Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderVooraf : wat heeft de aankondiging en vrijgeving van Windows 10 in godsnaam met F te maken ?
Daar zijn volgens mij andere fora voor.Maar dóórdenkende, begrijp ik ‘m opeens : Bill Gates regeert de wereld, dus ook F. Natuurlijk, dat zal ’t zijn.
Als we dan toch bezig zijn : kunnen de jongens & meisjes van MicroSoft eens hun licht doen schijnen op ’t jongste idee van de F minister van Justitie Taubira. Rijden zonder rijbewijs / rijden zonder geldig rijbewijs is niet langer ’n misdrijf, doch slechts ’n overtreding. Met alle juridische consequenties vandien.
Ik denk dat Windows 10 hierachter zit. Want alles is marketing en marketing is alles.Peter (die vindt dat onverzekerd rondrijden ’n ernstig misdrijf is).
Admin
SleutelbeheerderVolgens mij heeft ieder het hier juist begrepen ( ik wel ), de verkoop van eigen hoofd-woning is niet belast die van tweede huis wel, en dat alles zowel voor Fransen als buitenlanders. Voor mij persoonlijk is het belangrijkste woord: exonérée d’impôt.
Als je dus je woonhuis -ruïne- verbouwt en later verkoopt, profiteert de FR staat niet nog eens met een extra heffing van je winst.
Admin
SleutelbeheerderGoed gelezen, Christian.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderLet op Robert et Ratatouille:
De meest belangrijke twee woorden in dit verhaal zijn: résidence principale!Admin
Sleutelbeheerder‘ Cette plus-value peut être exonérée d’impôt (vente d’une résidence principale). ‘
Ah, duidelijk. Dat is weer een geruststelling voor hen die met veel zwoegen een ruïne omtoveren tot een kasteeltje (en dat misschien ooit willen verkopen).Admin
SleutelbeheerderNee hoor Ratatouille:
Lorsque vous vendez un bien immobilier, qu’il s’agisse d’une maison, d’un appartement ou d’un terrain, vous réalisez, le plus souvent, ce que l’on appelle une plus-value immobilière. Cette plus-value peut être exonérée d’impôt (vente d’une résidence principale ) ou taxée à hauteur de 34,5 % (vente d’une résidence secondaire détenu depuis moins de trente ans). Pour favoriser les vendeurs et relancer la construction, la taxation des plus-values immobilières, qu’il s’agisse de terrains à bâtir ou d’immeubles bâtis, a été largement adoucie depuis le 1er janvier 2014.Admin
SleutelbeheerderBedankt voor deze extra informatie Robert! In het laatste deel van je tekst,’Als het huis meer oplevert dan het heeft gekost’, dat gaat dus alleen op voor tweede huizen, van zowel Fransen als buitenlanders? De permanent bewoonde woningverkoop is daarvan uitgesloten? neem ik aan.
Admin
SleutelbeheerderOok Franse Raad van State keurt belasting op tweede huis af
Gepubliceerd: 31 juli 2015 13:10
Laatste update: 31 juli 2015 13:10
Door: NU.nlDe zware belasting die Frankrijk heft over de winst die een buitenlander bij de verkoop van zijn Franse woning maakt, is onterecht.
Na het Europees Hof van Justitie oordeelt ook de Franse Raad van State dat de extra heffing op tweede verblijven niet mag.
De Franse regering moet nu geld terugbetalen aan mensen die bezwaar indienden tegen de maatregel, onder wie ook tientallen Nederlanders.
Volgens de Franse krant Le Figaro moet Frankrijk in totaal enkele honderden miljoenen euro’s terugbetalen.Extra heffing
Frankrijk heeft in augustus 2012 een extra heffing ingevoerd om niet-ingezetenen met een tweede huis in Frankrijk net zo zwaar te belasten bij verkoop van een huis als de Fransen. Als het huis meer oplevert dan het heeft gekost, moesten zij 34,5 procent over de winst betalen waarvan 15,5 procent aan sociale lasten.
Eerder betaalden niet-ingezeten hierover wel 19 procent vermogenswinstbelasting, maar geen sociale lasten.Admin
SleutelbeheerderEr mankeert in mijn ogen ook helemaal niks aan Windows8. Op een desktop computer is de tegelomgeving simpel uit te zetten en dan werkt alles als vanouds, ik had er totaal geen probleem mee.
In W10 zie ik dat het switchen naar een VPN lang niet zo simpel meer is als onder W8. Onder W8 kon je rechts klikken op het verbindingsicoon en dan verschijnt het keuzemenu aan netwerken. Bij W10 is dat weg, je moet het netwerkcentrum in. Bijzonder omslachtig.
