Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderBeste Steven (Taciturne),
hoe ga je tekens te lijf?
Verwijzing naar een desbetreffende website zou OK zijn.Admin
SleutelbeheerderTeken! Heb er afgelopen zondag 3 opgelopen tijdens geklus aan de auto op het gras.
Waren heel klein.verder heeft een stiekem broedende kip ons tamelijk plotseling 8 kuikens opgeleverd en (dus) aan echtgenote een kippenhok als Moederdagcadeau.
Steven
Admin
Sleutelbeheerder@ TAP
Bedankt. Ik had me al voorgenomen de pasfoto’s daar maar te laten maken. Kennelijk gaat het dus inderdaad snel daar. Ik houd mijn verblijf in Nederland liefst zo kort mogelijk.
Admin
SleutelbeheerderSchiphol, vorig jaar Augustus, zeer goed bevallen. Pasfoto voldeed niet aan de eisen, kreeg de mogelijkheid om aldaar in de fotoshop nieuwe te laten maken.
Conclusie : na afspraak maandag formaliteiten ingeleverd, woensdag kon het paspoort worden afgehaald. Let op : tijdens vacantieperiode kan het langer duren, was de mededeling tijdens eerste telefonisch contact.TAP
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=158081]succes[/quote]
Dank u wel.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=158081]Spoedgeval in Maastricht: Maandag aanvraag afgegeven, donderdag alles klaar.
Er schijnt aardig wat variatie in de duur te zitten …[/quote]Als die variatie er op Schiphol ook is, zou ik dat graag willen weten. Iemand al ervaring hiermee op Schiphol?
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=158080]Drie werkdagen, normalerwijs, volgens de balie op Schiphol.
De spoedprocedure bij de gemeente Haarlemmermeer vergt twee werkdagen.[/quote]Ik las dat ook, maar was eigenlijk benieuwd of iemand dit ook al werkelijk meegemaakt had. Plannen op drie dagen en dan, terwijl je verplicht bent het nieuwe paspoort zelf in ontvangst te nemen, er achter komen dat het toch langer duurt lijkt me niet zo fijn.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=158079]hoeveel dagen dat in beslag neemt met een spoedprocedure?[/quote]
Drie werkdagen, normalerwijs, volgens de balie op Schiphol.
De spoedprocedure bij de gemeente Haarlemmermeer vergt twee werkdagen.Peter.
Admin
SleutelbeheerderTja Christian, ik was er al bang voor dus ik ga speuren op het www want ff lassen en daarna een stuk ijzer in mijn been zie ik niet zo zitten.
Merci
WillemAdmin
SleutelbeheerderJos,
dat bedoelde ik ook. De opname op de naaf moet passen. Passend maken door opboren is niet zo eenvoudig als het mes ook daar gehard is.
En dan op lengte brengen, dat bedoelde ik met op maat slijpen.Willem, succes ermee!
Admin
SleutelbeheerderBonsoir Willem,
De uitleg van Christian klopt volledig, doch ik denk dat je die kant niet op wilt voor een oud mes. Plus dat je bij een toekomstige vervanging als gevolg van normale slijtage wéér met een probleem zit.
Ik heb ooit iets vergelijkbaars aan de hand gehad. Ik ben toen met het oude mes naar zo’n landbouwmachine handel “motoculture” gegaan (géén Brico!!) en heb aldaar het probleem voorgelegd. Deze lieden hadden ervaring met dit probleem en vonden een vergelijkbaar mes dat echter 5 cm te lang was. Aan weerszijden 2,5 cm afgeslepen en ziedaar, een passend mes.
Ik heb fabrikant en type van dit mes zorgvuldig bewaard, voor als ik in de toekomst weer een mes nodig heb. Bij intensief gebruik in relatief ruw terrein gaan die messen hier niet langer dan zo’n twee jaar mee.
Met een beetje geluk en creativiteit vind je een mes dat -desnoods na enige aanpassing- voor je maaier geschikt is. Een te lang mes kun je afkorten, een te kleine boring kun je opboren, et cetera. Succes!
