Petitietus – een nieuwe ziekte.

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195612
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja volgens mij toch behoorlijk besmettelijk.
    En enkele Nederlanders in Frankrijk lijden er zwaar aan.
    Regelmatig op diverse fora waar te nemen….

    Zij ergeren zich maar steeds aan hun Franse gastheren en vrouwen.
    Dat zijn maar klunzen in hun ogen en vaak vinden ze ze ook nog arrogant.
    Dan schrijven zij stukjes over klunzende Franse artisans en vinden grote bijval !
    Of zij vragen zich af waar de meeste arrogante Fransen wel wonen.

    Het zijn meestal Nederlanders die er diep in hun hart van overtuigd zijn dat het klokje nergens zo tikt als thuis. En je kunt het zo gek niet opnoemen of zij trekken er tegen ten strijde gelijk Don Quichotte. Blaffende honden, gekleurde buren, reclametelefoontjes, laagvliegende straaljagers enzovoorts enzovoorts. Zij vinden de Franse boeren maar lui of dom want die bewerken maar relatief kleine stukjes grond.

    Ja en dat doen wij in Nederland veel beter vinden zij want daar hebben we megabedrijven.
    Heerlijk he die schaalvergroting ? Fijn een paar megavarkensstallen in de buurt.
    Ja en elke gemeente een bevolkingsregister. Nou daar kunnen die achterlijke Fransen wat van opsteken toch ?

    En dan die petietitus. Tegen alles wat ze niet bevalt komt er een petitie.

    De jacht mag niet meer. Er wordt te veel gestaakt in Frankrijk – hopla een petitie tegen de CGT.
    En windmolens ja daar gaat gelijk de beuk in met een petitie. En Monsanto met zijn round-up. En de pharmaceutische en chemische industrie – WEG ER MEE !

    Ja en de grootste petitiemolen ter wereld is Avaaz. Gefinanceerd door George Soros.
    En die heeft daar zo zijn eigen doelstellingen mee.

    Nou kom…laat die Nederlanders toch hun gang gaan met al hun petities.
    We moeten toch ook wat te lachen hebben !

    #195613
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vraag me af of je behalve de Nederlandse wen wellicht engelse kranten, naast de nederlandse fora ook de franse tv, radio en journaux induikt om je ergenis te spuien.
    Ik kan je beloven dat het aantal fransen wat zich ergert aan hun mede landgenoten vele vele malen groter is dan die paar die jij op de forum vind.
    De INSEE (als je weet wat dat is) heeft zelfs in een rapport gepubliceerd dat de franse burger de meest arrogante tourist van europa is, en heeft de fransmens aangeraden daar iets aan te doen.
    Ook publiceerde ze het aantal ongemakken wat de horeca en hôtellerie er van ondervond, die « aardige » fransen.
    Doe me een lol.

    Cees.

    #195614
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja hoor natuurlijk volg ik de Franse media. Want ik denk dat wij als immigranten ons moeten aanpassen aan ons gastland. En wat de INSEE is weet ik erg goed want het is het Franse bureau voor de statistiek en te vergelijken met het CBS in Nederland.
    En die produceren feitelijke informatie en geen onzinverhalen waaruit zou blijken dat de Franse burger de meest arrogante tourist zou zijn enzovoorts enzovoorts.
    Ik denk dat dit een beetje je probleem is met dat verhaal over ‘het problemenkindje (?) van Hollande’. Onvermogen om je in te leven in de Franse cultuur. Er is dan ook niemand geweest die op dat stukje gereageerd heeft en dat lijkt me ook maar beter.

    #195615
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Toen het schreef had ik er al spijt van, raar, ik zou moeten weten dat je alles beter weet.

    Het ga je goed.

    #195616
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja, Cees, onze Ouwe Neel-trol houdt nu eenmaal van ’n beetje zuigen. Vroeger hadden we Eric “Bruintje Beer”, daar kon je tenminste nog mee lachen. En hij was niet vilein.

    Peter.

    #195617
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Neeltje is inmiddels verwijderd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Het onderwerp ‘Petitietus – een nieuwe ziekte.’ is gesloten voor nieuwe reacties.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?