Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderMijn buurman heeft er een gevangen met een doos waar een stukje fruit in zat, met een touwtje. Toen de relmuis het fruit pakte viel de doos dicht, heel simpel, heel vernuftig. Ik dacht niet dat het zou werken en eenmaal klapte de val dicht zonder beest, maar laatst had hij hem!
Uitgezet bij een onbewoond huis vol openingen, kan hij daar verder rellen. Een exclusief domeintje, een goede oplossing voor die slopers.
Admin
SleutelbeheerderEhm Ratatouille is in elk geval wel een mannetje, dus het gaat hier alleen om de pollepel…
En inderdaad, relmuizen zijn heel leuke beestjes maar ook kleine slopertjes. Daar weet ik alles vanAdmin
SleutelbeheerderEen relmuis is een hartstikke leuk beestje, mooi ook om te zien met die pluim, maar lijkt geheel niet op mijn avatar. Enig nadenken later, ik denk dat ik je kronkel plat kan leggen: je ziet een ratje met een stukje pollepel, en je associeert dat naar vrouw toe, niet wetende dat de meeste koks mannen zijn. Dat verklaart ook je warrige visie op vrouwen in het algemeen. Een bekrompen beeld.
Waarom open je niet onder Entre Bavards een nieuw draadje met de titel: terug van LBF, en vertel je ons daar al je verhalen over de terugkomst naar Nederland en je herinneringen aan Frankrijk. En blijf je ook exclusief in dat draadje.

Admin
SleutelbeheerderJe kreeg prima antwoord op je vraag, maar je behoefte om dingen te verpesten -zoals dit draadje- nemen hier de overhand. Waar je je overige kronkels vandaan haalt is mij een raadsel, maar met je conclusie om vanaf vandaag weer weg te blijven bij het forum (forum latijns fora), kan ik helemaal mee leven.
Admin
SleutelbeheerderWellicht is het handig om even te vermelden wat voor apparatuur je eigenlijk gebruikt en hoe dat aangesloten zit, mijn glazen bol is leeg.
Admin
Sleutelbeheerderq
Admin
SleutelbeheerderHet is een hele tijd geleden, maar ik heb, geloof ik, de lijsten zelf geladen en samengesteld.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=158847]Moet wij wennen aan warrige Erik of moet Erik zich aanpassen aan de rest?[/quote]
Ik denk beide, Ratatouille. Net als in ’t dagelijks leven.
Laat ons hopen dat alles ’n beetje in ’t redelijke blijft en dat Erik dat ook wil. Dan hoeven we straks niet te zuchten van verlichting.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderTja, als de Noormannen waren zoals hij , waren ze nooit verder gekomen dan de havenmonding. Moet wij wennen aan warrige Erik of moet Erik zich aanpassen aan de rest?
En die vrouwonvriendelijke clio opmerking; kunnen Duitsers vast hard om lachen, maar past geheel in de beschrijving van deze gast die ooit met een gezamenlijke diepe zucht van verlichting door Wim is heengezonden.Admin
SleutelbeheerderHoor eens, 22740, ik poog Erik bij de les te houden en ’n Clio blijft ’n Renault dus daarover mogen van mij allerlei grappen gemaakt worden.
Lijken me appels en peren, maar in de vrije fruitruimte is alles geoorloofd.
Went u maar even aan Erik, au fond valt-ie wel mee.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderPourquoi pas ?
Peter.Admin
SleutelbeheerderVolgens de elektrische eend Carminas is ondertussen het amendement A5 verschenen.
Enkele veranderingen : 12 WC dozen per circuit, maximaal 8 disjoncteurs op een DDR – voor de Consuel heb ik nog 3 vrije plaatsen, daarna nog 9.
Op de Afnor site is meer informatie te vinden.
kost maar 150 euro’sAfwachten wat het wordt.
wimb
Admin
SleutelbeheerderMet een heeel grote omweg zou je kunnen zeggen:
Wat Erik hier debiteert is een indirect loflied op Frankrijk, LBF = La Belle France zoals hij schrijft.