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderAanschaf van een nieuwe grasmaaier is veel eenvoudiger dan de aanschaf van een nieuwe voet.
janv
Admin
SleutelbeheerderWillem,
lassen kan mits men de juiste procedure volgt:
– Het mes ontharden (uitvlammen, het liefst in een smeedvuur)
– Lassen
– lasnaad slijpen
– richten
– harden (elektro-inductief of in smeedvuur)
– snijkanten slijpen
Guillaume, u begrijpt: Meestal is een nieuw mes goedkoper! Desnoods een mes met de passende opname op maat slijpen.Admin
SleutelbeheerderOf in het Frans (mijn edit-tijd is verstreken…):
http://fr.wikipedia.org/wiki/Jardin_de_Versailles#Le_d.C3.A9fi_de_l.E2.80.99eau
En nog uitgebreider:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Hydraulique_du_parc_du_château_de_Versailles
En helemaal geweldig (voor techneuten dan):
http://fr.wikipedia.org/wiki/Machine_de_Marly
Klik vooral een plaatje om de serie prachtige tekeningen te bekijken.
De Machine heeft nog gewerkt tot het begin van de XXe eeuw! Foto’s:
http://www.marlymachine.org/Wij klagen nu over de aanlegsteiger en de speedboot van Willem-Alexander, maar de Franse koningen…
Admin
SleutelbeheerderOngelofelijk, zo’n enorm stelsel van loden pijpen, en dat het 400 jaar na dato nog werkt. Ik heb niet gezien waar het water vandaan komt, en hoe ze de druk maken..
Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Gardens_of_Versailles#The_problem_of_water
Mooi als zulke oude waterwerken het nog doen! De fontein op het Piazza del Campo in Siena is een 700 jaar oud, al wordt het water nu niet meer aangevoerd met de ondergrondse aquaducten die er speciaal voor zijn aangelegd. Jammer!
Nog zo’n ding is de Pont du Gard, daar zou het toch ook geweldig zijn als het nog zou werken. De Pont du Gard zelf is nog behoorlijk in orde, maar het kanaal ernaartoe is al een tijdje (1400 jaar) niet onderhouden en zit dicht met mineralen en rommel. Als we er nou eens even de schouders onder zetten..?
JS
Admin
SleutelbeheerderMimi en Chantal:
Als jullie willen kan je op de balk hier bovenaan klikken op CONTACT/RSS en dan op Persoonlijke Berichten. Dan kom je in een berichten menu.Je kan dan gegevens uitwisselen zoals telefoon of email adres. Je klikt op
Nieuw Bericht aan: typ gewoon de naam in van de persoon aan wie je een boodschap wil sturen, dan kan je kiezen uit de forum namen in de lijst. Probeer maar.Alles beter dan je mailadres posten op een publiek forum want dan kan er ook misbruik van gemaakt worden met reclame ed.
Admin
SleutelbeheerderIk heb zojuist tegelijk met jouw berichtje mijn e-mailadres doorgegeven. Dat is chantal.van.scheijndel@gmail.com
Admin
SleutelbeheerderIk hoef niet zo interessant te zijn, hoor, maar ik weet als digibeet niet hoe ik een forumlid persoonlijk kan benaderen om in contact te brengen met degenen die echt de sleutel in handen hebben en zonder gewin kunnen helpen. Ik benaderde hen en zij maakten mij duidelijk dat Chantal en de haren geen enkele verplichting hebben. Ze willen graag contact met haar. Misschien kan Mariëtta contact met mij maken.
Admin
SleutelbeheerderAdmin
SleutelbeheerderMimi, dan begrijp ik uw bericht van 2139 in ’t geheel niet. Laat ’t dan ook aan Chantal over, en doe niet interessanter dan de kwestie reeds is.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderNee, Petrus, Chantal beloofde dit forum te informeren.
Zij zal met hulp van deze zeer deskundigen een brief naar het tehuis van hun vader sturen met daarin vermelding van de artikelen waaruit blijkt dat deze unieke Franse zorgplicht niet geëxporteerd kan worden. Deze deskundigen zochten absoluut vrijwillig zoveel voor Nederlanders in de lidstaten uit en beschikken daardoor over een grote kennis en veel contacten. Laat het aan Chantal over. Die kan ermee aan de slag gaan en zal daarna als ervaringsdeskundige ons allemaal op de hoogte brengen.Admin
SleutelbeheerderWaarom zo geheimzinnig, Mimi ? Deel ! Dat is immers ’t doel van ’n forum als dit.
