Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,411 tot 4,440 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Mezzo in HD bij CanalDigitaal #188133
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zet je ervaring ‘en plein publique’ op het forum van CanalDigitaal in het onderdeel klantenservice hier.

Ik denk dat er dan wel een reactie van webcare volgt met een beter bod, anders kan iedereen meelezen wat een geweldige ‘service’ CanalDigitaal heeft.

In eerdere situaties (fox sports international) heeft CanalDigitaal de ‘getroffenen’ wel een goed aanbod gedaan.

P.S.
    Na het doorpluizen van het oscam forum blijkt dat oscam sinds versie 10648 helemaal gereed is voor deze nieuwe codering, je moet alleen de juiste ‘boxkey’ invullen bij de reader. De hamvraag is nog slechts hoe aan de juiste boxkey te komen.

In reactie op: Mezzo in HD bij CanalDigitaal #188132
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee, ze doen dus niets voor me. Je bekijkt het maar dus.
    Voor het volle pond mag ik een CI+ module kopen (het bedrag is inderdaad geen halszaak, € 59, maar ja….principe….)
    Wat een fijne club is het toch, Canaldigitaal.

Jaap

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202406
     Admin
    Sleutelbeheerder

Naar de Franse notaris! Dan kies je voor het erfrecht van het woonland.
    Dan kies je niet voor het erfrecht van één van jullie beide nationaliteten (je koos overigens al voor het Nederlands erfrecht door in Nederland in gemeenschap van goederen te trouwen en daar jullie testamenten op te stellen).
    Maar je kunt ook rustig een e-mail sturen naar jullie Nederlandse notaris om wat zaken te controleren. Je krijgt dan gewoon antwoord zonder factuur.

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202416
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank.
    Klopt ik heb hele duidelijke vragen. Maar het enige wat ik eigenlijk nog niet weet is of ik naar een Nederlandse notaris moet, een Belgische of een Franse. Als ik ze alledrie moet gaan bezoeken ben ik een kapitaal kwijt.

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202415
     Admin
    Sleutelbeheerder

“Als er erfenissen van ouders zijn geweest dan worden die gezien als persoonlijke eigendom van 1 persoon (huwelijk volgens wettelijk Frans stelsel). Na overlijden van die persoon die geërfd had hebben de broers/zussen recht op een deel van die erfenis.”

Niet wanneer men volgens de Franse gemeenschap van goederen is getrouwd (regime français de la communauté universelle de biens) en de ouder als erflater niet bepaald had dat het kindsdeel niet in gemeenschap van goederen mag worden opgenomen, door schoonkinderen buiten te sluiten.

“Ik besef dat het hoe dan ook nodig is na 10 jaar in het buitenland om de gemeenschap van goederen te laten vastleggen, maar ik lees ook op die notarissite die ik noemde dat de eerste 10 jaar die gemeenschap van goederen er automatisch is omdat we onder dat regime in Nederland getrouwd zijn. Er is een verdrag tussen Nederland, Luxemburg en Frankrijk sinds 1 september 1992 blijkbaar. Ik heb geen idee of 17 augustus 2015 hieraan iets gaat veranderen trouwens.”

Waarom wachten met kiezen voor de Franse gemeenschap van goederen, nu kan het ook. Misschien juist zo snel mogelijk, nog voor 15 augustus a.s.
    Gewoon vertrouwen hebben in je notaris. Info vragen.
    Je hebt heel duidelijke vragen, bent goed ingelezen, dus wat kan er mis gaan.

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202414
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als er erfenissen van ouders zijn geweest dan worden die gezien als persoonlijke eigendom van 1 persoon (huwelijk volgens wettelijk Frans stelsel). Na overlijden van die persoon die geërfd had hebben de broers/zussen recht op een deel van die erfenis.

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202413
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dit onderwerp interesseert mij ook. Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd in Nederland en zowel geen kinderen als geen ouders meer hebt, moet je dan toch ook na 10 jaar in Frankrijk woonachtig te zijn naar de notaris om de gemeenschap van goederen vast te laten leggen zodat de langstlevende alles erft?

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202412
     Admin
    Sleutelbeheerder

Klopt dat Nederland successierechten heft, maar er is een vrijstelling van € 633.014. Helaas bezitten we geen 1,26 miljoen euro 😉 dus voor ons is die vrijstelling hoog genoeg, dus daar ligt het probleem niet.

Een Franse notaris adviseert helaas niet altijd goed, zoals een vriendin van ons zeer recent helaas heeft moeten ondervinden na het overlijden van haar echtgenoot. Ze dacht alles goed geregeld te hebben, heeft er behoorlijk wat geld voor betaald toen en nu blijkt dat ze er weinig of niets aan heeft. Dus wil ik me eerst zo goed mogelijk informeren op alle mogelijke manieren voordat ik naar een notaris stap.

