Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,321 tot 4,350 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Taal en taal leren (in Frankrijk) #190939
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=159028]Ik merkte laatst in Frankrijk hoeveel sneller je dat taal leert als je daar bent.[/quote]

Zeker waar. Toch zijn er veel verschillende manieren om een vreemde of tweede taal te leren. Je moet kijken wat bij je past. De een pikt het gemakkelijk op uit gesproken taal en begint zelf ook te praten, de ander leest en luistert eerst een tijdje of gebruikt een notitieboekje en gaat pas zelf proberen te communiceren als ie zeker is van zijn zaak.
    Kies de manier die bij je past en wees niet bang om fouten te maken. Veel Fransen vinden hun eigen taal best moeilijk en spreken zelf nauwelijks vreemde talen. Iedere poging om Frans te spreken wordt al gewaardeerd.

In reactie op: Nano mieren #189177
     Admin
    Sleutelbeheerder

Erik ik verzoek je vriendelijk om bij te dragen aan een goede sfeer op het forum en je aan het onderwerp houden in plaats van als een ongeleid projectiel tekeer te gaan. Tot voor kort was die sfeer uitstekend, afgezien van wat vervelende anonieme spammers, waar Theo momenteel de strijd tegen aanbindt.
    Kijk eerst even waar het in de draad over gaat voordat je een bijdrage post en niemand probeert elkaar hier in de luren te leggen.

In reactie op: Moeilijkheden auto invoeren #192471
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het ging over auto’s invoeren.
    Iemand daar nog een zinnige opmerking over?

In reactie op: Nano mieren #189182
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Erik,
    Niemand heeft wat aan je postings zoals jij nu bezig bent, je wijkt af van het onderwerp, je toon is conflictueus en je schrijfstijl is nogal lastig te bevatten.

In reactie op: Taal en taal leren (in Frankrijk) #190940
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor je reactie Erik,

Ik heb pas navraag gedaan bij een erkend huurbedrijf in Nederland> Ik zou in Frankrijk verzekerd zijn, maar ik wil dat sowieso wel allemaal op papier zien.
    Ik wil persé een auto in Frankrijk hebben omdat ik dan mobiel ben daar.

Overigens wil ik daar pas naar toe als ik de taal een beetje machtig ben.
    Ik merkte laatst in Frankrijk hoeveel sneller je dat taal leert als je daar bent.

Nogmaasl bedankt en ik zal je wijzing op hoe en wat als ik daar met panne kom te staan nog een keer navragen.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190364
     Admin
    Sleutelbeheerder

I rest my case.

In reactie op: APK Nl ook in frankrijk geaccepteerd #192432
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wijze woorden Erik, toen wij onze auto overschreven op Frans kenteken kon een douaneambtenaar in Frans tempo zelfs de factuur niet foutloos overschrijven. Het wemelde van de fouten! De ambtenaar van de prefectuur die de auto moest overschrijven was op vakantie en we moesten maar wachten tot de cleaujeau terug was. We hebben toen de papieren teruggehaald, zijn toen naar een prefectuur in een andere plaats gegaan en binnen een klein uur was de overschrijving geregeld. Deze ambtenaren waren ervan op de hoogte dat de andere prefectuur vreselijk slecht bekend stond. Ik zal me de ergernis maar besparen om het geld van de dubbele APK terug te vorderen. Een certificaat de conformité is volgens de RDW in de EU niet nodig, echter de ambtenaar uit het ene land heeft schijt aan de ambtenaar uit het andere land. Het is een zootje! Toch lijken ze op elkaar. Denk maar eens aan de ambtenarenboom: Krijgt het laatst blad, bloeit het laatst, draagt het laatst vrucht en laat het eerst zijn bladeren vallen.

In reactie op: Nano mieren #189179
     Admin
    Sleutelbeheerder

Erik:
    Je bent al een paar keer gewaarschuwd en eerder van het forum verwijderd, vanwege precies het zelfde gedrag. Het moet nu duidelijk zijn.