Admin
SleutelbeheerderIk ben het met Jos eens eerst even de kat uit de boom kijken voor gratis updaten heb je nog een jaar.En bij Microsoft die bekent staat dat ze om de andere versie een slecht produkt afleveren.Te weten na windows 3.1goed,win2000 slecht,XP goed,Vista slecht,Win 7 goed,Win 8 slecht,win 10 nog even afwachten.
Maar als het gratis is staan wij als rechtgeaarde hollander altijd voor in de rij.Maar wat Jos zegt dat het gelijk is aan de beta versie klopt niet helemaal.De keylogger en camera controle zit er niet meer in.Mijn ervaring met win 7 is prima ik wacht ook even hoe de reacties uit de zakelijke hoek zijn.Ben ook sysbeheerder geweest dus heb wel iets ervaring.Admin
SleutelbeheerderEen dwingende reden om over te stappen naar Windows 10 is er ook nog niet. Windows 7 en Windows 8 krijgen nog tot respectievelijk januari 2020 en januari 2023 beveiligingsupdates. Alleen de stok achter de deur die Microsoft heeft geplaatst door slechts een jaar lang de upgrade naar Windows 10 gratis aan te bieden, kan een reden zijn om toch voor juli 2016 de stap te maken. Dat scheelt later een kostenpost van 119 dollar.
Admin
SleutelbeheerderHeren Jako en Jos le C.,
Zeer bedankt voor de uitgebreide uitleg. Zelfs ik begin het nu te begrijpen.
Admin
SleutelbeheerderBonjour Krelis,
U krijgt het volledige besturingssysteem aangeleverd zoals dat tot op heden door de bèta-testers is gebruikt en door allerlei reviewers is besproken.
Dat gezegd hebbend is het van belang te weten dat de automatische updates in Windows 10 écht automatisch zijn. De gebruiker in de consumentenversies kan er niet langer voor kiezen deze niet- of op eigen initiatief te installeren. Dus wat u nú installeert kan (en zal ongetwijfeld) nog op allerlei manieren kunnen worden bijgewerkt, aangepast en veranderd. Hoe ver dit zal gaan weet niemand, maar in theorie kan heel Windows worden vervangen, kunt u met advertenties worden geconfronteerd, of met zeurschermen die u prikkelen om andere Microsoft programma’s te kopen. Om over problematische updates die fouten in uw configuratie veroorzaken nog maar te zwijgen. Tegen dat alles kunt u in principe niets meer doen tenzij u uw computer van Internet loskoppelt of moeilijke blokkeringen in routers of firewalls gaat aanbrengen.
Persoonlijk ben ik nog niet echt enthousiast over deze ontwikkelingen. Ik kies er dan ook voor om Windows 7 te blijven gebruiken, tenminste totdat de deadline voor een gratis upgrade in zicht komt. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk en daar kan iedereen anders over denken.
Wél hoop ik dat iedere Windows gebruiker de moeite zal nemen om zich zorgvuldig te informeren over wat Windows 10 nu eigenlijk voor hem/haar betekent alvorens het te installeren, en zich niet blind staart op het koste wat kost willen hebben van de “latest and greatest”. Maar na 35 jaar ICT ervaring ben ik wat dat betreft niet optimistisch gestemd.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderJe krijgt een volledige versie. Als de licentie in orde is, dan kun je die ook op een ‘maagdelijke’ PC installeren. Wil je dat doen op een bestaande PC met voorgeïnstalleerde Windows versie, dan wordt geadviseerd om eerst een upgrade uit te voeren. Na de upgrade wordt je windows10 serienummer geregistreerd en in het bios van je pc opgeslagen (moderne pc met uefi). Daarna kun je de harde schijf wissen en Windows10 installeren. Staat het serienummer niet in je PC, dan heb je een tooltje nodig om het serienummer uit te lezen en te noteren voordat je Windows 10 opnieuw kunt installeren.
Admin
SleutelbeheerderEen meer dan duidelijk antwoord op m’n eerste vraag. Bedankt.
Weet u toevallig ook het antwoord op de tweede: Is wat Microsoft nu ter beschikking stelt een volledige Windows-10 of slechts een update die over het bestaande besturingsprogramma leidt tot een Windows-10.
M.a.w. krijgen we een volledig besturingsprogramma aangeleverd of een update?
Admin
SleutelbeheerderIedereen hartelijk dank voor de interessante reacties. Met veel belangstelling ook de genoemde URL’s bezocht.
Zo’n pieptoon houden we in beraad maar doen we liever niet gelijk want daarmee verjagen we ook de andere wilde dieren die we juist heel graag zien. Uitroken leek ons ook echt wat, alleen is het lastig en misschien ook brandgevaarlijk om het precies onder de palfondplanken en het stukwerk te krijgen. Die optie houden we eveneens open voor een later moment.