Ik besef dat het hoe dan ook nodig is na 10 jaar in het buitenland om de gemeenschap van goederen te laten vastleggen, maar ik lees ook op die notarissite die ik noemde dat de eerste 10 jaar die gemeenschap van goederen er automatisch is omdat we onder dat regime in Nederland getrouwd zijn. Er is een verdrag tussen Nederland, Luxemburg en Frankrijk sinds 1 september 1992 blijkbaar. Ik heb geen idee of 17 augustus 2015 hieraan iets gaat veranderen trouwens.

In reactie op: speurtocht naar 'n mannetje, 22 mm #201170
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha, Jos, dank voor deze link, ik wacht de bestelling bij Delabre af en anders gaan we eBay exploiteren.

Ondertussen merk ik iets merkwaardigs : die link van Theo en nu die eBay, waarom verschenen die niet op mijn scherm toen ik me suf goochelde ?
    Nu doe ik ’t met DuckDuckGo, zou ’t aan deze zoekmachine liggen ? Maar dat is weer ’n ander draadje. Als eenieder nu maar overtuigd is van m’n gepleegde acties alvorens anderen lastig te vallen.

Dank, dat mousseurtje komt er 🙂
    Peter.

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202411
     Admin
    Sleutelbeheerder

Fiscaliteit en erfrecht staan los van elkaar en ook beide periodes van 10 jaar.
    Wil je er zeker van zijn, dat je gemeenschap van goederen blijft bestaan, laat die dan vastleggen bij een Franse notaris.
    Nederland heft bij de langstlevende tot tien jaar na vestiging in het buitenland, maar daarna heft Frankrijk niet bij de langstlevende. Die krijgt het gehele vermogen onbelast.
    De Franse notaris zal jullie helpen de juiste keuze te maken.

In reactie op: speurtocht naar 'n mannetje, 22 mm #201169
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir Peter.

Helaas een wat verlate reactie, ik was enige dagen afwezig. Ik ben zelf een groot gebruiker van de Franse eBay. Derhalve tikte ik naar aanleiding van uw vraag de zoekactie mousseur 22 in en kreeg daarop als eerste dit resultaat.

Is dit wat u zoekt? Dan is dat bijna te mooi om waar te zijn…

Salutations, Jos

In reactie op: Mezzo in HD bij CanalDigitaal #188131
     Admin
    Sleutelbeheerder

De tweede aanbieding is ook al niet wat ik wil.
    Als ik de zwarte Canaldigitaal CI-module opstuur krijg ik voor niks een witte Canaldigitaal CI+.
    Tja, wie heeft er nu een CAM in een Enigmabox als dat niet nodig is. En al helemaal niet van Canaldigitaal (ik had wel Aston modules van allerlei soorten in vorige apparaten zitten)
    Dus, weer gezegd dat ze met een beter aanbod moeten komen.

Ik wacht weer af.

Jaap

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202410
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank voor jullie reactie.
    Mimi, betekent die 10 jareneis dan niet tevens dat je binnen die 10 jaar onder de Nederlandse wet valt voor erven? Dus dat we gewoon binnen die 10 jaar in gemeenschap van goederen zijn getrouwd (regime français de la communauté universelle de biens)? Ik las hier een artikel wat dat volgens mij beweert:

http://www.sbvg.nl/familierecht/huwelijk-en-huwelijksvoorwaarden/huwelijk-met-internationale-aspecten.html

Daarin staat onder de paragraaf “emigratie”:
    “Wanneer u en uw echtgenoot na uw huwelijk eerst in Nederland en daarna in het buitenland gaan wonen, kan dit gevolgen hebben voor het huwelijksvermogen. Als u op of ná 1 september 1992 bent getrouwd en u gaat nadien in het buitenland wonen en u blijft daar langer dan 10 jaar wonen, dan kan uw huwelijksvermogensstelsel veranderen. Was u bijvoorbeeld eerst in de algehele gemeenschap van goederen getrouwd, dan hoeft dat na die 10 jaar niet meer het geval te zijn. De regels van het land waar u bent gaan wonen zullen na die 10 jaar op u van toepassing zijn.”

Dus tot december 2019 lijkt mij dat in ons geval de Nederlandse wet van toepassing blijft, of is dat te snel door de bocht?

In reactie op: Alleen npo 1 als radio zender te ontvangen #188237
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een 60 cm schotel volstaat tot in Midden-Spanje, Zuid Italië en het westen van Turkijke.

