeen uw argumenten geen kracht bij zet maar duidt op een gebrek aan zelfvertrouwen (insecurety). Het is eerder een kwestie van :
“Zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal u zeggen wie u bent”.
En ik vind juist uw bijdragen nogal zuigerig van aard en over de kwaliteit van uw bijdrages heb ik dus een andere mening. Ik vind die eigenlijk niet de moeite waard om op te reageren en dat doe ik dan ook verder niet en als u hetzelfde doet met de mijne – zoals u reeds eerder had aangekondigd – dan is dit toch tot volle tevredenheid van beiden opgelost en is er weer een probleem de wereld uit.
Er blijven er nog genoeg – en veel van meer serieuze omvang – over.
Admin
SleutelbeheerderIk beschik over een Alicebox en een Foscam ip-camera die 65€ kostte. Om een vast ip-adres te hebben moest ik een DynDns-abonnement van een paar tientjes per jaar nemen.
Het configureren van de Alicebox om een poort voor de camera open te zetten en het configureren van de camera zelf waren een behoorlijk gedoe, ik ben niet digibeet maar ook weer geen expert.
Zo’n camera biedt veel mogelijkheden als automatische e-mails bij bewegingsdetectie (wel vervelend als een spin zijn web voor de camera maakt…)en het uitlezen van waar je ook ter wereld bent. Voor mijn iPhone en iPad verschillende appjes.
Hangt trouwens nu in het kippenhok om de net uitgekomen kuikens te bespieden.Steven
Admin
SleutelbeheerderEerder is al gesteld dat forums (of is het fora?) steeds meer op de sociale media als Facebook en Twitter gaan lijken. En wellicht aan die populariteit kunnen tenondergaan.
Voordeel van bijvoorbeeld Facebook is dat je tenminste wat informatie over de schrijver hebt en lieden gewoon kunt blokkeren als je geen zin hebt hun verschijnsels langs te zien komen.Steven
Admin
SleutelbeheerderIk schreef in een reactie naar Joost ( 3 dagen lid -zie record- ) dat ik zijn bijdrages niet serieus nam en Oscar schreef toen verontwaardigd: ‘ik dacht dat u mij ging negeren’!! Alsof ik het tegen hem had.
Vandaar, maar goed ik zal mijn woorden nu kracht bij zetten, het viel me al op dat (buiten mij), meer mensen moeite met je, en je alter ego’s hebben. Je zuigt, en zoekt problemen. En mijn bijdrages hier, daar kan je niet aan tippen. FIN.
Admin
SleutelbeheerderPaul,
zou het niet leuk zijn tijdens het werk een aantal foto’s te nemen, om trots aan je vrienden te tonen, voor het eigen archief en ter publicatie hier op het forum?Admin
SleutelbeheerderMarietta, dat Wim Bavelaar in 2013 en u vorig iets over de tijgermug hebben geschreven staat toch niet aan in de weg van wie dan ook – inclusief mijzelf – om daar een stukje over te posten als er in de opmars van de tijgermug nieuwe ontwikkelingen zijn ?
Verder zou ik Ratatouille willen verzoeken op te houden met insinuaties die hij niet hard kan maken. Ik ben Joost niet en Joost is Oscar niet. Het besluit om Oscar te negeren was al eerder gevallen. Naar aanleiding van een opmerking van Joost die de euvele moed had om hier te zeggen dat er naar zijn mening niets fout was met mijn stukjes merkte Meneer Ratatouille op “maar goed OOK DIE gaan we maar negeren”.
Ik heb er geen enkel bezwaar tegen door de Heer Ratatouille genegeerd te worden. Integendeel ik zou zelfs het van harte toejuichen want zijn bijdragen zijn inderdaad niet inhoudelijk, niet constructief en nogal melig. En lokken dan een reactie uit waarbij het oorspronkelijke onderwerp verloren dreigt te raken.
Maar ik zou het toch op prijs stellen als Meneer er mee stopt leugens te verspreiden. Of als hij iets beweert dan daar ook het bewijs bijlevert.
Verder laat ik het graag aan Joost over om – als hij daar behoefte aan heeft – hier nog op te reageren.
