Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,291 tot 4,320 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201256
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=159129]Overigens: uit welke publicatie (boek/catalogus/website) is deze afbeelding?[/quote]

Ik had de strip (en klos) natuurlijk met mijn scherpe blik gezien, maar in de tekst is die als tweede optie besproken, dus of strip of Andreaskruizen, maar wat is er op tegen alle twee toe te passen?

Ik geef je twee websites die ik zelf raadpleeg (naast die van jou).

Over de constructie van daken in het Frans:
    daken

Lastige site, met die grote banner, maar bomvol info ook krachten berekeningen.

Over bouwen in het algemeen, de aantekeningen van een bouwkundige:
    bouwkundige

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201255
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Basset,

Christian schreef hierboven reeds:

[quote quote=159080]De meest degelijke en meest duurzame oplossing is dan het plaatsen van additionele balken tussen de bestaande, zie afb.10 – 15 op genoemde website. Dat dan de gipsplaten tussen de balken nieuw geplaatst moeten worden vind ik minder belangrijk, vergeleken met het werk dat aan de balkconstructie gedaan moet worden: balken verstevigen, balkbovenkant nivelleren, nieuwe vloerplanken/platen leggen.[/quote]

Ik kan me daar méér dan 100% bij aansluiten. Het koste wat het kost willen behouden van de bestaande gipsplaten tussen de balken gaat u uiteindelijk méér werk en narigheid opleveren dan deze gewoon eruit slopen en later opnieuw aanbrengen. Zo’n duur en edel materiaal is het nu ook weer niet!

Last but not least, misschien is een puur balken/plankenplafond ook nog wel veel mooier dan dat gedoe met gipsplaten tussen de balken. Dan hoeft u die platen niet eens opnieuw aan te brengen. Ik vind persoonlijk de voorbeelden op de site van Christian in dat opzicht erg aansprekend.

Salutations, Jos

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201254
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ratatouille,

ik heb nog een interessant detail op het door u gepubliceerde beeld gezien:
    [img]http://up.picr.de/22605999uz.jpg[/img]

Aan de onderkant van de balken zit nog een (stalen) strip van 9x50mm, dus behoorlijk sterk, die de onderkant van de balken door trekbelasting in hun positie moet houden.
    Dus Andreaskruisen op druk belast, de einden van de stalen strip goed op maat gebogen, deze op trek belast – vind ik een goede oplossing! Maar alleen te gebruiken als alles door een eronder (aan de balken zelf of de tengels) bevestigd plafond verborgen is. Dus in de situatie van Basset helaas niet geschikt.

Overigens: uit welke publicatie (boek/catalogus/website) is deze afbeelding?

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201253
     Admin
    Sleutelbeheerder

Je hebt het prachtig uitgelegd, het was ter aanvulling. Zelf heb ik dwarsverbindingen gemaakt (kettingen) en op strategische plaatsen extra balken, niet ertussen maar ik heb bestaande balken opgedikt door er een extra tegen aan te bouten. En die met een balkschoen vast te zetten in de ringbalk.

Ik had alles doorgerekend en alleen bij de grootste overbruggingen die extra balk aangebracht, maar de dwarsverbindingen zitten overal. Inderdaad isolatie onder die vloer en een plafond van stukplaten tegen rachels die dwars op de balken zijn aangebracht. Plafond hang er onder. Toch nog wel enige trillingen, hout op hout, ondanks de houten planken afwerkvloer die geschroefd zit en rust op een silentrubber tape die ik op de balken heb geplakt.

Maar zware kloffen doen de boel toch trillen. Hout leeft altijd wat.

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201252
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rtatouille,
    je afbeelding laat precies zien wat ik schreef:
    balken met een grote hoogte/breedte verhouding
    – geringe balkenafstanden

en dan nog het geheel aan het oog onttrokken door een plafond onder de balken, niet tussen de balken.
    Ik wist niet dat Floor joist cross members in NL als Andreaskruizen bekend staan – weer iets geleerd.

In reactie op: Oude Nederlandse caravan afvoeren #191594
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor alle reacties en het meedenken, maar….de kleinkinderen protesteren tegen de opruimwoede van opa: “wij konden er altijd zo fijn in spelen”. Hij blijft voorlopig dus maar lekker staan tot het echt niet meer kan.

Met groet,

Wim

In reactie op: Oude Nederlandse caravan afvoeren #191593
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Wim,

Nu Jeremy Clarkson is ontslagen bij Top Gear heeft hij wellicht wat tijd over om op zijn eigen onnavolgbare wijze uw caravan af te voeren 🙂

Salutations, Jos

Admin
    Sleutelbeheerder

Lastig, maar bel eens de belasting telefoon buitenland: +31 555 385 385

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201251
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een kleine aanvulling op het Floor joist cross members verhaal van Christian, je kan met Andreaskruizen, de onderlinge balken verstevigen zodat trillingen minder worden waargenomen, dit alleen als het huidige buigingsmoment en draagkracht voldoende is. Of dat met de Franse vloeren niet goed werkt zoals Christian schrijft weet ik niet.

