Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderHet nadeel is dat je dan de analoge telefoon inlevert en verplicht bent een Livebox te gebruiken. Dus ook geen telefoon als internet niet werkt. Wel lijkt nu ook Orange de 3 Euro extra per maand voor de huur van een Livebox te hebben geschrapt (alleen voor nieuwe abonnees?)
Edit: nee, de 3 euro extra bestaat nog steeds. Die 3 euro per maand moet je extra tellen bij bovengenoemd bedrag en dan kom je op 37 Euro per maand. Nauwelijks besparing ten opzichte van Découverte+analoge lijn.Admin
SleutelbeheerderBonjour,
[quote quote=158546]Waarschijnlijk liggen ze in een dunne cementlaag, niet zichtbaar op dit moment[/quote]
In dit geval lijkt het me niet dat er onder deze oude vloer enige isolatie van betekenis aanwezig is. Ik kan het niet genoeg benadrukken, in dat geval is deze ondergrond absoluut ongeschikt als basis voor vloerverwarming!.
Als u in deze vloer verwarmingsleidingen freest en het resultaat afdekt met nieuwe tegels ontstaat een soort verwarmde plak die direct op de koude grond ligt. Deze plak kan haar warmte op twee manieren kwijt, namelijk naar het interieur door straling en stroming, en naar de ondergrond door geleiding. Omdat de ondergrond in principe altijd kouder is dan een (bewoond) interieur hoef je geen thermodynamisch genie te zijn om te zien waar de meeste warmte heen zal gaan. Kortom een recept voor torenhoge energierekeningen en een gebrekkig comfort.
Mijn advies, hak die oude vloer eruit, graaf de boel uit en realiseer een nieuwe ademende en geïsoleerde verwarmde vloer zoals bijvoorbeeld hier beschreven in het hoofdstuk “PLANCHER BAS CHAPE CHAUX SABLE SUR DALLE CHAUX CHANVRE”.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderWat ze in Spanje nog niet hebben is een inhaalverbod voor vrachtwagens. Dat levert dus nog ouderwetse situaties op met ui-ter-maaate traaaaaaage inhaalmanoeuvres en bijbehorende filetjes. Gelukkig is het er lang zo druk niet als in NL, dat scheelt.
JS
Admin
SleutelbeheerderEn ’traag’ verkeer zoals vrachtwagens knipperen op ’n route nationale met hun rechterrichtingaanwijzer om je te laten weten dat je in kunt halen en passeren.
Misschien tegenwoordig ’n wereldwijd verschijnsel, ik ken ’t uit de tijden van die wegen met ’n “gedeelde” derde rijstrook in ’t midden (maar die zijn inmiddels overal verdwenen, godzijdank).Peter.
Admin
SleutelbeheerderDe combinatie ligne résidence secondaire en découverte kost bij Orange samen 39 euro per maand en je kunt een paar keer per jaar 18 euro per maand besparen door de telefoon op te schorten. Je hebt dan ook geen internet.
Een pakket internet, telefoon (onbeperkt bellen naar vaste nummers in veel landen) en tv kost bij Orange zonder kortingen 34 euro per maand. Een simpele rekensom leert dat je minstens 5 maanden moet opschorten om goedkoper uit te zijn dan met het pakket. Ik ben daarom voor het pakket gegaan omdat ik die vijf maanden niet altijd zal halen. De tv-aansluiting, waar ik niet naar zocht, heb ik er bijgekregen. En dan blijkt BVN met het vaderlandse journaal toch wel een leuke aanvulling.Frans
Admin
SleutelbeheerderOok mijn kelder ligt vrijwel geheel onder de grond. Aan de voorkant is die ongeveer 30 centimeter hoger dan het straatniveau. Daar zat een opening van 30 x 60 centimeter en de kelderdeur die via een trap aan de zijkant van het huis te bereiken is, had een grote spleet er onder. In mijn ijver en omdat ik van knutselen hou, heb ik een venster gemaakt in het gat en de spleet verkleind. Onmiddellijk nam het vochtgehalte enorm toe en kwam er witte schimmel op het hout. Nu staat het raam dag en nacht open (wel afgedicht met gaas) en de spleet heb ik weer wat ruimer gemaakt. Vochtprobleem en schimmel verdwenen spoorslags. Op de keldervloer heb ik overigens in kleine stukken geslagen leien gestort die ik over had toen ik het dak (150 m2) had gerenoveerd. Dat blijkt voldoende om de vochtige leemvloer letterlijk te ontlopen.