De geur is na enkele weken alweer een stuk minder dus ik denk dat ze onze zolder alleen zo nu en dan met een bezoek vereren. Om een dood vogeltje te laten verrotten of zo. De schatjes.
We hebben een afwastijl met een vaatdoek en daarin flink wat amoniak (tip van PaulGJ) op zolder gelegd. Het is zo’n intense lucht dat we het in de badkamer kunnen waarnemen. Ik heb goede hoop dat de marters hier inderdaad niet op zitten te wachten. En ach, mijn vrouw kwam er vorige week eentje op nog geen meter afstand tegen en was weer helemaal weg van de beestjes. Ik moet toch ook wel bekennen dat ik het heel jammer vond dat ik dit gemist had.
Admin
SleutelbeheerderEen schone installatie ‘zonder dat al je gegevens verloren gaan’ kan uiteraard niet.
Je kiest voor een upgrade, waarbij hetzij alle gegevens blijven of alleen de data of een schone installatie. Bij een schone installatie zijn uiteraard al je huidige gegevens en programma’s verdwenen, conform de definitie van een ‘schone installatie’.Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=159201]danwel een schone Windows10 installatie uit te voeren[/quote]
Hoe doe je dat “een schone windows-10 installatie uitvoeren” als je al jaren, met alle vervuiling vandien werkt met windows-7. En dat dan zonder dat al je gegevens verloren gaan.
Is wat Microsoft nu ter beschikking stelt een volledige Windows-10 of slechts een update die over het bestaande besturingsprogramma leidt tot een Windows-10.
M.a.w. krijgen we een volledig besturingsprogramma aangeleverd of een update?
29 juli 2015 om 18:11 In reactie op: Huis klasse E stoken met warmtepomp, hout, in de Cevennen? #201172Admin
SleutelbeheerderNa wat gereken hebben we besloten dit huis niet te gaan doen, zoals ook in de zusterdraad https://infofrankrijk.com/forums/topic/scheuren-in-kelder-buitenmuur/#post-159202 gezegd.
De kelder is niet geschikt voor apparatuur. En, voor een huis met deze warmtebehoefte zie ik alleen een warmtepomp als verantwoord systeem. Maar, aangezien deze niet in het huis zelf geplaatst kan worden wordt het complex. En (te) duur.
Het is ook nog maar de vraag of een warmtepomp wel werkt met de bestaande radiatoren, waarvan de leidingen keurig in de betonnen vloer liggen. Ik zie het niet zitten om de mooie tegelvloer op te breken voor de aanleg van een vloerverwarming…
Het bijstoken met hout stuit me ook wat tegen de borst. Dat hout moet van elders komen, want het perceel is te klein om zelf verantwoord stookhout te produceren.
JS (met pijn in het hart)
Admin
SleutelbeheerderWel, er zijn geen oude foto’s, zegt de eigenaar, en de scheuren zijn er altijd geweest, volgens hem.
Wij gaan dit huis niet doen. Het is bepaald niet goedkoop, het is een klasse E huis qua verwarmen, zonder geschikte kelder voor de apparatuur. Daarmee wordt het ingewikkeld, en ons onduidelijk of het budget dit huis nog aan kan.
Ook de lopende kosten zullen behoorlijk zijn. De benodigde capaciteit voor verwarming heb ik uitgerekend op 20 kW (draad https://infofrankrijk.com/forums/topic/huis-klasse-e-stoken-met-warmtepomp-hout-in-de-cevennen/). Dat is een behoorlijk grote warmtepomp, maar of de bestaande radiatoren daarmee gebruikt kunnen is nog steeds de vraag.
Verder is er nog een chemin communal vlak langs het huis, waar de commune èrg aan is gehecht, maar wij echt een stùk minder. Een verzoek is in de gemeenteraad besproken, maar: non.
Dank allen voor het meekijken en meedenken!
JS
Admin
SleutelbeheerderHet lijkt er op dat de site (voorheen dslvalley) nu alleen naar de afstand kijkt en niet naar de technische beperkingen van de centrale. Controleer de uitkomst op andere sites, of bel even. Het kan natuurlijk dat juist deze site z’n zaakjes wel op orde heeft en de andere niet. Volgens ariase heeft deze centrale nog steeds slechts ADSL1 apparatuur.
Admin
SleutelbeheerderHeb nu op jechange.fr een test van mijn telefoonlijn gedaan en krijg nu de volgende gegevens:
Distantie 3384
Debit adsl 5 Mbps
Debit ADSL2 8 Mbps
Code nra uccc3
Tax d,attenuation 29’1 deJakko doet dit de situatie nu veranderen en hoe betrouwbaar zijn de gegevens van deze webs.
