EAI, wat dat ook mag zijn…

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197663
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond,
    Ik kreeg een brief van de bank, LCL, Crédit Lyonnais dus.
    Met papieren erbij om in te vullen. Een voor mijn vrouw en een voor mij.
    Opschrift:

    Auto-certification du statut fiscal des personnes physiques (reporting Facta US & EAI).

    Daarop een vak waarin je dan naam, fiscaal adres, land van dit adres moet invullen.
    En daaronder nog een vak:

    Ma (mes) résidence(s) fiscale(s) est (son) située(s):

    en dan kun je land en fiscaal identificatienummer in dat land invullen.

    Weet iemand wat ik daarmee moet doen?
    Wij wonen in Nederland en betalen daar belasting.
    Maar we hebben en huis in Frankrijk en daar betalen we ook belasting, voor de woning en voor de grond.

    Van dat soort zaken heb ik geen kaas gegeten.

    HELP!!!

    Vast dank.

    Hans Slingerland.

    #197664
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit is iets dat alleen Amerikanen aangaat die een rekening bij een bank in Frankrijk hebben. Bij de LCL kennen ze alleen Fransen en buitenlanders, een onderscheid naar nationaliteit is daar niet gemaakt. Dus alle “buitenlanders” krijgen dit schrijven. Wij als niet-Amerikanen laten op het desbetreffende formulier weten dat we Nederlander, Belg, Deen enz. in ieder geval niet-Amerikaan zijn en alles is OK.

    #197665
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ha, dus ik hoef alleen dat bovenste stuk in te vullen?
    Naam, adres & land, dus.
    Bedankt!
    Hans Slingerland.

    #197666
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik me goed herinner bestaat het geheel uit een voorblad en dan een vragenlijst van drie of vier vellen. Alleen dat voorblad moet, wel compleet, ingevuld worden. Het heeft overigens geen enkel vervolg, alleen dat ze bij de LCL weten dat u geen Amerikaan bent en dus buiten deze regeling valt.

    #197667
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond,
    Ik meen me te herinneren dat ik gelezen heb dat Franse banken eea aan de Franse fiscus door moeten geven, en dat heeft niets met amerikanen te maken maar eerder met grip van de fiscus op franse rekeninghouders.
    Volgens mij gewoon invullen dat u in nederland uw fiscale residentie heef.
    Groet Harry Zwolle

    #197668
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat u zich vergist. Het formulier zegt het al “Auto-certification du statut fiscal des personnes physiques (reporting Facta US & EAI)”.
    Het heeft echt te maken met een afspraak tussen Frankrijk en de US en heeft op Nederlanders geen betrekking.

    Kijk anders even op
    http://www.impots.gouv.fr/portal/deploiement/p1/fichedescriptive_7015/fichedescriptive_7015.pdf
    en dan vooral op pagina 7.

    Zodra Nederland een Facta-verdrag heeft met de US (wellicht is dat verdrag er inmiddels al, ik loop wat achter) zullen de Nederlandse banken hetzelfde moeten doen met amerikanen met een rekening in Nederland.

    #197669
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ok krelis ik denk dat je gelijk hebt…, ik kende dit niet.
    Vreemd dat dit formulier dan naar een nederlander gestuurd wordt

    #197670
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vreemd dat dit formulier dan naar een nederlander gestuurd wordt

    Zie mijn reactie hierboven 29 11 2016 om 21:10.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?