Frans
Admin
SleutelbeheerderMijn ervaring is toch geheel anders JS. Weliswaar vind ik de Spanjaarden ook beschaafd rijden in hun coches, maar de Fransen zijn zeker zo netjes in het verkeer. Natuurlijk is er de individuele coureur die alle regels aan zijn of haar laars lapt, maar in het algemeen rijdt men rustig. Op de eerste plaats veel rustiger dan inmiddels al een flink aantal jaren geleden en verder ook beschaafder dan de chauffeurs in Nederland. Maar daar is natuurlijk het petjesgehalte onder de automobilisten aanzienlijk hoger. Een uitzondering is Parijs. Daar is weinig verschil met bijvoorbeeld Amsterdam te zien.
Frans
Admin
SleutelbeheerderBedankt voor de link Albert, zou in eerste instantie wat meer ventilatie openingen maken in de vloer naar de begane grond in huis en naar buiten vanuit de kelder een optie om wellicht voor minder geld het probleem te verhelpen?
Harold
Admin
SleutelbeheerderNee, de voorwaarde voor “Découverte” is dat er al een analoge telefoonlijn actief is. Je kunt wel één van de hogere abonnementsvormen nemen waar dan de huur van de lijn is inbegrepen en het analoge telefoonabonnement opzeggen. Op die manier is het een beetje lood om oud ijzer, het totaalbedrag verandert niet veel. Logisch, want de huur van de fysieke koperdraad moet ergens betaald worden.
Admin
SleutelbeheerderZeker, als je over de ingefreesde vloer een nieuwe tegelvloer lijmt, is het resultaat mooi om te zien. Maar als er (zoals u denkt) een dunne cementlaag onder ligt, die nu goed vast zit, dan is de uiteindelijke hechting waarschijnlijk toch niet zo sterk. Want er is een kans dat op een gegeven moment de oude tegel los laat van het cement.
Maar u heeft het bekeken en ik geloof u dus dat het lijmen over de oude vloer kan.U heeft het in NL ook met twee vloeren gedaan, als je geen isolatie onder die vloer aanbrengt dan ben je toch de hele betonvloer aan het verwarmen? Je verliest zo heel veel opbrengst, eenmaal warm geworden (buffer) krijg je resultaat, maar wel tegen een hoge energie rekening. Het is niet de meest gewenste methode.
U heeft in FR een cv ketel die warm water door de vloer pompt?
Admin
SleutelbeheerderDank voor de reactie!
20mm werkt effectief niet makkelijk, dus het zal 25mm worden.
We gaan ermee aan de slag.Admin
SleutelbeheerderBest Harold,
Zoek eens op Solar-Venti dat systeem houdt de ruimte droog!
Vooral als je r niet bent.Succes Albert 87
Admin
SleutelbeheerderHallo allemaal,
Na een week heen en weer rennen omdat ik een andere auto ter beschikking had…is het vandaag dan eindelijk gelukt met veel hulp van de dame bij de prefecture.
Er bleek een letter en een cijfer te missen op alle papieren. Blijkbaar kan dat ook nog….
Ik ben ontzettend blij want leven in een minidorpje zonder super of wat dan ook vind ik al niks…maar zonder auto was het echt afzien!
Bedankt voor jullie adviezen!Linda
Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Het zijn oude, kleine goed vastliggende tegels, maar te vreselijk om in stand te houden. helaas niet van die mooie oude vloeren die soms nog aanwezig zijn, want dan had ik er inderdaad niet aan gedacht om die te beschadigen of te vervangen. Waarschijnlijk liggen ze in een dunne cementlaag, niet zichtbaar op dit moment. Waarschijnlijk pas als de keukenmuur wordt weggebroken dat daar iets van te zien is.
Als nieuwe vloer wil ik natuursteen laten leggen, wat ik nu ook in Nederland heb.Ik heb in Nederland in mijn huis beide systemen, zowel een vloer die ingefreesd is met daarna prachtige antiek franse tegels erop (dus je krijgt het echt weer prachtig hoor, Ratatouille), als een volledig vervangen vloer met ‘gewone’ vloerverwarming. De eerste methode was snel en simpel zonder rommel; de tweede duurde lang, was duur en veel rommel. Maar het eindresultaat is bij beide mooi.
De kastanjehouten vloer probeer ik inderdaad te behouden.
Als ze dus de tegelvloer eruit moeten halen, moeten ze daar een kalkmortel vloer inleggen met buizen als ik het goed begrijp.
