Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderTja wij hebben ze ook in de Correze, gif, lokdoos, opzuigen enz hielp ook niet want daarna kwamen ze door het raam…
Admin
SleutelbeheerderDe steenmarter is ook in Frankrijk beschermd.
Het prettige is dat van al die plagen er toch een paar zijn die elkaar opeten, zoals couleuvre eet muis, zwerfkat eet woelratje en vos eet konijn.
Er is een geurstof die wordt gebruikt tegen mollen, Pireco. Misschien helpt die ook tegen steenmarters. Ultrasone apparaatjes werken ook. Ze zijn er voor muizen, ratten en grotere beesten.Admin
SleutelbeheerderWij hadden ook heel wat gerommel in de combles. Ik zag in het struikgewas wel een magere poes met een enorme staart en berenoortjes. Ook wij hadden vochtkringen in het plafond van het trappenhuis, hoewel er geen lekkages waren … Maar nog viel het muntje niet. Totdat ik buurpoes Minou met dat dier zag vechten op onze oprit. Ja, toen zag ik duidelijk dat het om de steenmarter ging.
De eerste zorg gaat dan uit naar je auto, want er schijnt visolie in de bekabeling te zitten, een ware lekkernij voor een steenmarter. Onze zoon, die in de bossen in Oost-Nederland woont, heeft rasterwerk onder de parkeerplaatsen bij zijn woning gelegd om het martertuig onder de auto’s weg te houden. Ik gooide een stuk hekwerk en wc-blokjes onder de auto.
Ik meldde hier en daar in de omgeving dat we steenmarters hadden en iedere buurboerin had wel een afschuwelijk verhaal over bloedige moordpartijen onder de kippen. Een deskundige kwam kijken en vond dat we de bomen en pergola tegen het huis maar moesten verwijderen. Dat weiger ik. Al die heerlijke schaduwplekken ! Bovendien hebben we volop regenpijpen.
Ik schafte wel meteen bij steenmarterverjagen.nl vier Garden Protectors 2 aan. Eentje voor in de garage, eentje voor in de combles, eentje gericht op de notenboom en eentje gericht op de pergola. Alle met elektrische voeding, maar je kunt er ook batterijen in doen als de kabel wordt doorgeknaagd!
We hebben geen honden en poezen meer en geen directe buren met huisdieren, dus daarom mogen we deze apparaten neerzetten. Komen er vrienden met honden op bezoek, dan zet ik de apparaten meteen uit. Poes Minou houdt afstand van ons huis. Jammer.
Het werkt vooralsnog heel goed, maar dat verbranden van die cartouches taupes heb ik direct in mijn aantekenschrift geschreven. Goede tip ! Een steenmarter heeft vaak diverse vaste verblijfplaatsen en komt graag terug op een oude stek. Dan maar weer een rookgordijn !In ons hameau’tje zijn mottenballen nog helemaal in. Gooi die in perken om het zwembad en het terras, tussen de stapels brandhout, in de combles, stop ze in de gangen van de woelratjes en de mollen. Ze zijn nog volop te verkrijgen bij Intermarché. Voor een habbekrats. Het is verboden ze in de natuur te gebruiken, maar er komt een moment dat je wilt ingrijpen bij een te enthousiaste aanwas van dat al dan niet beschermde tuig. Ze zijn giftig, maar de geur schijnt ook af te schikken.
Straks wel de kleinkinderen uitgebreid uitleggen, dat oma geen snoepjes maar gif in de tuin gooit.Toch vermoed ik, dat het hebben van huisdieren het beste is tegen al dat ongedierte. Pas toen onze honden en poezen blind, doof en dement werden en uiteindelijk hun grafjes kregen, kwamen hier de 7 plagen: de zevenslapers, de couleuvres, de muizen, de mollen, de steenmarters, de woelratjes en de zwerfkatten. De achtste plaag dient zich aan: de vos. De negende plaag schijnt het konijn te zijn, maar die verjagen we door oude schoenen bij hun hol te zetten. De tiende plaag, de inbreker, bestrijden we nu met een alarminstallatie. Verbonden met een actieve centrale merken we wanneer we vergeten het systeem bijtijds uit te zetten.
De romantiek van het landleven …Admin
SleutelbeheerderRe-integreren begint dan met moeite…
Inderdaad, als over een paar weken niet elke rubriek op Entre Bavards lijkt, en er nog steeds vrouwen op het forum zijn, en -de specialiteit- niet alle mensen tegen elkaar opgezet zijn, ja dan heeft ie inderdaad geleerd.Admin
SleutelbeheerderEens met Christian, en ik ben oprecht benieuwd naar hoe ’t met Erik gaat.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderEven off-topic:
Geef Erik (Bruintje, de Noorman) een eerlijke kans zich te re-integreren!