Ik hoop dat Erik zich tenminste hier op het forum een beetje beheerst.Admin
SleutelbeheerderMits je de fastscan niet gebruikt, maar zelf de zenderlijst onderhoudt. Ik weet niet wat je gewend bent, zelf doen is ook simpel.
Admin
SleutelbeheerderMaar het gaat hier over Frankrijk…
Admin
SleutelbeheerderAhum… kunnen we het bij het onderwerp houden?
Admin
SleutelbeheerderMisschien interessant, het verschil tussen de keuringen in de diverse Europese landen.
Ik heb auto’s in Duitsland, Nederland en Frankrijk laten keuren. In D toen ik er woonde, in NL sinds ik er woon, in F omdat ik daar een auto in wil voeren (eigenlijk onzin in een Europa zonder handelsgrenzen), en ook auto’s die ik in Duitsland gekocht en in NL op naam gezet heb (is bij bepaalde merken doelmatig omdat de keuze in NL erg beperkt is, probeert u bijvoorbeeld een middenklasse-diesel van max.15 maanden oud en max.15.000km in NL te kopen).
Ik heb eens dezelfde auto in D en een week later in NL laten keuren. Ik had bewust de tekortkomingen die in D opgemerkt werden maar niet tot afkeuring leidden niet hersteld. In NL moest de auto gewogen worden en de karakteristieke maten (spoorwijdte en wielbasis) werden met een meetlint gemeten. Maar van de zes koplampen (elk twee dimlichten, verstralers en mistlampen) werden maar twee gecontroleerd. De functies van de aanhanger-aansluitdoos werden helemaal niet gecontroleerd. De handrem alleen een keer (en niet drie keer achter elkaar zoals in D). En de in D geconstateerde ‘kleine gebreken’ werden helemaal niet ontdekt (speling van een wiellager, niet werkende achterruitverwarming).*
En in F? Niet goed afgestelde koplampen werden meteen gecorrigeerd, zij stonden weliswaar allebei in de niet-verblindende stand maar de ene 5mm eronder en de andere 12mm, en het maximal toegestane verschil is 5mm. De auto werd niet in zijn geheel gewogen maar iedere as afzonderlijk (wat later bij de poging tot invoer tot moeilijkheden leidde).
En in alle drie landen vriendelijke en zakelijke keurmeesters, en bij reservering per email of telefoon geen wachttijd (in een geval was ik er 15 min te vroeg en moest daarom 12min wachten).* in Duitsland is het principe dat alles wat erop zit, ook is het niet verplicht, moet werken
Admin
SleutelbeheerderBedankt Jako, wat een snel en accuraat antwoord!!!
Wij hebben een Topfield ontvanger en dus geen dubbele kop nodig.
Mvg,
EljaAdmin
Sleutelbeheerder[quote quote=158803]Dan NL met die verdomde RDW. … had ik die vogel waarschijnlijk bewusteloos geslagen met mijn stok! [/quote]
Erik,
is dat volgens jou de juiste manier van conversatie?
Ik heb het nog nooit geprobeerd en kan daarom niet zeggen of het in FR of NL werkt.
Ik gebruik vaak het andere extreem:
Monsieur, natuurlijk hebt u gelijk, maar hoe zouden wij dat nu op kunnen lossen?
Heeft tot nog toe steeds gewerkt, zowel in FR als NL.
Maar misschien zit ik er ook helemaal fout mee en ondersteun ik de machtspositie van functionarissen.Erik, jij op jouw manier, ik op mijn manier.
Admin
SleutelbeheerderFirmware updates voor de ontvanger en de fastscan zenderlijst worden voor de CannalDigitaal ontvangers via Astra1 uitgezonden. Alleen de M7sat801 kan de zenderlijst ook van Astra3 inlezen.
