Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 4,201 tot 4,230 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: tuinhuis als vakantiehuis, mag dat ? #202354
     Admin
    Sleutelbeheerder

In een tuinhuis mag je niet wonen, wel je schep neerzetten, koffie drinken, even uitrusten van het wieden. Er is heel misschien water, of een bron. Maar naar de wc gaan kan niet want er is geen riool, en al helemaal geen goedgekeurd riool. Er is een andere bestemming voor, en het is net als je caravan neerzetten in het bos, op je eigen stukje land. Mag -soms- wel, maar langdurig verblijven mag dan weer niet.

Het kan soms gedoogd worden, ik ken iemand die zo begon, iedere keer iets aanbouwde en verbeterde en na 20 jaar is het een heel huis…

Maar die burgemeester, die kan roet in het eten gooien, en hem had je moeten vragen: waar ligt de grens? Het is niet zo dat vier muren en een dak een huis is; oftewel een huis is geen woning.
    Maar wat is kort verblijven? twee dagen? Of vier weken elke zomer?
    Zie de eerste regel.

In reactie op: declaration préalable: mag het nou wel of niet? #200700
     Admin
    Sleutelbeheerder

Die club van Beaux Arts lijkt me nogal opportunistich. Is die straal nu, bij u, één kilometer ? Dat was nog niet zo lang geleden, hier, vijfhonderd meter.

En de gemeente hier wil binnen die straal (van vijfhonderd meter) ’n gebouwtje van ’n dak voorzien met die vermaledijde bac acier, waar ’n bouwvergunning voor ’n chalet werd geweigerd vanwege dat kerkje uit de XIIe eeuw.

Lollige kwesties om te volgen, broeinesten van nepotisme, cliëntelisme en ander wangedrag van ongrijpbare ‘organismen’.

Peter.

In reactie op: declaration préalable: mag het nou wel of niet? #200699
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een update:

Met hulp van een aardige dame in de straat maar eens het gesprek aangeknoopt met de burgemeester. Wat blijkt nu? De toegevoegde tekst met de inperkingen heeft hij niet opgesteld (hij bleek de tekst ook niet te kennen). De tekst is afkomstig van de instantie “Beaux arts”, die toeziet op het origineel houden van beschermde dorpsgezichten. De kerk en gemeentehuis zijn beschermd dorpsgezicht en wij vallen binnen de straal van 1 km, waardoor beperkende bepalingen mogelijk zijn. De burgemeester vond het ook maar een rare inperking en heeft contact opgenomen met de Beaux arts-instantie. Het blijkt nu dat het toch een advies is en geen verplichting. Pfff. Dat scheelt weer. De dik-gedrukte en gehighlighde opmerkingen deden eerst toch anders vermoedden.

Wim3

In reactie op: internet + kijk en luistergeld #197110
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Jos voor de uitleg. Ik heb onlangs een deel van mijn huis als ‘bewoonbaar’ aangemeld. Dan krijg je nog een extra jaar uitstel voor de taxe d’habitation.Ik betaalde tot nu toe 22 euro per jaar. (ja, ja ook voor een ruïne moet je betalen).

Dus ik betaal nu geen bijdrage voor de tv ontvangst. Ik denk dat ik volgend jaar een flinke zet krijg- naar beneden-, want dan komt de eindafrekening. En moet ik ook al die andere taxes betalen die op de bouwvergunning staan aangegeven: taxe locale d’équipement, taxe departementale d’espaces naturels sensibles, taxe departementale pour le conseil d’architecture, d’urbanisme et
    d’environnement.

@Rob-van-der-meulen
    : schotel voor HD tv. Internet via zender.

In reactie op: HELP! assurance locative #197113
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik vond op http://www.hlmplainedefrance.com/plainedefrance-espace_locataire-2-0-Vous-etes-locataire.html het volgende:

L’article 7 de la loi du 6 juillet 89 vous oblige à vous assurer :
    « Le locataire a l’obligation de s’assurer contre les risques dont il doit répondre en sa qualité de locataire et d’en justifier lors de la remise des clés, puis chaque année à la demande du bailleur. »

ATTENTION : le défaut d’assurance entraine la résiliation du bail de plein droit.