Het probleem is eerder dat de Duo LNB op een gegeven moment niet meer volstaat omdat de afstand tussen de koppen is ontworpen voor de situatie in Nederland. In Frankrijk is dat echter geen problemen, als de LNB maar nauwkeurig wordt afgesteld.

Als je meer regenreserve wilt, dan kun je ook een Triax 78 gebruiken, mits je de Astra3 kop in de houder plaatst.

Als je een 2e kop hebt geplaatst voor de Engelse TV, dan kun je die niet combineren met een duo LNB.

In reactie op: Alleen npo 1 als radio zender te ontvangen #188236
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zal ik over een maand moeten kijken en denk dat deze inderdaad groter is, maar zit in redelijk zuid Frankrijk aveyron 1140 km van Amsterdam red ik het dan wel met
    een 60 cm schotel? We zitten wel in de bergen op 540 meter hoogte dus vrij maar….?

In reactie op: Alleen npo 1 als radio zender te ontvangen #188235
     Admin
    Sleutelbeheerder

De Duo lnb is ontworpen voor een 60 cm schotel van Triax. Franse installateurs gebruiken meestal een 80 cm schotel, dan werkt de duo lnb niet goed.

In reactie op: Alleen npo 1 als radio zender te ontvangen #188234
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een philips dsr 7141 en een canaldigitaal duo lnb, de schotel weet ik niet zo want die is een paar jaar geleden door de Franse satelietboer geleverd. Ik heb nu Ned Frans en Engelse tv en dacht dat de ene schotel een combi voor Franse en Nederlandse zenders was( maar wellicht anders Ned/eng??)

In reactie op: Alleen npo 1 als radio zender te ontvangen #188233
     Admin
    Sleutelbeheerder

Best mogelijk. Is het een Duo LNB van CanalDigitaal? Welke schotel en welke ontvanger gebruik je?

In reactie op: Alleen npo 1 als radio zender te ontvangen #188232
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt Jako,
    Ja dat zal het zijn want die tv zenders kon ik niet ontvangen maar dacht dat deze niet in mijn abonnement zaten. Ik heb wel een duo lnb, neem aan als leek dat ik de kop moet laten bijstellen?

Harold

In reactie op: Alleen npo 1 als radio zender te ontvangen #188231
     Admin
    Sleutelbeheerder

NPO radio1 is als enige radiostation tevens nog op Astra1 te ontvangen. Ik vermoed daarom dat je uitsluitend Astra1 ontvangt. Ontvang je wel RTL8 en Veronica?

In reactie op: Schoten uit de vuilnisauto #195532
     Admin
    Sleutelbeheerder

En de doppen naar Het Goede Doel.

Peter.

In reactie op: Schoten uit de vuilnisauto #195531
     Admin
    Sleutelbeheerder

“Luft raus, Deckel drauf!”
    Luft raus, Deckel drauf!
    is de slogan in Zwitserland. Dus alleen maar platgemaakte flessen in de verzamelbak.
    Je kunt zelfs gratis stickers bestellen.
    Hier worden dan ook alle flessen geplat, vooral de grote 5 liter waterflessen anders is de zak zo vol.
    wimb

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202409
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jullie zijn in Nederland in gemeenschap van goederen getrouwd. Deze gemeenschap van goederen kan op basis van het Haags Verdrag, la Convention de la Haye, van 14 maart 1978 direct bij een Franse notaris worden omgezet in een overeenkomstige Franse vorm, regime français de la communauté universelle de biens. Kosten nog geen 300 euro. Het hele huwelijksvermogen komt dan de langstlevende toe, waarover Frankrijk geen belasting heft.
    Desondanks moet je rekening houden met de de 10-jareneis van de Nederlandse successiewet 1956, art.7 en 11 als de eerststervende nog geen 10 jaar voor diens overlijden in Frankrijk woonde. Binnen die 10 jaar krijgt de langstlevende een aanslag op basis van de in Nederland geldende tarieven en vrijstellingen.

In reactie op: Observatoire animaux & nature #188730
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=158231]Werkt ook goed tegen aoutats, maar die zijn er gelukkig nog niet.[/quote]

Vanmorgen gehoord via de radio (France Inter) : de aoutats zijn vroeg dit jaar, ze zijn er reeds.

Peter.

In reactie op: Erfrecht en Huwelijk in gemeenschap van goederen #202407
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je wel Monique. Ik heb de Belgische nationaliteit, dus ik kan neem ik aan alleen maar de keuze maken tussen Belgie en Frankrijk. In ons testament staat niets over en keuze, dat was toen nog niet. Dan zou er dus uitgezocht moeten worden of het Belgisch erfrecht afwijkt van het Franse, anders hebben we er nog niets aan om het te laten wijzigen.