Niet iedereen moet op dit forum dezelfde mening hebben als de andere bijdragers.
En Erik, uit je misstappen geleerd?Admin
SleutelbeheerderDergelijke zaken doe ik graag aan mee.
Ik ken in Nederland http://www.doppenvoorkika.nl/
Bestaat zoiets ook in Frankrijk en waar vind ik eventueel de inleveradressen?
Admin
SleutelbeheerderHulde. wat een fijn onderwerp na de toon een tijdje terug. 🙂
Admin
SleutelbeheerderDie Opel Omega overtuigt me : Erik is terug !
En nog steeds maakt-ie er ’n potje van, al mocht ik ‘m graag.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderTja, je zou ook niets kunnen schrijven. Je bijdrage is vrouw onvriendelijk en heeft ook verder geen enkele informatieve waarde.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=158723]
Die reactie van jou treft me, in tegenstelling tot Ratatouille…
Ik weet zelfs niet of ik haar bijnaam goed spel. [/quote]Gelukkig ligt er niemand wakker van of je dat wel of niet goed spelt, verse noorse. Of over welke reactie je het hebt.
Bruintje Beer? Die was toch met een zwiep de slopershemel ingejaagd een tijdje geleden?
Admin
SleutelbeheerderErik ? Laat me u de vraag stellen : bent u de Erik van weleer ?
Bruintje Beer & zo ?In dat geval : hoe gaat ’t met je ?
Peter.
Admin
SleutelbeheerderNeeneeneen, Chistian, die doppen moeten nu juist naar dat Goede Doel, dus apart.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderHallo Jean,
Uit ervaring weten we dat het vrijwel onmogelijk is om in een (grote) oude woning de steenmarters weg te krijgen doordat er te veel openingen zijn die je niet kunt of wilt afsluiten en er altijd mogelijkheden voor marters zijn om omhoog te klimmen.
Ze nemen hun prooi vaak mee naar “huis” die dan op bijv. je zolder verder gaat liggen ontbinden en heftig gaat stinken. En ze maken een latrine in de buurt van het nest want dat is wel zo handig.
Wij hebben van alles geprobeerd, o.a. herrie op zolder (met een radio die op behoorlijk volume staat), vieze geurtjes van o.a. wc-blokjes en bleekwater en dubbeltjes-gaas in grotere openingen, maar alles zonder succes. In NL zijn de steenmarters beschermd en ik ga er van uit dat dat in LDF ook zo is.
Uiteindelijk heb ik een rookpatroon om mollen te verdrijven in een pannetje (onder het dak) gebrand en dat werkte voortreffelijk. Ook na goed ventileren en na langere tijd hebben we de marters niet meer teruggezien. De Cartouches Taupes heb ik bij een Brico gekocht. Het is geen prettig spul maar wij hebben de keus gemaakt nadat we geen andere werkende oplossingen konden vinden.Admin
SleutelbeheerderBedankt voor alle reacties.
Wij doen het nu zo:
– dop eraf
– fles plat trappen
– dop erop
– fles (na ja, het platte stuk plastic) in de gele zag die nu het vijf- of achtvoudige aantal flessen kan hebben.Admin
SleutelbeheerderDan houden we het kort.
Nee, de aangebrachte feiten en omstandigheden leiden niet tot ontbinding van het koopcontract.
Admin
SleutelbeheerderOok de dood van de oude buurman hoort bij een natuurlijk proces. Maar er zijn natuurlijk wel wetten die te maken hebben met de lijkbezorging…
Als die tussenwand een vers dichtgemetseld gat heeft van 91x46cm zou ik me zorgen maken :~)Admin
SleutelbeheerderNiet permanent, of zeker wederkerend. Daar zit de angel. Wacht je lang genoeg dan is het kadaver opgelost en ook de stank, het is geen permanent gebrek, ook al zou het als ernstig worden omschreven. Zeker nu dit een paar maanden na de aankoop is geconstateerd, kan -zo het een gebrek is- de aansprakelijkheid niet worden verschoven naar de meldingsplicht verkoper. Het gebrek bestond toen immers nog niet.
Daarbij zijn natuurlijke processen (calamiteiten uitgezonderd) een onderdeel van het dagelijkse leven: huilende baby’s, groeiend gras, het geluid van de langsrijdende vuilniswagen etc. hinder die je moet accepteren, en daar hoort ook de ingeslopen muis bij.