Vous devez donc assurer l’ensemble des locaux loués, soit le logement, la cave, le garage ou box et tout autre local annexe. Et vous devez pouvoir être en mesure de fournir chaque année une attestation d’assurance en cours de validité à la SA HLM DE LA PLAINE DE FRANCE.

Contre quels risques votre assureur doit-il vous protéger?

Il est possible que vous engendriez des dommages tant sur votre logement que sur celui de vos voisins, voire même sur l’immeuble tout entier.

Cause : incendie, dégât des eaux, explosion…

ATTENTION : vous êtes généralement tenu pour responsable des dommages subis par l’immeuble ou par un tiers, même si vous êtes absent. Mais n’ayez crainte, si vous êtes assuré, votre assureur pourra prendra à sa charge le sinistre.

Overigens door bij Google in te geven “une assurance locative couvrant votre logement” komt er een schat aan informatie los.

In reactie op: internet + kijk en luistergeld #197109
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rebonjour,

In vervolg op het bovenstaande is het wellicht handig te weten dat de Franse regering erop studeert om ook PC’s, laptops, tablets en dergelijke onder de redevance audiovisuelle te brengen. President Hollande wenst « une assiette plus large et plus juste » voor deze belasting. In normale mensentaal gezegd, de in structurele geldnood verkerende Franse overheid heeft weer eens een nieuwe inkomstenbron in het vizier. Natuurlijk onder het mom van “het moet eerlijker”. Waar herken ik dat van?

Maar ik dwaal af. Wat ik eigenlijk wil zeggen, steek niet te veel moeite in het uitdokteren of u in een uitzonderingspositie voor de redevance audiovisuelle zit, want binnenkort is waarschijnlijk iedereen “aan de beurt”.

Salutations, Jos

In reactie op: internet + kijk en luistergeld #197108
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Rata,

Als u in Frankrijk belastingplichtig bent en u géén redevance audiovisuelle wilt betalen omdat u niets ontvanger-achtigs in huis heeft, moet u een een speciaal vakje daarvoor aankruisen op uw déclaration de revenus. Omdat u daarmee in de grote minderheid verkeert is het voor de controlerende instanties eenvoudig om de niet-betalers met een bezoekje te vereren. Zo’n schotel aan de gevel is voor die controleur natuurlijk letterlijk en figuurlijk een teken aan de wand.

Echter, als u niets hebt aangekruist, betaalt u gewoon. Dus in dat geval niets aan de hand.

Sinds 2005 wordt de redevance audiovisuelle geheven in combinatie met de taxe d’habitation. Als u deze laatste aanslag er even bij pakt ziet u direct of u de redevance betaalt. Dit geldt of u in Frankrijk belastingplichtig bent of niet.

Salutations, Jos

In reactie op: internet + kijk en luistergeld #197106
     Admin
    Sleutelbeheerder

Moet ik dat proactief zelf aangeven? Ik heb een schotel aan de gevel, en kijk tv, maar heb nog nooit een brief of aanvraag ontvangen.

In reactie op: internet + kijk en luistergeld #197105
     Admin
    Sleutelbeheerder

Volgens mij is het vervelend eenvoudig. Als je iets hebt waarop of waarmee je een tv-programma kunt zien, dan ben je tot betalen verplicht. Dat betekent dat alles met een scherm (monitor) of een tv-tuner je geld kost. Er is zelfs een Wiki aan gewijd: https://fr.wikipedia.org/wiki/Redevance_audiovisuelle#.C3.89quipements_assujettis_en_France
    Kortom, je moet betalen als je een tv-programma kunt ontvangen, ook als je er niet naar kijkt en zelfs geen abonnement hebt. De boetes zijn een (ruime) verdubbeling van wat je moest betalen en dat tot drie jaar terug. Of u dus maar even tegen de 900 euro over wilt maken
    Ach, als je toch betalen moet, dan is BVN zo slecht nog niet…
    Frans

In reactie op: Paspoort verlengen Schiphol #198535
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=158175]site van de gemeente zo’n drie maanden van te voren een afspraak maken[/quote]

Dat heb ik dus gedaan. De afspraak staat voor woensdagmorgen 12 augustus a.s. Om geen risico te nemen, laat ik ter plekke de pasfoto’s maken. Kopieën van de vereiste papieren zijn reeds in hun bezit, tijdens het regelen van de afspraak via de site opgezonden. Neem ze uiteraard ook nog mee.