Versterken van de balken met de methodes hierboven is altijd een goede oplossing.

balklaag

In reactie op: Oude Nederlandse caravan afvoeren #191592
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mijn idee, Christian, mijn idee :-))

Peter.

In reactie op: Oude Nederlandse caravan afvoeren #191591
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een niet zo nette manier, die ik zou kiezen:
    – Het interieur demonteren
    – De opbouw in elkaar slaan
    – alles op het onderstel (chassis) laden en naar de déchetterie brengen *)
    – van het onderstel een aanhangwagen (laten) maken, of deze hiervoor aanbieden.

*) -> alternatief alles op mijn andere aanhangwagen laden

In reactie op: Oude Nederlandse caravan afvoeren #191590
     Admin
    Sleutelbeheerder

Aanbieden via ’n briefje aan ’t bord bij bedrijven als Esp. Emeraude, of via LeBonCoin. “Pour pièces.”
    Of via via.

De caravan zal verrot zijn, als ’t chassis nog goed is valt daar misschien nog ’n stevige aanhangwagen van te bricoleren.

Als u in de Cher niet te ver bij mij vandaan zit, valt ’t transport wellicht te regelen maar dat moet ik De Baas vragen.

Peter.

Admin
    Sleutelbeheerder

Toch mocht/kon ik geen digitale aangifte doen. Dat moest op papier omdat het mijn eerste jaar Franse Belasting bertreft! Als ik mij niet vergis kan dat volgend jaar dan weer wel..

Wordt deze regel dan ook geschrapt?

In reactie op: Orange aansluiting #188146
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo Margriet,
    Het is hier gewoon anders, en ik denk -naar mijn ervaring- minder consumentvriendelijk. Ik probeer al maanden mijn niet werkende telefoon op te zeggen. Via een geleende telefoon bij de buren, via het contact formulier en -geheel volgens de voorwaarden van mijn provider- middels een brief.

Ik kan niet bellen. Vanaf maart 2015 tot eind juli, worden er elke maand gewoon abonnementskosten afgeschreven, dus nu ook maar een aangetekende brief: lettre recommande avec avis de reception, maar ook voor augustus is de service telephonie weer afgeschreven. Resilation, onmogelijk. Nu lees je wel eens verhalen in Nederland, dat mensen zitten met hun service en geen gehoor krijgen, maar bij mij is het iedere keer raak.

Postpakket komt niet aan, telefonie werkt niet (maar beëindigen lukt niet), EDF geeft geen sjoege, internet werkt niet, bestelde en betaalde producten komen maar voor de helft aan, en niemand die reageert, of je in het gelijk stelt.

En dan lees ik op dit forum verhalen van mensen die heel tevreden zijn, waarom gaat het bij ons zo vaak mis? Ik heb een hele lijst van dingen die mis gaan, en waarbij ik als consument moet vechten en alsnog geen gehoor krijg. Is mij in NL nooit overkomen. Dus, mijn conclusie; als vaste bewoner hier, de consumentenbelangen zijn hier slecht, en je hebt geluk als het goed gaat.

In reactie op: Nano mieren #189159
     Admin
    Sleutelbeheerder

Den Hollandsche methode? Dijken doorsteken en laten verzuipen? Ik denk toch liever nano mieren in de keuken te hebben dan kikkers. Ze gaan vanzelf wel weg, of snoepen toch in het aanlokkelijke doosje.

Admin
    Sleutelbeheerder

In de Nieuwsbrief 62c van de ICNG (icng.eu als website) staat dit vermeld:

“De Franse belastingdienst heft CSG en CRDS over inkomsten uit onroerend goed van Nederlanders residerende in Frankrijk Dat is mogelijk niet juist indien u niet van de sociale voorzieningen in Frankrijk kunt profiteren. Als dat u gebeurt, kunt u daartegen voor eind 2015 bezwaar aantekenen ook voor de jaren 2012 en 2013.

Jan de Voogd heeft een model bezwaarschrift geformuleerd en Guido Smoorenburg heeft dat door Marijke Roux laten vertalen in het Frans. Guido maakt daarbij de volgende aantekening:

De meeste Franse belastinginspecties heffen sociale lasten zoals de Contribution Sociale Generalisée (CSG) en de Contribution pour le Remboursement de la Dette Sociale (CRDS) over inkomen uit vermogen (soms zelfs over inkomen uit tegenwoordige en vroegere arbeid) bij Verdragsgerechtigden, Nederlanders die in Frankrijk wonen en verplicht zorgverzekerd zijn bij het Zorginstituut Nederland (ZIN), vroeger het College Voor Zorgverzekeringen (CVZ). Een recente uitspraak van het Europese Hof van Justitie (het arrest De Ruyter) laat echter opnieuw zien dat dit niet terecht is.