Gerry
Admin
SleutelbeheerderDit doet me denken aan de ene zwarte bamboe die we jaren geleden op ons Franse terrein plantten als speelse onderbreking in een windhaag. We kozen voor een niet woekerende, een Fargesia, maar we kregen – zoals binnen drie jaar bleek – een woekerende, de Phyllostachys. Verrekt slordige fout van de Franse leverancier die verkeerd etiketteerde, terwijl er binnen Europa voor de handel van boomkwekerijproducten is gekozen voor de enige juiste wetenschappelijke namenlijsten van Boskoop, thans Wageningen.
Ons restte niet anders dan een bedrijf in te huren die een compleet bamboewoud met zwaar materieel uitgroef en vervolgens enorme stukken terrein afgroef om alle uitlopers te verwijderen. Verschrikkelijk … een mooi stuk terrein met zorgvuldig toegepast landschappelijk ontwerp verandert dan in een immense modderpoel! Inmiddels kwam er een nieuw ontwerp voor terug, maar het is hier nog iedere dag tuininspectie om uitlopers van een minimaal stukje bamboewortel direct te traceren. Die laat ik direct handmatig uitgraven. Afbranden had namelijk geen effect. Misschien zijn we over een paar jaar van deze Phyllostachys af. Zeker weet ik het niet!
Ach, het is als de Japanse duizendknoop, eens als snijgroen in het westen geïmporteerd en nu een grote vijand voor openbaar groen en tuinen.
De adelaarsvaren daarentegen heeft een eeuwenlange habitat los van menselijk ingrijpen en vormt een bedreiging voor vee en mens. Maar ook voor de bosbouw.
Er wordt intensief gezocht naar de bestrijding ervan. Er zijn resultaten bereikt door het terrein doorlopend te bewerken met een wals uit de wegenbouw. Het knakken dus wat Timo aangeeft als goede tip met wat kleiner materieel.
Hierbij een artikel over een andere, wel zeer ingrijpende methode. Varkens in ploegendienst veroorzaakten te veel schade en daarom werd de vier-schijven-varenploeg ontwikkeld. En dan denk ik weer terug aan die puinhoop op ons terrein. Maar het doel heiligt de middelen …
http://www.vva-larenstein.nl/download/vva/VVA_nr_06_Low.pdfAdmin
Sleutelbeheerder[quote quote=158537]Bonsoir,
De informatie die u geeft is wel érg summier om een zinnig antwoord te kunnen geven.
Wat wilt u als nieuwe vloerbedekking boven de freessleuven aanbrengen?
[/quote]Dat is nog wel de belangrijkste vraag, geulen frezen in een tegelvloer? dat krijg je niet meer mooi. Dus waarom dan niet meteen de vloer er uit en het goed doen? Als het prachtige tegels zijn moet je niet frezen, als het allemaal onbelangrijk is moet de vloer er uit.
Admin
SleutelbeheerderOp het stukje grond waar wij maar een paar varens hadden (in NL) zijn er dit jaar een hoop minder opgekomen dan vorig jaar, maar ze zijn nog niet helemaal weg.
(ik trek ze systematisch uit de grond om de paar weken)
In ons weiland in Frankrijk gaat uittrekken niet werken (te groot).
Een kennis stuurde mij deze week een link met een andere oplossing.
Knakken schijnt beter te werken dan maaien, omdat het sap onttrekt en er geen nieuwe scheuren worden gevormd. Na 3 of 4 jaar ben je van de varens af.
Ik ga dat zeker proberen, wij hebben namelijk ongeveer 0.8 hectare Fougères in de Vogezen… 🙁
De techniek is ontwikkeld in de UK en wordt daar met rollen achter een tractor of quad uitgevoerd, maar lijkt mij ook op kleine schaal goed toe te passen. Schijnbaar moet je de varens “behandelen” als ze op hun maximale hoogte zijn (juni / juli)Admin
SleutelbeheerderEen “araire” is een primitieve ploeg, voor “reille” heb ik nog geen Nederlands woord gevonden.
Voor de Nederlandse vertaling kan worden gekozen uit ploegijzer, ploegmes, schaar en het zeer oude kouter.
Mooie vondst.Frans
Admin
SleutelbeheerderLaten we het er maar op houden dat er sprake is geweest van een “storing in de communicatie”.
Mijn vraag heeft gelukkig uiteindelijk een correct antwoord gekregen.