Ik begrijp dus ook uit je reactie dat het alleen voor mij (want nog een ouder) interessant is om een testament te laten maken/aanpassen, klopt dat? Mijn man heeft noch kinderen nog ouders in leven.

Weet jij toevallig ook hoe het zit met de vorm van huwelijk? We zijn dus getrouwd in NL, in gemeenschap van goederen. In Frankrijk is de standaard dat als je niets regelt alles wat elk had vóór het huwelijk van die persoon blijft, alsook alles wat uit erfenis is verkregen. De Nederlandse wet kent deze vorm niet. In Frankrijk moet je apart wat regelen als je “in gemeenschap van goederen” wilt trouwen, maw als alle bezit van beide is, ongeacht wanneer of hoe het is verkregen.

In reactie op: Mezzo in HD bij CanalDigitaal #188130
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nou Jako, de eerste aanbieding is binnen. Nou ja, aanbieding.
    •€ 59,- voor een M7 SAT801 i.c.m. een 12 maanden verlenging
    •€ 19,- voor een M7 SAT801 i.c.m. een 24 maanden verlenging
    Dat doen we dus niet. Kastjes genoeg en betere dan Enigma2 gebaseerde zijn er niet.
    Op naar de volgende etappe. Gevraagd naar een leuke aanbieding voor een CI+ module.
    Kan ik gaan spelen, zoals je al aangeeft.
    Wordt vervolgd.

Jaap

In reactie op: speurtocht naar 'n mannetje, 22 mm #201164
     Admin
    Sleutelbeheerder

En ook geheel terzijde : blijken Labouesse en Delabre tot één en hetzelfde concern te behoren.
    Maar dat zal slechts Jean interesseren.

Peter (die soms wenst dat-ie Saint Gobain zèlf is :-)) )

In reactie op: Mezzo in HD bij CanalDigitaal #188129
     Admin
    Sleutelbeheerder

Enigma2 kan overweg met CI modules, maar verwacht geen wonderen, die ondersteuning rammelt. Ik kan dan ook niet voorspellen hoe jouw apparaat gaat reageren in deze situatie, dat is mede afhankelijk van de door Vu geleverde drivers, de gebruikte softcam en hoe die geconfigureerd staat.

Er kan veel gefinetuned worden, bijvoorbeeld dat de CI module slechts voor één bepaalde zender wordt gebruikt. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, gewoon proberen.

Er zijn reeds private versies van oscam (doscam) te koop die ondersteuning bieden. Ook de standaard oscam lijkt al wel klaar voor gebruik, als je in de logfile kijkt zie je dat ie vraagt om een sessiesleutel. Er is geen pijl op te trekken of die private versies ooit publiek worden, daar gaat veel geld in om. Illegale cardshare servers betalen grof geld voor werkende versies en het werkend houden daarvan. Zodra de truc publiek is zal de provider een volgende tegenactie doen, dus er is de illegale servers alles aan gelegen om dit geheim te houden.

In reactie op: Mezzo in HD bij CanalDigitaal #188128
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Jako voor je wederom duidelijke uitleg.

Ik vreesde al zo iets.
    Ik heb een tweede (en een derde) kaart.
    Als ik in mijn solo2 twee Canaldigitaal-kaarten stop, één in de native gleuf en één in de CI+ module, kan ik dan wel die twee onafhankelijk gebruiken? Of gaan die twee identieke kaarten elkaar hinderen?

De ontvanger van de derde kaart kan ik natuurlijk altijd via Oscam/cccam de tweede kaart laten uitlezen voor de decodering.

We kijken in het algemeen alleen op de solo2 naar Mezzo e.d.

Wel interessant dat je een aanbieding van Canaldigitaal verwacht. Ik wacht af.
    En enig idee wanneer de nano01 decodering beschikbaar is in Openpli?Oscam?

Jaap

In reactie op: Mezzo in HD bij CanalDigitaal #188127
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha Jaap,
    Ja die CI module werkt ook in een E2 machine, maar met alle beperkingen die daar bij horen. Er kan maar 1 datastream door de CI module, dus je bent niet meer vrij om 1 zender te kijken en een ander op te nemen. Dat kan alleen als de 2e zender op dezelfde transponder zit.
    Ik ga er van uit dat je een mail terugkrijgt met een code voor een flinke korting voor aanschaf van een CI module.

Er is wel hoop, want ook die extra beveiliging (nano01) is al gekraakt, maar helaas nog niet publiek beschikbaar.

30 berichten aan het bekijken - 4,411 tot 4,440 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?