In reactie op: Nano mieren #189175
     Admin
    Sleutelbeheerder

Erik: Wil je je aan het onderwerp houden, en de boel niet verpesten in alle draadjes?
    Je bent al een paar keer gewaarschuwd en eerder van het forum verwijderd. Dat het je niet zint dat er aanmerkingen zijn op je gedrag, interesseert me geheel niet. Je stoort, en je hebt het zelf niet in de gaten, en bent niet bij machte het te veranderen. Het ging hier over mieren, en kijk wat je met dit leuke onderwerp doet.

In reactie op: APK Nl ook in frankrijk geaccepteerd #192420
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=158998]Hoe kan je hier tegenwoordig digitale opnamen bijsluiten?
    [/quote]

Erik,
    er was toch eens een instructie van Theo – ik heb het forum doorzocht maar niets gevonden.
    Ik doe het in ieder geval met picr.de.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200095
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb een telerupteur in de stoppenkast geplaats voor het traplicht en de gang boven ik wilde drie schakelaars dus leek me dit de beste oplossing maar heb er ook een tijdrelais bij dus het licht hoef je alleen aan te doen en niet uit die gaat vanzelf na 3 minuten(tijd is instelbaar maar dit was voor ons ruim voldoende).Ik vind dit een ideale oplossing.Ook voor de afzuiging van de WC en Badkamer heb ik dit soort tijdschakelaars geplaats ideaal.Als je het licht in de wc of badkamer uit doet blijft de afzuiging nog een tijd ,instelbaar van 1 tot 15 minuten,ook de voorloop is instelbaar dus als je het licht in de badkamer aandoet gaat hij pas na 1 minuut aan ,dat is handig als je alleen maar iets wil pakken in de badkamer hoeft de afzuiging niet een kwartier te draaien.Ik heb deze schakelingen en relais wel allemaal op een din rail in de stoppenkast geplaatst.
    Ik heb ook voor alle verlichting en stopcontacten boven een stoppenkast boven geplaatst dat scheelde een hoop bedrading allemaal naar beneden te moeten trekken.
    Ik weet niet of dit wel helemaal conform de norm is maar de bestaande bedrading in de woning was ronduit levensgevaarlijk.
    Toen wij het huis kochten zat er een meter in ik heb toen direkt om weer een aansluiting gevraagd en de man kwam een nieuwe meter plaatsen met twee dikke draden eruit die hij afblinde en zei daarbij ,,ik zal het maar niet op de oude bedrading zetten he,,En na ongeveer een half uur waarvan 10 minuten papier invullen vertrok de man weer en ik had stroom.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200086
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ratatouille,

ik heb ook eens de combinatie van poussoirs pour télérupteur en een aparte dimmer gebruikt. Gewoon naast elkaar gezet en in die leiding die naar de plafondlamp gaat de dimmer aangesloten. Werkt.
    [img]http://up.picr.de/22552212cv.jpg[/img] [/img] [img]http://up.picr.de/22552406it.jpg[/img]
    Hier zie ja naast elkaar de poussoirs pour les prises commandées en die voor de plafondlamp, en daarnaast de dimmer van deze plafondlamp.
    Hetzelfde zou je ook bij een wisselschakeling moeten kunnen doen.

En voor je weer met je scherp oog een vreemd detail vindt:
    in de plint zitten geen luidsprekers maar beluchtingsroosters voor de ruimte achter de placoplâtre.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200085
     Admin
    Sleutelbeheerder

Fijn, dank voor deze verlichting, dergelijke dimmers zijn niet goedkoop. Wist je dat de temperatuur met ongeveer 1 graad daalt bij honderd meter stijging? Als jij Bedouine bent geworden in je door schorpioenen en ratelslangen vergeven woestijn, ik mijzelf nog steeds in een groene oase vermaak? Maar dat terzijde, Amsterdam ligt nog lager.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200083
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee, nee, Robbemans, je moet de dingen niet overdrijven, berglucht is inderdaad verfrissend, en scherpt de geest, -ik kan het je aanraden-, maar namen worden door mijn tekenaar verzonnen, als bekend figuur kan ik dat niet veranderen. Neem de dingen zoals ze zijn!

Daarom ook liever geen télérupteur in huis, zoals boven geschetst is het een zoekpartij als ze zijn ingebouwd en kapot gaan, ik probeer degelijk te ontwerpen.