Ben benieuwd. Laat na terugkomst weten hoe het verlopen is.

Gelukkig tegenwoordig maar eens in de 10 jaar.

In reactie op: CanalDigitaal vanaf heden te registreren in buitenland #188227
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ook op de site van CanalDigitaal (klik) is inmiddels wat informatie beschikbaar.

In reactie op: Extra lenen voor verbouwing #196101
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tesla. http://www.teslamotors.com/powerwall

Ziet er veelbelovend uit. Ik zou wel even de praktijkervaringen afwachten.

JS

In reactie op: Extra lenen voor verbouwing #196100
     Admin
    Sleutelbeheerder

Laten we ons niet in de maling laten nemen door marktverstorende overheidssubsidies op allerlei energiebesparende en milieubeschermende investeringen.

Ten eerste stijgen de prijzen van die aan te schaffen produkten navenant, ten tweede moet er inderdaad worden gewerkt met erkende installateurs.
    Kortom : de klant betaalt de hoofdprijs.

Wil iemand zonnepanelen ? Koop deze elders voor ’n derde van de prijs in F. “Ja maar”, zult u zeggen, “ik moet toch ’n contract met de EDF aangaan ?”
    Daar bent u helemaal niet toe verplicht, er is tegenwoordig ’n opslagsysteem van Siemens (meen ik) waarmee u geheel autonoom zonneënergie kunt gebruiken en opslaan. Ik ben ervoor aan ’t sparen.

Peter.

In reactie op: Extra lenen voor verbouwing #196099
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk eens naar de mogelijkheden die de Franse overheid creëerde voor een Éco-prêt à taux zéro (éco-PTZ). Je moet dan ten minste twee werkzaamheden op het oog hebben die besparing van energiekosten opleveren. Je moet goede offertes van bedrijven overleggen. Je verving al ramen en deuren, maar misschien wil je nog een houtkachel of wil je nog muren isoleren of nog meer ramen, dan wel luiken vervangen, of je verwarmingssysteem aanpassen, dan wel vloeren isoleren. Zonnepanelen, wellicht? Praat er met je bank over. Wil je je septic tank « en norme » brengen, dan kun je die kosten als derde onderdeel van een boeket voor de éco-PTZ inbrengen. Zo kun je over 20 jaar of langer zonder rente en een laag verzekeringsbedrag i.v.m. overlijden een fors bedrag lenen. Eerder aflossen dan binnen 20 jaar kan ook. Je moet het werk wel uitbesteden aan een erkend bedrijf, begreep ik. Ik heb veel enthousiaste ervaringen over deze specifieke lening gehoord. Kijk eens op: http://www.economie.gouv.fr/cedef/eco-pret-a-taux-zero en andere sites over dit onderwerp. Ik vernam dat je afhankelijk van de hoogte van je inkomen naast deze lening zelfs nog al deze kosten in mindering kunt brengen op je inkomstenbelasting in Frankrijk over het jaar waarin je alles laat uitvoeren. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik tolkte wel bij gesprekken met bank en belastingdienst over dit onderwerp voor deze en gene. Mij bekroop toen het gevoel, dat ik zo stom was geweest hiervan nooit gebruik te hebben gemaakt en dus dief van eigen portemonnee ben. Leningen van 20.000 euro over 20 jaar en dan maandelijks nog geen 200 euro afbetalen … een gemiste kans voor mij, maar misschien niet voor jou!
    Wellicht kunnen andere forumbezoekers die deze lening wel afsloten je er meer over vertellen?

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186463
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goed idee! Knorrige Knar. Het is altijd fijn om te zien dat nieuwe gebruikers van dit forum goede info of vragen hebben over het wonen en leven in Frankrijk. Zodra de qwerty azerty discussie op tafel komt gaan we het er weer over hebben.

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186462
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=159282]Als het iets anders dan moet je maar even een mailtje sturen dan houden we het verder onder ons.[/quote]

’t Is inderdaad iets anders, ik ga u privé emailleren.

Dank voor de bereidheid,
    Peter.