Harold
Admin
SleutelbeheerderSatellitemagazine heeft het bericht ook opgepikt:
“CanalDigitaal abonnement nu in heel Europa te registreren
Sinds deze maand is mogelijk om met een buitenlands adres een CanalDigitaal abonnement af te sluiten. Dat betekent in veel opzichten een grote doorbraak, want tot nu toe was altijd een Nederlands adres met bankrekeningnummer nodig.Via de gecertificeerde dealers kan nu ook een abonnement op een buitenlands adres geregistreerd worden en bovendien kan dit ook via een bankrekeningnummer in het buitenland worden betaald. CanalDigitaal geeft zelf nog amper tot geen ruchtbaarheid over deze mogelijkheid die sinds kort bestaat. TV Vlaanderen zou later dit jaar een vergelijkbare optie krijgen. De gecertificeerde dealers zijn echter wel geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheid en brengen dit ook actief bij hun klanten onder de aandacht.”
Zie verder de website van satellitemagazine
Admin
SleutelbeheerderHaha, ja de decoder zelf even meenemen is uiteraard ook een idee. Goed om te horen dat het probleem daarmee ook opgelost is.
Admin
SleutelbeheerderJos, bedankt voor de bijdrage. Natuurlijk zou er alsnog een dubbele kop op kunnen, en misschien doen we dat ook nog wel, maar we kunnen dat niet zelf en dus moet dan weer een artisan komen à zoveel euro.
De oplossing was uiteindelijk: neem gewoon de Topfield-decoder mee!!! naar kennissen, sluit hem aan, haal de update binnen, sluit hem thuis weer aan en ……. we hebben prachtige HD TV!!
Zonder Jako zouden we niet geweten hebben dat we een update nodig hadden. Dus, Jako, nogmaals héél hartelijk dank voor het meedenken.
(mbt het onderwerp “adres in het buitenland mogelijk”, dat had ik ook al gezien op de CD-site.)Admin
SleutelbeheerderGoed nieuws; Kan ik eindelijk mijn NL bankrekening opzeggen. Scheelt toch weer administratiekosten en hoef ik familie niet meer te belasten. Merci beacoup voor het bericht ….
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=159188]Als wij nu minder zouden gebruiken, hebben jullie dan wat meer?[/quote]
Volgens de Wet van Behoud van Ellende wèl.
🙂Peter.
Admin
SleutelbeheerderIk heb al een keer gevraagd of de waterpunten in het dorp niet minder water kunnen doorspoelen, en dat vroeg ik in een periode zonder droogte. Beetje zonde. Maar het blijft gewoon aan staan, hele jaar door -ook in de winter!- 24 uur per dag staan er hier een zestal kranen voluit open. We hebben water zat en door de snelle doorloop bevriest het niet zo snel, pas bij pittige vorst gaat de kraan dicht.
Die waterstralen komen in een waterbak en de overloop loopt direct in het riool. Niemand die drinkt uit die waterbakken, ook de koeien niet, ik was er wel eens mijn handen in, of pak even snel een emmer vol.
In de bergen is het een soort gewoonte, van die waterpunten te hebben, soms loopt het in een mooi versierde holle boomstam. Als wij nu minder zouden gebruiken, hebben jullie dan wat meer?
Admin
SleutelbeheerderDoe ’n paar dingen uit gewoonte niet, nooit met leidingwater. Zoals auto’s wassen en tuinen besproeien.
En mocht die tuin nodig water behoeven, doe dat dan bij dag & dauw of nà zonsondergang.
Overigens hebben vele planten minder water nodig dan menigeen denkt. Tomaten bij voorbeeld hebben aan één keer per week genoeg, teveel leidt maar tot ziektes. En altijd op de wortels, nooit op ’t blad (om dezelfde reden).
Gebruik regenwater om ’t toilet door te spoelen (ik heb hiervoor ’n Simpel Systeem aangelegd 🙂 ).
Vervang ’t allerlaatste grindbed van de afvoer van de fosse septique door zo’n container van één kuub (dat volume is dat grindbed ook, ongeveer). Met ’n dompelpomp hebt u water voor de tuin.
Mannen doen ’t tegen ’n boom, scheelt weer ’n spoelbeurt.
Zeezeilers in de problemen winnen drinkwater door onder ’n stuk plastic in de volle zon ’n bakje te zetten. Condenseren maar, dat kan met planten eveneens.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderJe aansluiting thuis moet ook een flinke uploadsnelheid halen. Met adsl is dit meestal onvoldoende, met glasvezel moet het prima gaan.
-
AuteurBerichten