Geluid France2 op 5graden west

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 1 maand geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #186700
     Anoniem
    Inactief

    Al enige jaren kan ik naar France2 kijken dank zei dit forum: free op 5gr west.
    Echter begin 2016 is er geen geluid meer, volgens Kingofsat zijn bij de zenders op 11591.0V France2,4 en O het geluid op dolby, France 3 nog niet.
    Ik heb een Full HD ontvanger merk Topfield, maar ook een IPBox910HD met Linux. Beiden geen geluid.
    Ik wil best een nieuwe ontvanger kopen, maar wil wel zeker weten of er dan WEL geluid is op France2.
    Iemand en tip?

    #186701
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij de overgang van SD naar HD is ook het geluid overgezet naar ‘HD geluid’, van mpeg naar AC3+.

    Het is die ‘+’ , een verbetering van de codec ten opzichte van de oude Dolby Digital standaard , die veel oudere decoders de das omdoet. Die zijn niet in staat om dit geluidskanaal te decoderen. Veel fabrikanten hebben nieuwe drivers ontwikkeld en beschikbaar gesteld als firmware update waarmee dit probleem verholpen kan worden.

    Zoek eerst of er geen firmware update beschikbaar is voor je decoders. Wil je toch een nieuw apparaat kijk dan in de specs of die AC3+ ondersteuning biedt.

    #186702
     Anoniem
    Inactief

    Jacco, dank je wel voor deze uitgebreide informatie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?