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186461
     Admin
    Sleutelbeheerder

Petrus, Mr Petrus
    als ik je vraag goed begrijp kan je Mac dus wel met de TC communiceren maar niet via het wifi netwerk. Als dat zo is dan zitten de ethernet touwtjes niet zoals het hoort. 1 touwtje gaat rechtstreeks naar de router (livebox) en een 2 touwtje gaat naar het lokalenetwerk waar ook de pc sorry de Mac aanhangt voor zijn internet connectie. Dan kun je de TC ook nog een eigen wifi naam geven al dan niet voorzien van een wachtwoord, wel zo handig voor de visite om een gemakkelijke verbinding naar buiten te hebben.
    Als het iets anders dan moet je maar even een mailtje sturen dan houden we het verder onder ons.

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186460
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha Krasse Knar, blij iemand te treffen die ook met Yosemite werkt.

Hebt u toevallig ook ’n Time Capsule en ’n lokaal wifi-netwerkje ? Ik krijg die twee niet met elkaar aan de praat, afzonderlijk werkt alles prima.

Peter (die ’t nooit meer over MS zou hebben 🙂 ).

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186459
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goed zo scharrelmuis met dromen, eenvoudig is het niet om de standaard browser aan te passen laat staan als je een vreemde browser wilt installeren en aanpassen. Normaal niet te doen voor digibeten.
    En Jako ik maak geen stemming, ben reuze blij met winXP en heb geen angst voor het uitvallen van service want internet doe ik via Safari op de Mac.
    Kijk eens naar alle problemen met Facebook hoe alles voor je het weet op straat ligt door toe doen van enkele slimmeriken. Bij OS X (mac) moet je (nog wel) bewust iCloud inschakelen zo niet staat het uit. The CLOUD een prachtig fenomeen bereikbaar voor een ieder dus te hacken. Maar waarom de cloud als je nog geen 3 terra bytes aan data hebt en een HD dat gemakkelijk aankan en zo’n Hd kost weinig zie het als een verzekering.

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186458
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Jako: ‘ Het aanpassen van de standaardbrowser in Windows 10 is zo eenvoudig dat het niet de moeite waard is om het uit te leggen. ‘

Nu, ik doe het toch maar, in het ENG, kunnen we meteen deze computerinformatie afsluiten.

Win 10 privacy instellingen aanpassen

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186457
     Admin
    Sleutelbeheerder

En dat zijn ‘gevaarlijke grappen’?
    Het is A-niks nieuws en B- uit te zetten. Apple doet precies hetzelfde met OSX (klik), Google ook. Stemmingmakerij van de consumentenbond die nog nooit iets heeft begrepen van ICT. Vroeger kwamen ze steevast met een PC aankoopadvies op het moment dat de betreffende PC niet meer te koop was. Ken je deze uitspraak nog van de consumentenbond: “software moet vrij zijn van bugs”, een onzinnige uitspraak.

Het aanpassen van de standaardbrowser in Windows 10 is zo eenvoudig dat het niet de moeite waard is om het uit te leggen.

Wie toch elke communicatie van z’n PC met Microsoft uit wil zetten kan z’n hosts file aanpassen en dit onmogelijk maken.

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186456
     Admin
    Sleutelbeheerder

Even surfen op het ww net dan kom je nu al veel tegen….
    Laat eerst maar eens een jaar lang de hackers hun gang gaan. Dan zal blijken hoe veilig het werkelijk is windows 10. Maar goed hier even uit de consumenten hoek en de browser wereld wat op en aanmerkingen. Nog steeds niet dodelijk voor Microsoft maar wel een waarschuwing voor gebruikers
    • De Consumentenbond raadt consumenten die gesteld zijn op hun privacy af om Windows 10 volgens de standaardinstellingen te installeren.
    • “De tijd dat al je documenten en bestanden alleen maar op je pc thuis staan, lijkt met Windows 10 echt voorbij”, aldus directeur van de Consumentenbond Bart Combée. “Het systeem is nauw verweven met internet en dus moet je het behandelen als een soort Facebook. Daarbij bepaal je via privacy-instellingen wat wel en niet zichtbaar is voor een ander.”
    • Verder kan elk programma in Windows 10 unieke reclame-id’s uitlezen, wordt de locatie van de gebruiker standaard gevolgd en kan elk geïnstalleerde programma zien welke gebruiker is ingelogd met een Microsoft-account, zo waarschuwt de Consumentenbond.
    • Edge is de standaardbrowser overstappen op een andere browser is mogelijk maar je moet als consument nu twee keer zo vaak op de muis drukken en meer scrollen om de browser aan te passen. Dat is verwarrend, lastiger doorheen te navigeren en gemakkelijker om in te verdwalen”