En ja, ik wilde duidelijkheid over wat er op de site over deze kwestie vermeld staat, daar lijkt me niets mis mee. En die duidelijkheid heb ik en misschien ook anderen gekregen.Fijne dag
RenéAdmin
SleutelbeheerderBonsoir,
De informatie die u geeft is wel érg summier om een zinnig antwoord te kunnen geven.
Om wat voor tegelvloer gaat het? Nieuw of oud? Welk materiaal tegels? Wat zit er onder de tegels? Liggen de tegels goed vast of laten ze gemakkelijk los? Wat wilt u als nieuwe vloerbedekking boven de freessleuven aanbrengen? Hoe dan ook, als het een oude vloer is waar de tegels direct op de aarde liggen, is het zinloos vloerverwarming aan te brengen. Om vloerverwarming goed te laten werken moet de vloer van onderen zeer degelijk geïsoleerd zijn. Zo niet dan stookt u het grootste gedeelte van de warmte de grond in.
Als die oude kastanjehouten vloer nog in reparabele staat is zou ik dat doen en de vloer netjes opknappen, dat is comfortabel onder de voeten en zo’n oude vloer ziet er prachtig uit. Mocht u de vloer toch willen vervangen, dan in geen geval iets met cement of beton in een oud huis aanbrengen, maar een ademende vloer op basis van kalkmortel.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderIk voorzie aan het einde van het jaar een prijs voor dit warrige draadje.
Mijn conclusie hierboven leek me nog een poging daar aan te ontkomen…Admin
SleutelbeheerderNog even dan, want straks vinden ze me nog ècht ’n hork terwijl ik dat geenszins wil zijn.
René stelde ’n vraag, ik reageerde daarop. Waarop René reageerde met “Heeft iemand soms zelf ervaring hiermee?”
Ik vond z’n vraag te gemakkelijk, te lui, en hola, de boodschapper werd beschoten want kennelijk geen “ervaring”.René herformuleert z’n vraag, haalt er opeens “isolatiekosten” bij, en ik zeg daarop dat er weinig af te trekken valt.
&c., u hebt ’t verloop van ’t gebabbel gevolgd.
Kortom : ’n krakkemikkige ‘communicatie’ waar ik me zeker niet achter wil verschuilen. Ik vond slechts dat René’s vraag neigde naar iets anders, hij wilde helemaal geen antwoord. Hij wilde duidelijkheid waar – volgens hem – deze site niet duidelijk was.
Zeg dat dan, en houd ’t daarbij of begin ’n ander draadje.Peter.
P.S. Waaraan toegevoegd : belastingaangiften zijn dermate persoonlijk en afhankelijk van ieders situatie, ieder voorbeeld is casuïstiek. Is daar iets mis mee ? Neen, volgens mij niet.
P.P.S. Ik ben ’t dan ook zeer oneens met Mimi waar ze wederom ’n mogelijke oplossing voor ’n probleem “privé” houdt. Was daar eerst Chantal en de bijdrage aan de verzorging van haar vader, nu dan ’n testament terwijl ze regelmatig voor ’n notaris tolkt, de mogelijke oplossingen worden niet gedeeld.
Ik vind dat ’n forum onwaardig. Is er iets mis met casuïstiek ? Neen, ik vind van niet.Admin
SleutelbeheerderBeste Rob,
Hartelijk dank voor de intentie om te komen helpen.
Inderdaad is een klein huis overzichtelijk en ik ga er beslist mee aan de slag. Linksom of rechtsom zal de installatie voor elkaar komen. Het geen hels karwei en met behulp van afstandshulp zal het best gaan lukken.
Ik heb even tijd nodig om voor mij alles op een rij te krijgen en zal mij zeker melden in het geval ik wijze raad nodig heb.
Met vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderGisteren kwam het antwoord :
Bonjour,
Il s’agit d’une reille d’araire. Cette forme là apparaît à l’époque médiévale mais a été utilisée jusqu’à très récemment dans les terrains caillouteux.
Cordialement,
Fanny DERYM
Site archéologique de SoyonsHieronder een wikipedia plaatje :

Een “araire” is een primitieve ploeg, voor “reille” heb ik nog geen Nederlands woord gevonden. Staat wel in de Franse Wikipedia
Kortom een sieraad aan de muur.
wimb
Admin
SleutelbeheerderFijn dat het antwoord op de vraag eerder in de tekst te lezen was, de rest is nu geschiedenis en niet echt relevant.
vraag Rene: Het fiscale voordeel van het gebruik van de cheque emploi service is mij niet helemaal duidelijk. Mijn vraag is nu wordt dit bedrag afgetrokken van het gedeclareerde inkomen of van de verschuldigde belasting?
antwoord Mimi: het wordt in mindering gebracht op de “verschuldigde belasting”. L’impôt à payer.
