Franse auto naar de sloop in Nederland ??

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #192528
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik weet even niet wat te doen mbt. de carte grise van mijn oude auto op frans kenteken die ik bij de aankoop van een andere auto in Nederland heb achtergelaten voor de sloop ( of misschien wel Ooostblok ). Ben woonachtig en belastingplichtig in Frankrijk. Moet ik gewoon “vendu met datum’ op de carte grise zetten en verder niks ?? Iets melden bij de prefecturr ( formulier daarvoor?). Dit heb ik nog niet bij de hand gehad … een van jullie wel ?

    Dank alvast!
    paul

    #192529
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Paul.

    Je hebt een formulier “Déclaration de cession d’un véhicule” nodig.
    http://droit-finances.commentcamarche.net/download/telecharger-47-certificat-de-cession-d-un-vehicule-cerfa-13754-02-version-2016
    De vraag is of de prefecture in Frankrijk het accepteerd dat een sloop in Nederland dit document ondertekent.
    Ik zou dat gewoon even navragen bij de prefectuur.

    Cees.

    #192530
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees,
    Dank. Even het formulier bekeken en de toelichting en dat is zeker het formulier dat ik kan gebruiken. Is duidelijk nu voor mij. Auto gaat vermoedelijk toch richting Oost-Europa maar als ik maar de gegevens en handtekening van de koper heb kan ik hem correct afmelden bij de prefectuur.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?