Ik vind ook de volgende passage niet kunnen :
“Die was gericht tegen de schrijver met de naam Joost, maar ik begrijp dat u hier toegeeft inderdaad Joost te zijn en zo ook nog onder andere pseudoniemen hier te posten? Je moet je lijstje met namen goed in de gaten houden, je maakt fouten. ”
Om de simpele reden dat het niet waar is. Dus insinuaties gevolgd door steeds meer insinuaties. En niet iedereen die niet van zijn geklier gediend is is Oscar.
Er zijn er al veel die beweren Charlie te zijn die daar niet naar handelen dus ik hoop dat Oscar niet met hetzelfde probleem te kampen krijgt.
Admin
SleutelbeheerderBeste Tyhuella,
In aansluiting op Jako’s bericht m.b.t. een vast IP adres, het volgende. Wij beschikken ook over een Free internet aansluiting. Het is even zoeken, maar het is mogelijk geweest (voor mij althans) om vast IP adres aan te vragen, ik heb dit dan ook gedaan. Zodra dit is afgerond kan de omzetting niet meer worden teruggedraaid. Even praktisch, het duurt zo’n 15 -20 minuten voordat de verbinding weer op is
Succes, Rob
Admin
SleutelbeheerderBy the way, Dengue kan wel gevaarlijk zijn voor jonge kinderen. De volwassenen hebben een zekere immuniteit opgebouwd. Toen ik nog op Guadeloupe werkte waren er ieder najaar twee of drie overleden kinderen. Dat op een bevolking van 450.000 inwoners. Het wordt tijd voor een vaccin.
IngridAdmin
SleutelbeheerderGoedemorgen heren,
Hartelijk dank voor uw uitleg en verwijzingen, hier kan ik mee vooruit. Het betreft een eenvoudige installatie met weinig aansluitingen. In de sous sol kan ik goed uit de voeten met het, zonder scherpe bochten, aanbrengen van de aansluitingen.
Prettig weekend gewenst, met vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderMisschien een idee wat meer inhoudelijke bijdrages te plaatsen op de homepagina Marietta? Daar is het erg stil de laatste tijd, verder valt me op dat er heel veel informatie is blijven steken in de Bavelaar periode, veel verouderde gegevens en data.
Admin
SleutelbeheerderOscar schreef: ‘Verder dacht ik dat u mij ging negeren. Ik roep hierbij uw recente reactie in herinnering :
“Wonderlijk, die bijdragers die 1 of 2 antwoorden geven, nog nooit een bijdrage hebben geleverd, net 1 dag lid zijn, en het altijd geheel en volledig eens zijn met de personen die onder druk liggen, ook allemaal alter ego’s? Maar goed, ook die gaan we maar negeren.”
Die was gericht tegen de schrijver met de naam Joost, maar ik begrijp dat u hier toegeeft inderdaad Joost te zijn en zo ook nog onder andere pseudoniemen hier te posten? Je moet je lijstje met namen goed in de gaten houden, je maakt fouten.
Verder is het inderdaad oud nieuws die tijgermug, zoals hierboven te lezen is, en heeft de titel tijgerrmug een ‘r’ teveel en de tijgemug in de tag hieronder een
‘r’ te weinig. Dat help niet met de zoekfunctie. En dat is heel inhoudelijk.Admin
Sleutelbeheerder@ Hallo opgewekt Albert 87. Dank voor je reactie. Ik boos, klopt. Wanneer je een dag afspreekt in de winkel notabene en er niemand komt (onduidelijk waarom niet als je belt) zo ook de dag erna niet terwijl dit via sms werd beloofd en de derde dag eindelijk iemand komt van het technische bedrijf wat voor Orange werkt en die de pijp met trekdraad niet kan vinden en de burgemeester wel ’tout suite’. Wel dan klopt er iets niet. Ook als ik dan op de vijfde nog eens bel naar de service dienst en begrijp dat mijn dossier terug is gegaan en ik nooit meer werd teruggebeld, althans mijn buurvrouw met een Frans mobiel nummer, ja dan wordt je echt boos en kotsmisselijk van dit gebeuren. Ik rijd geen 60 km naar een Orange winkel om daar alles in orde te maken tot de RIB van de bank toe om voor joppie te zitten wachten. Mijn klacht zal wel aangekomen zijn zo ook naar de winkel en wordt vervolgd bij terugkeer over een paar weken. Ik zit in de Haute Marne en met EDF en de bank heb ik toch hele andere prettige ervaringen en goede service. Wellicht weet iemand nog een ingang. Op internet met googlen heb ik een e-mail adres gevonden en gebruikt wat mij dan na heen en weer schrijven weer verder heeft gebracht. Nu maar afwachten!