Admin
SleutelbeheerderDank je wel Mimi, duidelijker kan het niet zijn.
[quote quote=158518]Maar wat u al dan niet verkeerd hebt begrepen, begrijp ik dan weer niet want ik zie geen strijdigheden, ik zie helemaal geen beweringen die waar of onwaar kunnen zijn.[/quote]
Deze dan kennelijk
[quote quote=158472]de betaalde beloningen zijn voor de helft aftrekbaar van ‘t belastbaar inkomen (tot twaalfduizend euros &c.).[/quote]
Admin
SleutelbeheerderJa, Krelis, het wordt in mindering gebracht op de “verschuldigde belasting”. L’impôt à payer.
voorbeeld:
Ainsi par exemple, vous êtes retraité ou vivez en couple dont un seul des conjoints travaille ou est demandeur d’emploi et vous bénéficiez d’une réduction fiscale de 1 500 €.
Si vous êtes redevable d’un impôt de 500 €, vous n’aurez pas d’impôt à payer, en revanche l’excédent de 1 000 € ne vous sera pas restitué par le Trésor public.Sites:
La réduction d’impôt viendra diminuer l’impôt à payer jusqu’à le rendre nul. Elle ne pourra pas aboutir à une restitution.
En revanche, si le montant du crédit d’impôt excède l’impôt à payer, la différence vous sera remboursée.http://www.cesu.urssaf.fr/cesweb/ces1.jsp
Qui est concerné par le crédit d’impôt ou la réduction fiscale ?
Vous pouvez bénéficier d’un crédit ou d’une réduction d’impôt si vous remplissez les critères ci-dessous :
Crédit d’impôt :
– si vous exercez une activité professionnelle ;
– ou si vous êtes inscrit sur la liste des demandeurs d’emploi durant 3 mois au moins au cours de l’année.Si vous êtes mariés ou avez conclu un PACS, vous devez tous les deux satisfaire à l’une ou l’autre condition.
Ce crédit d’impôt est imputé sur l’impôt sur le revenu. S’il est supérieur à l’impôt dû, l’excédent vous est restitué.
Par exemple, vous bénéficiez d’un crédit d’impôt de 1 500 € :
– Si vous n’êtes pas imposable le Trésor public vous restituera 1 500 €.
– Si vous êtes redevable d’un impôt de 500 €, vous recevrez du Trésor public un chèque de la différence, soit 1 000 €.
Réduction fiscale :
– Vous ne remplissez pas les conditions pour bénéficier du crédit d’impôt;
– et vous êtes imposable.Ainsi par exemple, vous êtes retraité ou vivez en couple dont un seul des conjoints travaille ou est demandeur d’emploi et vous bénéficiez d’une réduction fiscale de 1 500 €.
Si vous êtes redevable d’un impôt de 500 €, vous n’aurez pas d’impôt à payer, en revanche l’excédent de 1 000 € ne vous sera pas restitué par le Trésor public.Admin
SleutelbeheerderIk ben ook in verwarring.
[quote quote=158472]de betaalde beloningen zijn voor de helft aftrekbaar van ‘t belastbaar inkomen (tot twaalfduizend euros &c.).[/quote]
[quote quote=158516]Als ik het calculatiemodel invul en bij 7DB een bedrag invul, wordt er inderdaad de helft van dat bedrag gecorrigeerd op de verschuldigde belasting[/quote]
In het eerste geval dus van het inkomen en in het tweede geval van de belasting, een wezenlijk verschil dus.
Begrijp ik het nu uiteindelijk goed dat het inderdaad afgetrokken wordt van de verschuldigde belasting en niet van het belastbaar inkomen?
Admin
SleutelbeheerderIk was op het verkeerde been gezet door deze zinsnede: “er valt echter niet zoveel af te trekken” Nu blijkt dus dat het belastingvoordeel 50% van de gemaakte kosten is. Dat is substantieel vind ik.
RenêAdmin
SleutelbeheerderBlij dat u eruit bent, René. Maar wat u al dan niet verkeerd hebt begrepen, begrijp ik dan weer niet want ik zie geen strijdigheden, ik zie helemaal geen beweringen die waar of onwaar kunnen zijn.
Maar goed, u hebt zelf ’t antwoord gevonden. Waar ik u op weg heb geholpen, graag gedaan.Peter.
-
AuteurBerichten