Admin
SleutelbeheerderMerci Jako voor het meedenken. Ik zal de eerste tijd het beeld regelmatig controleren en voor alle zekerheid het dubbel opnemen (dus met 2 verschillende dvd recorders die op verschillende decoders zijn aangesloten)
WilliamAdmin
SleutelbeheerderBegrepen Jako. De AESkey is voor Viaccess zie ik.
Dat wordt dus een zoektocht.
JaapAdmin
SleutelbeheerderNee, geen aes. De boxkey is in theorie een nummer wat in de decoder staat en gebruikt wordt om de box met de smartcard te ’trouwen’.
Dat is hier echter niet het geval, maar ik weet niet of de boxkey van CanalDigitaal een algemeen bruikbaar 16 bit hex nummer is of dat er een relatie is met het serienummer van de kaart. Helaas heb ik die info (nog) niet kunnen vinden.
Kijk maar bij de reader info van de Oscam cardserver op je Vu, daar kun je een boxkey invullen. Het probleem is dus verholpen zodra een werkend getal, of de methode om die zelf te genereren, publiek bekend is.
Admin
SleutelbeheerderHet is niet toevallig een apparaat met serienummer uit deze reeks: DA110808001405 t/m DA110815024526?
Verder is specifiek dit effect bij de DSR 7121 mij niet bekend. Het zou nog een relatie kunnen hebben met een zwak signaal, de M7 decoders blijken daar in z’n algemeenheid gevoelig voor te zijn.Admin
SleutelbeheerderIk gebruik in NL-(vast ip via Fritzbox) en F-(Orange geen vast ip) webcams merk Foscam.
In Frankrijk is de Foscam ingesteld: Netwerk/DDNS/ACTIVEER DDNS/MANUFACTURER’S DDNS.
Dit werkt over de hele wereld.
Ook mogelijk om in Frankrijk aan de verd*mde Livebox2 van het vervl**kte Orange een Fritzbox “LAN-verbinding” Te maken via poort 1 naar poort 1.
Via My Fritznet – <a href=”https://www.myfritz.net/login.xhtml”PRINTSCREEN FOSCAM DDNS:
target=”_blank”>https://www.myfritz.net/login.xhtml zijn er ook mogelijkheden.

Admin
SleutelbeheerderDank Jako voor je advies en informatie.
Bedoel je met boxkey aeskey? of is dat weer iets anders?
Admin
SleutelbeheerderRata probeert op zijn manier te vertellen dat dit nooit een verborgen gebrek volgens de wettelijke omschrijving kan zijn. U heeft namelijk ook een onderzoeksplicht. Alleen als u kunt aantonen dat de vorige eigenaar zijn best heeft gedaan om te voorkomen dat u dit gebrek kon constateren, zou u een kans maken, maar pas alleen als de woning door het gebrek niet goed meer gebruikt kan worden. Daar is hier vast geen sprake van.
Admin
SleutelbeheerderBeste Jako
Ik zal iets uitvoeriger zijn. Zal inderdaad de 7121 zijn. Klopt dat die niet kan opnemen maar wij gebruiken voor de opnames DVD recorders. Zijn daar zeer tevreden over. Allen als ze een stilstaand beeld krijgen dan heb je niets aan 2 uur opname.
WilliamAdmin
SleutelbeheerderEhh, dsr 8121 of -8124 of -7121 of -7124? Een 7123 is mij onbekend. De 7121 en 7124 kunnen echter niet opnemen.
Admin
SleutelbeheerderKlopt je hebt gelijk:
Het is Canal digitaal.
In het verleden liep het vast op een M7 (Canvas) en nu liep het vast op een philips 7123 (even lastig te lezen net na een staaroperatie) dus het nummer zal wel fout zijn. Nu was het Belgie een.
Is de eerste keer dat deze Philips een vastloper heeft. Ik heb nog wel een M7 in de voorraad voor ev. vervanging.
WilliamAdmin
Sleutelbeheerderverhaaltje/
Bij mijn huis kon ik al na drie weken de deur niet meer open krijgen.
Ik stapte naar de rechter om de koop ongedaan te maken, want de verkoper had me er niets over verteld; dat de deur niet open kon. 2600 euro later kreeg ik de vertaalde conclusie binnen: het was afgewezen! Ja, het was een ernstige beperking, maar nee, het was niet permanent.Als ik gewoon het gras zou maaien, kon de deur ook weer open, dat gras stond nu een meter hoog. Was me niets over verteld bij de verkoop, en ik had het niet geconstateerd tijdens de bezichtiging, het gazon was toen kort. Dat is toch een verborgen gebrek?
Admin
SleutelbeheerderCanal+ op een CanalDigitaal decoder? België één op een Canal+ decoder?
Je verhaal klopt niet, welke provider is het en welke ontvanger gebruik je? -
AuteurBerichten