aannemer in gebreke stellen

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #201512
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De aannemer die een kleine verbouwing voor ons zou uitvoeren heeft zich sinds vorig jaar september niet meer laten zien en reageert niet op mijn emails.
    Het laatste gesprek dat ik met hem had ging over het geleverde werk en met name mijn ontevredenheid daarover dus ik neem aan dat hij hierdoor zodanig uit zijn humeur is geraakt dat hij heeft besloten niet meer terug te komen.
    Wat mij betreft prima maar hoe kan ik om problemen in de toekomst te voorkomen hem duidelijk maken dat ik geen verder gebruik wil maken van zijn diensten?
    In gebreke stelling, gewoon per aangetekende brief melden dat ik het werk wel even van hem zal overnemen?
    Goede raad is duur dus wie o wie heeft dit wel eens aan de hand gehad ?

    Vast mijn dank en
    cordialement,

    Peter Saffrie

    #201513
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Twee dingen ;
    In Frankrijk heb je pure zakelijke kanten, en dorpse kanten.
    Zakelijk zou je die aannemer inderdaad kunnen schrijven en zeggen dat je stopt, dorps is de morele kant van de zaak waarbij meestal de zaak met een aperootje wordt opgelost.
    Als je de zakelijke kant kiest loop je het risico dat je leven in de buurt behoorlijk op de schop kan gaan, fransen kunnen hufters zijn.
    Als je de dorpse kant kiest kan het zijn dat je voorlopig nog niet van hem af bent, of je gaat als vrienden uit elkaar.
    Ik durf je echt geen advies te geven wat je moet doen.

    Ik heb zelf een keer zo’n conflict gehad waarbij de man me verrot schold voor een druppel verf op het terras, dat kun je zo wegvegen maar hij was onvermurwbaar.
    Als je niet meer praten kunt, en een apero ver weg is, kun je beter gewoon weglopen en je nooit meer laten zien, zelfs een aangetekende brief zou de boel alleen maar verder laten exploderen.
    Nu komen we elkaar nog wel eens tegen, we zeggen vriendelijk iets tegen elkaar en er is niets aan de hand.

    Cees.

    #201514
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi Cees,
    Hartelijk dank. Vermoedde zelf al dat er geen makkelijke uitweg zou zijn en voel natuurlijk het meest voor een prettige oplossing.
    Ik wacht af en stuur hem nog maar eens een mailtje.
    groet,
    Peter.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?