Er is ons gevraagd of er een voorbeeld voor een bezwaarschrift kan worden aangereikt waarmee de betaalde sociale contributies kunnen worden teruggevorderd. Dit is nu nog mogelijk vanaf het kalenderjaar 2012. Hoewel fiscaal adviseurs aanraden het door hen te laten doen omdat er een ingewikkelde procedure kan volgen menen wij toch met deze bijlage te moeten voldoen aan die wens.

De ICNG fungeert gaarne als vehikel om deze informatie te verspreiden en dit hulpstuk te bieden.

U kunt de tekst van dit model bezwaarschrift per email aanvragen bij onze penningmeester bikhenri@gmail.com en dan krijgt u het toegestuurd.”

In reactie op: Nano mieren #189158
     Admin
    Sleutelbeheerder

Is ’t ’n idee om de hele boel onder water te zetten, of wegen de nadelen hiervan te zwaar ?
    ‘Kartonnen’ keukenkastjes dienen natuurlijk vervangen te worden.

Peter.

In reactie op: Nano mieren #189183
     Admin
    Sleutelbeheerder

Gentleman Gentle= kindly; amiable:
    1. a gentle manner. 2. not severe, rough, or violent; mild:

Nou nee, dat past in het geheel niet bij zijn teksten.

De Nano miertjes, zijn er om niet meer weg te gaan. De twee anti-fourmis lokdoosjes -met extra klodder jam- heeft ze dodelijke gelonkt, en hun stralende pootjes moeten ergens achter het keukenkastje hun giftige werking hebben doorgegeven aan moeder de Queen.

Maar toch zijn ze niet weg. Een kleine maar dappere of resistente groep, is gewoon doorgegaan met het onderzoeken van de keukenkastjes. De knokgroep van het mierenleger.

Ze zijn zo klein dat ik zelfs een miertje aan de binnenkant van de limonadeflesdop aantrof. De guerrilla groep verdwijnt zo nu en dan achter een microscheurtje in de kit, tussen aanrecht en wand. Ik heb er een stukje plakband opgeplakt, maar ze zijn gewoon een stukje opgeschoven.

Deze Franse zomer, met vier weken geen regen, geeft de natuur mogelijkheden die er anders niet zijn, en de nano’s profiteren er van. Het is vakantietijd, ook voor hen. Quatorze Juillet ligt al weer achter ons.

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201259
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Christian,

Dank voor je goede adviezen. De balkmaat is ongeveer 15 cm breed bij 20 cm. De overspanning van het vertrek is 4.50 meter. Overwegingen die mee spelen is dat ik in en nog werkzaam leven deze klussen ook in een week of 6 vakantie wil/moet realiseren, om er na mijn pensioen ( nu 56 jr)te kunnen wonen. Ik wil dus een balans zoeken tussen zo goed mogelijk / acceptabele kosten & moeite.

Salutations

Basset

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201258
     Admin
    Sleutelbeheerder

Basset,

nog iets vind ik het overwegen waard.

De genoemde HOH afstand van 70 à 80cm is behoorlijk groot. Natuurlijk moet dat in de context van het balkenprofiel en de lengte van de overspanning bekeken worden. Misschien checken aan de hand van tabel 1 op deze website.
    De meest degelijke en meest duurzame oplossing is dan het plaatsen van additionele balken tussen de bestaande, zie afb.10 – 15 op genoemde website. Dat dan de gipsplaten tussen de balken nieuw geplaatst moeten worden vind ik minder belangrijk, vergeleken met het werk dat aan de balkconstructie gedaan moet worden: balken verstevigen, balkbovenkant nivelleren, nieuwe vloerplanken/platen leggen. U hebt in uw leven zeker alleen een keer de kans deze vloer goed te herstellen – waarom dan niet op de best mogelijke manier?

Ja, mijn vrouw zegt het steeds dat ik, als het kan, voor de meest rigoureuze oplossing kies – maar achteraf is ze erg blij met het resultaat.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190365
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=159072]Het afhankelijk worden van anderen is volgens mij het werkelijke probleem hier of daar dus in LDF.[/quote]
    Dit vind ik een constructieve bijdrage!
    De rest … ?

