Vraag voor schippers

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195677
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zijn er hier mensen die de midi doorgestoken zijn?
    Ik wil met mijn boot een 14meter platbodem haringvisser via Bordeaux naar Agden Méditerranée.
    Ik kan de mast strijken.
    Alle advies is welkom. (bezienswaardigheden, waar makkelijk aan te leggen, goede havens/aanlegplaatsen voor langere periode)

    Cees.

    #195678
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi Cees

    Alle bootreisjes op het zoete water beginnen hier:

    Voies navigables de France

    Canal de Midi PDF 14MB

    janv

    #195679
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #195680
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, straks, op France3, 2055, Des racines et des ailes, gewijd aan de reis van de Atlantic naar de Méditterannée.
    En die presentatrice zie ik ook graag 🙂

    Peter.

    #195681
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #195682
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ’t Was ’n fraaie uitzending, maar dat zijn we gewend van dit programma.

    Cees weet nu één ding zeker : dat kanaal is niet bezeild 🙁

    Peter.

    #195683
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb de film van Wubbe bekeken.
    Bedankt voor deze.
    Ik heb er zin in.
    Nee Peter, ik wist dat je er niet kunt zeilen, behalve een aantal rivieren in Nederland kun je eigenlijk nergens met Jan Haring de rivier bezeilen.
    Vaak hebben we in Frankrijk te maken met de kabels van EDF, dat is het grootste probleem.
    De mast ligt inclusief de zeilen in 5 minuten plat, dus voor die enkele brug is dat nog te doen, maar die verrekte EDF kabels steken om de 50 meter de rivier over.

    Op Midi gaat de mast plat, we zijn dan zo’n 20 meter lang.
    Doorvaarthoogte onder de 2.40, is dus te doen.
    Dan op de middelandse zee de mast weer omhoog en gaan met de banaan.

    De bedoeling is steeds etapes te varen, eerst van hier naar Royan, daar de maree afwachten en dan met de stroom mee naar Bordeaux. Daar op de stroom wachten die ons de Garonne op stuwt.
    We gaan dit steeds in een vakantie doen, en laten Jan Haring in de jachthaven achter tot de volgende vakantie.
    Steeds zetten we de mast weer op in de havens, Anders zou die stok krom gaan trekken en de kluiverboom gaan hangen 😉

    Cees.

    #195684
     Noë
    Sleutelbeheerder

    (…) eerst van hier naar Royan, daar de maree afwachten en dan met de stroom mee naar Bordeaux. Daar op de stroom wachten die ons de Garonne op stuwt.

    Mooi plan, Cees. Ik zou best ’n stukje mee willen 🙂
    Maar tot aan Toulouse, dat kanaal vind ik te lang.

    Peter.

    #195685
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We houden contact Peter.
    Daarom wil ik het in etappes doen.
    Eerst dachten we Jan Haring in een ruk om te zeilen, maar we kregen als snel van een paar Brteton,s de vraag om La Rochelle – Bordeaux mee te varen.
    Toen kwam er een oudere eigenaar van een Beneteau die naast ons wil varen, hij komt vaak aan boord en is een gepassioneerd zeeman.
    Daarna een Australier die een stuk midi wil meevaren, en toen zeiden we, weet je wat, we gaan het gewoon in etappes doen in de vakanties.
    Wie mee wil moet zich maar melden.
    Veel fransen kennen hun land niet vanaf het water, we hebben dus enthousiaste passagiers aan boord 😉
    Ik denk dat deze reis 2 jaar in beslag gaat nemen.
    Het einddoel is Lac de Bourget.

    Cees.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?