In reactie op: Teruggave EDF incasseren #187427
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ging de vraag uit 2013 niet over hoe de terugbetalingen van je EDF stroom verlopen?
    (cheque, bijschrijving, verrekening met volgende termijn)
    Heeft toch maar zijdelings iets te maken met de Commission de Régulation de l’Energie (CRE). Maar goed, kan geen kwaad daar iets over te horen.

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186455
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=159261]steeds meer berichten borrelen naar boven over de gevaarlijke grappen in de software[/quote]

Noem er eens een paar, kunnen we wellicht van leren.

In reactie op: Teruggave EDF incasseren #187418
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ach EDF is niet zo van teruggeven! voor de aardigheid maar eens een stukje gekopieerd uit een Engelse bijdrage.

CRE refuses refund of electricity tax
    ACTIVISTS Vent de Colère say they plan to fight on after energy officials said they would NOT honour requests for reimbursements of the CSPE electricity bill tax. This comes despite the basis on which the tax is calculated being declared illegal last month by France’s top administrative court.

A spokeswoman for the Commission de Régulation de l’Energie (CRE) said the body has had 40,000 requests for reimbursements following a European Court of Justice ruling last year which was then followed up by France’s Conseil d’Etat.

However the CRE has decided that it is not legally obliged to make repayments, the spokeswoman said.

Last year’s ruling concerned an arrangement whereby, under a 2008 decree, special high tariffs are paid to wind turbine owners by EDF for their electricity. EDF is then compensated out of the CSPE tax that households and companies pay as part of electricity bills. This arrangement was found by the court to be a form of state aid, meaning the 2008 decree on the tariffs should have been notified to the European Commission, which was not done.

Lawyers expected this to lead to France’s top administrative court the Conseil d’Etat, which had consulted the European court as part of a case brought by Vent de Colère, annulling the decree and permitting reimbursements of the tax.

However, while the Conseil has now struck out the decree, it decided not to address the matter of the tax. A spokesman stated that it was not “directly” at issue in the case, which was originally brought by pressure group Vent de Colère based on the non-notification of the decree. The association is opposed to turbines and objects to the sector being given special help.

The Conseil spokesman said the matter of the tax may have to wait for other legal action, potentially.

The CRE said its decision not to reimburse is based on legal analysis showing that anullation of state aid does not automatically lead to refunds of a tax that funded it.

The position for people who have applied to the CRE for refunds – which lawyers told Connexion were potentially claimable for a two-year period – remains unclear.

Vent de Colère president Daniel Steinbach said they will meet with their lawyers shortly to seek a way forward. “Concerning the CSPE, if our lawyers think we have a chance of winning, we are going to try to team up with the consumer associations to ask for their help. If there’s anything to do, we’ll do it.” One avenue might be the new kind of “French class action” created by the new Hamon consumer law, he said.

Connexion asked leading consumer association UFC-Que Choisir if they would be interested in helping. However a spokesman said a class action would not work in respect of a tax. Furthermore they have decided not to support CSPE refunds, he said, because ultimately if the state has to pay massive refunds, it may recoup them by raising other tax.

Lawyers for business law firm Lamy-Lexel, who are seeking refunds for some of their clients, told Connexion they expect to pursue the claims, if necessary by contesting refusals in the administrative courts.

The CRE’s reasoning is based on weak legal grounds, said one of the lawyers for the firm. Furthermore the rapporteur, a member of the court who gives an initial appraisal, had recommended that the Conseil address reimbursements of the tax, but it did not.

A Paris firm of lawyers is now seeking a ruling by the Conseil Constitutionnel as to whether the cancellation of the tariffs decree should mean reimbusements, she said.