@ Hallo Rob ook jij bedankt voor je advies. De brievenbus hangt (dit even terzijde) en op advies van le maire op een goede plek. Wat ik heb gemerkt van een afdeling Orange is dat zij zeker hun best hebben gedaan en met een link kwamen waar ik kon plakken en invullen van gegevens. Zoals de burgemeester heeft uitgelegd kan de monteur zeker met de trekdraad onder de grond naar mijn voordeur. Daar was en zit hij duidelijk, de pijp. Waarom dat monteurtje hem niet kon vinden was de burgemeester ook een raadsel. Die kwam na zijn werk kijken bij mij. Ik heb het de burgemeester gevraagd wat ik het beste kon doen. Orange bellen omdat de monteur zei: bel maar 1014 van Frans telecom. Dit leek de burgemeester geen goed idee daar Orange de opdracht geeft of gaf om de lijn aan te leggen. Ik zal bij terugkeer en wanneer er nog geen reactie etc is zeker de burgemeester aanspreken. De cultuurverschillen zijn nu ook niet weer al te groot, maar luie monteurtjes heb je zeker ook daar! Liever naar huis, als je werk doen kreeg ik de indruk.
Mijn boosheid is wel gezakt ondertussen maar de boosheid was zeker terecht. Zeker omdat ik in de e-mails lees die het personeel op eigen houtje zonder baas geschreven hebben zij dit erg vervelend vinden en begrijpen dat ik boos was en dat Orange de service wil verbeteren en geen boze klanten willen.
Groeten,
Margriet.Admin
SleutelbeheerderBeste Margriet,
je bent nog steeds boos en wel zo boos dat ik erg geen woord van snap.
Probeer nu morgen nog eens stap voor stap uit te leggen wat het probleem is.
En ook waar je zit. Er is een Raad en Daad groep uit dit forum gegroeid die je wellicht verder kunnen helpen…Opgewekt Albert 87
Admin
SleutelbeheerderOscar en Ratatouille, uw bijdragen zijn niet inhoudelijk. U bent elkaar tijgermuggen aan het afvangen.
In 2013 maakte Wim Bavelaar al melding van de tijgermug in Frankrijk en ik zelf vorig jaar, zie deze link.Admin
SleutelbeheerderBeste Heer Ratatouille,
Het zal best zo zijn dat die muggen in 2010 en 2013 in Brabant aanwezig waren.
Maar nu zijn die blijbaar in opmars naar Frankrijk en zijn zij blijkbaar aangeland in de Dordogne en zijn er daar een aantal gemeenten die er maatregelen tegen nemen.En ik dacht dat wij op dit forum de recente ontwikkelingen in Frankrijk bespraken. Daarbij zal het ons dan relatief gesproken worst zijn wat er een aantal jaren in Nederland al dan niet voorkwam. Het forum heet immers wonen en leven in Frankrijk.
En het heeft betrekking op nu en niet op een aantal jaar geleden.Verder dacht ik dat u mij ging negeren. Ik roep hierbij uw recente reactie in herinnering :
“Wonderlijk, die bijdragers die 1 of 2 antwoorden geven, nog nooit een bijdrage hebben geleverd, net 1 dag lid zijn, en het altijd geheel en volledig eens zijn met de personen die onder druk liggen, ook allemaal alter ego’s? Maar goed, ook die gaan we maar negeren.”
Hieruit en uit uw eerdere reacties dacht u te kunnen afleiden dat u mij en mijn berichten ging negeren. Dat leek mij persoonlijk een prima idee want uw commentaar is op zijn zachst gezegd zelden of nooit “on topic” en helemaal nooit constructief.
Dus het arrangement “negeren” klonk mij als muziek in de oren en ik zou zeggen :
“beloofd is beloofd”.Welterusten
Oscar.
-
AuteurBerichten