Mijn grootste vraagstuk is nu om twee verbonden rijen spots vanuit twee schakelaars te bedienen (deur 1 en deur 2) waarvan een schakelaar een hotelschakelaar is en de ander een dim. Of moeten het dan perse twee dimschakelaars zijn? Ik wil de spots met GU10 fittingen inbouwen. Dus geen gebruik van een trafo (anders dan de dimschakelaar zelf).

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200081
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik zat te denken aan een locatie (fysiek) waar je dat ding kan inzetten c.q. gebruiken, de gang bijvoorbeeld, maar wat dat ding nu precies doet en waar je hem in je systeem in kan bouwen is eigenlijk ook erg interessant. Ik heb geprobeerd de dingen te zien zoals ze zijn.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200080
     Admin
    Sleutelbeheerder

Daar zie je hoe dezelfde woorden verschillend kunnen overkomen.
    Ik begreep een logische plek om zo’n ding toe te passen
    Rob begreep een logische plek om zo’n ding te plaatsen
    Hihi!

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200078
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=158927]Een gang is misschien een logische plek voor zo’n ding?[/quote]
    Ja, helemaal mee eens; mijn situatie was:
    een couloir (hal) op de eerste verdieping, die toegang geeft tot drie kamers en die een doorgang heeft naar een tweede kleinere couloir.
    Dus een schakelpunt beneden aan de trap, bij iedere van de drie kamers een, en een bij de toegang naar het tweede couloir. Totaal vijf. En dan geen mogelijkheid om van schakelaar naar schakelaar te bedraden, maar wel van elke schakelaar naar de daarboven liggende zolder.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200077
     Admin
    Sleutelbeheerder

De oude puinhoop zonder hoop in dat houten doosje is echt te erg voor een dhz, maar mijn geoefende oog ging meteen in inspectie stand, en dat was dus terecht.

Dit onderwerp over draadloze schakelaars, ik heb het bij va et vient en gewone schakelaars gehouden, daar kom je al een heel eind mee, zag niet de noodzaak telerupteurs aan te brengen, en keep it simple, keep it safe. Een gang is misschien een logische plek voor zo’n ding?

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200076
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rata,
    is eigenlijk niets wat onder het onderwerp télérupteurs en draadloze schakelaars hoort, maar toch:
    Je hebt het goed gezien, het is geen gezichtsbedrog.
    Dat is een verbinding die aanwezig was in de bestaande situatie:
    [img]http://up.picr.de/22545290wx.jpg[/img]
    Mooi, niet? Een uitdaging voor een klusser, vooral omdat bijna niets gemerkt was. En een bevestiging van mijn adagio: Het saneren van de rotzooi van een beunhaas kost meer tijd en energie dan het nieuw aanleggen.

Je bedoelt in je bijdrage zeker de aftak [1]:
    [img]http://up.picr.de/22545242ly.jpg[/img]
    Die had ik, toen ik de foto nam, nog niet gesaneerd. De niet regelconforme aftak 1 zit nu (met lasdoppen) in een doosje zoals 2.
    Je ziet er ook een doosje met het label PULSE. Daarin heb ik alle leidingen van de pulsgevers van mijn couloir doorverbonden.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200075
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Christian,
    Indrukwekkende dozenverzameling, ik zou bijna meteen bij het kruisje tekenen, maar wacht.. wat is dat? Gaat daar bij de voet van de paal rechts, een crème kleurige kabel middels een stukje plaktape over in een witte kabel of andersom? Ook in de vergrote foto kan ik het niet uitsluiten, maar je kennende, zal het wel gezichtsbedrog zijn.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200098
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rob (et chers amis les bricoleurs),
    machanische télérupteurs zijn dus volgens de elktriek-experts OK. Het enige bezwaar dat ik heb is het harde geluid. Ik heb mijn télérupteurs al zover mogelijk op zolder gezet, bij de boîtes de combles, maar die ene van de overloop die in een inbouwdoos van 67mmø en 45mm diep zit ergert mij steeds weer. Als die het begeeft komt er een elektronische voor in de plaats.