Connexion would like to know if anyone has yet received an official letter from the CRE (not EDF) refusing a reimbursement of the tax. Lamy-Lexel say they are considering the best way forward for people such as Connexion readers with modest sums to claim – for example, whether it is advisable to apply to the courts or to wait for the outcome of cases brought on behalf of large firms. Contact us at news@connexionfrance.com
    – See more at: http://www.connexionfrance.com/news_articles.php?id=5862#sthash.zOlrMirR.dpuf

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186443
     Admin
    Sleutelbeheerder

Intussen zit ik alweer enige jaren op een Mac, OS X 10.10 en dat werkt prima, en heb ik Parallels (versie 10.2) aangeschaft waardoor ik Windows XP nog steeds kan gebruiken samen met mijn oude vertrouwde programma’s zoals Office (vooral Excel). Internet (die gevaarlijke onduidelijke wereld) benader ik wel via de beter beveiligde Mac. Zo gebruik je op een machine de 2 besturing systemen met ieder hun eigen plussen. Uiteraard zal Parallels weleens ophouden met de ondersteuning van Windows XP maar dat zien we later wel weer. Voorlopig geen behoefte aan Windows 10 want steeds meer berichten borrelen naar boven over de gevaarlijke grappen in de software.

In reactie op: Extra lenen voor verbouwing #196098
     Admin
    Sleutelbeheerder

BNP Paribas zou ik mijden, wat ’n boevenbende. En doe vooral geen moeite te investeren in ’n goede relatie met uw “klantbehandelaar”, voor u ’t weet is-t-ie overgeplaatst.

Sparen en dan pas uitgeven, ’t lijkt ouderwets maar beter kan ik u niet raden.

Peter.

In reactie op: PLUS-VALUE: FRANKRIJK VEROORDEELD #192577
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat ik er van begrepen heb, is het volgende:
    Op grond van het (FR-NL) belastingverdrag worden inkomsten uit onroerend goed belast in de Staat waar ze gelegen zijn. Dat geldt voor de plus-value die Frankrijk heft over winst op onroererend goed (behalve de “résidence principale”). Daartegen is geen bezwaar te maken, maar daar bovenop heft Frankrijk CSG en CRDS die niet als belasting, maar als sociale premies zijn aan te merken. Dat heeft het Europese Hof van Justitie (EHvJ) al in 2000 en 2001 uitgesproken, in het arrest De Ruyter er aan toevoegend dat dit ook geldt voor inkomsten uit vermogen (“revenus de patrimoine”). Daarom valt die heffing niet onder het belastingverdrag, maar onder de Verordening inzake sociale zekerheid (Vo 1408/71 en sinds mei 2010 Vo 883/2004). Voor personen die in Frankrijk werken of gewerkt hebben (gepensioneerden) en die krachtens zijn wetgeving sociaal verzekerd zijn, maakt het niet uit, want zij zijn zowel belastingen als sociale premies verschuldigd, maar wel voor personen die niet of niet meer krachtens Franse wetgeving sociaal verzekerd zijn, want zij zijn wel belastingen, maar geen sociale premies verschuldigd.

In reactie op: Windows 10 nu beschikbaar voor download #186444
     Admin
    Sleutelbeheerder

Je kunt er op wachten tot mensen tegen zaken oplopen met deze upgrade die specifiek zijn voor Nederlanders in Frankrijk, zoals de taalkeuze.

Als je in Frankrijk een PC hebt gekocht, dan kun je meestal kiezen uit Frans of Engels als installatietaal. Vervolgens zullen de meeste Nederlanders het Nederlands als taalpakket hebben geïnstalleerd en daarna merk je niets meer van die oorspronkelijke keuze.

De upgrade moet echter verplicht in de oorspronkelijke installatietaal, anders is geen upgrade mogelijk en kun je alleen installeren zonder behoudt van je huidige programma’s en instellingen.

Na de upgrade staat Windows10 dus weer in de oorspronkelijke taal, vaak Engels, en staat je toetsenbord ingesteld op US. Het intypen van je wachtwoord om verder te kunnen met de installatie is dan niet eenvoudig. Gelukkig is dat bij deze upgrade wel voorzien en kun je reeds op dat moment voor een Frans klavier kiezen.

In reactie op: Observatoire animaux & nature #188709
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het is 1 augustus, en ja, sinds een week hebben wij weer de aoûtats.
    Na meer dan tien jaar Frankrijk heb ik een beetje immuniteit opgebouwd, maar lastig is het toch steeds weer.

30 berichten aan het bekijken - 4,201 tot 4,230 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?