En : bij “kosteloos” word ik voorzichtig.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderChantal,
Ik vond de ware deskundigen die je graag kosteloos verder helpen. Zij kennen de regelgeving op dit punt. Als je mij je e-mailadres doorgeeft, kan ik je met hen in contact brengen.Admin
SleutelbeheerderChantal: de juiste deskundigen die alle Europese regels op dit punt kennen, heb ik gevonden. Ze spreken Nederlands en gaan je kosteloos verder helpen. Hoe kan ik hun gegevens aan je doorgeven?
Admin
SleutelbeheerderBedankt Jaap,
Vriendelijke groet
PaulAdmin
Sleutelbeheerder[quote quote=158042]
Ik wil best een poging wagen om een zinvol antwoord te geven op vragen, maar vindt het zonde van mijn tijd om dat te doen in een quizvorm.
[/quote]Sorry Wilm, het is voor mij als leek niet altijd vantevoren helder hoeveel te vertellen voor een deskundige iets zinnigs kan zeggen.. Ik probeer ook maar (te) lange verhalen te voorkomen, want daar ben ik best goed in 😉
Dank voor uw inzichten!
Of een waterpassing over de verdiepingsvloer iets zal leveren weet ik niet, die vloer is recent, tegels op beton, een jaar of 30 oud. In ieder geval heeft zich in die 30 jaar niks héél ernstigs voorgedaan, er zijn binnen nergens barsten.
Ik heb de eigenaar gevraagd of er oude foto’s zijn.
JS
Admin
SleutelbeheerderBeste JS,
Even een opmerking vooraf. Ik ben niet zo enthousiast over het in plakjes serveren van relevante informatie. Graag alles wat relevant is in één keer uitserveren, dat maakt het beoordelen van vragen een stuk makkelijker.
Ik wil best een poging wagen om een zinvol antwoord te geven op vragen, maar vindt het zonde van mijn tijd om dat te doen in een quizvorm.Schoorsteen wel of niet gefundeerd: ik kan me niet voorstellen dat de schoorsteen niet gefundeerd zou zijn. Logica: niet gefundeerd zijn zou inhouden dat het stuk onder de onderste metalen band zou zijn afgescheurd en weggezakt.
Hoe substantieel is de bijdrage van de schoorsteen:
Vooraf een paar aannames als indicatie: muurdite 60 cm, schoorsteendiameter wanddikte minder dan 30 cm. Het gaat dan om, bezien in relatie tot de wand, een relatief kleine schoorsteen, Neem de kopgevel van 6 mtr en dik 60 cm, en een schoorsteen met wanden van minder dan 30 cm. De schoorsteen zou dan minder dan 10% aan gewicht toevoegen, niet echt noemenswaardig. Neem ik nadere belastingen mee (dak, vloeren etc) dan kom ik nog lager uit.
(In theorie kan mét de schoorsteen zeer toevallig ineens door het evenwichtsdraagvermogen heen gestoten zijn, maar dat is niet aannemelijk).Tweede argument: een wand met kalkmortel gedraagt zich flexibel. De blinde muur kan over een lengte van 3 mtr (naar links en naar rechts) veel vervorming vervorming verdragen.
Natuurlijk is ook makkelijk na te meten en te interpreteren wat de invloed van de schoorteen is: een waterpassing over de verdiepingsvloer geeft meteen duidelijkheid.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=158037]ik denk niet dat de schoorsteen de oorzaak is, daarvoor staat deze te ver van de gevels met de ramen.
[/quote]Die kopgevel is wat meer dan 6 meter, de schoorsteen staat dus een meter of 3 van de zijkant. De muren zijn ca. een halve meter dik.. Voor mijn gevoel (als leek) is de schoorsteen wel een substantieel ding in het verhaal. Kunt u zeggen waarom de schoorsteen naar uw idee niet de oorzaak is?
Dank! JS
Admin
Sleutelbeheerderik denk niet dat de schoorsteen de oorzaak is, daarvoor staat deze te ver van de gevels met de ramen.
6 juni 2015 om 12:07 In reactie op: Goed nieuws voor mensen met spaarcentjes in Luxemburg en voor de rechtsstaat. #197413Admin
SleutelbeheerderLucien, Heeft u nog iets vernomen of dat advies van de Advocaat Generaal van de Hoge Raad nu definitief en gepubliceerd is ?
Ik heb op het internet gezocht maar ik kan er verder niets van vinden.
Bij voorbaat dank. -
AuteurBerichten