Gebruik je geen CanalDigitaal ontvanger, dan heb je Astra1 niet nodig. Gebruik je een M7sat801 dan moet je die instellen op Astra3. Gebruik je een andere M7 ontvanger dan heb je astra1 nodig om de zenderlijsten up-to-date te houden, en dus een duo LNB.
Admin
SleutelbeheerderErik, je bent geen steek veranderd, vliegt van hot naar hur, associeert je suf, en dat leidt dus tot misverstanden en irritaties.
Houd je bij de leest, zeker in meer of minder serieuze draadjes.Peter.
Admin
SleutelbeheerderJe gaat van stroop smeren in je ene bericht naadloos over naar ruzie zoeken en namen noemen in je volgende bericht. Ik denk dat je niet zo veel bent opgeschoten, en we zullen zien hoe lang het duurt.
Admin
SleutelbeheerderGeweldig, zo worden we steeds maar wijzer. Wat een tips, allemaal het uitproberen waard.
Ik herinner me nog hoe ongeveer 14 jaar geleden Nederlanders op advies van Fransen een reukgordijn tegen de wilde zwijnen optrokken. Die beesten vernielden terrein en moestuin.
Er werd een bierfestijn georganiseerd voor kerels die na stevig innemen op één lange lijn langs de grens van het terrein gingen staan om te plassen.
Vrouwen mochten niet meedoen, want hun urine was in dit geval (wilde-zwijnenbestrijding) waardeloos.
Er werd beweerd dat het middel afdoend was voor dat seizoen. Waarschijnlijk een inleiding voor de volgende plasnacht. Opvallend dat het bier moest zijn en geen water …Admin
SleutelbeheerderFormicidae nanus is een specifieke soort die alleen in mijn keuken voorkomt maar enige verwantschap heeft met de Orectognathus nanus. Hij is alleen kleiner.
(nano komt van het latijnse nanus) Dwerg mier.Admin
SleutelbeheerderEen erg goed en beproefd middel is het gebruik van pure ammonia. Spuit dit rondom de plek(ken) waar u vermoedt dat de marter uw woning binnenkomt en na een paar dagen komt hij niet meer terug!
Admin
SleutelbeheerderIk kreeg net een tip van een kok in een Frans ziekenhuis.
Stoomreiniger doorlopend on hand!Admin
SleutelbeheerderIk heb twee lokdoosjes geplaatst. Bij het aanrecht, waar een kier zit omdat ik nog moet kitten. Ik heb er extra jam in gedaan, want de nano mieren lopen er arrogant voorbij. Ik heb wel op de capsule met gel/gif gedrukt, daar kan het niet aan liggen.
Jammer, want het zijn leuke beestjes. Ze geeuwen als ze wakker worden, ze rekken zich uit, ze delen informatie met elkaar, er zijn afspraken en taakverdelingen. Het zijn moderne groepsdiertjes. Alleen moet ik ze niet door mijn hele huis hebben. Omdat het blotebenenweer is, zitten ze ook continue te kriebelen op je lijf, ben ik ook niet zo fan van.
Of het gif mij helpt weet ik nog niet, zout Mimi, had ik nog niet geprobeerd, maar mijn venster ligt vol koffie, kaneel, peper en kruidnagels. Buiten liggen centen te glimmen, citroensap te drogen, ze lopen er zonder enige aarzeling voorbij. Het zijn dan ook nano mieren! Ultra klein; ik heb een blik suikerklontjes -een gesloten blik-, even kijken… ja hoor minuscule krioelende mieren. Hoe ze erin zijn gekomen?
Admin
SleutelbeheerderIk strooi ruim met keukenzout op plekken met veel mieren. Met de restanten van de mieren ruim ik het zout op en strooi daarna weer stevig. Het helpt! Ik zet ook een schoteltje zout aan de voet van oleanders met dopluis. Even weghalen bij het sproeien en daarna terugzetten, geregeld verversen. Super!
Admin
SleutelbeheerderHeren de Noorman en Petrus,
Bedankt!
Admin
Sleutelbeheerder -
AuteurBerichten