[img]http://up.picr.de/22543097ml.jpg[/img]

In reactie op: steenmarter vochtplekken #189155
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op de officiele videolan site staat een nieuwere versie 2.2.1 voor 32 en 64 bit.

janv

In reactie op: steenmarter vochtplekken #189154
     Admin
    Sleutelbeheerder

Steenmarters zijn ook niet dol op hoge tonen. Op deze website kunt u een hoge toon downloaden,Kies voor 22.4 kHz rechtsklik ‘opslaan als’.
    Speel nu deze toon constant af, ik gebruik hiervoor mijn laptop met als afspeelsoftware VLC multimedia.

In reactie op: Moeilijkheden auto invoeren #192469
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=158849]Marietta Kenkel een goedlachse schoonheid[/quote]

Hartelijk dank voor het compliment.
    Maar wilt u zich bij het onderwerp houden? En probeer s.v.p. beschaafd te blijven (lijken).
    Overigens wordt dat vrouwelijke onderdeel niet gespeld met ‘-rus’ maar met ‘-ris’, maar dit terzijde.

In reactie op: Een nadeel van draadloze schakelaars #200097
     Admin
    Sleutelbeheerder

Waarom draadloze schakelaars en electronische bestuurde schakelaars niet na een stroomonderbreking weer automatisch inschakelen is vrij simpel. ik kreeg dezelfde vraag van een gerespecteerd ingenieursburo, die dat wou voor een pand met ongeveer 20.000m2 vloeroppervlak. Mijn antwoord was; waar denkt u de transformator terug te vinden?
    Als er standaard weer wordt ingeschakeld wordt komen enorme aanloopstromen op gang door de TL/PL verlichting (aanloopstroom +/- 20 x Inominaal) En wat dacht je van de capacitieve stromen door electronische apparatuur?
    Ook zouden er gevaarlijke situatie’s kunnen ontstaan omdat men denkt dat er geen spanning op staat ……..
    In zulke situatie werden er gecontroleerde opstart procedures gemaakt en dus zitten er in de schakelaars nooit een directe herstart voorziening opgenomen. Of er was een professioneel UPS systeem aanwezig
    Helaas zijn de huis-en-tuin schakelaars een afgeleide van de professionele apparatuur, vandaar.

In reactie op: vraag voor Jako #188186
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jako,
    Ik heb het eerste gedaan wat je hebt aangeraden en gisteren géén groen scherm langs zien flitsen!!
    Ik heb niet zo lang TV gekeken, maar voorlopig lijkt het te werken.
    Ik kom er nog op terug als ik meer TV en opnames heb bekeken.
    Mvg,
    Elja

In reactie op: Nano mieren #189167
     Admin
    Sleutelbeheerder

Loir, kunnen goed klimmen! 6ctje op zijn kop, traverseren, het zijn erg lenige klimmertjes. Veel woningeigenaren vinden ze lastig, -eigenlijk- toch wel leuk en typisch horen bij de oudere huizen in Frankrijk. loir

In reactie op: vraag voor Jako #188185
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dit effect bij deze combinatie lijkt te wijzen op een probleem met de hdmi kabel.Trek eens aan beide kanten de connector los en duw die weer stevig op z’n plek.
    Je kunt tijdelijk een scart kabel gebruiken om te testen of het aan de hdmi aansluiting ligt.Je kijkt momenteel toch SD, dus het verschil in kwaliteit is nihil.

In reactie op: Nano mieren #189166
     Admin
    Sleutelbeheerder

Relmuis of zevenslaper. Ik heb er indertijd ook een aantal gevangen maar mocht ze van de kinderen niet doodmaken. Dus elke keer in het nabijgelegen bos uitgezet. De eigenaresse van het huis schoot in de lach toen ze het hoorde want, zo zei ze, ze zijn dan waarschijnlijk eerder terug in huis dan jij. Ze zijn erg leuk om te zien en ze zijn ook best wel brutaal. Soms worden ze ook wel als huisdier in een kooi gehouden.

In reactie op: vraag voor Jako #188184
     Admin
    Sleutelbeheerder

TV = Samsung serie 5
    Met HDMI kabel aangesloten
    Decoder = Topfield SRP 2401 C1+
    CD abo = nu nog settopbox

30 berichten aan het bekijken - 4,321 tot 4,350 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?