In reactie op: Doorgezakte vloerbalken #201260
     Admin
    Sleutelbeheerder

Basset,
    [quote quote=159066]
    1. Moet het hout dat op de balk komt dezelfde breedte hebben en van dezelfde hardheid zijn, bv eiken op eiken of mag er ook een andere houtsoort op?[/quote]
    Het moet niet dezelfde breedte hebben, maar de grootst mogelijke breedte resulteert in de beste versteviging.
    Het kan ook een ander soort hout zijn, maar eiken geeft de beste sterkte.

[quote quote=159066]
    2. Kun je bij kortere lengtes op de balk lamineren? Uiteraard met het laten verspringen van de zaagsnede.[/quote]
    Hiermee zou ik erg voorzichtig zijn. Gelamineerde balken dragen alleen dan goed als de verlijming perfect is, dus:
    – perfect plan oppervlak
    – goede persdruk tijdens het uitharden van de lijm.
    In fabrieken die gelamineerde balken en andere profielen maken worden persen met x Tonnen persdruk gebruikt.

[quote quote=159066]
    3. Blijft het proces van het doorzakken van de balken doorgaan? Dus nu nivelleren is bv over 5 jaar weer meerdere cm’s doorgezakt.[/quote]
    Als een balk een keer zijn doorgezakte vorm aangenomen heeft dan blijft dat meestal zo. Uitzondering: de balk wordt aan duidelijk zwaardere belastingen blootgesteld.

[quote quote=159066]
    4. Draagt het aan kracht en loopcomfort bij om tussen de balken nog dwarsverbindingen te maken?[/quote]
    Floor joist cross members worden vooral in USA en Canada toegepast. Die hebben alleen een goede werking bij de daar voorliggende situatie:
    – balken met een grote hoogte/breedte verhouding
    – geringe balkenafstanden.
    Bij de in Frankrijk vaak aanwezige balkenplafonds is weinig resultaat te verwachten.

Sterkte met het project!
    Salutations, Christian

In reactie op: APK Nl ook in frankrijk geaccepteerd #192434
     Admin
    Sleutelbeheerder

Erik en Nozem krijgen allebei een time-out. Ze mogen even afkoelen en dan eventueel terugkomen met gematigdere en aangenamere toon.

In reactie op: APK Nl ook in frankrijk geaccepteerd #192435
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wanvoeglijk mevrouw Kenkel, Erik en ik houden zich volledig aan het onderwerp, we hebben het over APK, Controle Technique en de vreselijke overheid van de Franse Grootmacht zonder Poen.
    Echter u houdt zich niet aan het onderwerp en valt onterecht Erik – EEN VADER VAN VELE DOCHTERS – aan!
    Wees dienender mevrouw Kenkel!

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190367
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=159072]
    Kom er later op terug, OK? Erik. [/quote]

Liever niet Erik, ook dit was een goed draadje dat straks niet meer op een logische manier is te volgen.

In reactie op: APK Nl ook in frankrijk geaccepteerd #192436
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wilt u niet vloeken (slecht voor de sfeer) en u aan het onderwerp houden, Erik en Nozem.

In reactie op: Nano mieren #189180
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik vind dat gentleman Erik – vader van vele dochters – het niet verdient om zo onbeleefd behandeld te worden op dit forum! Er staat zelfs een standbeeld voor Erik op IJsland.
    Echte mannen hebben trouwens zoons, ik heb er vier.
    Om bij het onderwerp te blijven, gelezen op het internet: Een mier en een duizendpoot hebben een afspraak om 7uur, komt de mier om 7uur en 2uur later komt de duizendpoot, zegt de mier: “Waarom ben je zo laat?” Zegt de duizendpoot: “ER STOND EEN BORDJE VOETEN VEGEN.”

In reactie op: APK Nl ook in frankrijk geaccepteerd #192431
     Admin
    Sleutelbeheerder

Je woorden zijn opnieuw erg wijs Erik en je NAZI-opmerking wordt onderstreept met de koningin van Engeland die op de foto spontaan lachend de NAZI-groet brengt.
    Betreffende Nederland: https://sites.google.com/site/universalfederationback/hitler-kabinet-geruisloos-voortgezet-vanuit-nederlands-grondgebied

Vannacht zijn een IP-camera, 2 modem-routers en een satellietontvanger vernield door de blikseminslag op het antieke telefoonnetwerk in Frankrijk: De Grootse Atoommacht zonder poen.
    De Franse verzekering zal wel weer een gluiperige uitsluitsmoes hebben verzonnen.

In reactie op: Nano mieren #189178
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja, Erik, ik vrees dat je Marietta’s raad ter harte moet nemen.

Peter.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190362
     Admin
    Sleutelbeheerder

Erik, je bijdrage is niet echt relevant voor het onderwerp om het maar eens zwak uit te drukken. Ik blijf mijn boodschap hier en daar maar herhalen in de hoop dat hij overkomt.

30 berichten aan het bekijken - 4,291 tot 4,320 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?